Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 10 sie 2015, 21:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 wrz 2014, 20:25
Posty: 37
Samochód: Volvo FH12

Witam. Volvo mamy od roku i przez ten czas prawie wcale nie jeździło, ale zauważyliśmy że sprzęgło zbyt późno zaczyna ciągnąć, trzeba więcej gazu żeby ruszyć i ciężko go wyczuć. Jako, że poprzedni właściciel mówił że sprzęgło było wymieniane przy 1.000.000km (obecnie 1.135.000) pojechaliśmy na serwis na diagnostykę komputerem, powiedzieli że tarcza jest grubsza niż nowa. Skalibrowali sprzęgło i było zaskakująco dobrze, całkiem inaczej działało, wystarczyło trochę gazu i ciągnęło. Od kalibracji minęło 2 tygodnie, samochód przejechał 200km i znowu jest tak jak było na początku. Ktoś ma jakiś pomysł?


Post Wysłano: 11 sie 2015, 8:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Może wysprzglik? A może rolki na tej łapce która popycha docisk?


Post Wysłano: 11 sie 2015, 15:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Domniemam, że chodzi o skrzynie VT. Jak by tarcza była za gruba to po pierwsze nie przeszedł by kalibracji, bo ma sztywno określoną minimalną i maksymalną grubość tarczy, skok wysprzęglika.... Są dwa rodzaje kalibracji, z wymianą tarczy i bez wymiany. W tym pierwszym przypadku nie przeprowadzana jest kalibracja punktu zalączenia sprzęgła, bo automatycznie jest kalibrowana wartosć 36,7mm bo tyle wynosi grubość nowej tarczy.

Da się to naprawić, bo tak naprawdę to nic skomplikowanego, ale przez internet ci tego nie zrobie, widziałem różne kwiatki w tym typie skrzyni, odwrotnie założone tarcze, podkładanie nakrętek pod pręt wysprzęglika aby wydłużyć skok....

Wymieniałem sprzęgło w kwietniu, dziś po wymianie wysprzęglika robiłem kalibracje i przez ten okres czasu tarcza zużyła się o 0.1mm :mrgreen:

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 19 sie 2015, 21:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Co do kalibracji to punkt załączania sprzęgła jest zawsze kalibrowany i jest to jedyny potrzebny parametr do prawidłowej pracy sprzęgła.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: