Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 05 sie 2014, 23:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 maja 2009, 21:55
Posty: 78
GG: 0
Samochód: MAN TGL

Witam
Chodzi o Man-a TGL 7.150 , przebieg 200 tys. 2007r. robie nim raczej krotnie trasy max 50 km w jedna strone,caly dzien max.200 km. po przejechaniu tych 50 km most jest goracy az nie mozna dotknac "slychac jak rozgrzana stal pyka jak stygnie" z zaladunkiem zazwyczaj auto przeladowane.
Sprawdzalem stan oleju jest OK, chodz musialbym go juz okresowo wymienic,pol roku temu pekl mi resor ,mialem tylko jedno pioru z tylu,dolozylem drugie, auto na wysokosc jest takie same ,po zaladunku nie obniza sie tak jak z jednym piorem,czy to moze byc powod ze przy obciazonym,nadobciazonym ! ?
gdy wzmacnialem ,wymienialem pioro ,oczywiscie musialem grzac ostro strzemiona aby puscily ,moglem uszkodzic cos w moscie,jakies lozysko,mogl sie zrobic smar z oleju i nie ma smarowania??
(uszkodzilem np. czujnik abs,przepalilem izolacje kabla i nie dziala abs,musze wymienic czujnik)
nie slychac w moscie nie pokojacyh oglosow,auto zachowuje sie normalnie tylko czasami troche smierdzi wlasnie w okolicach tylego mostu i te grzanie,na krotszych dystansach i min.ciezarem tak sie nie grzeje,moze nie zdazy!
Prosze o jakies wskazowki bo nie wiem od czego zaczac i gdzie grzebac ??


Post Wysłano: 07 sie 2014, 21:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Od zwalenia kół, pół osiek, piast i sprawdzenia łożysk, Może się rozleciały, lub za mocno lub słabo skręcone. No i ten olej trzeba looknąć.

W dyfrze raczej nic się nie powinno dziać.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 07 sie 2014, 21:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6305
Lokalizacja: Wrocław

jak uczy mnie doświadczenie, jeżeli coś w aucie jest nie tak, trzeba się zastanowić gdzie ja wcześniej wkładałem łapki.
czy czasem nie zmieniłeś rozmiaru opon na większy obwód?

drugie: jeżeli most się grzeje, to są jakieś opory, ale jakie?
wał daje moment obrotowy, ale coś go hamuje.
hamulce lub łożyska albo niewłaściwe przełożenie (patrz wyżej).

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 07 sie 2014, 22:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2648
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Cytuj:
Prosze o jakies wskazowki bo nie wiem od czego zaczac i gdzie grzebac ??
Zacznij od ładowania w ramach DMC bo sam zarzynasz auto a potem szukasz przyczyny, jazda w cyklu miejskim to dla ukladu napedowego wysilek ogromny w porownaniu do jazdy autostradowej i mimo takiego przebiegu w cyklu miejskim to troche za wczesnie na jakiekolwiek zuzycia w moscie :/

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 08 sie 2014, 4:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Wiesz, że masz olej do wymiany, to zadajesz pytanie na forum. Wymień olej na zgodny ze specyfikacja.

A czasem wał, gdy auto zostało podniesione nie jest w jakiejś dziwnej pozycji ? Napiera na flansze, która grzeje łożysko.

Czy auto kupiłeś na tych oponach, które są na aucie?

Sprawdź czy pochwa mostu jest bardziej gorąca, od miejsca bliżej piast.

Najlepiej to sprzedaj i kup auto 12tonowe.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 09 lip 2015, 20:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 maja 2009, 21:55
Posty: 78
GG: 0
Samochód: MAN TGL

kupiłem termometr laserowy , najwyzsza temperatura była przy tarczach hamulcowych, tarcze noo nie były najświeższe bo od nowości , niby nie dużo przejechane 225tys jakieś ale na krótkich odcinkach, dużo hamowania, teraz nowe hamulce jest lepiej , olej też wymieniłem a był czysty bez opiłków itp. i od nowości :oops:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: