Auto-Mix - lodówki samochodowe, klimatyzatory postojowe, usługi transportowe, transport międzynarodowy.

Nowa Scania XT

40TON.netNaprawa foteli TIRDeski burtowe do naczep



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
PostWysłano: 18 cze 2017, 15:27 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 107
GG: 0
Samochód: MANiki
Witam wszystkich:-).
Czy ktoś pomoże przy rozdzielaczu/sekcji centralnego smarowanie BEKI MAX? Ostatnio przeglądaliśmy czy wszystkie sworznie są poprawnie smarowane i przy okazji chcieliśmy naprawić jeden punkt smarowania gdzie zawsze trzeba smarować ręcznie gdyż ktoś odkręcił końcówkę smarowniczą z wężykiem od sworznia siłownika. Niestety końcówką tą nie leciał smar nawet po ręcznym przepchaniu wężyka smarownicą z takim samym rzadkim smarem jaki jest w BECE MAX.
Na zdjęciu pierwszym czerwonym kolorem oznaczyłem wejście smary od BEKI MAX do rozdzielacza oraz wyjście z tego rozdzielacza na kolejny rozdzielacz smaru w dalszej części ramienia...
Tak naprawdę chodzi tylko o wężyk (sekcję) oznaczony na zielono, to z niego nie chce płynąć smar. Żeby się do niego dostać musiałem odkręcić dwa pierwsze wężyki, po ich odkręceniu zauważyłem, że smar nie chciał płynąć potem także w nich i dlatego odkręciłem małe śrubki na kluczyk 9mm poniżej wyjść na wężyki sądzac, że to odpowietrzniki (oznaczone na żółto). Rzeczywiście po tym jak smar pokazał się w tych "odpowietrznikach" zaczął potem pojawiać się także na wyjściach na wężyki. To przypadek czy rzeczywiście tam się odpowietrza jakoś sekcję rozdzielacza? Jednak w tej sekcji gdzie chcę aby smar wychodził (oznaczonej na zielono) smar się praktycznie nie pokazywał... Uszkodzona sekcja i już nic nie da się zrobić, tak? Po odkręceniu "odpowietrzników" pojawiły się w tych dziurach rozdzielacza małe zaworki jakby igiełki od łożyska, popchnąłem je delikatnie sądząc, że być może to coś poprawi jednak tylko wszystko zepsułem. Od tej pory podczas smarowania smar wyrzucany jest zaworem bezpieczeństwa przy samej BECE MAX, tak jakby rozdzielacz był zupełnie zablokowany przez wciśnięcie tych zaworków i nie przyjmował smaru... Wiecie może jak to naprawić? Rozkręcić z drugiej strony rozdzielacz i z drugiej strony popchnąć te zaworki? Z tej strony od której je wcisnąłem nie mogę ich wyciągnąć żadnym magnesem czy igłą gdyż jest tam bardzo mała szczelina... Użyłem bardzo małej siły do ich wepchnięcia, palcem je popchnąłem tylko, ale wyjąć ich teraz nie potrafię.
Z drugiej strony rozdzielacza zamiast śruby na kluczyk M9 odchodzi element oznaczony na fioletowo, jest to czujnik 3pinowy (chyba indukcyjny się nazywa) i prowadzi do sterownika BEKI MAX, jednak sterownik jest ominięty także czujnik ten nie jest nigdzie podpięty, BEKĘ MAX załączamy ręcznie co jakiś czas pstrykaczem.
Jedna strona sekcji rozdzielacza jest wolna (pierwsza dolna od prawej), zaślepiona śrubą na imbus, czy jeśli ta sekcja będzie miała takie samo lub podobne oznaczenie jak sekcja od której oryginalnie odchodził zielony wężyk to mogę to podmienić? Na sekcjach są napisy typu BEKA 25, 45, 75, 105, chyba chodzi o wydajność smarowniczą/ciśnienie na wyjściu... Z tego co wiem to przy dołożeniu tego zielonego wężyka w tym rozdzielaczu progresywnym pójdzie połowę mniej smaru z drugiej strony tej sekcji rozdzielacza... Nie mogę znaleźć informacji na necie, znalazłem taki pdf, ale krótki i mało informacji...

http://www.gacol.pl/files/UserFiles/Instrukcja%20rozdzielacza%20progresywnego%20DPX.pdf

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Na górę
PostWysłano: 18 cze 2017, 15:34 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 3074
Samochód: orange i grafitowy
firma ma adres email napisz do nich są komunikatywni i pewnie pomogą.

_________________
transport w stagnacji ......nie do końca


Na górę
PostWysłano: 18 cze 2017, 15:42 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 5286
Samochód: MAN TGA 18.480
Lokalizacja: GDYNIA
Kup sobie używany rozdzielacz np spod siodła na Alledrogo i przeluz bebechy do siebie
Oznaczenia cyfrowe to ilość smaru jakie podaje w punkt smarny

_________________
MAN TGA 18.480 LOW DECK

Filmy z tras


Na górę
PostWysłano: 18 cze 2017, 17:55 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 5286
Samochód: MAN TGA 18.480
Lokalizacja: GDYNIA
Zajrzyj tu

http://www.beka-lube.pl/katalog/katalog_beka.pdf

http://www.centralnesmarowanie.com/index.html

http://www.beka-lube.com/beka-max-pico-pumps.html

_________________
MAN TGA 18.480 LOW DECK

Filmy z tras


Na górę
PostWysłano: 09 sie 2017, 14:08 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 107
GG: 0
Samochód: MANiki
Witam, dziękuje za odpowiedzi:-).
Troszkę się podszkoliłem z tego tamatu aby móc zdiagnozować problem z naszym rozdzielaczem i podzielę się tutaj moją skromną wiedzą na ten temat:-). Zamieszczę może jedno zdjęcie abym wytłumaczył jeszcze jedną rzecz laikom w tym temacie takim jak ja.

Obrazek

U mnie zatarta była pierwsza sekcja górnego rozdzielacza od której odchodził czujnik indykcyjny zaznaczony na fioletowo (tłoczek był zatarty - zatrzymał się). Wymieniłem tą sekcję i teraz smar podawany jest również na dolny rozdzielacz prawidłowo. Korki oznaczone na żółto odkręca się chyba tylko po to żeby mieć dostęp do tłoczka sekcji, nie trzeba żadnej sekcji odpowietrzać nigdy, gdy sekcja stoi to po prostu jest uszkodzona ona albo inna która podaje kanałem smar na tłoczek danej sekcji. Ogólnie nigdy nie można być pewnym, że jeśli jakaś sekcja nie podaje smaru prawidłowo to musi być ona uszkodzona, może być uszkodzona sekcja wcześniejsza i po prostu odpowiednim kanałem nie dostaje się smar do naszej sekcji która podejrzewamy o uszkodzenie (no chyba, że odkręcimy typowo korek na dole i tłoczek jest nieruchomy, nie da się go wyjąć w żadną ze stron wtedy na pewno jest uszkodzona). Oznaczenie liczbowe każdej sekcji (np 105) dotyczy ilości smaru podawaną na każdą ze stron sekcji (a nie na obie razem). Bardzo ważne jest sprawdzenie czy po odkręceniu przewodów wyjściowych smaru patrząć od prawej strony czyli od strony literki "A" w napisie BEKA na rozdzielaczu znajduje się wkręcona/wykręcona śruba imbusowa 2 albo 2,5mm (już nie pamiętam jaki rozmiar). Jeśli śruba jest wkręcona wówczas dana sekcja podaje smar na obydwie strony, jeśli zablokujemy jedno z wyjść rozdzielacz stanie! U mnie akurat na jednym z wężyków odchodzących z trzeciego rozdzielacza na sticku urwała się końcówka i ktoś ją zablokował aby nie leciał smar. To dlatego rozdzielacz co jakiś czas mi kompletnie przestawał działać! Wykręciłem stamtąd tą śrubę imbusową i już działa poprawnie, sekcja podaje smar tam gdzie ma lżej a więc na ten sprawny wężyk a drugi jest zaślepiony i wkręcona zwykła kalamitka.
Jeszcze jedna ważna sprawa. Objętościowo przy koparkach przeważnie ilość smaru do części ramienia do forebooma a dalszą częścią (stick i łyżka) ma się w stosunku mniej więcej 1:4-1:5. To znaczy, że na część ramienia od forebooma w dół celowo dostaje 4-5 razy więcej smaru niż tylna część ramienia i to jest dawka poprawna. Przeanalizuję to na zdjęciu powyżej.
Do górnego rozdzielacza wchodzi smar (czerwony strzałka), sekcja 105 rozdziela na dolny rozdzielacz (strzałka pomarańczowa, śruba w sekcji na pewno wkręcona aby obydwie strony dostawały smar). Druga sekcja 75 na pewno ma wykręconą śrubę imbusową gdyż otrzymuje 105 od pierwszej sekcji oraz swoje 75x2 podaje na sekcję 3cią o wielkości 105. Sekcja 3cia na pewno ma wykręconą śrubę imbusową gdyż otrzymuje smar od sekcji 2giej a sama swoje 2x105 podaje na 3ci rozdzielacz na sticku (strzałka filoletowa).
Reasumując na 2gi rozdzielacz (ten pod spodem) leci 105, a na 3ci rozdzielacz (smaruje od sticka w przód) leci:
105 z 1ej sekcji, 2x75 z 2giej sekcji i 2x105 z trzeciej a więc w sumie 465.
Dzieląc 105/465 mamy stosunek 1:4,43 a więc ponad 4 razy więcej smaru dostaje do podziału 3ci rozdzielacz.
Niestety u mnie nadal nie wszystko w porządku gdyż zatarte są jeszcze 2 sekcje: 25 (smarowanie siłownika forebooma oraz siłownika sticka) oraz 45 (smarowanie oborotu - prawa i lewa strona).
Mam nadzieję, że kiedyś komuś się przyda.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Christ - Myjnie samochodów ciężarowych i autobusów

Forum Samochodowe4trucks.pl - portal kierowcy