Auto-Mix - lodówki samochodowe, klimatyzatory postojowe, usługi transportowe, transport międzynarodowy.

Dalekie dystanse - Scania Polska

40TON.netKonektor5000.pl anteny CB radiaNaprawa foteli TIRPompy AdBlue - Czujniki NOX



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostWysłano: 18 cze 2017, 15:27 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 14 paź 2009, 23:43
Posty: 97
GG: 0
Samochód: MANiki
Witam wszystkich:-).
Czy ktoś pomoże przy rozdzielaczu/sekcji centralnego smarowanie BEKI MAX? Ostatnio przeglądaliśmy czy wszystkie sworznie są poprawnie smarowane i przy okazji chcieliśmy naprawić jeden punkt smarowania gdzie zawsze trzeba smarować ręcznie gdyż ktoś odkręcił końcówkę smarowniczą z wężykiem od sworznia siłownika. Niestety końcówką tą nie leciał smar nawet po ręcznym przepchaniu wężyka smarownicą z takim samym rzadkim smarem jaki jest w BECE MAX.
Na zdjęciu pierwszym czerwonym kolorem oznaczyłem wejście smary od BEKI MAX do rozdzielacza oraz wyjście z tego rozdzielacza na kolejny rozdzielacz smaru w dalszej części ramienia...
Tak naprawdę chodzi tylko o wężyk (sekcję) oznaczony na zielono, to z niego nie chce płynąć smar. Żeby się do niego dostać musiałem odkręcić dwa pierwsze wężyki, po ich odkręceniu zauważyłem, że smar nie chciał płynąć potem także w nich i dlatego odkręciłem małe śrubki na kluczyk 9mm poniżej wyjść na wężyki sądzac, że to odpowietrzniki (oznaczone na żółto). Rzeczywiście po tym jak smar pokazał się w tych "odpowietrznikach" zaczął potem pojawiać się także na wyjściach na wężyki. To przypadek czy rzeczywiście tam się odpowietrza jakoś sekcję rozdzielacza? Jednak w tej sekcji gdzie chcę aby smar wychodził (oznaczonej na zielono) smar się praktycznie nie pokazywał... Uszkodzona sekcja i już nic nie da się zrobić, tak? Po odkręceniu "odpowietrzników" pojawiły się w tych dziurach rozdzielacza małe zaworki jakby igiełki od łożyska, popchnąłem je delikatnie sądząc, że być może to coś poprawi jednak tylko wszystko zepsułem. Od tej pory podczas smarowania smar wyrzucany jest zaworem bezpieczeństwa przy samej BECE MAX, tak jakby rozdzielacz był zupełnie zablokowany przez wciśnięcie tych zaworków i nie przyjmował smaru... Wiecie może jak to naprawić? Rozkręcić z drugiej strony rozdzielacz i z drugiej strony popchnąć te zaworki? Z tej strony od której je wcisnąłem nie mogę ich wyciągnąć żadnym magnesem czy igłą gdyż jest tam bardzo mała szczelina... Użyłem bardzo małej siły do ich wepchnięcia, palcem je popchnąłem tylko, ale wyjąć ich teraz nie potrafię.
Z drugiej strony rozdzielacza zamiast śruby na kluczyk M9 odchodzi element oznaczony na fioletowo, jest to czujnik 3pinowy (chyba indukcyjny się nazywa) i prowadzi do sterownika BEKI MAX, jednak sterownik jest ominięty także czujnik ten nie jest nigdzie podpięty, BEKĘ MAX załączamy ręcznie co jakiś czas pstrykaczem.
Jedna strona sekcji rozdzielacza jest wolna (pierwsza dolna od prawej), zaślepiona śrubą na imbus, czy jeśli ta sekcja będzie miała takie samo lub podobne oznaczenie jak sekcja od której oryginalnie odchodził zielony wężyk to mogę to podmienić? Na sekcjach są napisy typu BEKA 25, 45, 75, 105, chyba chodzi o wydajność smarowniczą/ciśnienie na wyjściu... Z tego co wiem to przy dołożeniu tego zielonego wężyka w tym rozdzielaczu progresywnym pójdzie połowę mniej smaru z drugiej strony tej sekcji rozdzielacza... Nie mogę znaleźć informacji na necie, znalazłem taki pdf, ale krótki i mało informacji...

http://www.gacol.pl/files/UserFiles/Instrukcja%20rozdzielacza%20progresywnego%20DPX.pdf

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Na górę
PostWysłano: 18 cze 2017, 15:34 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 3305
Samochód: zielony i grafitowy
firma ma adres email napisz do nich są komunikatywni i pewnie pomogą.

_________________
transport w stagnacji.
administrowanie i zarządzanie nieruchomościami.


Na górę
PostWysłano: 18 cze 2017, 15:42 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 5280
Samochód: MAN TGA 18.480
Lokalizacja: GDYNIA
Kup sobie używany rozdzielacz np spod siodła na Alledrogo i przeluz bebechy do siebie
Oznaczenia cyfrowe to ilość smaru jakie podaje w punkt smarny

_________________
MAN TGA 18.480 LOW DECK

Filmy z tras


Na górę
PostWysłano: 18 cze 2017, 17:55 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 5280
Samochód: MAN TGA 18.480
Lokalizacja: GDYNIA
Zajrzyj tu

http://www.beka-lube.pl/katalog/katalog_beka.pdf

http://www.centralnesmarowanie.com/index.html

http://www.beka-lube.com/beka-max-pico-pumps.html

_________________
MAN TGA 18.480 LOW DECK

Filmy z tras


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Christ - Myjnie samochodów ciężarowych i autobusów

Forum Samochodowe4trucks.pl - portal kierowcy