Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 06 gru 2017, 19:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 cze 2017, 22:18
Posty: 76
Samochód: Man

Witam. Mam problem z naczepą. Kierowca dzwonił,że strasznie grzeje mu się prawy środek i tył z lewej strony. Tak że nie może dotknąć piasty. Łożyska będą do wymiany czy zaciski ? Ktoś może wie jaki rozmiar klucza idzie do piasty? Naczepa wielton osie SAF. Rok 2011


Post Wysłano: 06 gru 2017, 19:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sty 2012, 16:41
Posty: 862
Lokalizacja: POS

Bez rozkręcania nie wywróżysz .

Ale jak widać ze koło jest bardziej brudne niż pozostałe (pył od klocków) albo ze tarcza jest porysowana bo już klocek spadł i blacha o blachę trze . To stawiałbym na zapieczone prowadnice.

Przerabiałem temat ostatnio w schmitze

_________________
DAF 95XF 430


Post Wysłano: 06 gru 2017, 19:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 cze 2017, 22:18
Posty: 76
Samochód: Man

Klocki zakładałem nowe 3 tygodnie temu :(

No nic zjedzie w piątek to w sobotę biorę się za zdejmowanie kół.

[EDIT]
A kolego zapieczone prowadnice jest jakieś lekarstwo na to? Czy tylko regeneracja gdzies?


Ostatnio zmieniony 10 gru 2017, 8:05 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie piszemy posta-pod-postem, lecz korzystamy z opcji "Zmień"


Post Wysłano: 06 gru 2017, 19:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sty 2012, 16:41
Posty: 862
Lokalizacja: POS

Ja u siebie kupiłem zestaw naprawczy , i wymieniłem. Smarowanie i czyszczenie raczej odradzam bo szkoda swojej pracy . A sam zestaw drogi nie jest . I raczej do ogarnięcia samemu .

Ale skoro klocki nowe , to zakładając je chyba sprawdziliście czy zacisk się swobodnie przesuwa .

[img]https://uploads.tapatalk-cdn.com/201712 ... 9378e2.jpg[/img]

U mnie padło na to

_________________
DAF 95XF 430


Ostatnio zmieniony 06 gru 2017, 19:57 przez kondzio310, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 06 gru 2017, 19:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3135
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

Albo klocki odwrotnie założyli.

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 06 gru 2017, 20:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sty 2013, 20:49
Posty: 73

Jeżeli była wymiana klocków to należy wyczyścić z brudu, rdzy jarzmo zacisku. Klocek powinien mieć delikatny luz. Podejrzewam, że prowadnice zatarte są lub źle wyregulowany zacisk. Pomijam złożenia odwrotnie.


Post Wysłano: 06 gru 2017, 20:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2012, 14:41
Posty: 2638
Samochód: F90 19.362
Lokalizacja: SY

Cytuj:
No nic zjedzie w piątek to w sobotę biorę się za zdejmowanie kół.
Fajne podejscie. 2 dni pojeździć z taką awarią?? Bierzesz pod uwage ewentualność ze cała naczepa wielton pójdzie ku*** z dymem do tego czasu ? :shock:

_________________
"Zawsze choć przez chwile chciałem jeździć TIRem"


Post Wysłano: 06 gru 2017, 20:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2812
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Przeciez jemu sie tylko grzeje to co ma sie zapalic.
Niepotrzebnie straszysz chlopaka przeciez kola sie kreca a co on bedzie zagladal od tego serwisy sa [emoji6]

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 06 gru 2017, 20:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sty 2013, 20:49
Posty: 73

Zawsze można odkręcić siłownik czy zaslepic. Ważne, zeby łożysko się nie zatarło.


Post Wysłano: 06 gru 2017, 22:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2011, 21:01
Posty: 277
GG: 0

Ty już szukaj piast z łożyskiem bo w tym roczniku to jak najbardziej.


Post Wysłano: 06 gru 2017, 22:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sty 2012, 16:41
Posty: 862
Lokalizacja: POS

5 lat tylko dajesz osia safa ? W sumie nie wiek a przebieg ma znaczenie .

Zaczął bym od zacisku bo to najczęściej się dzieje .

_________________
DAF 95XF 430


Post Wysłano: 06 gru 2017, 22:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sty 2013, 20:49
Posty: 73

Również obstawiam zacisk, na początek niech kierowca spuści ręczny, koło podniesie może wyczuje luz na łożysku? Z drugiej strony jakie są szanse, żeby w przeciągu 3 tyg dwa łożyska się rozsypały?


Post Wysłano: 06 gru 2017, 23:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

ja się na naczepach nie znam bo użytkuję wyłącznie pojazdy z przyczepami, ale może niech szanowny pan kierowca ruszy zad z kabiny wyciągnie lewarek , podniesie każde koło po kolei i zobaczy czy:
1. koła co się grzeją nie mają zbyt dużego oporu przy obracaniu - jak tak to niech spróbuje popuścić regulacje na zacisku
2. koła które się nie grzeją może mają niedoregulowany zacisk (czyli za słabo podciągnięte hamulce) - wtedy dobrze hamują tylko te dwa co się grzeją.
to tak na początek nie trzeba wyważać otwartych drzwi wymieniając od razu łożyska czy zaciski- saf to chyba daje gwarancję na 1 mln. km.- zresztą jak wypadnie dekielek ze środka piasty bo łożysko się rozlatuje to wtedy trzeba wymienić.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 07 gru 2017, 20:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 cze 2017, 22:18
Posty: 76
Samochód: Man

Dzisiaj dzwonie do niego i mówi że już przeszło nie grzeją się koła. Wiec to pewnie będą zaciski ? W sobote biore się za rozbieranie


Post Wysłano: 07 gru 2017, 20:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 paź 2017, 8:52
Posty: 37
GG: 1908754
Samochód: Actros

Heh po co sprawdzać koła i zaślepiać siłowniki jeżeli łożyska kosztują raptem 5 stówek :). Obstawiam wsadzenie klocków po chamsku i nie wyczyszczenie prowadnic pod klocki, przez co po hamowaniu nie mogły się cofnąć to tarly i grzało się :) a na przyszłość polecam się przejść na kurs eco drivingu i zasięgnąć wiedzy jak jeździć, bo 90% kierowców to rzeźnicy sprzętu a nie kierowcy, ale taka jest rzeczywistość :(


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 07 gru 2017, 23:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sty 2013, 20:49
Posty: 73

Kolego Habababa, nieważne ile kosztuje łożysko, bo jeżeli jest uszkodzone trzeba zmienic. Jeżeli łożysko się zatrze i kierowca będzie jechał to straty będę większe. Piasta, może zacisk, opona.. Awaria w trasie równa się że spóźnieniem co może być spodowodwane utrata ładunku czy jakaś kara. Wg mnie łatwiej zdjęć siłownik lub wkręcić śrubę w niego i spokojnie zjechać na bazę.


Post Wysłano: 09 gru 2017, 10:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 cze 2017, 22:18
Posty: 76
Samochód: Man

Mam zdjęte oba koła. Klocki nie przypalone nic. Nie ma luzu piasta wyjąłem klocki to zacisk chodzi jednym palcem. Możliwe to ,że zawór jakiś się przyciął ?


Post Wysłano: 09 gru 2017, 10:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sty 2013, 20:49
Posty: 73

Może siłownik się nie chowa. Skręć wszystko nie wkładaj koła, spróbuj kręcić piasta niech ktoś zahamuje, jak puści pedał to powino się kręcić swobodnie.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: