Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 16 wrz 2016, 13:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 wrz 2016, 13:14
Posty: 6

Witam wszystkich serdecznie

Przejrzałem dział o hamulcach i nie znalazłem odpowiedzi dlatego pozwolę sobie na założenie nowego tematu.
Proszę o wyrozumiałość gdyż nie jestem mechanikiem ale co nieco potrafię zrobić.

W Straży posiadamy IVECO EUROCARGO 150E28 4x4 z 2014r. i jest taki "problem", że aby zahamować należy głęboko wciskać pedał prawie do podłogi. Moje odczucie jest takie jakby nie było wspomagania i ile wycisnę to moje chociaż pedał lekko da się wciskać. Posiadamy też MERCEDESA ATEGO 1329 i w nim hamulec działa tak, że lekko się wciśnie i już się leci na szybę.
Czym może to być spowodowane i czy jest możliwość poprawienia skuteczności hamowania, czy po prostu ten typ tak ma?
Jeździłem ciężarówkami i autobusami różnych marek i dopiero w IVECO spotykałem się z takim hamulcem.

Pozdrawiam


Post Wysłano: 16 wrz 2016, 14:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Może trzeba wyregulować hamulce, jeśli są to bębnowe hamulce to za daleko mogą się szczęki odbijać od bębnów hamulcowych
Stąd może być tak duży skok jałowy pedału hamulca

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 16 wrz 2016, 16:23
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3569
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

W 2014 raczej będą tarcze, a jeżeli bęben to samoregulatory....

2 Zawory, albo ten pod kabiną zaraz przy pedale, albo główny hamulcowy, pedał jest miękki, czy normalnie twardy?

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Post Wysłano: 16 wrz 2016, 18:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 wrz 2016, 13:14
Posty: 6

Dziękuję za zainteresowanie
Według mnie pedał jest miękki (w mercedesie (2008r.) jest twardszy)


Post Wysłano: 18 wrz 2016, 16:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

A nie jest to jeszcze na gwarancji producenta, skoro rok 2014?


Post Wysłano: 18 wrz 2016, 20:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 wrz 2016, 13:14
Posty: 6

Jeszcze jest, ale na ostatnim przeglądzie w serwisie powiedzieli że ten typ tak ma, dla mnie to słabe tłumaczenie. Może jest na forum ktoś kto jeździł lub jeździ iveco i napisałby czy tak jest we wszystkich iveco.


Post Wysłano: 18 wrz 2016, 20:30
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3569
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Mam duże iveca od 99 roku, jakby kabiny tak nie gniły jak auta hamują, dalej bym turbostarem jeździł...

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Post Wysłano: 18 wrz 2016, 21:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 sty 2008, 21:22
Posty: 1257
GG: 2291240
Samochód: R500, Actros 1844, FH 460
Lokalizacja: Szczecin

Ja mam Iveco z 2014, ciągnik na tarczach ale hamuje standardowo. Gdzie serwisujecie? Serwisy Iveco maja to do siebie ze większość wiecej zepsuje niż naprawi cokolwiek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 18 wrz 2016, 21:56
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3569
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Osobiście ogólnie nie ufam ASO, ehhhh no...

Poszukałbym dobrego mechanika, który ma odpowiedni sprzęt wepnie się i znajdzie który zawór kaleczy, ale jak jest miękkawy, obstawiam ten zawór pod pedałem w kabinie....

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Post Wysłano: 23 wrz 2016, 21:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 wrz 2016, 13:14
Posty: 6

Serwisowany jest w Łodzi, następny przegląd bedzie w październiku lub listopadzie. Iveco ma przejechane ok 4600 km więc nie jest jakieś wyjeżdżone


Post Wysłano: 25 wrz 2016, 10:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 wrz 2016, 13:14
Posty: 6

Kolega ociu obstawiasz zawór pod pedałem, jak go sprawdzić jeżeli nie słychać żeby z niego powietrze schodziło


Post Wysłano: 25 wrz 2016, 10:46
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3569
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Uszkodzenie zaworu nie polega tylko na syczeniu, może podawać złe wartości powietrza na sterowanie ....
Ja Ci nie powiem co i jak, ogarnięty człowiek, manometr i szukanie :wink:

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Post Wysłano: 30 wrz 2016, 10:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 wrz 2016, 13:14
Posty: 6

Pod koniec października auto jedzie na przegląd do Łodzi to napisze co stwierdzili fachowcy


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: