Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 13 mar 2014, 9:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 maja 2009, 21:55
Posty: 78
GG: 0
Samochód: MAN TGL

Witam

Musze wymienic czujnik abs , przepalilem kable przy wymianie resora i grzaniu strzemion , jak sie go wymienia czy on wychodzi do wewnatrz czy zewnatrz i jaka jest metoda czy ta zawkleczke to sie od zewnatrz wypycha a czujnik do wewnatrz,czy po prostu ciagnie sie do wewnatrz??? jak to wyglada nie chce sobie wiecej klopotu narobic
Mamna taki czujnik :
http://allegro.pl/czujnik-abs-tyl-man-t ... 55015.html


Post Wysłano: 13 mar 2014, 10:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 sty 2014, 21:10
Posty: 23

Wychodzi na zewnątrz ale jeśli będzie bardzo skorodowany to będzie trzeba targać piastę. po montażu trzeba ustawić szczelinę między impulsatorem a czujnikiem bo inaczej będzie bić błąd.


Post Wysłano: 13 mar 2014, 15:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 maja 2009, 21:55
Posty: 78
GG: 0
Samochód: MAN TGL

Czyli demontaż,zacisku, jażma,tarczy itd.
To mam przy okazji pytanie,z drugiej strony widzę ze puściło uszczelnienie wydobywa się trochę oleju,jakie tam jest uszczelnienie(zimmering,oring) ,czy trzeba mieć jakieś specjalistyczne narzędzia (serwisowe) do wymiany tego uszczelniacza,czy po odkręceniu tego bocznego dekla przy kole z mostu jest do niego dostęp,robiłem to kilka razy w dostawczaku (daily-demontaż hamulca itd. oraz wybicie pół osi,dopiero jest dostep do oringu)ale pierwszy raz w man-ie muszę zrobić,proszę o instrukcję??

moze też to być powód błędu abs ,czujnik jest zaolejony na szczelinach tarczy zrobiła się mała papka oleju z brudem?
Oczywiście sprawdzę to która strona powoduje błąd,ale tak mi się złożyło ze z jednej strony opalilem izolacje z kabla abs,która potem zaizolowalem,a z drugiej ten olej,uszczelniacz


Post Wysłano: 13 mar 2014, 22:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Na pewno trzeba mieć klucz do piasty.

Czujnik przy odrobinie szczęścia wyjmiesz bez rozbierania niczego, ot zwyczajnie najpierw za niego pociągnij i zobacz czy nie wyjdzie.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 17 mar 2014, 16:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Jak masz miejsce przy czujniku na wkretarke i nerwy na wodzy to mozesz rozwiercac go sukcesywnie , wydlubujac luzne juz kawalki az wreszcie wydlubiesz go do konca. Pamietaj ,ze po srodku wzdluz czujnika jest twardy rdzen ,rozwiercasz wiec malym wiertlem naokolo niego .
Jak juz go wydlubiesz to przeczyscic dokladnie gniazdo , nasmarowac , wlozyc miedziana wkladke i DELIKATNIE wbijac mloteczkiem az do wyczuwalnego oporu . Czujnik osiadzie na ringu i sam odskoczy na odpowiednia odleglosc od ringu podczas krecenia kolem .
Na przednich osiach w TGA to norma ( 0.5 h - 1h ) lecz czy masz miejsce z tylu ...nie wiem .


Post Wysłano: 17 mar 2014, 18:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Da się go wywalić łapiąc na chama żabą, potem umiejętnie łomikiem podważając tą żabę. Jeśli oczywiście z "łoża" wystaje coś poza plastikową główką.

Ja radzę nie wyciągać blaszki, bo potem się naklniesz wkładając blaszkę i czujnik. Najlepiej zostaw starą, wyczyść, posmaruj smarem (tym specjalnym z kompletu) i dobij do bieżni (najlepiej przez nasadkę, lub oczkowy). Tylko nie za mocno, bo jak skrzywisz bieżnię to faktycznie będzie zwalał wszystko żeby ją sprościć.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: