Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 12 wrz 2012, 21:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2012, 23:32
Posty: 36
Lokalizacja: wielkopolska

Witam, problem dotyczy mana tga 2005r 18.430, przebieg 924tkm, mianowicie hamując intarderem z dość dużej góry wyświetlił mi komunikat aby ograniczyć moc działania, a ja go zignorowałem!!! efekt jest teraz taki, że jak jest zimny to działa ok, jak ciepły-gorący raz działa na pół gwizdka, a raz wcale. Słyszę że powietrze załącza ale hamowania niema :( , wymieniłem elektrozawór powietrza ten na dole chłodnicy int. ale nic się nie zmieniło, żadnych błędów w komp(RET-S) niema! proszę o jakąś sugestię gdzie szukać przyczyny. z góry dziękuje za pomoc :wink:


Post Wysłano: 12 wrz 2012, 21:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Sprawdz w parametrach temperatury .


Post Wysłano: 13 wrz 2012, 11:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

czujnik temperatury na dole, a raczej wiązka do niego.
Proszę umieszczać tematy w odpowiednich działach bo robi sie bałagan

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 07 paź 2012, 18:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2012, 23:32
Posty: 36
Lokalizacja: wielkopolska

Witam, ponawiam problem, nadal walczę z niedziałający intarderem, byłem na serwisie ecas sprawdzony, zawór główny hamulca nowy( stary generował błąd potencjometru). Jak ruszam po długiej pauzie działa ok, po pewnym czasie działa słabiej, z opóźnieniem, w końcu wcale nie działa. Wystarczy, że stanę na światłach na kilkanaście sekund, działa jakiś czas, im dłużej stoje to int działa dłużej. w aucie jest EBS 5, oznacza to, że komp hamulca dobiera siłę hamowania nie z ciśnienia w poduszkach lecz, wylicza z czasu traconej prędkości ciśnienie w ukł. ham. Na serwisie MANa nie mieli jeszcze takiego przypadku, więc rozkładają ręce. :(


Post Wysłano: 08 paź 2012, 15:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Co ma intarder do sily hamowania EBS5.... suma sumarum nie wiadomo co nie dziala ,intarder czy automatyczne wlaczanie intardera wraz z hamulcami?
Sam intarder sprawdz wlaczajac go manualnie . Jak problem przychodzi wraz ze wzrostem temp , to sprawdz stan ,poziom oraz wlasciwosc oleju w skrzyni oraz sprawdz parametry pracy podczas jazdy ( niestety tylko komputerem diagnostycznym ).


Post Wysłano: 09 paź 2012, 20:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2012, 23:32
Posty: 36
Lokalizacja: wielkopolska

Witam, chciałem tu zaznaczyć o tym EBSie że jest to nowszy układ, aby wykluczyć np. czujnik ciśnienia w poduszce, mój sam. owego nie posiada, zastanawia mnie ,że postój nawet na kilkanaście sekund przywraca jego działanie, olej w skrzyni tak szybko nie stygnie żeby zgęstniał i poprawił swoje właściwości. Na zimnym (po długim postoju) działanie ręczne, stopnie 1-6, i auto czyli załączanie z hamulcami jak najbardziej prawidłowe.


Post Wysłano: 09 paź 2012, 20:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2012, 23:32
Posty: 36
Lokalizacja: wielkopolska

zapomniałem napisać, przed ową awarią poziom oleju był prawidłowy, po dolegliwościach sprawdzałem kilka razy w tyg., okazało się że brakowało ok 3,5l, dolałem i było jakiś czas ok, lecz nie na długo. olej na zewnątrz na pewno nie wyciekł ( skrzynia suchutka), w układzie chłodzenia też go nie ma :( , gdzie zniknął-zagadka! po kilku trasach ponownie sprawdziłem, i jest go jakby za dużo, czyżby chłodnica oleju intardera go wciągała?


Post Wysłano: 12 paź 2012, 11:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Byc moze ,ze sprawa obraca sie wokol filtra oleju w skrzyni ( jezeli takowy wystepuje w Twoim aucie ).


Post Wysłano: 25 paź 2012, 19:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2012, 23:32
Posty: 36
Lokalizacja: wielkopolska

Kolego svavec, miałeś racje, okazało się że filtr oleju (każda skrzynia z intarderem posiada f. oleju) był praktycznie całkowicie zatkany! tylko najgorsze jest to czym! Wióry metalowe w większości aluminiowe, więc coś się śrutuje w skrzyni. wyczyściłem, zrobiłem jedną trasę i int działa jak dawniej :D , w sobotę ponownie zajrzę do filtra, i upewnię się czy coś nowego się utarło. mam nadzieje że już nowego tam nie znajdę. Jeśli coś znowu tam będzie, to... skrzynia do rozebrania, a szkoda by było, bo chodzi idealnie. :P napiszę jakie wyniki. pozdro i masz duuuże piwo u mnie :wink:


Post Wysłano: 25 paź 2012, 21:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

W f 90 wymieniłem kiedyś ten filterek jest on z takiej drobniutkiej siatki metalowej wiem ze dosyć drogi blisko 200zł ale u mnie czyściutki był :wink:

_________________
MAN


Post Wysłano: 28 sty 2013, 22:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2012, 23:32
Posty: 36
Lokalizacja: wielkopolska

powodem opiłków w filtrze oleju był wysunięty jeden z pięciu sworzni przekładni planetarnej!, który "śrutował" obudowę łożyska wałka głównego! wymieniony sworzeń+zabezpieczenia i po kłopocie.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: