Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 07 wrz 2011, 20:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Blokuje mi się koło na ostatniej osi, z ABS jest coś pokręcone, więc nie jest nawet podpięty kabel z ciągnikiem. Hamulce tarczowe, można to jakoś wyregulować?


Post Wysłano: 07 wrz 2011, 23:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Możesz trochę rozregulować zaciski, tylko że wtedy musisz się liczyć ze słabszym hamulcem i zapewne po jakimś czasie zacisk sam się wyreguluje.
Polecam wykonać naprawę ABSu, ponieważ hamulce tarczowe zwykle są już wyposażone również w EBS a tym samym gdy występują jakieś błędy zaczynają się dziać 'cuda' z hamulcem. :wink:


Post Wysłano: 08 wrz 2011, 17:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Sprawdz siłownik i zacisk .


Post Wysłano: 24 wrz 2011, 17:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

A więc tak, czujnik od ABS-u był odłączony, więc nie podpinałem nawet kabla, naczepa hamowała dość ostro, kabel podłączyłem i odziwo było normalnie, jakiś czas temu miałem rozładunek na nieutwardzonej drodze i się zakopałem, po wyjechaniu z piachu deptam i znów to samo. Byłem na komputerze i gość mówi że dwa czujniki uszkodzone, oba wymienione, i jak wcześniej, bez poprawy. Co dziwniejsze wcześniej przed zakopaniem było normalnie. Czy możliwe że komputer od naczepy zwariował, gdy koła od auta się kręciły a od nczepy nie? Auto było na kompie i jest OK, ABSy są. W ogóle nie wiem gdzie szukać przyczyny problemu, byłem u kilku mechaników i każdy ma inną teorię.


Post Wysłano: 30 sty 2012, 20:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 sty 2012, 19:52
Posty: 3
GG: 0

A zaciski pracują poprawnie? Dźwigienka odbija do góry i tłoczki (tłoczek jeśli Wabco) się cofają? Prowadnica prosta, nie skoszona?


Post Wysłano: 30 sty 2012, 20:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Jest taka duża wtyka do modulatora. Zajrzyj tam, może jest zielono, przynajmniej ja tak kiedyś miałem. Zanim się elektryk połapał, pół instalacji było wymienione.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 31 sty 2012, 0:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Schmitki juz nie ma :) modulator był OK, elektrozawór od siły hamowania był do wymiany, raz działał raz nie. Naczepa była z 2000 roku, tam był jakiś starszy typ tych elektorzaworów, teraz niby nowsze wkładają.
Cytuj:
A zaciski pracują poprawnie
popsuł się ale na pierwszej osi. Ogólnie nigdy więcej Schmitza.


Post Wysłano: 31 sty 2012, 0:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Przecież Kogel i inne naczepy to to samo osie saf,mb,bpw,ror pneumatyka wabco, knorr to czy to będzie ta marka czy inna to jeden pies. Jak sie dba tak sie ma.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 31 sty 2012, 1:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Cytuj:
Przecież Kogel i inne naczepy to to samo osie saf,mb,bpw,ror pneumatyka wabco, knorr to czy to będzie ta marka czy inna to jeden pies. Jak sie dba tak sie ma.
Zgadza się, ale Schmitka jest "miękka", tylne aluminowe słupki lubia pękać, drzwi panelowe to na nasze drogi złe rozwiązanie, dodatkowo tylko 10 punktów do mocowania ładunku (fakt to była naczepa z 2000r). duży plus to ocynk. Osobiście przypasowała mi Krone.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: