Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 13 cze 2010, 20:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Witam
Mam problem z ABS w Scanii 124L 420KM Topline z 2002 roku. Mianowicie, zaświeciła mi się kontrolki: ABS, RET, oraz kontrolka o tym że są zuzyte klocki hamulcowe. W związku z tym zrobiłem hamulce, wymieniłem wszystko tarcze plus klocki na wszystkich kołach. Problem w tym ze te kontrolki nadal mi się świecą. Zczytałem błędy i wyszło mi 10.2 7.1 10.3.
Błąd RET wyskoczył 49. Z ksiązki serwisowej dowiedziałem sie ze kontrolka ret będzie tak długo świeciła dopuki nie zniknie kontrolka abs. Moje pytanie brzmi w których miejscach szukac mam tych sterownikow i czujnikow?
Czujniki na kołach zostały wyczyszczone ale prbelm nie zniknął? Da sie jakos zkasować ten błąd ze klocki są zuzyte? Miałem tez problem z naczepą która ma EBS i na desce swiecił sie ABS1 ale w naczepie okazało sie ze kostki sie zabrudziły i pokazywało mi błąd wyczyściłem poskładałem i skasowałem błędy abs1 zgasł ale pozostały te 3 kontrolki nadal. Macie jakies sugestie rady? moze juz ktos przerabiał taki temat?


Post Wysłano: 13 cze 2010, 22:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

10-2 czujnik 2 oś prawy ,7-1 czujnik lewe koło oś 1 , 10-3 czujnik klocków oś 2 prawy


Post Wysłano: 14 cze 2010, 4:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

No i co mam zrobic z tymi czujnikami?
Wymienic na nowe?


Post Wysłano: 14 cze 2010, 17:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

jeśli ma działać abs , gorzej z czujnikiem klocków bo nie kupisz :(


Post Wysłano: 15 cze 2010, 16:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Gdzies czytalem o tym ze czujniki zuzycia klockow trzeba ustawic na komputerze diagnostycznym. To prawda??


Post Wysłano: 15 cze 2010, 20:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 kwie 2008, 17:01
Posty: 56
GG: 0

zależy w jakim aucie


Post Wysłano: 15 cze 2010, 20:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Ja nie mogę jeszcze nikt mi sensownie nie odpowiedział. :?
Proszę Was jeśli znacie rozwiązanie problemu to napiszcie to jasno i wyraźnie co mam zrobić co wymienić, wyczyścić itp. Odpowiadacie mi na pytania na które sam znam rozwiązanie. Chce wiedzieć dokładnie: Co wymienić, co naprawić, gdzie tego szukać.


Post Wysłano: 16 cze 2010, 21:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Sprawdz czujniki kół te które ci podałem jeśli mają przerwę lub zwarcie wymienić .


Post Wysłano: 16 cze 2010, 22:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Ok jutro wszystko sprawdze i powiem co i jak. Dodam tylko że jak robiłem hamulce to czujniki od absu wyczyściłem oraz wyczyścilem tez koło zębate do, sa dosunięte do niego tyle ile sie dało zeby nie tarły o niego.


Post Wysłano: 30 cze 2010, 11:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 kwie 2008, 17:01
Posty: 56
GG: 0

kolego nie dziw sie ze odpowiedzi masz polowiczne bo:
1. przez internet to sobie mozna pogadac a nie naprawiac samochody
2. nikt z elektro-mechanikow ktorzy z tego zyja nie bedzie ci mowil jak naprawic auto na podworku - samobuja nikt nie bedzie strzelal
3. zeby kody bledow interpretowac potrzebny jest komp diagnostyczny ktory czesto gesto jest powiazany z dodatkowymi oplatami abonamentowymi za dostep do wiedzy update szkolenia itp (a to sie rowna kasa kasa kasa)- nie spodziewaj sie ze dostaniesz od ludzi informacje serwisowa z komputerow za ktore musieli slono zaplacic i dalej placa :) a wszystkim ciezko zaplacic 100 za diagnostyke komputerowa (a zeby to robic trzeba zainwestowac przynamniej 30 tys pln. na poczatek ;))
4. a jesli ci napisalem ze zalezy w ktorym samochodzie to tak jest EBS w niektorych markach sam dokonuje kalibracji czujnikow klockow a w niektorych trzeba ja wykonac za pomoca testera diagnostycznego po kazdorazowej wymianie klockow


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: