Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 28 lut 2018, 19:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 lut 2018, 18:57
Posty: 31

Witam wszystkich jestem nowy na forum

Panowie podpowiedzcie gdzie jeszcze w Volvo fh 2008r. szukać masy?
akumulatory są z tylu, hebel jest elektryczny(to ten co maja ADR-y) Akumulatory 1rok przyniesione z ciepłej piwnicy i doładowane.

Po wyjęciu akumulatorów znalazłem 2 miejsca gdzie jest masa tzn. 1. z boku akumulatorów łączone do ramy , 2. ścianka metalowa która oddziela akumulatory (tam tez były przewody masowe) oba te miejsca dokładnie wyczyściłem i porządnie skręciłem.

Problem polega na tym ze brak jest prądu w aucie( brak świateł zewnętrznych , swiateł w kabinie, rozrusznik nie drgnie, na desce ciemno) szukam innych miejsc masowych ponieważ jeszcze wczoraj dawało leciutki prąd w aucie tzn wyświetlacz działał ale migotał, również światła zewnętrzne i kabinowe migotały, rozrusznik nie kręcił.

Po wyczyszczeniu tych miejsc z masa które znalazłem prądu nie było wcale. Mierzyłem miernikiem prąd przy rozruszniku i tam go nie było.
Przy akumulatorach po prawej stronie do ścianki przykręcona jest taka cewka
Obrazek
na te dwa bolce zakręcane są dwa przewody z prądem (czerwone grube), jeden z nich jest bezpośrednio z klemy + a drugi( tez +) tak samo gruby biegnie do plastikowej skrzynki pomiędzy akumulatorami.

ten czarny przewód na zdjęciu łączy się z innym kablem który ( jak sądzę biegnie do hebla elektrycznego przy kabinie.
Zmierzyłem miernikiem czy jest prąd w tej cewce ale prąd jest tylko od strony klemy + po przejściu przez cewkę
na drugim bolcu prądu nie ma a to znaczy ze dalej nie puszcza na układ. Dlatego pominąłem cewkę mostkując oba te czerwone przewody(z braku innych możliwości zrobiłem to kablem rozruchowym) . Efekt był taki , że pojawił się prąd ale dalej był słaby.

Pytanie jest takie czy ta cewka może być uszkodzona ? Czy jest konieczna? i Czy ta cewka ma gdzieś mase?
Oraz gdzie szukać jeszcze masy.

Długo pisałem ale chce dokładnie opisać problem


Post Wysłano: 28 lut 2018, 20:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

ty na pewno wiesz czego szukasz?
masy czy prądu?
na mój gust to masą jest wszystko co "zielazne" choć w przewodach też jest ale prąd idzie w przewodach ( w środku) nie na zewnątrz.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 28 lut 2018, 21:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 mar 2007, 20:34
Posty: 119
GG: 0
Lokalizacja: podlasie

Na pewno nie szuka takich porad jak twoja zzx.
Wiesław a może ten mostek który zrobiłeś przewodem rozruchowym ma za słabe przejście? Czy kable które dochodzą do tego modułu nie udało by się skręcić bezpośrednio ze sobą, albo z użyciem miedzianej plecionki z otworami w końcówkach? Sprawdzałeś czy pojawia się napięcie pod maską (Volvo ma chyba tam wyprowadzone przyłącza)?


Post Wysłano: 28 lut 2018, 21:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Zzx chyba jeszcze nie miał przejść z prądem, bo czasem to cuda się potrafią dziać.

Weź tak na sztukę od minusowej klemy puść masę do ramy. Poskręcaj, jak się uzdrowi, to szukaj problemu na masie, jeśli nie, to trzeba by poszukać na plusie.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 28 lut 2018, 22:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 lut 2018, 18:57
Posty: 31

każda porada miłe widziana

tak zrobię jutro tzn. obejdę tą cewkę pożądnym przewodem z grubego kabla i tulejkami Cu z praski.
Jeśli zadziała to dobrze choć wolałbym mieć hebel do czasu ewentualnej wymiany cewki.
Drąże dalej temat masy... doczytałem ze masa jest również pod kabiną koło poduszki zawieszenia silnika, oraz koło rozrusznika.
Chyba sam znalazłem odpowiedź na masę tej cewki - na tabliczce jest opinany każdy pin (choc po angielsku) i pin nr. 2 podpisany "Ground" pokazało w translatorze "ziemia" hmm..
nr.3 "Remote Control"
nr.4 "Key switch" 3 i 4 nie rozumiem jutro tez sprawdzę czy jest przejście prądu na każdym pinie tego czarnego kabla od cewki do włącznika hebla z tylu kabiny. Jeśli przewód ten biegnie bezpośrednio do włącznika.


Post Wysłano: 28 lut 2018, 22:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 lut 2018, 18:57
Posty: 31

kierownik cenna uwaga spróbuje


Post Wysłano: 01 mar 2018, 9:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Zzx chyba jeszcze nie miał przejść z prądem, bo czasem to cuda się potrafią dziać.

Weź tak na sztukę od minusowej klemy puść masę do ramy. Poskręcaj, jak się uzdrowi, to szukaj problemu na masie, jeśli nie, to trzeba by poszukać na plusie.
możesz wierzyć że miałem choć staram się do tego nie dopuszczać.
najczęściej właśnie cuda się dzieją jak nie ma dobrej masy - wtedy robi sie popularna choinka, światła słabo świecą itd.....

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 02 mar 2018, 23:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 lut 2018, 18:57
Posty: 31

Witam ponownie problem rozwiązany

3 usterki jednocześnie powodowały problemy (chyba od tego mrozu)

Przewód masowy przy poduszce silnika skorodowany
Cewka przy heblu przestała pracować
W stacyjce urwana jedna z blaszek

Pozdrawiam Wiesław


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: