Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 09 lis 2017, 21:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lis 2017, 21:11
Posty: 4
Samochód: ATEGO

Witam
W moim Atego 818 z 2004 r. świeci się na żółto pasek z inf. o ABS
Komputer podaje że jest to:
E01
a 1 4343
SENSOR!

Nie mogę znaleźć co to oznacza i co jest do wymiany? Gdzie ten sensor ( czujnik ) się znajduje bo chyba on padł.

Pozdrawiam


Post Wysłano: 09 lis 2017, 21:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

pewnie chodzi o czujnik ABS ten przy kole co ogląda koronkę od spodu - któryś umarł zdarza sie.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 09 lis 2017, 22:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lis 2017, 21:11
Posty: 4
Samochód: ATEGO

JEST MOŻLIWOŚĆ JEGO SPRAWDZENIA I KTÓRE TO KOŁO ?


Post Wysłano: 09 lis 2017, 22:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sty 2012, 16:41
Posty: 862
Lokalizacja: POS

Albo mierzysz oporność wszystkich sensorów , i porównujesz wyniki ze sobą. Ten który będzie miał odchyl będzie winowajcą. Albo odłączaj po kolejki wtyczki od sensorów , jak się pokaże kolejny błąd to lecisz dalej , a jak po odłączeniu nie ma nowego błędu to znaczy ze to ten.

_________________
DAF 95XF 430


Post Wysłano: 09 lis 2017, 22:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lis 2017, 21:11
Posty: 4
Samochód: ATEGO

Wielkie dzięki jutro sprawdzę i dam znać.
Pozdrawiam


Post Wysłano: 09 lis 2017, 22:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

możesz jeszcze komputer podłaczyć jak masz do czego i wtedy pokaże który czujnik umarł.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 10 lis 2017, 12:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lis 2017, 21:11
Posty: 4
Samochód: ATEGO

Witam

Dzięki za poradę znalazłem przyczynę
błędy wskazane przez komputer w samochodzie po wypięciu po kolei czujników :

a 4143 - czujnik ABS lewy od kierowcy pomiar omomierzem 1,666 kΩ
a 4043 - czujnik ABS prawy od pasażera pomiar 1,666 kΩ
a 4243 - czujnik ABS prawy tył 1,151 kΩ
a 4343 - czujnik ABS lewy tył wskazanie na omomierzu 0,0000 Ω czyli ten jest padnięty.

Teraz najciekawsze koledzy jak to ustrojstwo wyjąć ????


Post Wysłano: 10 lis 2017, 12:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sty 2012, 16:41
Posty: 862
Lokalizacja: POS

Wiadomo ze fajnie było by to zrobić bez ściągania tarczy . Stary nam się nie przyda , wiec można go zniszczyć . Możesz w niego wkręta wkręcić i próbować jakos wybić. Wszystko zależy od tego ile tam jest miejsca.

Na początek możesz to jakims ordzewiaczem potraktować.


Nie wiem jak bardzo mercedes jest czuły na zamienniki. Ale radzę kupić coś lepszego , przed montażem zmierzyć oporność i porównać do tych co są w aucie .

_________________
DAF 95XF 430


Post Wysłano: 10 lis 2017, 13:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

w moim (1841) ostatnio wymieniałem to wyciachałem razem z tuleją w której siedział i później było juz z górki - nie wiem jak u ciebie jest ale pewnie podobnie.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: