Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 wrz 2016, 8:35
Posty: 10

Witam

potrzebuję pomocy w zapanowaniu nad elektryką w MANie 19.402 rok 1995

1) Nie działa Tachograf - potrzebuję pomocy w ustaleniu co poza bezpiecznikiem F12 odpowiada za jego zasilanie ( na bezpieczniku F12 mam 24 V) ewentualnie który kabel we wtyczce w desce rozdzielczej mam sprawdzić bo jest to ewidentny brak zasilania.

2) Czy może się zdarzyć, że nie działający tachograf będzie odcinał paliwo z pompy wtryskowej za pomocą tej cewki co odcina paliwo przy 90kmh w momencie gdy auto stoi?
Problem tego auta jest dość złożony, ponieważ zdarza się że auto nie chce odpalić ( paliwo nie jest podawane do pompy bo cewka nie puszcza) a po chwili wszystko działa i auto odpala.
Czy cewka odcinająca paliwo przy 90kmh może tak działać, czy to będzie cewka do gaszenia?
Sprawdzałem już wtyczki, którymi wychodzą wiązki przewodów z kabiny w stronę silnika i na przewodach do cewek mam:
a) jedna cewka ta umieszczona wyżej w kształcie lejka zasilana jest napięciem 8,8V (biały kabel + brązowy do masy)
b) druga cewka (taki mniejszy elektrozawór) zasilana 4,8V ( dwa białe przewody)
Przy takim napięciu auto odpala i wszystko działa. Czy to są poprawne wartości, czy coś jest nie tak?
Czy cewkę odcinającą paliwo przy 90kmh można jakoś na stałe podłączyć pod zasilanie , aby wykluczyć że to ona odcina paliwo na postoju?
3) Czy do cewek o których wspominam są wyznaczone konkretne przekaźniki lub bezpieczniki? Mam rozpiskę, ale po niemiecku i nie wszystkie zwroty są możliwe do przetłumaczenia ( wielokrotnie są wpisane skróty słów i translator głupieje).

Z góry dziękuję za każdą odpowiedz, która może pomóc.
pozdrawiam


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Tak na początek jeśli to jest silnik z EDC to na pompie wtryskowej masz przykręcony zawór który się zwie EHAB do którego są przykręcone przewody paliwowe zasilanie i powrót do baku jak dobrze kojarzę
I to ten zawór robi całe zamieszanie i nie podaje paliwa na pompę wtryskową bo tłoczek w cewce się klei i się nie wysuwa,
Trzeba odkręcić cewkę od zaworu i coś dopasować np kawałek przewodu plastykowego od powietrza średnicy 4 czy 6 mm o odpowiedniej długości tak aby zawór EHAB był cały czas otwarty czy jest czy niema napięcia na tej cewce
Ta modyfikacja niema wpływu na pracę silnika działa on normalnie i gaszenia silnika też normalnie

Co do tacho masz stały plus bezpiecznik 12 i po stacyjce bezpiecznik 24

Jeszcze jedno tachograf nie ma wpływu na pracę silnika.
Co prawda przy 90 km/h tachograf daje sygnał do Sterownika EDC i to on odcina paliwo na pompie wtryskowej
Przy braku sygnału z tachografu do sterownika EDC mógłbyś w tym manie zamknąć licznik

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Cytuj:
Tak na początek jeśli to jest silnik z EDC to na pompie wtryskowej masz przykręcony zawór który się zwie EHAB do którego są przykręcone przewody paliwowe zasilanie i powrót do baku jak dobrze kojarzę
I to ten zawór robi całe zamieszanie i nie podaje paliwa na pompę wtryskową bo tłoczek w cewce się klei i się nie wysuwa,
Trzeba odkręcić cewkę od zaworu i coś dopasować np kawałek przewodu plastykowego od powietrza średnicy 4 czy 6 mm o odpowiedniej długości tak aby zawór EHAB był cały czas otwarty czy jest czy niema napięcia na tej cewce
Ta modyfikacja niema wpływu na pracę silnika działa on normalnie i gaszenia silnika też normalnie

Co do tacho masz stały plus bezpiecznik 12 i po stacyjce bezpiecznik 24

Jeszcze jedno tachograf nie ma wpływu na pracę silnika.
Co prawda przy 90 km/h tachograf daje sygnał do Sterownika EDC i to on odcina paliwo na pompie wtryskowej
Przy braku sygnału z tachografu do sterownika EDC mógłbyś w tym manie zamknąć licznik
Potwierdzam jak nie działa tacho auto normalnie jedzie odpala i w ogóle. NIe ma też odcinki ale przy tym świeci się EDC :mrgreen:
Kornel gdzie ten ehab na pompie wtryskowej bo sam nie wiem :>

_________________
MAN


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Nie w każdym silniku montowali EHAB
Jak patrzysz na pompę wtryskową na dole pompy masz mechaniczną pompkę paliwa a nad do obudowy pompy wtryskowej masz przykręcony zawór EHAB taki prostokątny klocek z boku cewka a do klocka przykręcone kilka przewodów paliwowych

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 wrz 2016, 8:35
Posty: 10

Postaram się jeszcze w weekend zrobić zdjęcie tej pompy to stwierdzimy czy dobrze się rozumiemy ( czy jest ten EHAB), ale powiedz mi jeszcze czy to normalne że zawór do gaszenia ma 4,8V ? To nie powinno być tak, że jest na nim normalnie 24V? Czy jak bym kiedyś nie mógł odpalić auta w lesie ( wozimy nim drzewo - HDS) to mogę na tą cewkę podać 24V z akumulatora?
Ta cewka do gaszenia wygląda jak czujnik ciśnienia oleju i jest umieszczona niżej niż tamta cewka EHAB tak?
A ten EHAB ma kabel z wtyczką i końcówkę przypominającą lejek tak?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Najlepiej to zrób zdjęcie tej pompy z zaworami o których mówisz
Bo jeśli masz silnik na Edc a powinneś bo to jest 400 konny silnik to tam niema żadnego zaworu do gaszenia silnika
Nawet jak była pompa wtryskowa na linkę to tam występował siłownik pneumatyczny który naciskał na dzwigienke na pompie wtryskowej i gasił silnik

To o czym mówisz że niby czujnik od oleju to mogą być dwa warianty albo czujnik temperatury paliwa lub czujnik obrotów silnika jeden z dwóch na silniku stąd na nim 5V

Najlepiej to podaj mi numer VIN tego mana

Wtyczki w Tachografie
Wtyczka A
pin 5 i 6 masa
pin 2 kabel 586 oświetlenie
pin 1 kabel 304 zasilanie bezpiecznik F12 stały plus
pin 3 kabel 159 zasilanie bezpiecznik F24 plus po stacyjce

Wtyczka C
pin 3 kabel 452 sygnał z alternatora zacisk W na alternatorze

Wtyczka B

piny 1,2,3,4, od impulsatora na skrzyni biegów

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 wrz 2016, 8:35
Posty: 10

Witam


VIN WMA F043942M199839

https://zapodaj.net/24c971e65d58a.jpg.html

Obrazek

Na zdjęciu jest cała pompa i te dwa czujniki które podejrzewam, ale wypowiedz się czy dobrze się rozumieliśmy z tym.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Zawór EHAB masz ten u góry z tym kablem z białym numerem na nim z lewej strony, odkręć cewkę na dwie śruby torx i coś dopasuj aby zawór był cały czas otwarty najlepiej coś palstykowego , tak jak pisałem przewód pneumatyczny srednicy 4 lub 6 powinien pasować
Zobacz ile wysuwa się trzpień z cewki jak dostaje napięcie i taki element wsadź do środka i przykręć z powrotem cewkę do zaworu EHAB
Ta wtyczka ala czujnik to kabel zasilający od sterowania pompą wtryskową przez EDC


Co do tacho często w tych tacho pada taśma elwktryczna co łączy tą część co się otwiera tacho z tą co jest w kokpicie, między innymi może objawiać się brakiem podświetlenia czy tym że zegarek przestaje działać w tachografie
Taśma pęka od otwierania tachografu

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 wrz 2016, 8:35
Posty: 10

Witam

2 tygodnie temu zrobiłem dokładnie tak jak napisałeś ( wstawiłem tam kawałek tekelana 6mm) i był święty spokój.
Dzisiaj auto wróciło załadowane na bazę, kierowca zgasił go i już nie odpalił.

Jedyna różnica pomiędzy tym co było kiedyś, a dzisiaj jest taka że się nie zapowietrzył ( paliwo cały czas puszcza) jednak nie chce zapalić ( tak jakby jeszcze coś go blokowało).

Czy ten dolny czujnik może mieć wpływ na to? Jest sens go wymieniać?

Co mogę jeszcze sprawdzić?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To na dole to nie czujnik, to kabel sterujący pompą wtryskową
Edc kontrolka się nie pali.? Żarówka nie przepalona czasem?
Trzeba by odczytać kody błędów z edc

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jeszcze jedna istotna sprawa co do odpowietrzenia układu paliwowego przy sprawny zaworze EHAB odpowietrzamy tylko przy włączonym zapłonie

Co do twojego problemu, po włączeniu zapłonu kontrolka edc powinna się zapalić na 5 sekund a potem zgasnąć jak jest wszystko ok
Jak odczytać kody migowe za pomocą kontrolki edc to spytaj kolegi sebotrucker on ma takiego mana jak ty i mu to kiedyś tłumaczyłem jakie kable trzeba zawrzeć aby odczytać kody migowe

W twoim przypadku może być wszystko że auto nie odpala od bezpiecznika poprzez czujnik na silniku a w najgorszym przypadku to padł sterownik edc czy sama pompa wtryskowa, w pompie jest cewka która przesuwa listwę od regulacji dawki paliwa

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Cytuj:
Jeszcze jedna istotna sprawa co do odpowietrzenia układu paliwowego przy sprawny zaworze EHAB odpowietrzamy tylko przy włączonym zapłonie

Co do twojego problemu, po włączeniu zapłonu kontrolka edc powinna się zapalić na 5 sekund a potem zgasnąć jak jest wszystko ok
Jak odczytać kody migowe za pomocą kontrolki edc to spytaj kolegi sebotrucker on ma takiego mana jak ty i mu to kiedyś tłumaczyłem jakie kable trzeba zawrzeć aby odczytać kody migowe

W twoim przypadku może być wszystko że auto nie odpala od bezpiecznika poprzez czujnik na silniku a w najgorszym przypadku to padł sterownik edc czy sama pompa wtryskowa, w pompie jest cewka która przesuwa listwę od regulacji dawki paliwa
Kiedyś dużo się uczytałem o tym EDC i podobno nikt nie umie tego naprawić bo to pierwszy silnik mana z montowanym EDC. U mnie auto jeździ normalnie kontrolka gaśnie ale dopiero po odpaleniu. Dziwna sprawa i tempomat działa tylko do prędkości 20 km/h. Po odpięciu zasilana w tacho tempomat działa przy każdej prędkości. Za to miga kontrolka EDC i pokazuje błąd czujnik prędkości. Próbowałem połączyć się autocomem z tym EDC nie łączy się w ogóle. Ja mam trochę inną pompę niż pompę jak na rysunku bo u mnie nie ma czujnika z kabelkiem przy odstojniku . tTylko jest z lewej strony pompy na samym dole. i odstojnik jest połączony z pompką paliwa razem. I nie mam tego EHAB. EDC nie pokazuje żadnych błędów ale włączenie tempomatu i naciśnieice hamulca lub sprzęgła na raz uruchamia kontrolkę i miga. Może dziś nagram film jak to się zachowuje :wink:
https://www.youtube.com/watch?v=5ba8zb6H4DY
Jak widać gaśnie po odpaleniu :mrgreen:
Nie wiem czy tak ma być ale u mnie nie ma wtrysku sterującego :mrgreen:
Kolejna rzecz to właśnie to że ja mam niby 422 a jak wiemy 422 nie wychodziło na pompie EDC tylko na linkę :mrgreen:

_________________
MAN


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

W tej 402 jak kojaże to do pompy szły tylko dwa kable , do EHAB i sterowanie pompą wtryskową jełśi sie myl eto niech mnie poprawi kolega bo na zdjeciu widać tylko dwa kable dochodzace do pompy wtryskowej.
Problem do tyczący EDC w pierwszych silnikach z sterowaniem elektroniczny pompy wtryskowej to brak literatury jeśli chodzi o rodzinę F90 w której jest inna numeracja przewodów elektrycznych.
Literatura jest od modelu F2000 gdzie był montowany układ EDC o stopniu MS 5 tyle że tych wersji MS 5 EDC było kilka wersji i to zależnie od zastosowania różnych typów pomp wtryskowych właśnie w tych przejściowych modelach MANa F90/F2000 i można się tylko opierać literaturą od F2000 gdzie są zmianki o wcześniejszych wersjach EDC gdzie były stosowane rożne rodzaje i w różnych ilościach jeden lub dwa czujniki obrotów wału czy rozrządu montowane np w pompie wtryskowej, czy czujnik ruchu igły na pierwszym cylindrze.

Dlatego trzeba znaleśc odpowiednie przewody w gniezdzie diagnostycznym i zrobic zworke i odczytać kody migowe skoro tester nie chce się połaczyć z sterownikiem edc
W 402 jest sterownik EDC MS 5
w 422 jest sterownik EDC M(S)5 w którym niema czujnika ruchu igły, czujnika temperatury paliwa i zaworu EHAB

Odnaleźć przewód w gnieździe diagnostycznym w schowku o numerze 60200 lub 840 w F90 i przy włączonym zapłonie na 2 sekundy zewrzeć kabel 840 z masą i odczytać ilość mrugnięć kontrolki edc. policzyć ilość błysków krótkich i długich co daje numer błedu

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lut 2006, 16:37
Posty: 2124
GG: 4819725
Samochód: MAN
Lokalizacja: Baćkowice

Czyli jednak 422 wychodziło z EDC :mrgreen:

_________________
MAN


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 wrz 2016, 8:35
Posty: 10

Witam

otóż w sobotę zabrałem się za rozebranie skrzynki bezpieczników w tym aucie i tak:

1) Od czujnika, o którym pisałem na samym początku tego postu ( nie EHAB tylko ten mały na dole) idą kable oznaczone 827 oraz 845.1.
Oba wchodzą poprzez gniazdo do kabiny ( gniazdo na samym dole, najbliżej zderzaka).
Gdy rozkręciłem to gniazdo na żadnym PINie nie było żadnego prądu ( trochę mnie to zdziwiło, nawet myślałem że mam źle zapięty miernik do masy, ale dwa razy sprawdzałem i nie było nic).

Następnie rozebrałem cały schowek i poszedłem po kablach:
827 idzie do komputera ( tego dużego komputera bo tam są dwa), a 845.1 wchodziło to takiej jakby zwory, czy zaślepki i tak jakby było połączone z innymi PINami o numerach 845 (845.2, 845.3 itd.)

Gdy odkręciłem komputer od karoserii i poruszałem tymi wiązkami to na mierniku na PINie 827 pojawiło mi się 5V i auto odpaliłem bez najmniejszych problemów a kontrolka EDC zgasła zaraz po odpaleniu.

2) Zacząłem ruszać wszystkimi wtyczkami, wiązką oraz tą zworą na PINach 845, ale napięcie jest cały czas, więc nie znalazłem żadnego przetartego przewodu, ani zaśniedziałej wtyczki.
dla testu rozpiąłem tą zworę z przewodem 845.1 i auto odpaliło bez niej, ale bardzo ciężko (kilkanaście obrotów wału) i na desce nie zgasło EDC.

Lista pytań:
- czy komputer ( ten duży) ma jakiś swój przekaźnik, który mógłby powodować że komputer nie dostaje właściwego zasilania i po prostu pompa nie ma zasilania tymi 5V i auto nie odpala?
- czy zasilanie tego komputera może być jakoś powiązane ze stacyjką?
- We wtyczce, którą wychodzą przewody 845.1 oraz 827 z kabiny na ramę, nie było żadnego prądu, a gdy się to "naprawiło" to na dwóch pinach pojawia się 24V, więc może brak tych dwóch napięć wskazuje gdzie szukać przyczyny?

Z góry dzięki za pomoc.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Powiedz mi ile kabli dochodzi do pompy wtryskowej

Bo według opisów numerów przewodów to tak
827 to czujnik temperatury paliwa sygnał do sterownika
845.1 minus z sterownika do czujnika temperatury paliwa
ogólnie wszystkie kable 845 to sa masy z sterownika edc do rożnych czujników

Nie mam schematów do F90 z edc ale któryś z przekaźników ten zwykły montowany z boku tablicy z bezpiecznikami powinien być od edc, edc ma stały plus oraz po stacyjce załącza się ten przekaźnik

Tu masz instrukcje do edc z schematem wtyczki zasilającej

http://www.dusko.pl/MAN%20F2000%20L2000 ... %20EDC.pdf

wychodzi na to ze gdzieś nie styka w samej wtyczce od sterownika lub miedzy tablica z bezpiecznikami a sterownikiem edc skoro ruszanie kablami pomogło


Jeszcze jedna taka sprawa w manach F90 czy F2000 często przecierały sie kable w miejscu miedzy kabiną a ramą pojazdu w tych peszlach od pracy kabiny na zawieszeniu oraz często śniedzieją te okrągłe wtyczki co są wpięte do kabiny

Możesz zrobić zdjęcie tablicy z bezpiecznikami i ewentualnie rozpiskę bezpieczników jak jest naklejka na pokrywie od bezpieczników

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 wrz 2016, 8:35
Posty: 10

Rozpiskę bezpieczników zrobiłem już sobie zaraz na początku

https://zapodaj.net/505780b548742.jpg.html

i przetłumaczyłem sobie, ale nie wszystko jest proste bo korzystałem z translatora:

MAN 19.402
1. F1 Światła mijania ( krótkie) Prawe 10A
2. F2 Światła mijania ( krótkie) Lewe 10A
3. F3 Światła drogowe ( długie) Prawe 10A
4. F4 Światła drogowe ( długie) Lewe 10A
5. F5 Światła pozycyjne przednie, światła pozycyjne tylne strona prawa, oświetlenie tablicy rejestracyjnej 10A
6. F6 Światła pozycyjne przednie, światła pozycyjne tylne strona lewa 10A
7. F7 Geschw. - Regulacja
8. F8 Filtr paliwa ( podgrzewacz)
9. F9 Przełącznik szyb
10. F10 Światła przeciwmgielne przednie, światła przeciwmgielne tylne 10A
11. F11 Gaszenie silnika
12. F12 Światła awaryjne, tachograf, radio, oświetlenie wnętrza
13. F13 ABS/ASR
14. F14 Wycieraczki, spryskiwacze, klakson
15. F15 ABS/ASR
16. F16 ABS/ASR
17. F17 Skrzynia biegów, Retarder
18. F18 Regulacja wysokości, centralne smarowanie
19. F19 Elektryczne szyby, podgrzewane lusterka, elektryczne fotele
20. F20 Kierunkowskazy
21. F21 Otwierany dach
22. F22 Regulacja temperatury, klimatyzacja
23. F23 Światła stopu, dodatkowe światło stopu
24. F24 Chyba zegary, czujnik osuszacz

25. F25 Gniazdo zapalniczki, nagrzewnica (nadmuch)
26. F26 Świeca żarowa, świeca płomieniowa
27. F27 - F32 Bezpiecznik
35. K35 Sterownik świateł
36. X36 Mostek ( zwarcie)
37. K37 Światła pozycyjne
38. K38 KONSUMENT KL.58
39. K39 Światła przeciwmgielne przednie
40. K40 Światła przeciwmgielne tylne
41. K41 Elektryczne rozłączenie akumulatorów
42. K42 Światła drogowe (długie), światła mijania ( krótkie)
43. KONSUMENT 15
44. Puste
45. X45 Mostek 1-2
46. X46 Mostek 1-2
47. X47 Mostek 2-3 ABS
48. X48 Mostek 2-3 ABS
49. X49 Mostek 2-3 ABS
50. X50 Mostek 2-3
51. X51 Mostek 1-2
52. V52 DIODA Elektryczne rozłączenie akumulatorów
53. V53 DIODA Wolnobieg, wielotryb Kl.15
54. K54 Przerywacz
55. Puste
56. V56 Dioda
57. X57 Zwora 1-2 ( ABS)
58. K58 Hamulec elektryczny
59. X59 Zwora 1-2 (ABS)
60. Puste
61. K61 Wskaźnik przepływu (pompa lub wskaźnik paliwa lub pompy)
62. ???
63. Zwora 2-3
64. K64 Ogranicznik prędkości
65. K65 Zwora 1-2
66. K66 Świeca płomieniowa
67. V67 Główny wyłącznik prądu
68. K68 Bezpiecznik kierunkowskazów
69. K69 Bezpiecznik kierunkowskazów
70. K70 Przerywacz wycieraczek
71. K71 Bezpiecznik spryskiwaczy
72. K72 Sterownik świecy żarowej ( płomieniowej)
100. K2 Bezpiecznik cewki?
101. K1 Wyłącznik Nachtbel.
102. Pusty
103. V55 Dioda hamulec elektryczny
104. Pusty
105. K29 Świeca płomieniowa
106. Zabezpieczenie SRA
107. K44 Bezpiecznik SRA
108. Pusty
109. F34 Lampa robocza
110. K21 Elektryczne szyby
111. K22 Elektryczne szyby
112. K12 ABS/ASR
113. K13 ABS/ASR
114. K73 ABS/ASR
115. K74 ABS/ASR
116. K14 ABS/ASR
117. K15/K75 ABS/ASR
118. Pusty
119. Pusty
120. Pusty
121. Pusty


Jeśli chodzi o zdjęcie całej tablicy bezpieczników to teraz nie dodam (auto pojechało do lasu, ciekawe czy wróci) ;-)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

W manie f2000 był montowany osobny przekaźnik do sterownika EDC
To daj zdjęcie tej rozpiski po niemiecku bo mnie głównie interesują oznaczenia przełączników które są zamontowane po bokach tablicy z bezpiecznikami

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 wrz 2016, 8:35
Posty: 10

Rozpiska bezpieczników ze schowka.

Nie wiem który przekaźnik odpowiada za zasilanie komputera, ani który kabel sprawdzić od stacyjki do skrzynki bezpieczników, aby mieć pewność że komputer ma właściwe zasilanie.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Instrukcje pobrałeś z tego linku co podałem?
Tam masz opisane wszystkie kable od sterownika EDC
Zacisk 30 to stały plus a zacisk 15 to plus po stacyjce

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: