Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 29 mar 2013, 21:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2013, 21:17
Posty: 8

witam. Mamy problem z chińczykiem fh 12 500. Mianowicie gdy jest zimno, to nie pali, ale wystarczy.. że podgrzejemy w kabinie np dewastem, lub nagrzeje słonko pali bez problemu. tury sterownik odpowiada za odpalanie, kolega podgrzewał chyba wszystkie i lipa. :shock:


Ostatnio zmieniony 29 mar 2013, 23:55 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 29 mar 2013, 23:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

webastem!


Zobacz wtyczki (puszka pod maską), i wtyczki w skrzynce bezpieczników.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 30 mar 2013, 9:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Webasto to chyba to samo co dewasto, co nie ?

:mrgreen:

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 01 kwie 2013, 21:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2013, 21:17
Posty: 8

Kierownik dobry z ciebie polonista , gorzej z mechaniką . Webasto (fachowo) czy dewasto , kto chce to wie o co chodzi .Łukaszmechanik dzięki za porady , ale to nie to . Powód musi być gdzieś płytko , gdyż wystarczy podgrzać WEBASTEM w kabinie i odpala ok.
Kierownik , jak masz chwilę to sprawdź pisownie . :P


Post Wysłano: 01 kwie 2013, 21:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

Cytuj:
Webasto to chyba to samo co dewasto, co nie ?

:mrgreen:
A poszlem to to samo co poszedlem :D
Weszedl to to sam co wszedl :D
Jeblem to to samo co jebnąłem :D
Rozumisz to to samo co rozumiesz :D


Itd, itd :D :D


Post Wysłano: 02 kwie 2013, 11:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Nie chce palić to znaczy nie chce kręcić czy kręci i nie zapala ? Czy wyświetlają się jakieś usterki ?


Post Wysłano: 02 kwie 2013, 19:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2013, 21:17
Posty: 8

Kręci dobrze , tylko nawet dymka nie puści , po nagrzaniu wewnątrz dwa obroty wałem i chodzi , nawet w dobry mróz . Wyświetla się błąd , teraz nie pamiętam jaki , jurto zajrzę.


Post Wysłano: 04 kwie 2013, 21:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 kwie 2012, 14:01
Posty: 49
GG: 0
Samochód: Volvo

Ja miałem kiedyś taki problem że po wjechaniu na wagę na kopalni i wyłączeniu silnika potem nie chciał mi odpalić tzn. kręcił ale nie "łapał" i stało się to momentalnie bez wcześniejszych objaw i okazało się że pod deską( w kabinie) tam gdzie są bezpieczniki są 4 takie przekaźniki po lewej stronie jeden z nich był uszkodzony tylko nie pamiętam który.
Sprawdź może tam.
pozdro


Post Wysłano: 05 kwie 2013, 20:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2013, 21:17
Posty: 8

Witaj Konrad767. Chodzi ci o przekaźniki w desce z bezpiecznikami , czy pod uchwytem napoi . Dzięki za podpowiedź , jednak na kogoś można liczyć.


Post Wysłano: 05 kwie 2013, 20:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 15:56
Posty: 842
GG: 7415311
Samochód: Mercedes Benz S124
Lokalizacja: Łobez!/Lębork

Pod dechą rozdzielczą na środku są te przekaźniki - nr 3 odpowiada za m.in. rozrusznik ale temperatura w kabinie raczej nie ma na to wpływu.

_________________
Volvo FH13 500 2016; Volvo FH16 6x2 470 1998; LE "Royal"
Mercedes Benz S124 220TE 1993
ex: JELCZ XF 105 SSC 460 2008; MAN TGX 18.440 2008; Volvo FH16 540 4x2 2007; Volvo FH13 480 6x2 2007; Mercedes Benz Actros MPII 2007;


Post Wysłano: 05 kwie 2013, 22:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Ja tam elektryki nie robie, ale tam też znajduję się prawdopodobnie przekaźnik od zapłonu,

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 06 kwie 2013, 22:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sty 2010, 18:48
Posty: 81
GG: 10159387
Lokalizacja: Paisley GB

A nie masz czasami problemu z immobilizerem? Jesli tak - to wystarczy na chwile wylaczyc glowny wylacznik pradu i powinno pomoc. Co do tych przekaznikow:
1) Key switch, position R
2) fuel injector
3) starter motor
4) key switch. Bodybuilder fusebox


Post Wysłano: 07 kwie 2013, 12:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2013, 21:17
Posty: 8

Przekaźniki w porządku , immobilizer raczej też , wczoraj sam próbowałem odpalić . Dopóki nie podgrzałem w kabinie webastem wyświetlał się błąd
PSID162 DATA ERRATIK
MID 128 PSID 162 FMI 2 .
Gdy się trochę podgrzało , błąd stał się nie aktywny i odpaliło jakby nigdy nic , tylko jak znikał , to chyba coś pisnęło , albo mi się wydawało. Nie sprawdzałem immobilizera przed zniknięciem błędu (zapomniałem), ale gdy odpaliłem nie było żadnego błędu , a nie kasowałem .


Post Wysłano: 07 kwie 2013, 13:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 sie 2011, 1:20
Posty: 7
GG: 0
Samochód: BMW E36

może jakiś sterownik odpowiadający za odpalanie posiada tzw "zimne luty" ?


Post Wysłano: 07 kwie 2013, 23:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sty 2010, 18:48
Posty: 81
GG: 10159387
Lokalizacja: Paisley GB

Post Wysłano: 01 sty 2015, 11:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 sty 2015, 11:41
Posty: 8
Samochód: fh 12

wystarcz podgrzać kostkę pod stacyjką i błąd sam znika i silnik odpala bez problemu. :D


Post Wysłano: 19 sty 2015, 20:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 sty 2015, 12:53
Posty: 1

Czyli trzeba rozebrać przy kierownicy, pewnie pętla lub sama stacyjka i będzie śmigać bez podgrzewania :/


Post Wysłano: 02 lut 2015, 11:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 sty 2015, 11:41
Posty: 8
Samochód: fh 12

Jednak samo podgrzanie nie wystarcza. Jeden raz pomogło ale innym razem nie.Problem jest w innym miejscu. Jeżeli kilka razy przekręcimy kluczyk w stacyjce do zapalenia kontrolek i cofniemy go i tak kilka razy, albo przekręcimy kluczyk w stacyjce do zapalenia kontrolek i zostawimy go tak przez chwile to błąd znika i silnik zapala. Czyli tak jakby coś potrzebowało żeby stacyjka była włączona przez jakąś chwile


Post Wysłano: 02 lut 2015, 11:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 sty 2015, 11:41
Posty: 8
Samochód: fh 12

Pytanie do jurek-12340 albo barteke 36[/b] czy udało się zlokalizować usterkę ?


Post Wysłano: 16 lut 2015, 22:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 kwie 2008, 20:57
Posty: 66
GG: 0

W FH12 częstą usterką jest przekaźnik K2 w rozdzielni głównej.
Objaw silnik kręci ale nie odpala.
Po wejściu w diagnostykę nie można nawiązać komunikacji z
Silnikiem i VECU.

Te sterowniki zasilane sa z przekaźnika K2.

Ale w tym przypadku to na pewno nie ten przekaźnik.
Po pierwsze można odpytać błędy z silnika.
Błąd polega bardziej na przsyle danych z kabiny do silnika.
Ale to też dziwne, bo gdyby uszkodzona była diagnostyczna magistrala danych
CAN - J1708 to nie było by możliwości odpytania błędów.
Problem może leżeć w drugiej magistrali danych CAN J 1939.

Któryś ze sterowników kabinowych blokuje komunikację
albo problem jest z brakiem dobrego połaczenia
w złaczu z lewej strony pod maską.
Mimo że dekiel tych złączy jest pod maską
to druga część złącza czyli gniazdo jest w kabinie
i skierowane jest na wylot z ogrzewania postojowego
jak niektórzy wolą DEFASTA :roll:
Jak dodatkowo nie masz klapki od gniazda diagnostycznego
to ciepłe powietrze bardzo szybko się tam dostanie
i np wysuszy wilgotne złacze.

Ale to tylko jedna z wielu rzeczy które mogą boleć tego Chińczyka.
Dobrze by było wyłaczyć też immobiliser.
Wylkuczyli byśmy kwestię immo kluczyk itd.

_________________
Elektronika Samochodowa
Grzegorz Kosowski
506 428 888
http://www.elektronika.sos.pl


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: