Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 29 mar 2012, 21:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 sty 2012, 20:48
Posty: 29
GG: 0

Witam. Auto pracuje równo i z niczym innym nie ma problemów. Tylko nie chce zgasnąć po przekręceniu kluczyka. Co mogło się zepsuć? Od czego zacząć szukanie usterki?


Post Wysłano: 29 mar 2012, 21:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Zaworek przy pompie.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 29 mar 2012, 23:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

EHAB


Post Wysłano: 30 mar 2012, 8:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 sty 2012, 20:48
Posty: 29
GG: 0

W którym miejscu szukać tego zaworu przy pompie? O co chodzi z EHAB ?
Proszę o wyrozumiałość to moje pierwsze auto ciężarowe.


Post Wysłano: 30 mar 2012, 13:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

EHAB to elektrozawor na pompie wtryskowej i to prawdopodobnie on szwankuje i dlatego auto nie gasnie po wyjeciu kluczyka


Post Wysłano: 30 mar 2012, 20:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 sty 2012, 20:48
Posty: 29
GG: 0

A w jaki spoób mogę go sprawdzić?


Post Wysłano: 31 mar 2012, 0:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

po wypieciu wtyczki auto powinno mementalnie zgasnac


Post Wysłano: 01 kwie 2012, 15:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 sty 2012, 20:48
Posty: 29
GG: 0

Znalazłem zdjęcia stosowanych pomp ale bez opisu. Podpowiedźcie mi w którym miejscu znajduje się ten elektrozawór.
Zdjęcie pomp w linku poniżej
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/08b ... 342a9.html
Dotyczy modelu 94 220KM.


Post Wysłano: 01 kwie 2012, 17:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

ani na jednym ani na drugim rysunku nie ma tego zaworka.

Co to za wersja scani?? z EDC czy bez EDC??

Zawor EHAB znajduje sie na pompie wtryskowej i przykrecony jest do niej z boku. Idzie do niego przewod elektryczny


Post Wysłano: 01 kwie 2012, 17:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 sty 2012, 20:48
Posty: 29
GG: 0

Nie wiem czy posiada EDC. Chciałbym też to wiedzieć. Nie wiem również czy jest to Euro 2 czy Euro 3
Model 94 220KM. Rocznik 1997. Czy to jest jedyny zawór z przewodem elektrycznym (przewód pojedyńczy czy wiązka przewodów?)
Jutro podniosę kabinę i będę szukał.


Post Wysłano: 01 kwie 2012, 18:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
EHAB to elektrozawor na pompie wtryskowej i to prawdopodobnie on szwankuje i dlatego auto nie gasnie po wyjeciu kluczyka
Raczej nie, sam miałem kiedyś ominięty/otwarty ten nieszczęsny EHAB w MANie gdyż rdzeń zaworu kleił się do cewki i zawór się czasami nie otwierał i był problem z odpaleniem silnika gdyż paliwo szło z powrotem do baku zamiast na pompę wtryskową.
Prędzej stawiam na przekaźnik jeśli to silnik z EDC przez to silnik dostaje cały czas zasilanie mimo wyłączenia prądu za pomocą kluczyka

EHAB to elektrozawór do którego jest przykręcone kilka rurek paliwowych, trzeba trochę czasu żeby to ogarnąć aby wiedzieć skąd i dokąd idzie paliwo przez te rurki

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 01 kwie 2012, 18:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

Cytuj:
Nie wiem czy posiada EDC. Chciałbym też to wiedzieć. Nie wiem również czy jest to Euro 2 czy Euro 3
Model 94 220KM. Rocznik 1997. Czy to jest jedyny zawór z przewodem elektrycznym (przewód pojedyńczy czy wiązka przewodów?)
Jutro podniosę kabinę i będę szukał.

Jak ty nawet nie wiesz czy masz EDC czy nie to o czym my tu rozmawiamy??
Jak masz EDC to po przekreceniu kluczyka na desce rozdzielczej tam gdzie sa kontrolki powinna ci sie zapalic kontrolka EDC (chyba ze zarowka jest przepalona). Jak nie masz EDC to w tym samym miejscu znajduje sie kontrolka swiecy zarowej (taka spiralka). Obie te kontrolki maja kolor zolty.
Cytuj:
Raczej nie, sam miałem kiedyś ominięty/otwarty ten nieszczęsny EHAB w MANie gdyż rdzeń zaworu kleił się do cewki i zawór się czasami nie otwierał i był problem z odpaleniem silnika gdyż paliwo szło z powrotem do baku zamiast na pompę wtryskową.
Prędzej stawiam na przekaźnik jeśli to silnik z EDC przez to silnik dostaje cały czas zasilanie mimo wyłączenia prądu za pomocą kluczyka

EHAB to elektrozawór do którego jest przykręcone kilka rurek paliwowych, trzeba trochę czasu żeby to ogarnąć aby wiedzieć skąd i dokąd idzie paliwo przez te rurki
Mozna to bardzo latwo sprawdzic: wystarczy zbadac czy po wylaczeniu zaplonu z EDC z pinu 14 ginie napiecie 24V. Poza tym w Scanii zasilanie EHAB nie idzie przez przekaznik tylko bezposrednio z EDC. Sprawdzenie instalacji zajmuje 2 minuty. Ja jednak stawiam na EHAB. Dosc czesta usterka w Scania.

Do zaworu EHAB V45 idzie wiazka przewodow skladajaca sie z 2 przewodow: czarny masa i czerwony +24V


Post Wysłano: 01 kwie 2012, 20:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 sty 2012, 20:48
Posty: 29
GG: 0

Swieci się u mnie "spirala" grzanie świec w prawym dolnym rogu po włączeniu zapłonu czyli z Twojego opisu wynika, że EDC nie mam. Wcześniej nie miałem kontaktu z ciężarowymi autami dlatego nie znam tematu, ale cały czas pracuje nadtym żeby poznać ;-)
Może ktoś ma namiary sklepu w sieci gdzie można nabyć ten zawór i przy okazjo zobaczyć jak wygląda?


Post Wysłano: 01 kwie 2012, 20:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

przyznam szczerze ze nie wiem czy w wersji bez EDC byl EHAB czy nie. Podaj VIN to sprawdze.


Post Wysłano: 01 kwie 2012, 21:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 sty 2012, 20:48
Posty: 29
GG: 0

Wysłalem Vin na PW.
Jeszcze mam jeden link. Czyżby to ten zawór?
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/252 ... 25391.html


Post Wysłano: 01 kwie 2012, 23:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

To co wkleiles to jest zawor od podgrzewacza rozruchu.

W kazdym razie twoja scania EDC nie posiada ale EHAB jak najbardziej.
Skad konkretnie jest sterowany w pojazdach bez EDC przyznam szczerze ze nie wiem. Jak bede mial chwile to poszukam. Tak czy inaczej zdiagnozowanie usterki elektrycznej nie jest problemem bo wystarczy odlaczyc wtyczke od EHAB i sprawdzic czy po wyjeciu kluczyka natychmiast ginie +24V z czerwonego przewodu.

to ten zaworek ktory zaznaczylem na rysunku
Obrazek


Post Wysłano: 02 kwie 2012, 18:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 sty 2012, 20:48
Posty: 29
GG: 0

Po rozłączeniu przewodów elektrycznych od zaworu Scania nie zgasła. Czy to jest pewne w tym przypadku że to zawór?


Post Wysłano: 02 kwie 2012, 20:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

Pewne to jest jedynie to ze umrzesz i ze podatki bedziesz palcil. Tutaj niestety nie ma nic pewnego ale jest wysoce prawdopodobne ze to wina zaworu. Wiem ze zawor tani nie jest wiec chcialbys miec 100% pewnosc.


Post Wysłano: 03 kwie 2012, 7:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 sty 2012, 20:48
Posty: 29
GG: 0

Jeżeli nic więcej nie wymyślę będę musiał zaprowadzić auto do mechanika. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? Jaki jest ewentualny koszt takiego zaworu? Czy jest sens kupować używany?


Post Wysłano: 03 kwie 2012, 9:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 paź 2011, 22:50
Posty: 535
GG: 0

koszt zaworu to nieco ponad 1000 zl. Wg mnie nie ma sensu kupowac uzywki. Ja przynajmniej sie na uzywce nacialem.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: