Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 26 wrz 2010, 18:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

Koledzy, da się zamontować taki wskaźnik w naczepie? Są już może gotowe zestawy do kupienia, czy trzeba sobie samemu skompletować? Jak to podłączyć i czy w ogóle jest to możliwe?

_________________
NIE-POMPIARZ


Post Wysłano: 26 wrz 2010, 22:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2010, 8:20
Posty: 10
GG: 2656519

Czy chodzi Tobie o manometr który jest zazwyczaj wyposażeniem standardowym w naczepie?
Czy jakiś inny specjalny wynalazek do mierzenia nacisków?

_________________
http://www.pojazdy-ciezarowe.blogspot.com


Post Wysłano: 27 wrz 2010, 1:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sie 2010, 1:15
Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik

Teoretycznie moglbys zalozyc maly system ,ktory skladalby sie z czujnika cisnienia i wskaznika na kokpicie , problem moglby wyniknac z kalibracja takiego urzadzenia.
Montowalem kiedys gotowy zestaw w ciezarowce ,niestety nie pamietam nazwy , byl produkcji amerykanskiej, mial sliczny wyswietlacz lcd i kosztowal na pewno majatek.
Poszukaj w necie a znajdziesz takie zestawy.
http://www.rwls.com/product/prodcuts_index.html
a tu cos z Polski....
http://www.air-weigh.es/pl/index.php


Post Wysłano: 01 paź 2010, 22:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 sty 2008, 23:41
Posty: 163
GG: 0

Najprościej i najtaniej to kolego kup zwykły manometr zalany płynem wepnij się w przewód od poduszki i pozostaje tyko ci sprawdzenie na jakiejś wadze osiowej, przy jakim ciśnieniu w układzie jakie będzie obciążenie osi. Manometr ważne żeby był ten zalewany bo płyn ten robi za amortyzacje wskazówki bo ciśnienie w poduszkach podczas jazdy gwałtownie się waha i może uszkodzić zegar. Wpinając się w tekalan trójnikiem zrób to na połączeniach skręcanych (pewniejsze połączenie) chociaż zwykłe szybkozłączki też wytrzymują. Zegar + tekalan+ szybkozłączka= koszt ok 100zł. Ja mam taki zestawik na ciągnącej osi w aucie ponad 3 lata , jest bezawaryjny i wiem jak mam obciążoną ośkę.


Post Wysłano: 02 paź 2010, 1:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 gru 2005, 14:59
Posty: 317

Cytuj:
Najprościej i najtaniej to kolego kup zwykły manometr zalany płynem wepnij się w przewód od poduszki i pozostaje tyko ci sprawdzenie na jakiejś wadze osiowej, przy jakim ciśnieniu w układzie jakie będzie obciążenie osi. Manometr ważne żeby był ten zalewany bo płyn ten robi za amortyzacje wskazówki bo ciśnienie w poduszkach podczas jazdy gwałtownie się waha i może uszkodzić zegar. Wpinając się w tekalan trójnikiem zrób to na połączeniach skręcanych (pewniejsze połączenie) chociaż zwykłe szybkozłączki też wytrzymują. Zegar + tekalan+ szybkozłączka= koszt ok 100zł. Ja mam taki zestawik na ciągnącej osi w aucie ponad 3 lata , jest bezawaryjny i wiem jak mam obciążoną ośkę.
Mamy podobnie w Volvie, wartość ciśnienia mnożymy x2 i wychodzi "mniej więcej" wiadomo że nie do kg ale wiadomo czy jechać na wagę na Madziarach czy nie :lol:

_________________
...::: VOLVO :::...
PL, CZ, SK, UA, D, F, LT, H, RO, SLO, I, RSM, A


Post Wysłano: 02 paź 2010, 10:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

Podziękował koledzy, o coś takiego mi chodziło. Pozdrawiam

_________________
NIE-POMPIARZ


Post Wysłano: 26 lip 2018, 15:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sie 2017, 22:35
Posty: 85
Samochód: Man tgx

Witam
Dołączam się do tematu.
Jak odczytywać te wartości z manometru?
Chodzi mi o naczepe.
Jeżeli pokazuje pewną wartość to mnozymy to jakoś?


Post Wysłano: 26 lip 2018, 22:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

U mnie jest tak:
na pusto 0.8 bara = 1.3 tony
z fulem 4.6 bara = 7.4 tony
To tak mniej więcej wygląda że manometr można mnożyć przez 1,6....


Post Wysłano: 27 lip 2018, 8:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Na na czerpie powinna być taka tabliczka jeśli nie odpadła z starości.
Na niej masz podane ciśnienia siły hamowania oraz ciśnienia powietrza w poduszkach dla pustej naczepy oraz dla wypełni naladowanej naczepy

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 27 lip 2018, 11:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

U mnie się to nie pokrywa.
1300 kg - 0,4 bar
9000 kg - 5,8 bar
Na zaladowanym to jeszcze ale na pusto przy normalnym poziomie niema szans żeby było 0,4 bara...
0,7 - 0,8 jest jak nic...


Post Wysłano: 27 lip 2018, 12:44

A w czym problem, żeby "złapać" dwa punkty, ciśnienie i tonaż (jak wspomniał MAN) z tabliczki. Połączyć prostą oba punkty i jest po problemie. Mamy orientacyjne (zakładam tolerancję 0,5t) obciążenie na naczepie dla danego ciśnienia wskazanego na manometrze.


Post Wysłano: 27 lip 2018, 14:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Ja mam właśnie w aucie dwa takie wykresy, zawsze na wadze osiowej dodaje nowy punkt, co prawda nie są połączone idealna prostą ale dokładność myślę że do 100 kg mogę określić....
I jest git:-)


Post Wysłano: 27 lip 2018, 14:30

No ja mam do Iveco taki wykres. Sprawdza się doskonale :)


Post Wysłano: 27 lip 2018, 19:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sie 2008, 20:59
Posty: 1007
Lokalizacja: Różan

Też wszystko zależy jak naczepa "stoi" bo można się czasem oszukać z tym ciśnieniem ;)

_________________
Kupię pokrywę zaworów Scania w kształcie litery V z silnika 14 litrowego

"To są HPI'ki co się trzęsą wszystkie plastiki"

R730-------------\8/


Post Wysłano: 27 lip 2018, 19:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Jedno os wyżej nic nie zmienia. Wszystkie poduszki są połączone, ciśnienie we wszystkich jest takie samo.

Bardziej trzeba zwracać uwagę kiedy zaciagasz ręczny. Bo jeśli zahamujesz kiedy naczepa właśnie się poziomuje, to część ciężaru przejdzie i siłę obrotową koła, hamowanego zaciskiem, i w związku z tym ciśnienie może być sztucznie zawyżone, lub zaniżone.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 28 lip 2018, 22:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1308
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

A u mnie zmienia, jak stoję na nierównym manometr nie pokazuje tego samego co na równej powierzchni. Tyle, że ja mam ciśnienie na zegarze brane z poduszek w naczepie, a same załadunki odbywają się gdzie podłoże jest równe, więc to nie ma znaczenia.
Ważne, co mówi kierownik o ręcznym, niektórzy ładują na spuszczonym ręcznym, z klinami pod kołem. Ten problem dotyczy w zasadzie najbardziej patelni i silosów.
Zresztą z załadunku na zegar, to chyba pomyślę nad habilitacją :lol: .

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Post Wysłano: 28 lip 2018, 22:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2812
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Chyba kazdy kierowca ktory laduje luzem i ma odpowiedni staz moze robic habilitacje.

Od siebie dodam ze znaczenie ma rowniez rozlozenie towaru oraz predkosc zaladunku.

Co innego dolnossyp gdzie kazdy produkt rozklada sie podobnie a co innego 60m3 gdzie czasem 25t ladunku to mala kupka towaru.

I gdy ladujemy cos obietosciowego co wolno zasypuja to auto ma czas dobic powietrze i wypoziomowac naczepe a czasem gdy zaladunek trwa kilka minut to zegary w pierwszej chwili potrafia pokazowac cuda

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka


_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 28 lip 2018, 23:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1308
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Jest taka mączka, która ni cholery się nie chce rozsypywać i ją ładować na zegar, to za każdym razem loteria.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Post Wysłano: 31 gru 2019, 15:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 wrz 2019, 13:51
Posty: 16

A czy korzystaliście z tego rodzaju rozwiązania Wabco Smartboard? Czy ona pokazuje też osiowo i całość? Generalnie jestem ciekaw jak się sprawdza jaka dokładność.

Obrazek


Post Wysłano: 31 gru 2019, 23:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Pokazuje obciążenie pojazdu i podzielone na osie np.
Obciążenie 23,7t
Oś 1 - 7,9t
Oś 2 - 7,9t
Oś 3 - 7,9t
Bierze to z modulatora i podejrzewam że będzie to ten sam parametr co na desce w aucie jeśli jest wyświetlany....
A dokładność...ja tam mam manometry i jest szybszy odczyt na załadunku bo nie trzeba nigdzie klikać w aucie czy w naczepie....


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: