Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2013, 10:45
Posty: 331
Samochód: 105.410

Witam,

DAF XF105 2008 rok Astronic po wymianie sprzęgła i remoncie silnika dzieją się cuda. Mianowicie wszystko było dobrze przez 5kkm od remontów. Teraz kierowca jechał wyskkoczyło czerwone ostrzezenie skrzyni biegów - oczywiscie został na 12 biegu i brak możliwości zmiany, manualnie też nie. Za chwilę wyskoczyło, żółte ostrzezenie silnika, żółte ostrzeżenie układu wydechowego. Dojechał do parkingu zatrzymał się wyskoczył "błąd konfiguracji" auto zgasło i nie chciało odpalić(nawet nie kręcił).

Kierowca coś pogrzebał przy przekaźnikach i błąd konfiguracji zniknął, udało się odpalić, ale nie chciał żadnego biegu wrzucić ani D ani R.

Kilka razy zgasił i odpalił i wkońcu wrzucił bieg i schował się w rajke.

Pojechałem z przekaźnikami G126 i G015. Wymieniłem i przez kilkanaście km było wszystko ok. Potem zapalił się już tylko ostrzeżenie skrzyni na czerwono( ale migało tylko na kilka sekund). Po 100 km jazdy już ostrzezenie skrzyni paliło się dużo częściej. Stanął na parkingu, zgasił go i potem znów nie chciał odpalić, ale podczas krecenia drugi kierowca wyjał i włożył przekaźnik i odpalił. I do tej pory odpala normalnie tylko te błędy skrzyni ma.

Texa na skrzyni pokazuje Błąd CAN kod błędu 178. Ale nic konkretnego to nie podaje :/

Proszę o pomoc.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sty 2012, 16:41
Posty: 862
Lokalizacja: POS

Jak było robione sprzęgło , to ja bym sprawdził czy wszystkie kostki są na , czy są dokręcone itp. Albo któryś przewód został źle poprowadzony i się przetarł ,

_________________
DAF 95XF 430


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA

Cytuj:
Proszę o pomoc.
Daleko macie na serwis Dafa? Może na serwisie go lepiej podpiąć pod komputer? (nie wiem czym się różni ta/ten Texa od komputera serwisowego).

A z drugiej strony, to...nie myślałeś o sprzedaży tego Dafa?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2013, 10:45
Posty: 331
Samochód: 105.410

NIestety pomyśle o sprzedaży dopiero za 2 lata jak się leasing skończy... A poza tym bardzo mało jest tandemów 7,2+8,2 i on mi pasuje jak cholera do mojej roboty.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Najprawdopodniej przetarty któryś przewód w wiązce tej po prawej stronie auta albo gdzieś bliżej skrzyni. Tam się potrafi pancerz przecierać, potem powstaje jakieś małe pęknięcie przewodu, woda w instalacji przenosi masę i zaczynają się cuda dziać... Najsłabsze elementy tych samochodów. Jak chcesz to dobrzy fachowcy od Dafa są w Warszawie.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Sprawdź wtyczkę od kabla który jest wpiety u góry po prawej stronie do wybieraka, jak tam niema styku lub są zaśniedziałe piny to wtedy robią się różne cuda z CANem

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2013, 10:45
Posty: 331
Samochód: 105.410

jeden przewód nie miał przejścia w wiązce z prawej strony silnika, narazie zrobiony bypasik, auto wróciło bez problemu


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Tak jak myślałem. Jak auto wróci, radzę rozpruć tą wiązkę, przejrzeć przewody dokładnie, sprawdzić czy nie ma wody i założyć nowy pancerz.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: