Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 19 kwie 2017, 21:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 kwie 2017, 1:20
Posty: 19
Samochód: LT45

W ramach rozwijania pomysłu rzuconego w sąsiednim wątku:

Trzeba okazyjnie przewieźć transport palet - waga do ok. 12 ton, normalnie zajmują całą naczepę siodłową.
Czasem nie ma skąd zorganizować transportu, a klient ma "pożar" - zestaw byłby do takich awaryjnych akcji, czyli jeździłby tylko okazyjnie. Powiedzmy, 10-15tys km rocznie. Może 20, jakby przejął część zleceń realizowanych teraz zewnętrznie.

trasy to 50-300km, czasem trzeba przejechać kawałek (krótki, ale parszywy) przez drogę leśną.
Jedynym kryterium jest chyba koszt - zarówno zakupu, jak i późniejszej eksploatacji.
To nie ma być auto do wygodnego zarabiania na transporcie, a awaryjny zestaw do podrzucenia towaru na niedużą odległość jak najniższym kosztem.


Post Wysłano: 20 kwie 2017, 12:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 wrz 2013, 15:58
Posty: 449
Lokalizacja: OB

Nie znam się, ale ...

W tytule solo 12t dmc, poniżej, że 12t ŁADUNKU, zajmującego całą naczepę, nie wspominając o kubaturze. Więc jak jest ?


Post Wysłano: 20 kwie 2017, 12:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2015, 14:46
Posty: 1191
Samochód: Osobowy 😅
Lokalizacja: PJA

Może będzie ładował na dwa razy albo podepnie jakąś przyczepę do tego solo?

_________________
"Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to luksus w życiu." ~ Jacek Walkiewicz
"Wyobraźcie sobie jajecznicę na boczku. W przypadku jajecznicy na boczku kura była zaangażowana, a świnia się poświęciła."
~ Jacek Walkiewicz


Post Wysłano: 20 kwie 2017, 12:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 kwie 2017, 1:20
Posty: 19
Samochód: LT45

Idea jest taka, żeby rozłożyć to na solówkę i przyczepę.
W sąsiednim wątku zastanawiałem się, czy warto zainwestować w siodło, ale panowie wybijają mi to z głowy.
Opcja solo+przyczepa to drugi wariant do przemyślenia.


Post Wysłano: 20 kwie 2017, 14:09

Musisz sobie skalkulowac jaki masz budżet i przeglądać olx, aledrogo i tym podobne. Wszelkiej maści many l2000, reno midlium itp, będą z tego co mówisz w sam raz na twoje potrzeby.


Post Wysłano: 20 kwie 2017, 15:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Albo Star 744, niskie kółka to i wysoko palet nałożysz a koszt zakupu i eksploatacji śmieszny ;) ewentualnie jak pisze kolega wyżej Midlum, L2000 czy Iveco eurocargo

Wysłane z mojego HUAWEI CAM-L21 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 20 kwie 2017, 16:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 kwie 2017, 1:20
Posty: 19
Samochód: LT45

Z jakimi kosztami w pierwszym roku musiałbym się liczyć przy zakupie np czegoś takiego:
https://www.otomoto.pl/oferta/man-12-22 ... yMSUd.html
?
Zakładając czarny scenariusz.


Post Wysłano: 20 kwie 2017, 17:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Nikt Ci tego nie powie. Zależy co padnie. Może przez rok dołożysz na paczke trytek30zl, a może bedziesz zbieral skrzynie po asfalcie, a może styrana motorownia wyrzyga tłoka.

Generalnie to widzę, że kupisz najtańszego śmiecia, zatrudnisz sobie jakiegoś rzeźnika, i będziecie te auto dobijać jeżdżąc 60km/h przeładowani x2.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 20 kwie 2017, 17:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Chłopie, przelicz to co ci wczoraj wrzuciłem. Opłaty będą zbliżone do tego co w przypadku zestawu.

Tutaj masz 2 szt. opon mniej, odrobinę tańsze, ale i robiące mniejsze przebiegi. Spalanie takiej landary pewnie pod 25l, bo będzie obciążony na maksa, gdzie zestaw w połowie pusty.
Ile Cię serwis będzie kosztował - trudno powiedzieć. Zarówno w tym przypadku, jak i w tamtym. To ma już ponad bańkę nabitą, nie wiadomo jak do tej pory był serwisowany i w jakim jest stanie technicznym. Ze starem 744 będzie pewnie jeszcze gorzej, polecają ci go chyba tylko z sentymentu.

Weź po prostu rzetelnie przelicz, wypisałem ci wszystko, o szczegóły dopytuj. Jedynie co ciężko oszacować, to koszty serwisu, reszta bez problemu do znalezienia. I nie zaniżaj kosztów, bo nikogo dodatkowe wydatki nie uderzą po kieszeni, tylko Ciebie.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: