Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 25 mar 2017, 9:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lis 2011, 13:37
Posty: 207
Samochód: AFN

W Volvo jest taki problem, że wymiana klocków lub wkładu osuszacz a wymaga podpięcia komputera i tzw. "kalibracji". Polega to na skasowania zużycia i ustawieniu na 100%. Nie wiem po co to komu ale bez tego klocki ścierają się 2 razy szybciej.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 25 mar 2017, 9:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Poto abyś tego nie robił pod chałupą tylko pojechał do serwisu i becalował za wymianę np klocków hamulcowych

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 25 mar 2017, 10:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lis 2011, 13:37
Posty: 207
Samochód: AFN

Facet który nie potrafi sam sobie wymienić klocków i filtrów w aucie to "dupa" a nie facet.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 25 mar 2017, 13:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA

Cytuj:
Wszystko pewnie przez to ,ze to mega.
Na 99%, bo mega jest uniwersalna, a jeszcze jak ma muldę to już praktycznie wszystko załadujesz...ino, że jest właśnie problem z odsprzedażą - na zagramanice już nikt tego nie weźmie, a na krajówce raczej mało jest na nie roboty...
Cytuj:
Sergiej dokładnie te.
Nie pytałem o konkretny egzemplarz, tylko ogólnie większość sprowadzonych z Francji to golasy...
Cytuj:
Facet który nie potrafi sam sobie wymienić klocków i filtrów w aucie to "dupa" a nie facet.
No, to jestem "dupa", a to dlatego żeby się później nie martwić co zrobić ze zurzytym olejem i starymi filtrami...:)


Post Wysłano: 25 mar 2017, 15:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Cytuj:
W Volvo jest taki problem, że wymiana klocków lub wkładu osuszacz a wymaga podpięcia komputera i tzw. "kalibracji". Polega to na skasowania zużycia i ustawieniu na 100%. Nie wiem po co to komu ale bez tego klocki ścierają się 2 razy szybciej.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
No ojciec, ciekawe tu teorie wygłaszasz:). Koledzy na parkingu mówili?

Wiesz ile klocków i osuszaczy w volvie zmieniłem bez wzywania serwisu? Wiesz w ogóle od czego klocki sie zdzierają :D ?

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 25 mar 2017, 18:21
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 4159
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

Od zabawy nimi? :D

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Post Wysłano: 25 mar 2017, 23:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 19:31
Posty: 891
GG: 1

Klocki z gównolitu jak wytrzymają połowę tego co orginały to i tak nieźle.


Post Wysłano: 27 mar 2017, 15:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lis 2011, 13:37
Posty: 207
Samochód: AFN

Cytuj:
Cytuj:
W Volvo jest taki problem, że wymiana klocków lub wkładu osuszacz a wymaga podpięcia komputera i tzw. "kalibracji". Polega to na skasowania zużycia i ustawieniu na 100%. Nie wiem po co to komu ale bez tego klocki ścierają się 2 razy szybciej.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
No ojciec, ciekawe tu teorie wygłaszasz:). Koledzy na parkingu mówili?

Wiesz ile klocków i osuszaczy w volvie zmieniłem bez wzywania serwisu? Wiesz w ogóle od czego klocki sie zdzierają :D ?
No to w jakim celu w programie VCADS jest kalibracja klocków po wymianie? Wydawało mi się, że EBS steruje siłą hamowania na podstawie zużycia klocków hamulcowych. Subiektywne wrażenie miałem takie, że bez tej "kalibracji" klocki znikają szybciej. Wysłać zdjęcia pudełek TEXTARa? ;)


Post Wysłano: 27 mar 2017, 17:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Kalibruje się po wymianie tych czujek od klocków w zaciskach.
Po co kalibrować czujki, jeśli zakładasz dwa nowe identyczne jak fabryczne klocki?
I wreszcie, jaki związek ma skalibrowana lub nie, czujka od klocka z jego zużyciem?
Wiesz, że gdybyś wszystkie te czujki poucinał, to i tak system będzie tak samo hamował?

Ebs dawkuje siłę hamowania w zależności:
- od siły z jaką stópka naciska pedal,
- ciśnienia w poduszkach.

Gdyby grubość klocka miała wpływ na siłę hamowania, to pod koniec klocka miał byś gorsze hamulce...

Wiem jak wygląda pudełko textara. Nie wiem natomiast jak wygląda ori :) .

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 27 mar 2017, 19:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2007, 17:41
Posty: 441
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)

Kalibruje się po wymianie tarcz i klocków po to żeby czujniki pokazywały 100 %


Post Wysłano: 27 mar 2017, 20:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Co nie zmienia faktu, że jak lewy pokazuje 97, a prawy 100%, hamuje tak samo. A błędy wali tylko jeśli różnica jest powyżej 20%.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 28 mar 2017, 0:22

Proszę o zakończenie tego O/T


Post Wysłano: 30 mar 2017, 14:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Na zakończenie off topu powiem tak na podstawie zużycia klocków hamulcowych ebs robi korekcję siły hamowania między kołami o 0,2 bara czyli te koło co ma grubsze klocki hamuje w teorii ciut mocniej

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 30 mar 2017, 14:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Ja już ostatecznie kończąc offtop, dodam że na podstawie zużycia klocków Ebs owszem podobno (podobno, bo sam tego nie zaobserwowałem) robi korekty, ale miedzy osiami, a nie poszczególnymi kołami.
Inne ciśnienia na kolach lewych i prawych powodowały by ściąganie w lewo tudzież w prawo.
No! To koniec tego OT, bo sie moderacja zapieni i będziecie mieli przesmarkane!
:)

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: