Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

To taka 480 jak by byla na zwolnicach to chodzi jak 560tka, co nie?

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
To taka 480 jak by byla na zwolnicach to chodzi jak 560tka, co nie?
No nie, nie będę któryś raz znirzał się do twojego poziomu myślenia
Na pewno lepiej na zwolnicach 480 niż na pół osiach 480
Wiesz co to są przełożenia w moście napędowym i co one dają?
Lepiej się nad taką sprawą zastanów czemu takie volvo 750tka wychodzi na zwolnicach a nie na pół osiach

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2011, 20:10
Posty: 654
Lokalizacja: Poznan

Zwolnice są tylko po to by nie ukręcić półosi, pomijając wysokość pojazdu. Dodatkowe przełożenie w zwolnicach pozwala bezpieczniej przekazywać moment obrotowy, z pól osią jest tak że siły działają bezpośrednio na nią i może się ukręcić. Jak się mylę proszę mnie poprawić.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=7ryGYWs ... r_embedded


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Ja znam takiego ambitnego człowieka co przy 360 koniach ukręcił pół oś na zwolnicach

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2595
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
Oczywiście, że wnęka była w FH12. Nie tylko srebrny dekor, oprócz tego szara tapicerka foteli i drzwi. Kabina zdecydowanie z "dwunastki". :wink:
Widzisz, w trzech z którymi mam do czynienia aktualnie mają tam klawisze albo klawiaturę od telefonu, a boczek na zdjęciu wyszedł pomiędzy szarym, a tym gównianym błękitem :-)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Cytuj:
Zwolnice są tylko po to by nie ukręcić półosi, pomijając wysokość pojazdu. Dodatkowe przełożenie w zwolnicach pozwala bezpieczniej przekazywać moment obrotowy, z pól osią jest tak że siły działają bezpośrednio na nią i może się ukręcić. Jak się mylę proszę mnie poprawić.
I kolego z MANa tak dokladnie jest. Moc i moment na kolach jest dokladnie ta sama, tylko zwolnica lepiej ja przenosi, poprostu trudniej je zerwać. Ot i cala filozofia.

Nie frygaj sie, bo bedzie tylko bardziej bolalo.

Friends :D ?

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1612
GG: 1
Samochód: osobowy

A tak przy okazji podrążę trochę temat zwolnic... O ile +/- może zwiększyć się zużycie paliwa przy moście/mostach na zwolnicach? Zakładając taką samą konfiguracje napędu, kabine, tonaż etc, jedyna różnica to most - półoś i zwolnica. To jakieś wielkie liczby będą?

Bo zdarzają się takie ewenementy jak np tutaj - auto właściwie skonfigurowane tak jak 90% Actrosów na międzynarodówce, największa kabina, typowa moc 440KM, międzyosiówki etc, ale most bardzo nietypowy i ciekawi mnie różnica w spalaniu takiego wynalazku. http://otomoto.pl/oferta/mercedes-benz- ... ylwkt.html

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4063
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Cytuj:
ciekawi mnie różnica w spalaniu takiego wynalazku
Swego czasu w CJ International większość Roburów była na zwolnicach.

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1612
GG: 1
Samochód: osobowy

Cytuj:
Cytuj:
ciekawi mnie różnica w spalaniu takiego wynalazku
Swego czasu w CJ International większość Roburów była na zwolnicach.
Jeszcze ciekawiej, bo tam chyba większość aut to low decki były? Może to wcale nie wychodzi tak źle w spalaniu? :) Ale cena zakupu z pewnością wyższa jest.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

W latach 90tych większość ciągników była na zwolnicach.
To taki temat rzeka co mniej pali, bo gdzieś tam wyszło że spali powiecmy 0,2 litra mniej
To tak jak z skrzyniami biegów, kiedyś się mówiło że skrzynia z nadbiegiem jest oszczedniejsza.
Teraz zaś fachowcy twierdzą że skrzynia z nadbiegiem jak jest to auto pali więcej bo przy nadbiegu w skrzyni jest dodatkowe przełożenie co skutkuje większymi oporami co się równa wiekszemu zużycia paliwa.
To ta cała nagonka na ekologię aby zyskać setne litra to wymyślają odłączane pompy wody cz sprężarki powietrza

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1612
GG: 1
Samochód: osobowy

Cytuj:
W latach 90tych większość ciągników była na zwolnicach.
To taki temat rzeka co mniej pali, bo gdzieś tam wyszło że spali powiecmy 0,2 litra mniej
To tak jak z skrzyniami biegów, kiedyś się mówiło że skrzynia z nadbiegiem jest oszczedniejsza.
Teraz zaś fachowcy twierdzą że skrzynia z nadbiegiem jak jest to auto pali więcej bo przy nadbiegu w skrzyni jest dodatkowe przełożenie co skutkuje większymi oporami co się równa wiekszemu zużycia paliwa.
To ta cała nagonka na ekologię aby zyskać setne litra to wymyślają odłączane pompy wody cz sprężarki powietrza
No jasne, rozumiem w pełni o co chodzi. Ale może trafi się na forum ktoś użytkujący takie auta i byłby w stanie pokazać jakieś dane do porównania. Do żadnej pracy naukowej mi to nie jest potrzebne, to po prostu czysta ciekawość :mrgreen:

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

U mnie w firmie jeszcze z 10 lat temu był MAN na zwolnicach 400 koni i jakoś nie widzę aby ten man palił więcej od mojego obecnego a mieliśmy 420 na pół osiach i średnia podobna wychodziła
Tylko nie wiem czy obecnie na zwolnicach robią hamulce tarczowe czy tylko bębnowe są w opcji

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Kiedys byl test robura megi na zwolnicach w jakiejs gazecie i pisalo ze dzieki zwolnicom jest duzo mniejsza grucha dyfra wiec nie trze po koleinach... 8)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Ja się mogę co nieco wypowiedzieć na temat Zwolnica vs półoś. Ale w samochodach 6x4. W mojej skromnej opinii wybrałbym półoś. Minusy zwolnicy: Auto zdecydowanie więcej pali, jest dużo głośniejsze, czuć większe opory toczenia, przy ewentualnej naprawie koszty się mnożą. I jeszcze się nie spotkałem z hamulcem tarczowym przy zwolnicy. Co do wytrzymałości półosi to no cóż... zdolny drajwer da rade wszystkiemu.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Ja tez wybral bym pól os. W mojej pracy czasem zeby ruszyc w 20cm błocie, to az przednie kola sie podrywają. Owszem most w Renacie (na zwolnicach), i w Manie (polos) sie sypnęły, ale rozlecial sie koszyk. Polosi jeszcze nikt nie ukręcił, a czasem naprawdę katujemy te wozy.
A jak pisze VeRay, dobry rzeznik, jak nie ukreci polosi, to peknie koszyk, to spali sprzeglo...
Na pewno na zwolnicy cos wiecej spali, ile nie wiem.

Glowka mostu na zwolnicach zdecydowanie mniejsza, przez co prześwit większy, ale jak nie zawisnie na moscie to na stabilizatorze, na jedno wyjdzie.

Na polosi chyba bedzie lżejszy, ale jesli juz to nie wiele.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lis 2011, 11:28
Posty: 155
Samochód: VOLVO

Cytuj:
I jeszcze się nie spotkałem z hamulcem tarczowym przy zwolnicy.
My mamy jedno volvo na zwolnicy i na tarczach, więc chyba kwestia jak kto sobie zamówi.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2016, 18:53
Posty: 22
Samochód: Szukam
Lokalizacja: Częstochowa

No to teraz wiem mniej więcej jaka jest różnica pół oś a zwolnica i sprzeczne dane co do spalania. Co muszę jeszcze wiedzieć a nie zapytałem o to? Bo to co nie wiedziałem to pytałem. A na co zwracać przy kupnie uwagę? Chodzi mi o to co wybrać krajówkę międzynarodówkę ? Gdzie lepiej o auta dbają? Bo z budowlanki auto kupować to raczej kiepsko. A może warto auto kupić z gabarytów? Bo teoretycznie auto przystosowane i DMC odpowiednie wbite.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1612
GG: 1
Samochód: osobowy

Cytuj:
No to teraz wiem mniej więcej jaka jest różnica pół oś a zwolnica i sprzeczne dane co do spalania. Co muszę jeszcze wiedzieć a nie zapytałem o to? Bo to co nie wiedziałem to pytałem. A na co zwracać przy kupnie uwagę? Chodzi mi o to co wybrać krajówkę międzynarodówkę ? Gdzie lepiej o auta dbają? Bo z budowlanki auto kupować to raczej kiepsko. A może warto auto kupić z gabarytów? Bo teoretycznie auto przystosowane i DMC odpowiednie wbite.
Tylko wiesz, że napęd 6x4 w międzynarodówce to jest ledwo co spotykany, 2 ośki napędzane nie mają sensu na autostradach. Więc siłą rzeczy te auta będą albo z budowlanki albo z gabarytów.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7202
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

No i spalanie większe przy 6X4 niż przy 6x2

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2016, 18:53
Posty: 22
Samochód: Szukam
Lokalizacja: Częstochowa

Spalaniem się nie przejmuję. To ma robotę robić. Fakt nie pomyślałem że w międzynarodówce to tam tylko 6x2 bo nie potrzeba. Z dwojga złego to już chyba z gabarytów wolę szukać choć i tego nie jestem pewien.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: