Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 26 lut 2016, 20:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2008, 17:05
Posty: 33
GG: 0

Ok, dzis odebralem Atego. W swietle dziennym i po dokladniejszym sprawdzeniu okazalo sie, ze ma troche rdzy i pare rys na zabudowie, ale ogolnie jest dobrze. Wracajac do domu stwierdzilismy ze, samochod ma kaganiec do 88 km/h i nie ma tempomatu. Wiec mam kolejne pytania, co z kagancem, czy jakis elektronik da rade przestawic go na np. 95 kmh? Oraz czy jest mozliwosc dolozenia tempomatu?


Post Wysłano: 26 lut 2016, 22:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3135
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

Śliski temat. Druga sprawa to, ze zacznie się maniana z kilometrami i spalaniem. Choć jeżeli to Twoje auto to luzik.

Btw. mogłeś kupić włoskie auto, odcięcie na 100 :D

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 26 lut 2016, 22:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2008, 17:05
Posty: 33
GG: 0

Auto jest moje, na mnie zarejestrowane, na prywatna osobe, jezdzil bedzie nim tylko moj tata i ja. Oczywiscie transport na potrzeby wlasne, bedziemy wozic samochod rajdowy. Wiec robimy to tylko dla nas, zadnych pracownikow czy innych kierowcow.


Post Wysłano: 26 lut 2016, 22:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2012, 21:26
Posty: 312
GG: 0
Samochód: VOLVO

Jesli to nie tajemnica to powiedz prosze w jakich rajdach bierzecie udzial??


Post Wysłano: 26 lut 2016, 22:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Myślę, że zakład zajmujący się tachografami jest w stanie ustawić Ci ten kaganiec na 90 km/h. Więcej może być problem.


Post Wysłano: 26 lut 2016, 23:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 cze 2007, 15:41
Posty: 1066
Samochód: MAN TGX 18.440
Lokalizacja: Kraków

Cytuj:
Myślę, że zakład zajmujący się tachografami jest w stanie ustawić Ci ten kaganiec na 90 km/h. Więcej może być problem.
Oj tam, w tym kraju czasem zwykła flaszka może zdziałać cuda :mrgreen:


Post Wysłano: 02 mar 2016, 19:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2008, 17:05
Posty: 33
GG: 0

Ok, dziekuje panowie za informacje, na razie nie bede nic z tym kagancem robil, zostaje tak jak jest.

Problem ladowania samochodu na pake tez bedzie rozwiazany, bede uzywal 3,5m najazdow i bede ustawial winde pod katem, oczywiscie tez podpierajac ja od spodu.

Kolejna sprawa i pytanie laika w sprawach samochodow ciezarowych, otoz nie wylaczylem w kabinie wlacznika od windy i uciekl mi prad po paru dniach. Mam 2 akumulatory, sa podlaczone szeregowo, czy to znaczy ze to 2 akumulatory ktore maja po 12v? Czy w takim razie moge je rozlaczyc i naladowac prostownikiem 12v? Czy cos stanie sie z tachografem po odlaczeniu zasilania?


Post Wysłano: 02 mar 2016, 19:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2082
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
Ok, dziekuje panowie za informacje, na razie nie bede nic z tym kagancem robil, zostaje tak jak jest.

Problem ladowania samochodu na pake tez bedzie rozwiazany, bede uzywal 3,5m najazdow i bede ustawial winde pod katem, oczywiscie tez podpierajac ja od spodu.

Kolejna sprawa i pytanie laika w sprawach samochodow ciezarowych, otoz nie wylaczylem w kabinie wlacznika od windy i uciekl mi prad po paru dniach. Mam 2 akumulatory, sa podlaczone szeregowo, czy to znaczy ze to 2 akumulatory ktore maja po 12v? Czy w takim razie moge je rozlaczyc i naladowac prostownikiem 12v? Czy cos stanie sie z tachografem po odlaczeniu zasilania?
Tak możesz rozpiąć akumulatory i naładować osobno,mają po 12 v a tacho masz pewnie na tarczki szufladkowe i jedynie to może zgubić datę i godzinę ale po podpięciu prądu się przekonasz czy zgubiło.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 03 mar 2016, 10:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2008, 17:05
Posty: 33
GG: 0

Dzięki za informacje, podładowalem akumulatory ale dalej mam problem, bo nic sie nie dzieje po przekręceniu kluczyka, zero, żadnych kontrolek, nic. Czy jest jakis wyłącznik prądu lub cos w tym stylu co moze to powodować? Dodam ze tacho działa czyli prąd dochodzi.


Post Wysłano: 03 mar 2016, 10:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lut 2005, 18:59
Posty: 832

Tacho dużo prądu nie potrzebuje, może wyświetlać, ale prądu być tak mało, że nie starcza na zasilenie deski rozdzielczej a tym bardziej na rozruch.

Załatw miernik/multimetr i zmierz po ile voltów jest na poszczególnym akumulatorze i na obydwu razem. Może mostek Ci gdzieś nie łączy. Może masa uciekła, w Ategach jest po prawej stronie silnika zaraz za rozrusznikiem. Lubi zaśniedzieć i zgnić, u nas w jednym też działy się podobne cuda i tam tkwił problem. Ew. sprawdź rozrusznik, bo coś mi świta że z nim były podobne objawy, ale ręki nie daję, odpukać ostatnia podobna awaria miała u nas miejsce 2 lata temu.


Post Wysłano: 03 mar 2016, 11:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2008, 17:05
Posty: 33
GG: 0

Ok, masz racje, akumulatory sa zbyt slabe w dalszym ciagu. Sprawdzilem i na obu na raz jest ledwo 16V... Rozlaczylem je i laduje oddzielnie 2 prostownikami, pytanie tylko czy taki malutki prostownik 4A da rade naladowac tak duzy akumulator? Zajmie to pewnie z 24h, czy przesadzam?


Post Wysłano: 04 mar 2016, 19:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 wrz 2009, 14:36
Posty: 415
GG: 2487564
Lokalizacja: Wilkowice k. Bielska-Białej

Cytuj:
Ok, masz racje, akumulatory sa zbyt slabe w dalszym ciagu. Sprawdzilem i na obu na raz jest ledwo 16V... Rozlaczylem je i laduje oddzielnie 2 prostownikami, pytanie tylko czy taki malutki prostownik 4A da rade naladowac tak duzy akumulator? Zajmie to pewnie z 24h, czy przesadzam?
Postaraj się je podpiąć pod duży prostownik 24v, lub akumulatory są tak słabe że już im nawet ładowanie nie pomoże.


Post Wysłano: 04 mar 2016, 20:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 425
Samochód: Atego 1528 Scania 114 Iveco50c18

Pod boscha c7 jak on nie postawi na nogi to po nowe 180ah varty do sklepu:)
http://allegro.pl/ladowarka-bosch-c7-wy ... 44269.html


Post Wysłano: 04 mar 2016, 20:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lut 2012, 11:06
Posty: 3213

Cytuj:
Pod boscha c7 jak on nie postawi na nogi to po nowe 180ah varty do sklepu:)
http://allegro.pl/ladowarka-bosch-c7-wy ... 44269.html
Z tą Vartą to bym tak nie przesadzał bo u mnie w Manie za długo nie wytrzymały. Ja do Renówki kupiłem jakiś wyrób Centry tylko pod jakąś bardziej obcobrzmiącą nazwą. Sprzedają to to w Autosie z gwarancją na 18 miesięcy czyli dłużej niż inni producenci.

Autorowi polecam tak jak przedmówcy dobry duży prostownik z opcją ładowania długiego. Doładować dziady jak trzeba i miernikiem, ale takim do akumulatorów sprawdzić każdy jak trzyma i wtedy się zastanowić nad ewentualną wymianą na nowe akumulatory.


Post Wysłano: 04 mar 2016, 21:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2429
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Austriacki Banner ma 24 msce gwarancji. W sumie tylko raz kupiłem tańsze akumulatory, ale szybko się nawrócilem.


Post Wysłano: 04 mar 2016, 21:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1596
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
Austriacki Banner ma 24 msce gwarancji. W sumie tylko raz kupiłem tańsze akumulatory, ale szybko się nawrócilem.
Stary Banner, a ten teraźniejszy to już niby nie to samo ...

_________________
---------------------------------------
7xMAN 2xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 04 mar 2016, 22:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2429
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Cytuj:
Cytuj:
Austriacki Banner ma 24 msce gwarancji. W sumie tylko raz kupiłem tańsze akumulatory, ale szybko się nawrócilem.
Stary Banner, a ten teraźniejszy to już niby nie to samo ...
Jak ze wszystkim. Jednakże jako (chyba) jedyny zachował 2 lata gwarancji i mimo wszystko zdaje się odbiegać w przód od większości.
Kiedyś mawiało się, że "2 lata to każdy akumulator wytrzyma". Dziś takie stwierdzenie brzmi jak dobry żart.


Post Wysłano: 04 mar 2016, 22:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 sty 2011, 15:10
Posty: 878
GG: 5839699
Samochód: od wroga
Lokalizacja: Polkowice

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Austriacki Banner ma 24 msce gwarancji. W sumie tylko raz kupiłem tańsze akumulatory, ale szybko się nawrócilem.
Stary Banner, a ten teraźniejszy to już niby nie to samo ...
Jak ze wszystkim. Jednakże jako (chyba) jedyny zachował 2 lata gwarancji i mimo wszystko zdaje się odbiegać w przód od większości.
Kiedyś mawiało się, że "2 lata to każdy akumulator wytrzyma". Dziś takie stwierdzenie brzmi jak dobry żart.
Wina akumulatorów czy nowoczesnych ciężarówek i trybu pracy 4/1 laptop/tv/spawarka.?

Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka

_________________
/IRC
łeb w dół i trzeba zapierd*lać!


Post Wysłano: 04 mar 2016, 22:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2429
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Wina zapewne leży pośrodku. Aczkolwiek moje auta w żadnym takim dzikim systemie nie jeżdżą :wink:


Post Wysłano: 05 mar 2016, 0:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 maja 2007, 19:31
Posty: 891
GG: 1

Zajrzyj jeszcze czy masz kwas w akumulatorach. Z obserwacji wiem ze takie konkretniejsze rozladowanie i trzeba myslec o bateriach. Cudow teraz nie ma.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: