Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 01 mar 2012, 20:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2012, 19:40
Posty: 15
GG: 0
Samochód: Kia/Fiat

Właśnie mam obawy co do Atleona bo on w papierach będzie miał ładowność max 1000kg i pomimo tego, że jeździmy raczej po drogach gdzie nie stoi inspekcja i na policję również się tak często nie trafia to chyba ja już by ktoś nas zatrzymał i zobaczył, że auto sporo przeładowane to chyba są jakieś dość poważne konsekwencje??? Jak to jest, co za to grozi?

Ale z drugiej story LT lub Iveco też czasem będzie miało więcej niż papierowe 1500kg. Już sam nie wiem co robić :D


Post Wysłano: 01 mar 2012, 21:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sty 2012, 18:47
Posty: 354
GG: 10157934
Samochód: Fiat Ducato / DAF XF
Lokalizacja: Kobylin [PKR]

ja bym polecił własnie IVECO gdyż jest "całe na ramie", w tym przypadku bardzo dobre rozwiązanie lecz nie wiem jak z awaryjnością. Jeśli awaryjnośc to Fiat Ducato (coś ala moje) :D


Post Wysłano: 01 mar 2012, 22:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 lip 2008, 15:18
Posty: 542
GG: 6150050
Samochód: zielony

Cytuj:
Właśnie mam obawy co do Atleona bo on w papierach będzie miał ładowność max 1000kg i pomimo tego, że jeździmy raczej po drogach gdzie nie stoi inspekcja i na policję również się tak często nie trafia to chyba ja już by ktoś nas zatrzymał i zobaczył, że auto sporo przeładowane to chyba są jakieś dość poważne konsekwencje??? Jak to jest, co za to grozi?
Cytuj:
(...) jak jest zarejestrowany na DMC do 3,5t to nic się nie stanie wielkiego, dostanie mandat za przeładowanie (nie taki znowu wysoki) i będzie musiał rozładować "nadbagaż" na inne auto, inaczej go nie puszczą. (...)
:roll:

_________________
A/B/BE/C/CE/D/DE :twisted:
Star 244/Atego 1223/F2000 32.403/FH13 440/TGA 18.480/TGS 18.440/Axor 1840/Stralis 450
Solbusy/SOR-y/Setry
Oświetlenie i nagłośnienie ostrzegawcze - montaż, naprawa, modyfikacje


Post Wysłano: 02 mar 2012, 8:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2012, 19:40
Posty: 15
GG: 0
Samochód: Kia/Fiat

czyli tylko mandat grozi za przeładowanie?

Żadna inna kara mnie nie dotknie :)


Post Wysłano: 02 mar 2012, 13:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 wrz 2009, 10:09
Posty: 1137
GG: 0
Samochód: brak
Lokalizacja: KWI

Co do tego pytania to szukanie nie boli.
Cytuj:
czyli tylko mandat grozi za przeładowanie?
Przeczytaj sobie ten temat viewtopic.php?f=45&t=30957. Co do Nissana Atleona masz tu taki temat viewtopic.php?f=44&t=31558 . A od siebie napiszę że autko naprawdę wytrzymuje przeciążenia. Do tych samochodów dodał bym jeszcze Forda Transita też ciekawy samochód i mało psujący się. Jedna radę Ci dam szukaj samochodu na resorach i druga przy oględzinach dokładnie sprawdź ramę miedzy kabina a paką żeby nie okazała się już spawana. Pozdrawiam Wilk 09 8) .

_________________
Bo życie człowieka to ciągła droga. Wilk 09 8) .


Post Wysłano: 03 mar 2012, 15:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 sty 2011, 17:50
Posty: 237
GG: 636485
Samochód: FH12
Lokalizacja: Białystok

Podepne sie pod temat :)

Szukam następcy Sprintera który mi niestety umarł...

Zastanawiam sie nad Iveco Daily 2.8 rocznik 2000-2003 wersja max blaszak, bez blizniaka. Duzo jezdze z lawetą ale i planuje wiecej poganiać z ładunkami na pace. I moje pytanie czy pod lawete Daily bedzie dobre ? Czy lepiej szukać cos ze Sprintera ? Iveco nigdy nawet nie jezdzilem, bo wszyscy znajomi latają głównie Sprinterami i w ogole nie znam tego samochodu wiec byłbym wdzieczny za jakies informacje :)


Post Wysłano: 04 mar 2012, 12:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2012, 19:40
Posty: 15
GG: 0
Samochód: Kia/Fiat

Dzięki wszystkim za pomoc.

Wczoraj trochę pojeździłem i obejrzałem kilka aut, ale wybór padł chyba na:

http://allegro.pl/show_item.php?item=2153116357

Autko bardzo mi się podoba. Silnik 2,8TDI jest na kołach zębatych, czyli brak paska lub łańcuszka. Co myślicie o trwałości tego silnika?

Bo w necie jest mało opinie na temat motoru 2,8.


Oczywiście czekam na opinie co do tego samochodu czy dobry wybór?


Post Wysłano: 04 mar 2012, 12:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 wrz 2011, 19:58
Posty: 20
GG: 3218146
Samochód: Ducato
Lokalizacja: Limanowa

2.8 silniki to silniki bardzo awaryjne. Najlepiej jak LT to szukaj 2.5 TDI byle nie SDI

_________________
Ducato 2,3 MJ 120 L2H2 Biała strzała.


Post Wysłano: 04 mar 2012, 12:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2012, 19:40
Posty: 15
GG: 0
Samochód: Kia/Fiat

Cytuj:
2.8 silniki to silniki bardzo awaryjne. Najlepiej jak LT to szukaj 2.5 TDI byle nie SDI
Właśnie są podzielone zdania, bo niektórzy piszą, że ten silnik wymaga większej uwagi i dobrze serwisowany jest wręcz ie do zajechania, a inni narzekają jak mogą.

Masz może większą wiedzę na temat awarii w tych motorach?


Post Wysłano: 04 mar 2012, 14:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 wrz 2011, 19:58
Posty: 20
GG: 3218146
Samochód: Ducato
Lokalizacja: Limanowa

Jeździł u nas lt z silnikiem 2.8 nie powiem bo mocy miał w zapasie zawsze ale... Turbo po 180 zaczynało dawać o sobie (rozszczelniona turbina), kłopot z uszczelką pod klawiaturą wiecznie coś ciekło non stop musiałeś patrzeć na mikropaski, dostępność i cena części. Wiadomo każdy silnik ma jakieś wady w 2.5 tdi. 2.8 to silniki Mana. Jedyna prosta odpowiedź to jest jak był kierowca który dbał o silnik od początku to wiesz na czym stoisz. Jeżeli nie to skarbonka bez dna. I krótko mówiąc jak dbasz tak masz.

_________________
Ducato 2,3 MJ 120 L2H2 Biała strzała.


Post Wysłano: 04 mar 2012, 14:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2012, 19:40
Posty: 15
GG: 0
Samochód: Kia/Fiat

Kolego ten model co oglądałem na pierwszy rzut oka naprawdę zadbany. Silnik pracuje równiutko, zero wycieków, również nie było widać, żeby było coś grzebane przy silniku. Podczas jazdy turbinka ciągnie od samego dołu, nie ma żadnych szarpań i drgań podczas przyspieszania. Pierwszy raz nie miałem się do czego przyczepić. Komplet dokumentów, faktury zakupowe i serwisowe, wszystkie klucze i apteczka VW.

Sam już nie wiem co mam robić... :?


Post Wysłano: 04 mar 2012, 17:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lut 2010, 18:04
Posty: 167
Samochód: 3xMP3, 1xMP4, 6xMaster, 1xDokker

Cytuj:
2.8 silniki to silniki bardzo awaryjne. Najlepiej jak LT to szukaj 2.5 TDI byle nie SDI

Potwierdzam ! Jak Ci nie daj Boże coś się zepsuje to będziesz miał problem.
Części są drogie i ciężko je dostać.
Mój znajomy miał kiedyś takie autko. Kasy w remonty wpakował tyle, że głowa boli.


konik6k1 - to nie znaczy, że masz nie kupować tego LT-ka.
Może to być dobry i niezawodny egzemplarz.

PS. Patent z przymocowaniem anteny CB mocny ! 8)

Pozdr.


Post Wysłano: 04 mar 2012, 18:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2012, 19:40
Posty: 15
GG: 0
Samochód: Kia/Fiat

Na allegro jest trochę części nawet całe silniki są :)

Jutro zadzwonie do mechanika niech się zorientuje czy są części po hurtowniach. ... ale auto mi się naprawdę podoba...

A jak by nie daj boże silnik padł to chyba da się wrzucić w tą budę 2,5tdi?


Post Wysłano: 05 mar 2012, 17:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2012, 19:40
Posty: 15
GG: 0
Samochód: Kia/Fiat

Mam jeszcze pytanie dotyczące tachografu.

Owy LT jest właśnie z tachografem ... ale zarejestrowany do 3,5 tony.
Można jeździć z tym tacho czy muszę zmienić licznik?


Post Wysłano: 05 mar 2012, 17:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lut 2012, 20:06
Posty: 8
GG: 0
Samochód: TLC 80
Lokalizacja: Gdańsk

Weź pod uwage że auto na umowę...VAT-u z F-ry nie będzie..... 8)
Gdyby silnik miał byc wadliwy to by juz padł...jeżeli dalej ciągnie to znaczy ze właściciel dbał i nie cisną na siłe 4 ton na pake by zarobić 10 groszy więcej....... :?

_________________
TLC 80..mały gabaryt...ale wielki w terenie....


Post Wysłano: 06 mar 2012, 7:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 wrz 2011, 19:58
Posty: 20
GG: 3218146
Samochód: Ducato
Lokalizacja: Limanowa

Cytuj:
Mam jeszcze pytanie dotyczące tachografu.

Owy LT jest właśnie z tachografem ... ale zarejestrowany do 3,5 tony.
Można jeździć z tym tacho czy muszę zmienić licznik?
Wygląda to tak że w razie kontroli policja lub itd może poprosić cię o tarczkę jeżeli ma uprawnienia do sprawdzania tacha. Nie będzie cię kontrolował z czasu pracy lecz z prędkości cię może sprawdzić. Ja tak miałem w LT 40 na bliźniaku z tachem do 3.5 tony.

_________________
Ducato 2,3 MJ 120 L2H2 Biała strzała.


Post Wysłano: 06 mar 2012, 20:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 cze 2010, 14:23
Posty: 490
GG: 1
Samochód: MB Atego
Lokalizacja: Białystok, Polska B

Na innym forum, pewien użytkownik miał podobny problem, jego wóz zarejestrowany do 3,5t również posiadał tachograf, zadzwonił do ITD i otrzymał następującą odpowiedź, jeżeli auto posiada tachograf, to musi on posiadać legalizację i działać, jednak kierowcy nie obowiązuje jazda na tarczkach.

_________________
Karta rowerowa - 2005r.

Mowa jest srebrem, a milczenie złotem...


Post Wysłano: 29 mar 2012, 20:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lut 2010, 18:04
Posty: 167
Samochód: 3xMP3, 1xMP4, 6xMaster, 1xDokker

I jak ? Autor tematu coś kupił czy zaginął w akcji ? :)


Post Wysłano: 25 lip 2014, 21:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2012, 19:40
Posty: 15
GG: 0
Samochód: Kia/Fiat

Cytuj:
I jak ? Autor tematu coś kupił czy zaginął w akcji ? :)

witam po dość długim czasie ... przepraszam, że dziś się dopiero odzywam, ale znów szukając opinii na temat auta do 3,5t natrafiłem na swój temat na tym forum :)

Przyznaję się że zachowałem się jak burak :oops: :oops: :oops: nie pisząc co kupiłem ostatnio więc teraz naprawiam swój błąd:

Ford Transit rok prod. 2000
Silnik: 2,5D (bez turbo)
skrzynia + plandeka o wymiarach 4,2x2,0x2,5

Coś na temat auta:

Auto naprawdę godne polecenia, wół roboczy który zniesie wszystko. Ładowność po wzmocnieniu resorów ok 2 - 2,5 tony (tył koła pojedyńcze).

Wady auta:
- słaby silnik do plandeki jaka jest na nim (plandeka hamuje go strasznie), prędkości max to 90-100km/h
- auto słabo pali zimą w mrozy
- słabe wyciszenie kabiny (kiedyś trasa 250km w jedną stronę myślałem że oszaleje)

to do ostatniego tematu :)

---------------------------------------
Dziś znów stoję przed kolejnym dylematem auta do 3,5 tony, gdyż potrzebuję kolejnego samochodu.

Założenia:
- auto musi być na bliźniaku
- min. 110-120KM (mam dość prędkości 90km/h)
- silnik w miarę prosty i bezawaryjny
- ładowność 1,5 - 2,5 tony

Jak zwykle rocznik nie ma dla mnie znaczenia :) liczy się stan techniczny

Cena: 15 - 35 tyś zł
Moje typy:
- Ford Transit (po 2001 roku)
- Mercedes 612 lub Sprinter
- Iveco
- LT 46
- inne ;)

Jeżeli ktoś może coś ciekawego napisać będę wdzięczny :)

pozdro dla wszystkich forumowiczów :)


Post Wysłano: 25 lip 2014, 22:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 425
Samochód: Atego 1528 Scania 114 Iveco50c18

Cytuj:
Cytuj:
I jak ? Autor tematu coś kupił czy zaginął w akcji ? :)

witam po dość długim czasie ... przepraszam, że dziś się dopiero odzywam, ale znów szukając opinii na temat auta do 3,5t natrafiłem na swój temat na tym forum :)

Przyznaję się że zachowałem się jak burak :oops: :oops: :oops: nie pisząc co kupiłem ostatnio więc teraz naprawiam swój błąd:

Ford Transit rok prod. 2000
Silnik: 2,5D (bez turbo)
skrzynia + plandeka o wymiarach 4,2x2,0x2,5

Coś na temat auta:

Auto naprawdę godne polecenia, wół roboczy który zniesie wszystko. Ładowność po wzmocnieniu resorów ok 2 - 2,5 tony (tył koła pojedyńcze).

Wady auta:
- słaby silnik do plandeki jaka jest na nim (plandeka hamuje go strasznie), prędkości max to 90-100km/h
- auto słabo pali zimą w mrozy
- słabe wyciszenie kabiny (kiedyś trasa 250km w jedną stronę myślałem że oszaleje)

to do ostatniego tematu :)

---------------------------------------
Dziś znów stoję przed kolejnym dylematem auta do 3,5 tony, gdyż potrzebuję kolejnego samochodu.

Założenia:
- auto musi być na bliźniaku
- min. 110-120KM (mam dość prędkości 90km/h)
- silnik w miarę prosty i bezawaryjny
- ładowność 1,5 - 2,5 tony

Jak zwykle rocznik nie ma dla mnie znaczenia :) liczy się stan techniczny

Cena: 15 - 35 tyś zł
Moje typy:
- Ford Transit (po 2001 roku)
- Mercedes 612 lub Sprinter
- Iveco
- LT 46
- inne ;)

Jeżeli ktoś może coś ciekawego napisać będę wdzięczny :)

pozdro dla wszystkich forumowiczów :)

vario 612 2.9 TD pełna rama i opony 16-stki.. bo ja 15-stki na sprinterze 412 wywalam po max 30 tyś z bo są po prostu popękane od przeładunków. Słyszałem rożne plotki ze 412 pękają za kabina.. mój zazwyczaj wazy ponad 6 ton czasem nawet 7.5 i jakoś od 2006 roku nie pękł..
i wozi żywy towar który się rusza


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: