Auto-Mix - lodówki samochodowe, klimatyzatory postojowe, usługi transportowe, transport międzynarodowy.

Nowa Scania XT

40TON.netNaprawa foteli TIRDeski burtowe do naczep



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 105 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6
Autor Wiadomość
PostWysłano: 02 gru 2017, 19:53 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2006, 11:34
Posty: 4458
Samochód: Duży Fiat
Lokalizacja: 50.00N 20.91E; KO00LA
Nie powiedziałem, że to aż takie zło, że się ugina. No, ale jeśli gnie się do tego stopnia, że przy próbie skrętu "zdejmuje nadkola" w ciągniku to chyba lekka przesada.
Widziałem "ekonomiczną" wersję Kogla - Fox. Rama sztywna jak koci ogon, bardzo często pękała między siodłem a łapami. Krone - owszem, jest sztywna, ale jakoś nie widzę po swojej jakichś mankamentów, a lekko nie ma.
Zresztą - na firmie jest też druga Krone i nie ma do niej zastrzeżeń. Kolejną naczepę, Fruehauf, ciąga kolega. Oprócz tego, że jest nieco za niska (3,85m) to nie ma jej nic do zarzucenia. I nie dość, że to "pancerna naczepa" to moje Iveco z Krone jest o 700 kg cięższe od Premium z Fruehauf-em.

_________________
UWAGA: Wredny i upierdliwy moderator.

SCANIA - zawsze na czele. Bo zakazów wyprzedzania jest wiele.


Na górę
PostWysłano: 02 gru 2017, 21:03 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 31 paź 2017, 8:52
Posty: 8
GG: 1908754
Samochód: Actros
Martinez pisze:
Miałem tę niemiłą możliwość pracy ze Schmitz-em. Dwie naczepy, podobne rocznikowo, różne warunki eksploatacji i powiem jedno - nigdy więcej tych naczep. W tym samym przedziale rocznikowym mam Krone i poza tym, że (jak większość naczep tej marki) cholernie rdzewieje, nie można im nic zarzucić. Elektryka O.K., rama ani myśli się giąć, w przeciwieństwie do "słonia" boczne plandeki przesuwają się za dotknięciem przysłowiowego palca, a w "gloryfikowanym" Schmitz-u zdawało się, że nie poradzi przesunąć plandeki.
Wielton z lat 2012 - 2014 - niezłe naczepy, w miarę przyzwoicie wykonane. Nawet nie bardzo się gięły. Z tych roczników można kupować naczepę. Widziałem wypust na 20-lecie Wieltona i szczerze mówiąc po oględzinach tego modelu - nie wzbudził we mnie zaufania (wspominał już kiedyś o tym Ociu).
Kogel - poza świetnym zabezpieczeniem antykorozyjnym (kataforeza) nie umiałem znaleźć plusów tych naczep.
Berger Eco Trail - nie jeździłem z tym. Ale kiedyś widziałem tę naczepę w "akcji". Załadowane 24t płyt wiórowych i naczepa wygięta w "banan". Tuż obok niej, moja leciwa Krone. Ładunek ten sam i naczepa prosta jak struna.


Ja zaś nic do schmitza nie moge zarzucić ze boki się ciężko suwaja czy coś się dzieje . Jedyne to po wypadku jedna miałem i dachu się zsuwać już nie dało . Ale w firankach jeśli smaruje dach i boki raz na 2-3 lata to chodzi paluszkiem . Krone mnie zdenerwowało z tego względu ze podłoga się rozkręca jeszcze :/ No i ta nieszczęsna rdza oraz brak czesci zamiennych tylko serwis w wypadku moich burto-firanek . Koegel to kupa gowna sklecona bóg wie z czego, pękające mocowania dachów nie suwajace się boki i problem z oświetleniem bocznym po 2-3 latach to norma i dodatkiem do tego jest padający zawór pod naczepa za bagatela 2.5k złoty .


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
PostWysłano: 02 gru 2017, 21:17 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2006, 11:34
Posty: 4458
Samochód: Duży Fiat
Lokalizacja: 50.00N 20.91E; KO00LA
Padający modulator w Koglu - może nie norma, ale częsty przypadek. Oświetlenie - najczęściej winna złączka za trzecią osią. Do złączki dostaje się woda i sól a na efekt nie trzeba długo czekać...

_________________
UWAGA: Wredny i upierdliwy moderator.

SCANIA - zawsze na czele. Bo zakazów wyprzedzania jest wiele.


Na górę
PostWysłano: 02 gru 2017, 21:27 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 3545
Samochód: Volvo FH
Modulator nie jest marki Kogel, to Knorr, Wabco lub Haldex.

Knorr w mojej doczepie zaczął walić błędami miesiąc przed końcem gwarancji - jednak dali mi nowy na gwarancji.
W drugiej identycznej, taki sam Knorr 4 miesiące do końca gwarancji już wali błędami. W zimę się zaprowadzi.

Oświetlenie to też nie Kogel Schmitz, tylko pewnie Hella lub Asprock czy coś takiego.

Teraz wszystko jest z g ó w n a.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).


Na górę
PostWysłano: 02 gru 2017, 21:29 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2006, 11:34
Posty: 4458
Samochód: Duży Fiat
Lokalizacja: 50.00N 20.91E; KO00LA
Owszem, zgadzam się, że oświetlenie, hamulce robi ktoś inny. Ale to producent naczepy decyduje którędy są prowadzone przewody i o ewentualnym sposobie zabezpieczenia osprzętu przed wpływem czynników zewnętrznych.

Kierownik - co do Twojego "ekskrementowego" określenia podzespołów to niestety masz rację. Wszystko jest guzik warte, a stało się tak, od kiedy to za "projektowanie" zabrali się magistrowie księgowości, a nie inżynierowie z wykształcenia i powołania...

_________________
UWAGA: Wredny i upierdliwy moderator.

SCANIA - zawsze na czele. Bo zakazów wyprzedzania jest wiele.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 105 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Christ - Myjnie samochodów ciężarowych i autobusów

Forum Samochodowe4trucks.pl - portal kierowcy