Auto-Mix - lodówki samochodowe, klimatyzatory postojowe, usługi transportowe, transport międzynarodowy.

Dalekie dystanse - Scania Polska

40TON.netKonektor5000.pl anteny CB radiaNaprawa foteli TIR



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
PostWysłano: 19 kwie 2017, 20:52 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lis 2016, 21:08
Posty: 37
Ja odbije pilke, jak to najczesciej ze mna bywa;) jezeli zakladamy ze pazczolka robi 30-40tkm rocznie, wykorzystujac forumowe kontakty i pewny transport organizowany okazjonalnie, to z jakimi kosztami sie to wiaze?
Ciagnik siodlowy do palet to pomylka. Lepiej solo + przyczepa. Liczac koszty zakupu zestawy i potem koszty eksploatacyjne wydaje mi sie, ze ta opcja wyjdzie taniej lub porownywalnie. Do tego ma zestaw do dyspozycji kiedy jest potrzeba.
Prosze o odpowiedz w liczbach, konkretnie. Zakladamy, ze ogumienie w sestawie (solo 12dmc + lekki tandem) wymienia raz na 10 lat. Serwis normalny, nie wygorowany.
Ubezpieczenie z dolnej polki. Pracownik z Ukrainy ;)
Z drugiej strony napiszcie, ze ktos podpisze z nim umowe na 1 zl/km. Czy moze 1,5? Przy jego wymaganiach czyli trasy 300km ale i 30 jak zajdzie potrzeba. Z tego co sie orientuje krotkie trasy to tylko ryczalt.
Napiszcie cos wiecej. Nie tylko, ze to sie nie oplaca i daj se spokoj. Podajcie rozwiazania i podajcie liczby, ceny zeby sam mogl przeliczyc czy warto czy nie. Moze wyliczy ze warto bedzie kupic mlodsze auto w lizing lub kredyt :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Ostatnio zmieniony 19 kwie 2017, 21:50 przez Bauer, łącznie zmieniany 2 razy.
A ja po raz drugi uprzejmie proszę o korzystanie z polskich znaków przy pisaniu postów


Na górę
PostWysłano: 19 kwie 2017, 20:54 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2064
GG: 1
Samochód: Volvo FH 12
Lokalizacja: Gdynia
Za 80km które z załadunkiem i rozładunkiem Może zejść się do 5 godzin to trzeba zapłacić jak za prawie cały dzień jazdy. 1200 / 1000PLN a jak taka stawkę by dal spedycji to pewnie by zarobi na sprzedaży palet 5 zeta.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
PostWysłano: 19 kwie 2017, 20:55 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 3351
Samochód: zielony i grafitowy
tak z ciekawości ile płacisz za te 80 km?
rozumiem że szybki załadunek i to rozładunek - razem z dojazdem 4 - 5 godzin.

_________________
transport w stagnacji.
administrowanie i zarządzanie nieruchomościami.


Na górę
PostWysłano: 19 kwie 2017, 20:57 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 3562
Samochód: Volvo FH
Niech i 5zl. Jak jebnie 1000 dziennie, niech będzie jego krzywda.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).


Na górę
PostWysłano: 19 kwie 2017, 21:05 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lis 2016, 21:08
Posty: 37
Zaczynaja sie konkretne odpowiedzi...

A powaznie? Kto podpisze z nim tak wygodna umowe i na jakich warunkach? Jakie kwoty i czy to sie bedzie oplacac?

W mojej opinii zuzycie zestawu przy tych przebiegach praktycznie nie wystepuje...

Prosze aby ktos odpisal konkretnie.

Kierownik 1000 zl dziennie to 15 tys miesiecznie. 150 rocznie? W twojej opinii to sie mu bardzie oplaca?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
PostWysłano: 19 kwie 2017, 21:10 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 19 kwie 2017, 1:20
Posty: 19
Samochód: LT45
Kierownik pisze:
Nie ma złej roboty, jest tylko kiepsko płatna. Rzuć więcej kasy, zapłać rozsądnie, a wierz mi, nie będziesz musiał się prosić o samochody. Ale nic to, chytry jesteś, rozumiem, ja też.


Na giełdzie rzuca się trasę, a nie cenę przecież - a i tak nikt się nie odzywa...
Ale fakt - tysiak za 80km, jak tutaj ktoś wspomniał, to abstrakcja.
A chytry to nie wiem, czy miało oznaczać chciwy (dziwne określenie w biznesie), czy sprytny (chyba nie w tym kontekście). Tutaj chytrość nie ma nic do rzeczy. Całość musi się dopinać finansowo, inaczej po co się w to bawić.

Adczy pisze:
Napiszcie cos wiecej. Nie tylko, ze to sie nie oplaca i daj se spokoj. Podajcie rozwiazania i podajcie liczby, ceny zeby sam mogl przeliczyc czy warto czy nie.


Dzięki - o to m.in. mi chodzi ;)


Ostatnio zmieniony 19 kwie 2017, 22:05 przez pszczolka, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
PostWysłano: 19 kwie 2017, 21:33 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 3562
Samochód: Volvo FH
Adczy pisze:
Kierownik 1000 zl dziennie to 15 tys miesiecznie. 150 rocznie? W twojej opinii to sie oplaca

Ehh, stresujesz się, nie kontaktujesz.
Dywagoealismy, teoretyzowalismy, domniemywalismy, na okoliczność, co by, ile by miało hipotetycznie zostać Pszczółce od sztuki wyprodukowanej, przy osiągnięciu założonej produkcji w danym czasie, i wspomnianych kosztach transportu.
Ehh...

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).


Na górę
PostWysłano: 19 kwie 2017, 21:46 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 19 kwie 2017, 1:20
Posty: 19
Samochód: LT45
Kierownik pisze:
domniemywalismy, na okoliczność, co by, ile by miało hipotetycznie zostać Pszczółce od sztuki wyprodukowanej


Żeby mieć 5 na jednej palecie, to ktoś by mi musiał za ten transport jeszcze dopłacić ;)


Na górę
PostWysłano: 19 kwie 2017, 22:01 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lis 2016, 21:08
Posty: 37
Aha.
To postaraj sie zrobic to samo we wlasciwym temacie. Pytania czekaja na odpowiedz.
Zaproponowaliscie ciekawe rozwiazanie wiec ciagnijcie dalej temat...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
PostWysłano: 19 kwie 2017, 22:17 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 3562
Samochód: Volvo FH
Zasadniczo Adczy, to średnio czytam co Ty tam czasem wypacasz na tym wielce szacownym forum WC, ale wiedz że jeśli specjanie, lub nie, dotykasz umyślnie, tudzież mniej, mojej jakże skromej persony, to i owszem , nie omieszkam, jeśli oczywiście nie śpię,, wykocypułować, wyjaśnić Ci, że gupi jesteś .
:D

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).


Na górę
PostWysłano: 19 kwie 2017, 22:32 
Offline
Moderator

Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 3774
Lokalizacja: SJ
Adczy pisze:
Ja odbije pilke, jak to najczesciej ze mna bywa;) jezeli zakladamy ze pazczolka robi 30-40tkm rocznie, wykorzystujac forumowe kontakty i pewny transport organizowany okazjonalnie, to z jakimi kosztami sie to wiaze?
Ciagnik siodlowy do palet to pomylka. Lepiej solo + przyczepa. Liczac koszty zakupu zestawy i potem koszty eksploatacyjne wydaje mi sie, ze ta opcja wyjdzie taniej lub porownywalnie. Do tego ma zestaw do dyspozycji kiedy jest potrzeba.
Prosze o odpowiedz w liczbach, konkretnie. Zakladamy, ze ogumienie w sestawie (solo 12dmc + lekki tandem) wymienia raz na 10 lat. Serwis normalny, nie wygorowany.
Ubezpieczenie z dolnej polki. Pracownik z Ukrainy ;)
Z drugiej strony napiszcie, ze ktos podpisze z nim umowe na 1 zl/km. Czy moze 1,5? Przy jego wymaganiach czyli trasy 300km ale i 30 jak zajdzie potrzeba. Z tego co sie orientuje krotkie trasy to tylko ryczalt.
Napiszcie cos wiecej. Nie tylko, ze to sie nie oplaca i daj se spokoj. Podajcie rozwiazania i podajcie liczby, ceny zeby sam mogl przeliczyc czy warto czy nie. Moze wyliczy ze warto bedzie kupic mlodsze auto w lizing lub kredyt :)

Solo 12t 245/70R17,5 opony budżetowe wystarczają na ~40 tys., markowe 2x tyle i 2x więcej kosztują. Dość trudne warunki pracy, więc na bogato dołóż coś do tego przelotu. Żeby opony 10 lat wytrzymały, to by musiały albo stać, albo być ze stali.
Ubezpieczenie, podatek, pensja kierowcy, regularny serwis (od kilkuset zł do kilku tysięcy - miesięcznie), awarie. W przypadku gruzu, trzeba doliczyć szeroko rozumiane "koszty alternatywne", które nie sposób teraz określić.

Nie wiem czemu to zacząłem liczyć, ale po pobieżnych rachunkach, operowanie ciągnikiem z naczepą będzie go w ciągu roku kosztowało ze 150 tys. więc na jeden dzień roboczy przypada ok. 600 zł kosztów utrzymania samochodu "na wszelki wypadek". Kto bogatemu zabroni.


Na górę
PostWysłano: 19 kwie 2017, 23:08 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 19 kwie 2017, 1:20
Posty: 19
Samochód: LT45
Luka pisze:
Adczy pisze:
operowanie ciągnikiem z naczepą będzie go w ciągu roku kosztowało ze 150 tys. więc na jeden dzień roboczy przypada ok. 600 zł kosztów utrzymania samochodu "na wszelki wypadek".


Przy takich kosztach projekt oczywiście upada. Ale czemu takie duże?
Paliwo jakieś 2 dychy, podatki, oc, przeglądy itp - nie wiem, piątka? - razem 25.
Jeśli kupię coś za dwie dychy (powiedzmy, że ten Jelcz 422DM :) ) to w sumie jest 45.
Koszty kierowcy pomijam - kierowca raz będzie jeździł, raz zbijał palety. Ciężko odseparować.
To stówa rocznie na naprawy...?


Na górę
PostWysłano: 19 kwie 2017, 23:22 
Offline
Moderator

Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 3774
Lokalizacja: SJ
Założyłem 35 tkm w ciągu roku, bo tyle gdzieś tam widziałem, niech to pali 30l, to masz 10 tys. litrów. Paliwo jest teraz po 4,5 zł i wiadomo, że może iść do góry, ale może i spaść, więc masz 45 tys. na samo paliwo. "Trochę" niedoszacowałeś, ale możesz mniej jeździć, więc faktycznie wyjdzie na Twoje.
W zasadzie wszystko ci już wypisałem, dowiedz się, przelicz, wrzuć co ci wyjdzie, ktoś to może zweryfikuje.


Na górę
PostWysłano: 19 kwie 2017, 23:34 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 19 kwie 2017, 1:20
Posty: 19
Samochód: LT45
Ja założyłem 25kkm i 20l/100.
Ale ok, przy zakupie LT liczyłem to tak:
Najpierw była decyzja, że LT 1ej generacji - bo wół roboczy, bo nie ma co się psuć, a jak już się coś psuje, to jest banalnie proste i tanie w naprawie. Potem brałem pod uwagę takie zmienne i ceny:

1. koszt zakupu
2. ubezpieczenie
3. spalanie
4. standardowe usterki/wymiany:
sprzęgło
hamulce
olej, płyny, filtry
świece żarowe
uszczelka pod deklem
łożyska

Tyle miałem wiedzy, tyle wystarczyło do wyliczeń i decyzji o zakupie.
Na razie się sprawdza.

Tutaj miałem zamiar zrobić podobnie - najpierw wybrać 1 albo kilka siodłowych "odpowiedników" eLTeka, a potem zidentyfikować wszystkie potencjalne koszty. Przy ciągniku (i wszystkim innym zauważalnie większym od tego LT) takich pozycji będzie więcej, powiązane z nimi koszty są też z pewnością wyższe. Ale bez tego ciężko cokolwiek sobie skalkulować, a przykłady takich pozycji/kosztów dla konkretnych modeli jeszcze w tym wątku nie padły.


Na górę
PostWysłano: 19 kwie 2017, 23:47 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lis 2016, 21:08
Posty: 37
Kierownik pisze:
Zasadniczo Adczy, to średnio czytam co Ty tam czasem wypacasz na tym wielce szacownym forum WC, ale wiedz że jeśli specjanie, lub nie, dotykasz umyślnie, tudzież mniej, mojej jakże skromej persony, to i owszem , nie omieszkam, jeśli oczywiście nie śpię,, wykocypułować, wyjaśnić Ci, że gupi jesteś .
:D


Oj nie. Ty nie jestes skromnym czlowiekiem, ty jestes zwyklym prostakiem, bucem. Wlasnie urosl ci epenis do olbrzymich rozmiarow. Z duma onanizujesz sie obrazajac uzytkownikow zamiast odpowiedziec na temat, ktory sam rozpoczales. Nie pozwala ci na to duma, duma wielkiego szefa, kierownika korporacji. Nam prostym ludziom tak zacna persona nie bedzie odpisywac. Jedynie ironicznie wykpi, obrazi motloch, gorszego sortu.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
PostWysłano: 20 kwie 2017, 9:30 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 3562
Samochód: Volvo FH
Adczy, a już Cię miałem dodać do "przyjaciół" na WC :).

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).


Na górę
PostWysłano: 20 kwie 2017, 9:36 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 2772
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów
Spokój Panienki. Dalsze dywagacje tego typu proszę załatwiać w postaci PW. A ciebie Adczy po raz ostatni proszę o korzystanie z polskich znaków. Inaczej będę zmuszony Cię nagrodzić ostrzeżeniem.

_________________
BAUER - Ni mom hektara!
Holenderski Jelcz - CISKEJ TU!
09.09.2011r. [*] Sylwek. Pamiętamy.


Na górę
PostWysłano: 20 kwie 2017, 11:05 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 29 sty 2007, 14:14
Posty: 1761
GG: 1
Zamiast wymyślać na nowo koło to poszedłbym po najmniejszej linii oporu i skontaktował się ze spedycją, która przejmie WSZYSTKIE ładunki, które masz. Niech Ci zrobią ofertę i wtedy licz czy się opłaca to brać.

Jakbym miał przewoźników, którzy MOŻE to zabiorą, albo jutro, albo nie, albo w ogóle to już dawno bym kogoś takiego kopnął w dupę.

Masz z jednej strony "kwasy" po 80 km, ale masz też trasy, które ludzie zabierają i nie robią problemów - a dajesz się takim przewoźnikom, którzy zabierają jak im pasuje, a jak nie to Cie olewają. Przy obecnej sytuacji na rynku to tak nie powinno działać.

_________________
Naczelna k**** WC :).


Na górę
PostWysłano: 20 kwie 2017, 20:03 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 3351
Samochód: zielony i grafitowy
a ja myślę że te trasy po 80 km to by chętnie wzięła spedycja z koniem na plandekach oni lubią takie "myki" dawać przewoźnikom.

_________________
transport w stagnacji.
administrowanie i zarządzanie nieruchomościami.


Na górę
PostWysłano: 21 kwie 2017, 22:15 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sie 2005, 22:54
Posty: 294
GG: 5017136
Samochód: Zakupiony ze środków 500+
Lokalizacja: PSE
Skoro jakieś firmy kupują palety, to znaczy że umieszczają na nich jakiś towar... Wysyłając towar gdzieś w Twoje okolice, czy nawet dalej mogą na powrocie sobie sami odbierać palety.
Swoją drogą napisz chociaż okolice z których te palety mają wyjeżdżać to może jakiś traktorzysta byznesmen przeczyta to i się skusi. :wink: Bo z takim sąsiadem/kolegą co bierze kurs i za chwile odmawia to wiesz, myślę że on Cie traktuje jako opcje gdy nic nie ma, bo jak trafia sie coś lepszego to woli Ci w ostatniej chwili odwołać podstawienie auta.

_________________
:twisted: MiEJSCE - Na Twoją Reklamę...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Christ - Myjnie samochodów ciężarowych i autobusów

Forum Samochodowe4trucks.pl - portal kierowcy