Auto-Mix - lodówki samochodowe, klimatyzatory postojowe, usługi transportowe, transport międzynarodowy.

Truck-Man Części Man

40TON.netKonektor5000.pl anteny CB radia



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
PostWysłano: 25 sie 2012, 23:03 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 24 sie 2012, 20:38
Posty: 27
GG: 7468705
Samochód: SETRA
Witam , chcialbym sie dowiedziec jakie sa wasze opinie na temat tych marek autobusow ( fr1 , iliade, 215 hd , 315 hd , 415hd ) , za co sobje je chwalicie , eksploatacja , naprawy , wnetrze , komfort , wytrzymalosc , spalanie , wady i zalety itp. Z gory dzieki.


Na górę
PostWysłano: 26 sie 2012, 0:08 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 15 cze 2011, 23:31
Posty: 206
GG: 3477552
Samochód: MAN 12.224 Sprinter 412 Atego 1528
ni to ni to... Ja Polecam Mana albo bove są naprawdę ekonomiczne a man w wersji lions coach to naprawdę komfort. Mercedesy z v8 palą jak głupie... znajomy ma 3 turisma i stara bove... szrzeczre to nie wiem kierowało nim przy zakupie mercedesów.. ni to wygodne ni ekonomiczne.. chyba ze trwałe bova w tych samych warnukach pali nawet 8 litrów mniej. Taka różnica wyszła na tej samej trasie jechały od niego 3 turisma 1 bova i sprinter 313 do Częstochowy na pielgrzymkę. ja w każdym razie polecam mana lions coach.. jako pasażer no i jako użytkownik f2000 z tym samym motrem co w autokarach


Na górę
PostWysłano: 26 sie 2012, 0:52 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 gru 2007, 12:52
Posty: 2339
Lokalizacja: Dolnośląskie Wioski Różne
Z moich informacji wynika, że mercedesy nawet nowe są awaryjne. Bova to jest taki wół roboczy: stosunkowo tani w zakupie, tani w utrzymaniu i mało awaryjny, ale fatalny w prowadzeniu jak dla mnie. Mercedesa Tourismo prowadziło się znakomicie.


Na górę
PostWysłano: 26 sie 2012, 16:22 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 03 lip 2012, 7:40
Posty: 203
Lokalizacja: TSK
Kolego,ja ze swojego doświadczenia polecam Setrę HD a która wybierzesz 315 czy 415 to zależy od twojego budżetu jaki masz do wydania na autokar.


Na górę
PostWysłano: 28 sie 2012, 21:30 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 06 gru 2010, 20:12
Posty: 22
GG: 2833208
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Setra to jest klasa sama w sobie, samochody nie do zajeżdżenia. Silnik V8 380KM (w modelu 315) wytrzymuje po 2mln przebiegu bez problemu, są bardzo dobrze wykonane w środku i wygodne o czym może świadczyć choćby cena używanych, nie to co Mercedes 350 Tourismo, które są składane w Turcji i mają jedynie ten sam silnik. Akurat Mana Lions Coach bym nie polecał, automat to jest całkiem porażka, a serwis tylko rozkłada ręce i kasuje za wszystko.


Na górę
PostWysłano: 28 sie 2012, 22:31 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1767
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa
Jeździłem wieloma jako pasażer i najmilej wspominam MB i Setrę. O reszcie nie będę pisał bo zabraknie warnów ;)

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Na górę
PostWysłano: 28 sie 2012, 22:45 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 24 sie 2012, 20:38
Posty: 27
GG: 7468705
Samochód: SETRA
a mercedesy o404 lub o303 jakie są ?????????


Na górę
PostWysłano: 04 wrz 2012, 0:20 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 30 cze 2012, 18:39
Posty: 12
GG: 42595111
Samochód: Ursus C330
Jeżdżiłem Mercedesem 0303 i 0404,i moje odniesienie jest takie że to są te same wozy tylko w innej budzie i nowsze,jednakże ten sam silnik i ta sama skrzynia.


Na górę
PostWysłano: 04 wrz 2012, 0:34 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 cze 2008, 21:29
Posty: 821
GG: 6974206
Lokalizacja: PODLASIE
U nas w firmie jest nowa Bova, kupiona jako nówka sztuka, ma już trochę ponad rok, a co jakiś czas odwiedza serwis co pewien czas zaczyna coś doskwierać dla niej. Jest naprawdę awaryjna.
Co do prowadzenia to też mogę powiedzieć że jakoś tak sobie się nią jeździ.
Ponadto w środku nie podobają mi się wykończenia takie plastikowe, zabawkowe porównać taką Bove do Scani to niebo a ziemia. W Bovie pulpit wygląda jak w czeskim SORZE...

_________________
Pozdrawiam MAN Lion's Coach :)


Na górę
PostWysłano: 16 lut 2013, 13:28 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 16 lut 2013, 13:21
Posty: 7
Samochód: MAN TGM 250
Czarek81 pisze:
Kolego,ja ze swojego doświadczenia polecam Setrę HD a która wybierzesz 315 czy 415 to zależy od twojego budżetu jaki masz do wydania na autokar.


Koledzy powiedzcie na jakiej zasadzie działają hamulce w nowych autobusach te zasadnicze i dodatkowe zwalniacze, retardery...


Na górę
PostWysłano: 16 lut 2013, 17:48 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1310
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec
Tak samo jak w ciężarówkach.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Na górę
PostWysłano: 16 lut 2013, 17:51 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lis 2007, 15:02
Posty: 504
Lokalizacja: war-maz
ktos kiedys powiedział że sa autobusy i jest setra, gdzies to było na forum wałkowane ...

_________________
Nie rabotajesz, to i nie kuszajesz:)


Na górę
PostWysłano: 16 lut 2013, 22:42 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 16 lut 2013, 13:21
Posty: 7
Samochód: MAN TGM 250
kraz pisze:
Tak samo jak w ciężarówkach.


Ale czy autobusy pokroju Scania Irizar PB czy MB Travego posiadają sprężarkę która cały czas bije powietrze do układu hamulcowgo czy działa ona progresywnie?


Na górę
PostWysłano: 19 lut 2013, 18:08 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 19 lut 2013, 12:37
Posty: 3
setra lepszy moim zdaniem :)


Na górę
PostWysłano: 25 lut 2013, 1:24 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 16 lut 2013, 13:21
Posty: 7
Samochód: MAN TGM 250
Jest Setra i są autobusy jak to mówią ;)


Na górę
PostWysłano: 19 mar 2014, 20:21 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 19 mar 2014, 20:05
Posty: 1
Samochód: MAN
koledzy mam dylemat jaki autobus kupić. gdyby ktoś mógł mi podpowiedzieć byłbym bardzo wdzięczny.
potrzebuję autokar ok 55miejsc na przewozy okazjonalne. mało autostrady, więcej raczej dróg powiatowych i wojewódzkich. mogę wydać ok 100tyś zł. zastanawiam się nad Bovą, scanią np 113 irizar, setra 315GT a może iliada?? proszę o jakąś wskazówkę co było by dla mnie lepszym rozwiązaniem. dodam, że jestem nowicjuszem w tej kategorii. z góry dziękuję.


Na górę
PostWysłano: 19 mar 2014, 22:02 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 24 lut 2014, 12:46
Posty: 9
sprinter318 pisze:
koledzy mam dylemat jaki autobus kupić. gdyby ktoś mógł mi podpowiedzieć byłbym bardzo wdzięczny.
potrzebuję autokar ok 55miejsc na przewozy okazjonalne. mało autostrady, więcej raczej dróg powiatowych i wojewódzkich. mogę wydać ok 100tyś zł. zastanawiam się nad Bovą, scanią np 113 irizar, setra 315GT a może iliada?? proszę o jakąś wskazówkę co było by dla mnie lepszym rozwiązaniem. dodam, że jestem nowicjuszem w tej kategorii. z góry dziękuję.


Jeżeli chodzi o 55 miejsc to najlepiej wychodzi Bova. Mówię nie tylko o cenie zakupu, ale także kosztach eksploatacji. Bova robiła (teraz VDL robi) autokary na 55 osób z dwoma osiami. To zmniejsza zarówno spalanie jak i koszty opłat drogowych. Niestety Bovy jak to mówią "gniją od momentu zjechania z produkcji".

Jesli ktos pytałby mnie jako kierowcę to ... najlepiej jeździ mi się Setrą. Jak pisali koledzy "są autokary i jest SETRA"


Na górę
PostWysłano: 16 kwie 2015, 19:27 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 16 kwie 2015, 19:04
Posty: 1
Samochód: Autobusik
setra jest dosyć droga jesli chodzi o światła (tylne)315 hdh nie wiem jak renault


Na górę
PostWysłano: 18 kwie 2015, 13:26 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 05 lis 2013, 18:31
Posty: 53
GG: 8706846
Samochód: Renault FR1, Iliade GTX,Daf SB3000
Lokalizacja: Jawor
Jeżdżę renówkami jestem zadowolony, mam fr1 gtx 92r oraz iliadę 97r. Jesli chodzi o koszty eksploatacji to ceny jak i dostęp do części jest zadowalający. Starsza renówka wypada lepiej od iliady pod względem odporności na korozję, stare prawie wogóle nie gniją (jedynie przy nadkolach) natomiast iliady lubią gnic na bokach przy listwie, naprawa jest bardziej skomplikowana ze względu na poszycie izolacyjne. Jednak stylistycznie wewnatrz jak i zewnątrz iliada wygląda o niebo lepiej.
fr1 silnik 9,8 litra skrzynia 6 spala w trasie ok 25-26l, iliada 11116cm 389km spala 27-28l/100km ale jest znacznie mocniejsza.
Jeśli chodzi o tylne lampy to w iliadzie zespolona lampa kosztuje 1szt ok 600zł w fr1 z demobilu kupisz chocby za 20zł/szt za swiatelko bo tam każda lampka osobna.


Na górę
PostWysłano: 25 maja 2015, 15:52 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 14 maja 2015, 2:24
Posty: 2
Samochód: DAF
Zdecydowanie MANy zasługują na uwagę – wygląd, komfort jazdy i funkcjonalność. Te pojazdy cieszą się również renomą bezpiecznych i ekonomicznych.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Christ - Myjnie samochodów ciężarowych i autobusów

Forum Samochodowe4trucks.pl - portal kierowcy