Auto-Mix - lodówki samochodowe, klimatyzatory postojowe, usługi transportowe, transport międzynarodowy.

Dalekie dystanse - Scania Polska

40TON.netKonektor5000.pl anteny CB radiaNaprawa foteli TIR



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 406 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 117 18 19 20 21 Następna
Autor Wiadomość
PostWysłano: 03 lip 2016, 8:01 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6654
GG: 37985486
Lokalizacja: Wrocław
unreal pisze:
Od siebie powiem że we Wrocławiu Kierowców autobusów brakuje-i to brakuje przewlekle.Chociażby dzisiaj we "Wrocławskiej" czytałem...


czerpanie informacji z prasy nie daje zawsze prawdziwego obrazu sprawy.
we Wrocławiu jest kilka firm komunikacji publicznej: MPK, Michalczewski, DLA, Sevibus, Polbus oraz Polski Bus.
do tej pory brak kierowców autobusów wynikał z tego, że Polski Bus zkaperował lepszych z MPK i pozostałych, jednak w momencie gdy PB przestał się rozrastać (raczej kurczyć) kierowcy w pozostałych firmach z wyjątkiem Michalczewskiego nie dochodzą w tym kierunku.
forma Michalczewski z Radomia przejęła cześć linii od MPK i potrzebowała miejscowych kierowców, więc cześć z nich zachęciła wyższą wypłatą (niewiele) pozyskując z MPK. jednak w ostatnim okresie Michalczewski przegrał jakiś przetarg taki jak we Wrocławiu i część swoich kierowców przerzucił do Wrocławia.
w tej chwili sytuacja wygląda tak:
MPK - zawsze potrzebuje, bo gdy prowadziłem KO dla 160 kierowców tej firmy średnia ich wieku była dużo powyżej 50 lat.
Michalczewski - nie potrzebuje,
DLA - zostało kilka symbolicznych linii,
Sevibus - również wydaje się że mają sytuację ustabilizowaną,
Polski Bus - nie potrzebują,
Polbus - przy tym sprzęcie, tych zarobkach przyjmą każdego.

jeszcze jedno zjawisko nakręca zapotrzebowanie na kierowców autobusów we Wrocławiu: otóż każdy z "nowych" kierowców zamierzający pracować za granicą lub wiążący swoją karierą z pracą w turystyce przychodzi do takich firm jak MPK czy Polbus na okres od 3 miesięcy do roku celem zdobycia doświadczenia i idzie sobie dalej.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Na górę
PostWysłano: 03 lip 2016, 11:02 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 gru 2007, 12:52
Posty: 2344
Lokalizacja: DWR
Cyryl pisze:
Michalczewski - nie potrzebuje,
Pojedyncze etaty cały czas są, zwłaszcza, że jak już mają odpowiednią ilość załogi, to niektórych zwalniają z paragrafem chociażby za %. Taka próba oczyszczenia się z opinii, że biorą każdego.

Cyryl pisze:
DLA - zostało kilka symbolicznych linii,

Mają Długołękę, Siechnice, Wisznię Małą, jeszcze Leśnicę, przewozy pracownicze. Tam zawsze brakuje kierowców. Zawsze.

Cyryl pisze:
Sevibus - również wydaje się że mają sytuację ustabilizowaną,
Przez długi czas ostatnio brakowało kierowców i chłopaki pracowali po 27 dni w miesiącu. W ciągu trzech lat stawka poszła w górę o 7 zł (obecnie 24zł/h na działalności). W związku z brakiem kierowców przyjmowali na umowę o pracę, ale przy takie stawce na działalności średnio opłaca się etat, chociaż działalność ma same minusy. Znam nawet przypadek, że sfinansowali prawo jazdy i K.W. i człowiek u nich teraz pracuje.

Cyryl pisze:
Polski Bus - nie potrzebują,

http://www.pracuj.pl/praca/kierowca-aut ... ta,4675551

Po odejściu na wiosnę 20 "chętnych" i wprowadzeniu pojedynczych obsad do Berlina i Pragi (!) było kwestią czasu kiedy zacznie brakować ludzi. Rotacja co prawda jest niewielka, ale zawsze ktoś tam odejdzie czy kogoś zwolnią. Zaczął się sezon urlopowy, kilka osób odeszło i nagle brakuje kierowców. Na chwilę obecną jest chyba siedem etatów do obsadzenia. W Poznaniu w ciągu trzech miesięcy odbyły się trzy rekrutacje i zatrudnili trzech kierowców, bo obiecali etat na okres próbny, a potem niczego nie gwarantowali...

Cyryl pisze:
Polbus - przy tym sprzęcie, tych zarobkach przyjmą każdego.

Ogłoszenie cały czas jest aktualne. Po zwolnieniu ok 20 kierowców z P.B. na wiosnę, prezes Polbusu dzwonił do tych, których znał i chciał ich koniecznie od razu u siebie zatrudnić.


Na górę
PostWysłano: 12 lip 2016, 14:48 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 16 maja 2015, 14:11
Posty: 61
Rynek kierowców we Wrocławiu jest strasznie ubogi.

Bus Travel który pracę ma tylko w sezonie od Rainbowa i Itaki. Po sezonie jest u nich licho.
Margo Travel j. w. + zaczeli coś tam tworzyć z grupami azjatyckimi ale praca tylko w sezonie.
Polkąty - przewozy pracownicze i turystyka z rodakami.
Polonia - linie międzynarodowe + turystyka. Ale tam skład stały jak uczucia Romeo i Julii.
PB - tylko zwalnia w ostatnim czasie a jak zatrudnia to tylko na sezon urlopowy. Zresztą ta firma prowadzona jest jak nasz kraj, czyli wiemy co robimy dzisiaj i w najlepszym przypadku jutro. Plany biznesowe na miesiąc do przodu są tak odległe jak możliwość przespania się z top modelką przez użytkownika tego forum, czyt. nikłe a nawet powiedziałabym żadne.
Sevibus - stała obsada.
DLA - to już utrzymuje się dzięki kolei.
Marco Polo - póki jest praca na Kobierzycach jest OK.
Z dalszych firm masz Sindbada - warunki wiadome.
Gold Tour / Travel - zaniżona podstawa + 110 zł dniówki.
Sokół wycofał się z własnego transportu.
Eks Opolanin czyli GMF linie pod francusko - szwajcarsko - coś tam jeszcze, Eurolinesem ale płatnik śliski jak węgorz.
GTV nie mylić z francuskim TGV 110 zł dniówki + podstawa.
Edbusy w odwrocie.
Beskid linie lokalne i międzymiastowe. W większości wymagana DG.
Grabor, DG wymagana. Jeżdźą pod grupami z Azji ale tylko kierowcy z doświadczeniem. Reszta kraj i grupy z kraju.

I to by było na tyle jeżeli chodzi o informacje lokalne.


Na górę
PostWysłano: 13 lip 2016, 20:12 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 03 cze 2010, 13:05
Posty: 101
Lokalizacja: Łęczna
A jakie warunki panują w Polonii? Jestem z okolic Lublina, bez doświadczenia nawet nie próbowałem się tam dostać, ale może warto ? ( może być pw z infem ;) )


Na górę
PostWysłano: 14 lip 2016, 8:40 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 wrz 2008, 19:23
Posty: 264
GG: 4086883
Samochód: Ducato
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Jak jest sezon, tak jak teraz w pełni, to najłatwiej gdzieś się załapać i zdobyć doświadczenie.

_________________
B C D


Na górę
PostWysłano: 14 lip 2016, 18:54 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 03 cze 2010, 13:05
Posty: 101
Lokalizacja: Łęczna
Doświadczenie jako takie już mam, wiec bardziej chodzi mi warunki ;)


Na górę
PostWysłano: 21 lip 2016, 15:59 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 16 maja 2015, 14:11
Posty: 61
Zależy co dla kogo znaczy słowo doświadczenie ?
Jeżeli przez to słowo rozumiesz obycie z gabarytem pojazdu to żadne to doświadczenie dla potencjalnego pracodawcy.
Jeżeli jeździsz po Paryżu, Rzymie, Monachium itd. mniej więcej z pamięci, czyli masz pojęcie jak z Bateaux - Mouches dojechać do Łuku Triumfalnego to jesteś wygrany i w każdej firmie tego typu możesz rozmawiać jak równy z równym.
Wszystko zależy jakiego typu pracy szukasz na autokarach.


Na górę
PostWysłano: 21 lip 2016, 17:18 
Offline
Moderator

Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 3776
Lokalizacja: SJ
Oliwia pisze:
Zależy co dla kogo znaczy słowo doświadczenie ?
Jeżeli przez to słowo rozumiesz obycie z gabarytem pojazdu to żadne to doświadczenie dla potencjalnego pracodawcy.
Jeżeli jeździsz po Paryżu, Rzymie, Monachium itd. mniej więcej z pamięci, czyli masz pojęcie jak z Bateaux - Mouches dojechać do Łuku Triumfalnego to jesteś wygrany i w każdej firmie tego typu możesz rozmawiać jak równy z równym.
Wszystko zależy jakiego typu pracy szukasz na autokarach.

A jak ze Śląśka do Ciesiny nie dojadę z pamięci?


Na górę
PostWysłano: 24 lip 2016, 0:41 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 27 gru 2005, 23:43
Posty: 456
Lokalizacja: Sosnowiec
Tzn że jesteś dupa nie kierowca :mrgreen:

Bez sensu dla mnie jest że doświadczenie mierzy się miarą znajomości topografii poszczególnych miast, czy tras Europy. Coż z tego ze bede wiedział jak
Cytuj:
z Bateaux - Mouches dojechać do Łuku Triumfalnego
jeżeli po drodze rozpierniczę 2 razy autokar?
W dobie nawigacji, GPS, wszech obecnych map, google maps, komórek i innych tego typu pomocy taka wiedza jest dla mnie słabym argumentem. A wiadomo, że tego typu doświadczenie zdobywa się wraz z przebytymi kilometrami za granicą w poszczególnych państwach. I jakoś każdy "świerzak" musiał tą wiedze posiąść jadąc z drugim kierowcą nie inaczej.

_________________
Może się matka na jakiegoś kierowcę zapatrzyła, bo mnie do samochodów ciągnie...


Na górę
PostWysłano: 24 lip 2016, 8:51 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 2459
GG: 997
Samochód: 18.480
Lokalizacja: CG
Drogi Cichanosie vel Oliwio... przepraszam, kiedy jakaś recenzja z "szybkiej Mongolii" autokarem ?

_________________
"...bo wie, że zostanie skazany zboczeniec nie przez sąd ale przez typową rękę jak to się mówi, Człowieka Charakternego..."


Na górę
PostWysłano: 24 lip 2016, 8:58 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6654
GG: 37985486
Lokalizacja: Wrocław
wrocławskie MPK finansuje prawo jazdy D i KW za czteroletni cyrograf

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Na górę
PostWysłano: 25 lip 2016, 23:38 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 11 wrz 2015, 16:06
Posty: 77
Rozwijając temat-jakaś nowa firma wygrała znienacka przetarg na obsługę kilku linii podmiejskich-WARBUS.Nie wiem czy mają już komplet kierowców(przetarg wygrali chyba w połowie lipca).Z tego co wyczytałem mają 10 autobusów,Iveco nówki sztuki.

_________________
Autobusiarz,a do tego kawał Nygusa.


Na górę
PostWysłano: 30 lip 2016, 6:04 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 16 maja 2015, 14:11
Posty: 61
tir5, jeżeli znasz mniej więcej miejsca to i masz doświadczenie z jazdą więc rozbijanie sprzętu odchodzi w takim przypadku.
Co tyczy się nawigacji - nie wszędzie tam gdzie ona prowadzi wjedziesz autokarem, czasem wpakuje w korki itp. Trzeba wiedzieć gdzie masz parkingi, gdzie wykupisz checkpoint'y etc.
Ta praca którą opisuje jest specyficzna i nie każdy się do niej nadaje. Ale jest wielu którzy taką pracę wykonują i sobie radzą całkiem dobrze. Wysyłając kogoś do takiej pracy bez znajomości miejsc to pewny przepis na źle wykonaną pracę i straty w sprzęcie. Ale niektóre firmy tak robią czego ja nie popieram.


Na górę
PostWysłano: 28 wrz 2016, 0:03 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 14 maja 2010, 0:20
Posty: 290
GG: 0
Samochód: mercedes 124 200D
Lokalizacja: Chełm
Pojechałem na "chińczyka" będąc wcześniej 2 razy w ogóle za granicą. Zaliczyłem Frankfurt, Luzernę, Paryż, Brukselę, Amsterdam i Kolonię z tą grupą, bez zniszczeń i wtop z mojej strony (beznadziejna tourliderka...). Trzeba chcieć i czasem umieć otworzyć gębę do innego kierowcy jak do człowieka


Na górę
PostWysłano: 18 paź 2016, 9:09 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 17 paź 2016, 10:32
Posty: 3
Samochód: Audi
Eh skąd wziąć doświadczenie jako kierowca autobusu jeśli wszyscy chcą osób z doświadczeniem już? :(


Na górę
PostWysłano: 18 paź 2016, 10:56 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lis 2006, 18:57
Posty: 1526
Samochód: Fiat Bravo II 1.9 MultiJet 163PS
Lokalizacja: Spręcowo, ok. Olsztyna
Nie wszyscy wymagają doświadczenia. Rok temu, mając prawo jazdy kat. D od 1,5 tygodnia poszedłem do kadr w MPK, spytałem, czy nie potrzebują kierowców, wspomniałem o braku doświadczenia i tydzień później już pracowałem. W prywatnych firmach jeżdżących na miejskich liniach, typu Meteor, Michalczewski, Mobilis biorą każdego, kto ma uprawnienia, nie patrząc na doświadczenie.

_________________
Naczelny sztywny pal Azji WC.

Solaris Urbino 12 '14


Na górę
PostWysłano: 19 paź 2016, 13:35 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 27 gru 2005, 23:43
Posty: 456
Lokalizacja: Sosnowiec
No tak, tylko takie doświadczenie z MPK firmy "autokarowe" uważają za żadne doświadczenie, bo rzeczywiście - kierowca jest jedynie obyty z gabarytami pojazdu i nic więcej.
Ostatnio chyba jedynie PolskiBus bierze pod uwagę kierowców komunikacji miejskiej, bo wymagają jak to piszą min. 3 lat doświadczenia w transporcie publicznym. Pewnie jakby nie było takich braków, to poprzeczka postawiona byłaby o wiele wyżej.

_________________
Może się matka na jakiegoś kierowcę zapatrzyła, bo mnie do samochodów ciągnie...


Na górę
PostWysłano: 19 paź 2016, 15:26 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 06 sie 2016, 13:33
Posty: 2
tir5 pisze:
Ostatnio chyba jedynie PolskiBus bierze pod uwagę kierowców komunikacji miejskiej, bo wymagają jak to piszą min. 3 lat doświadczenia w transporcie publicznym. Pewnie jakby nie było takich braków, to poprzeczka postawiona byłaby o wiele wyżej.

Wszystko w temacie. Jeśli tak będzie się działo w firmie jak dzieje się do tej pory, to niedługo traktorzystów będą zatrudniać. Doskonałym przykładem jest najnowszy wrocławski "nabytek"...


Na górę
PostWysłano: 21 paź 2016, 23:16 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 27 gru 2005, 23:43
Posty: 456
Lokalizacja: Sosnowiec
pablo33 pisze:
Doskonałym przykładem jest najnowszy wrocławski "nabytek"...

Coś wiecej??

_________________
Może się matka na jakiegoś kierowcę zapatrzyła, bo mnie do samochodów ciągnie...


Na górę
PostWysłano: 22 paź 2016, 21:50 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 03 lip 2012, 7:40
Posty: 203
Lokalizacja: TSK
tir5 pisze:
pablo33 pisze:
Doskonałym przykładem jest najnowszy wrocławski "nabytek"...

Coś wiecej??
Myślę, że chodziło firmę ITS Michalczewski z Radomia.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 406 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 117 18 19 20 21 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Christ - Myjnie samochodów ciężarowych i autobusów

Forum Samochodowe4trucks.pl - portal kierowcy