Auto-Mix - lodówki samochodowe, klimatyzatory postojowe, usługi transportowe, transport międzynarodowy.

Leasing na kilometry

40TON.netKonektor5000.pl anteny CB radiaNaprawa foteli TIR



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
PostWysłano: 21 mar 2009, 16:20 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 27 mar 2007, 15:21
Posty: 8
GG: 7
Samochód: niemiecki
Lokalizacja: DK 19
Misztal pisze:
W autokarach pomieszczenie sypialne dla kierowców zwane jest szlofką.


W temacie siedzę od 19lat i nigdy nie słyszałem z ust mojego ojca czy innych kierowców łóżka nazywanego szlofką :lol: Nie widziałem jeszcze takiego łożka, w którym by sie 2 osoby zmieściły, lekka bujda, miejsca jest w sam raz na jednego dobrze zbudowanego kierowcę i to z przekręcaniem się i wejściem w niektórych modelach autobusów jest problem. Przykładowo wbrew tej tezie co postawił kolega, nie we wszystkich nowszych autokarach jest łóżko wygodniejsze i większe...w DAF-ie z 1995r. łóżko jest większe niż w Scanii młodszej o 7lat. Zresztą, jeśli jeździ się na międzynarodówce gdzie są okresy w które wozi się komplety pasażerów to nawet i łóżko jest zawalone bagażami więc zostaje bujanie się na siedzeniu pilota.
pzdr.


Na górę
PostWysłano: 22 mar 2009, 15:40 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lis 2006, 19:53
Posty: 153
GG: 4086911
Lokalizacja: Opoczno
Ja pamietam jak tata jezdził autobusami. Nigdy nie słyszałem zeby łozko było nazywane szlofka :lol: Wszyscy w tym mój tata mówia szlauf-kabina (schlafen-spac z niem). Tata jezdził dwoma Dafami. Jeden był schmidta drugi to mercurius (http://autobusy.superhost.pl/242/00.jpg). Jezdził tez dwupoziomowymi Neoplanami. Łozko co było w dafie mercurius było ogromne. Pewnego razu jak nam sie skrzynia zakleszczyła (była sterowana hydraulicznie) spalismy tam ja i mój tata. Na prawie cała szerokośc był puszczony kaloryfel, prawie taki jak w domu. Był tez telefon który zapewniał kontakt miedzy dwoma kierowcami. Super sprawa. Łozko było bardzo wysokie. Spokojnie mozna było usiasc w nim. W neoplanach niektórych tak było, ze łozko było usytuowane w kuchni:)
:D A co do spania na takich łozkach: mi osobiscie spało sie bardzo dobrze. Troche było słychac most, a ludzi wogole.


Na górę
PostWysłano: 23 mar 2009, 23:17 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 cze 2008, 21:29
Posty: 822
GG: 6974206
Lokalizacja: PODLASIE
chichita pisze:
Ja pamietam jak tata jezdził autobusami. Nigdy nie słyszałem zeby łozko było nazywane szlofka :lol: .



nie rozumiem skąd ten śmiech w moim otoczeniu kierowcy mówią jeszcze: szlafka lub kuweta

_________________
Pozdrawiam MAN Lion's Coach :)


Ostatnio zmieniony 24 mar 2009, 0:12 przez Misztal, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
PostWysłano: 23 mar 2009, 23:45 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lip 2008, 20:23
Posty: 101
Samochód: na sprzedaż
Lokalizacja: Inwałd/Wadowice
W firmie w której pracuje tata, zawsze mówiło się o szlofce pieszczotliwie "trumna" :D

_________________
Są przed nami, za nami i wokoło nas...TERAZ NAM NIE UCIEKNĄ!

B - 17.12.2010r

A jak będą chcieli iść do muzeum lotnictwa, to zabierzesz ich do muzeum lotnictwa, kur*a jego mać!


Na górę
PostWysłano: 24 mar 2009, 8:55 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 09 lut 2007, 15:09
Posty: 245
GG: 9740107
Samochód: Volvo V40
Lokalizacja: Glina [WOT]
Jak zobaczyłem, gdzie kierowcy śpią to pierwsze słowo jakie mi się nasunęło to "katakumba"...a kierowcy narzekają nie raz na kabiny w ciężarówkach...

_________________
Canon PowerShot A530
Skype:eldamiano3


Na górę
PostWysłano: 24 mar 2009, 19:11 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lis 2006, 19:53
Posty: 153
GG: 4086911
Lokalizacja: Opoczno
Moze temat jest nieodpowiedni, ale znalazłem w necie taka maszynke:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
i troche danych technicznych:
Manufacturer: Neoplan Bus GmbH
Proportions (hxwxl): 4000x2500x18000mm
Front overhang: 3065mm
Rear overhang: 3305mm
Internal height: 1820mm (lower floor), 1670mm (upper floor)
Clearance height: 350mm
Engine: Daimler Benz, OM 404, 12 cylinder V-Engine Performance: 326kW
Cubature: 20 910 ccm
Gearbox: Allison HAT 750 CR, Automatic
Mean consumption with AC: 46 l/100km
Luggage van volume : 16m3
Tank capacity: 400l
Turning diameter between curbs: 24000mm
Maximal load on first axle: 7100kg
Maximal load on second axle: 7100kg
Maximal load on third axle: 11500kg
Maximal load on fourth: 11500kg
Total weight: 28000kg


Na górę
PostWysłano: 25 mar 2009, 18:32 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 19 wrz 2006, 15:09
Posty: 118
Lokalizacja: Wieluń
to jest dopiero bydlak
ciekawe ile osób zabiera na pokład taka salonka?


Na górę
PostWysłano: 25 mar 2009, 19:58 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2006, 12:58
Posty: 575
GG: 8261240
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Powróćcie do tematu.

_________________
Ból z serca bliskich, a przesłanie dla Was.
Obudźcie się ludzie i przejrzyjcie na oczy jesteśmy tacy jak Wy i może to was zaskoczy ...


Na górę
PostWysłano: 28 mar 2009, 14:43 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lut 2007, 20:57
Posty: 1857
Samochód: fabia
No to wracamy.

Włączamy filmik:

http://www.youtube.com/watch?v=A0v_8DVtjO8

i przewijamy na 2:23.

Chociaż jak ktoś lubi autobusy to może sobie obejrzeć cały :)

_________________
Czerwone i bure


Na górę
PostWysłano: 28 mar 2009, 15:16 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 gru 2007, 12:52
Posty: 2344
Lokalizacja: DWR
Wczoraj rozmawiałem z kolegą, który jeździł kilka lat autokarami turystycznymi. Wiele razy zdarzyło mu się spać w takim łóżku pod pokładem. Z tego co mówił, to nie jest dobre miejsce, żeby porządnie się wyspać, a jedynie przespać. Niestety parę razy też spał podczas jazdy, ale mówił, że wtedy jest bardzo źle: hałas i bardzo trzęsie.


Na górę
PostWysłano: 28 mar 2009, 20:03 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 cze 2008, 21:29
Posty: 822
GG: 6974206
Lokalizacja: PODLASIE
Harry_man pisze:
No to wracamy.

Włączamy filmik:

http://www.youtube.com/watch?v=A0v_8DVtjO8

i przewijamy na 2:23.

Chociaż jak ktoś lubi autobusy to może sobie obejrzeć cały :)


Dziękuje Harry_man za fajny film jeszcze takiego nie widziałem... :)

_________________
Pozdrawiam MAN Lion's Coach :)


Na górę
PostWysłano: 02 kwie 2010, 23:15 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 24 lip 2009, 14:54
Posty: 11
GG: 6621443
Samochód: Renault FR1
Lokalizacja: Kalisz
W mojej FR1 jest wyrko ale tam nie śpię bo jest nie wygodne nie ma to jak spanie z tyłu na fotelach.


Na górę
PostWysłano: 02 kwie 2010, 23:21 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2338
Samochód: Euro5 na tarczki!
Lokalizacja: Szczecin
bartek95kalisz pisze:
W mojej FR1


Cytuj:
bartek95kalisz


mój tir ma 18 kół.

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Na górę
PostWysłano: 03 kwie 2010, 0:04 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 gru 2007, 12:52
Posty: 2344
Lokalizacja: DWR
Bajzel pisze:
bartek95kalisz pisze:
W mojej FR1


Cytuj:
bartek95kalisz


mój tir ma 18 kół.


Obrazek


Na górę
PostWysłano: 11 lis 2013, 12:03 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 10 cze 2009, 20:21
Posty: 7
GG: 5808640
nie ma czegos takiego jak szlofka! Jezeli juz to "szlafka" z niemieckiego schlafen- spac. Mowi sie tez dziupla, trumna i jeszcze pare innych by sie znalazlo. Spanie w takiej "szlafce" nie jest zle. Niektore sa duze jak np w starym tourismo,man-ach a niektore ciasne jak np. w scani irizar pb. Jezeli jestes wywalony po swojej zmianie i idziesz spac do szlafki to uwierzcie mi, ze nawet nie zauwazysz jak zasniesz. Jest w niej glosno i slychac szumy, zmiany biegow itp. ale lepsze spanie w takiej szlafce niz na siedzeniu.


Na górę
PostWysłano: 27 lut 2014, 23:49 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 24 lut 2014, 12:46
Posty: 9
... a'propos bezpieczeństwa: brałem udział w wypadku autobusu będąc w szlafce. Autobus wpadł do rowu, mi w szlafce nie stało się nic. Za to z pasażerami gorzej. Jak ktos napisał: jest tam na tyle mało przestrzeni , że nie bardzo jest gdzie się poobijać. Dodatkowo w razie "W" wyjscie na zewnątrz jest po obu stronach pojazdu plus do srodka autobusu.
Przepisy natomiast stanowczo zabraniają spania tam podczas jazdy autokaru. W pojazdach z dwoma miejscami sypialnymi, po prostu druga szlafka jest dla drugiego kierowcy, kiedy obaj kręcą pauzy.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 56 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Christ - Myjnie samochodów ciężarowych i autobusów

Forum Samochodowe4trucks.pl - portal kierowcy