Strona 18 z 23 [ Posty: 457 ] Przejdź na stronę Poprzednia 116 17 18 19 2023 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 25 sie 2011, 14:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 gru 2005, 20:54
Posty: 213
Samochód: FSC Żuk A11B+Schmitz 1995r
Lokalizacja: Sobienie Jeziory WOT

Cytuj:
Cytuj:

Pytania zostały zadane trochę nieprecyzyjnie. Spalanie chłodni to orientacyjnie około 3.5l/h, czasem dochodzi do 3,
Pamiętajmy, że jedna motogodzina to zegarowe 73 minuty.
No chyba sie nie wyspałeś :roll:

_________________
Ale pompa już pękła!


Post Wysłano: 25 sie 2011, 16:53

Chyba doszło do małego nieporozumienia.

W silnikach diesla, motogodzina to godzina pracy silnika przy maksymalnej mocy (najczęściej). Innymi słowy, maksymalna praca jaką jest w stanie wykonać silnik w godzinę.

A teraz z Polskiego na nasze. Jeżeli przeciętny ciągnik siodłowy osiąga maksymalną moc przy powiedzmy 1900 obrotów (przyjmijmy te nasze 440 km). To przy 1000 będzie ich miał jakieś 330.

Więc jeżeli jedna motogodzina liczy się przy 1900 obrotów, to jeżeli przez godzinę utrzymasz stałe obroty 1000, to twoja motogodzina będzie już trwała 80 minut (silnik zostanie poddany temu samemu wysiłkowi w dłuższym czasie).

Więc magiczne 73 minuty w poście Johna, to pewnie praktyczne wyliczenie długości trwania motogodziny jakiegoś agregatu, który też jest przecież Dieslem.

No chyba, że o czymś nie wiem :)


Ostatnio zmieniony 25 sie 2011, 21:29 przez Użytkownik usunięty, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 25 sie 2011, 21:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 sie 2011, 23:56
Posty: 4
GG: 0

dzięki, pytania zostały zadane nieprecyzyjnie, bo nie posiadam blizszych danych, ale muszę ustalić o ile więcej zużywa paliwa chłodnia od naczepy z ciągnikiem siodłowym np. procentowo, potrzebuję również źródła na które mogę się powołać, gdzie mogę znaleźć oficjalnie takie dane? :roll:


Post Wysłano: 26 sie 2011, 0:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2591
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
muszę ustalić o ile więcej zużywa paliwa chłodnia od naczepy z ciągnikiem siodłowym
Chyba nadal nie do końca wiesz o czym piszesz. Naczepy same z siebie paliwa nie spalają, w przypadku chłodni paliwo spala agregat.

Ciągnik ciągnący chłodnie o masie 40t spali tyle samo co ciągnąc 40t pod plandeką (upraszczam, bo to może różnić się od rodzaju załadowanego towaru, choć naprawdę marginalnie - mięso na hakach wymusza trochę inną technikę jazdy, tak samo jak niektóre ładunki standardowe, stąd różnice). Uściślij czy pisząc chłodnia masz na myśli naczepę chłodniczą czy pojazd z własną, chłodniczą przestrzenią ładunkową, o jakiej masie mówisz i czy chodzi Ci o spalanie paliwa z agregatu czy ciągnika siodłowego.

Tak więc po krótce:

Naczepa chłodnia działająca z agregatem włączonym w trybie ciągłym i pracującym na pełnych obrotach to około 4 litrów na godzinę. Naczepa standardowa nie spala paliwa w ogóle. Łatwo obliczyć różnice - 4 litry.

Ciągnikowi siodłowemu zaś nie robi różnicy jaką naczepę ma podpiętą, liczy się masa. Tutaj różnic nie uświadczysz w zależności od rodzaju naczepy tylko od wagi, ukształtowania terenu, kierowcy, czy nawet jakości dróg (na autostradzie, co jasne, samochód spali mniej niż na drodze krajowej).

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 26 sie 2011, 17:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1275
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

Cytuj:

Więc magiczne 73 minuty w poście Johna, to pewnie praktyczne wyliczenie długości trwania motogodziny jakiegoś agregatu, który też jest przecież Dieslem.

No chyba, że o czymś nie wiem :)
TK SL200e, dokładnie.
Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:

Pytania zostały zadane trochę nieprecyzyjnie. Spalanie chłodni to orientacyjnie około 3.5l/h, czasem dochodzi do 3,
Pamiętajmy, że jedna motogodzina to zegarowe 73 minuty.
No chyba sie nie wyspałeś :roll:
No chyba Ty :roll:


Post Wysłano: 26 sie 2011, 22:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 sie 2011, 23:56
Posty: 4
GG: 0

wiem o czym piszę próbuję ustalić o ile więcej paliwa zużywają chłodnie z agregatami od ciągników z naczepami


Post Wysłano: 26 sie 2011, 22:11

Słuchaj, agregat ma swój silnik i on spala dieselka ze swojego baku, więc ciągniki spalą TYLE SAMO. Różnica będzie w dodatkowej pracy agregatu. Orientacyjne zużycie podał Ci Bajzel i to będzie twoja różnica w spalaniu.

Jak chcesz źródła to szukaj po producentach agregatów - Thermo King i Carrier, tylko, żaden producent nie powie Ci na papierku, ile spali jego produkt :)

Poza tym, czepiając się już, chłodnia to też naczepa.

Z ciekawości, po co Ci to, studia ? :)


Post Wysłano: 26 sie 2011, 22:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

Cytuj:
wiem o czym piszę próbuję ustalić o ile więcej paliwa zużywają chłodnie z agregatami od ciągników z naczepami



Przecież to jest zależne od masy czynników. Łącznie z temperaturą jaka panuje na zewnątrz, stanu ładowanej mrożonki, dystansu do przejechania, czy jest to owoc, czy czekolada, czy wieziesz akurat meble, papier lub cokolwiek innego nie wymagającego włączania agregatu.


Szczelność samej skrzyni też jest bardzo ważna.

_________________
NIE-POMPIARZ


Post Wysłano: 27 sie 2011, 0:09
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lut 2009, 18:30
Posty: 1724
GG: 1
Lokalizacja: Częstochowa SC

A ja mam do was pytanie,jak wracam chłodnią na pusto do bazy to teź mnie zakaz wekendowy obowiązuje ? Moźe głupie pytanie ale proszę o odp.


Post Wysłano: 27 sie 2011, 1:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2591
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
A ja mam do was pytanie,jak wracam chłodnią na pusto do bazy to teź mnie zakaz wekendowy obowiązuje ? Moźe głupie pytanie ale proszę o odp.
To nie rodzaj naczepy zwalnia Cię z obowiązku stania, tylko rodzaj przewożonego ładunku.

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 27 sie 2011, 6:50
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lut 2009, 18:30
Posty: 1724
GG: 1
Lokalizacja: Częstochowa SC

Aha czyli stoję normalnie.Dzięki za odp.


Post Wysłano: 27 sie 2011, 8:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3135
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

Plomba, lewa WZ, CMR, agregat włączony i heja :D

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 27 sie 2011, 9:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 sie 2011, 23:56
Posty: 4
GG: 0

dzięki chłopaki, nie studia ale praca:)


Post Wysłano: 30 sie 2011, 22:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 paź 2006, 18:10
Posty: 67
GG: 3407033
Lokalizacja: PNT

Cytuj:
A ja mam do was pytanie,jak wracam chłodnią na pusto do bazy to teź mnie zakaz wekendowy obowiązuje ? Moźe głupie pytanie ale proszę o odp.
Tu masz jeszcze artykuł na ten temat co można a czego nie.

http://gitd.pl/aktualnosci/item/61-najn ... zach-ruchu

_________________
Jadę, jadę,
drogą lecę.
Ja mam towar,
Oni becel... :D


Post Wysłano: 26 lis 2011, 11:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 paź 2006, 18:10
Posty: 67
GG: 3407033
Lokalizacja: PNT

Hiszpan przyleciał sie wymrozić :D Zima '10 - Univeg Żabia Wola

Volvo FH 500
Obrazek

_________________
Jadę, jadę,
drogą lecę.
Ja mam towar,
Oni becel... :D


Post Wysłano: 02 lut 2012, 13:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lis 2008, 10:43
Posty: 54
GG: 3512373
Samochód: Scania R500 V8

powitać potrzebuje firm które zajmują się transportem chłodniczym w woj. pomorskim.
Z góry wielkie dzięki

_________________
Człowiek na poziomie powinien trzymać się w pionie

PRECZ Z KOMUNĄ!!


Post Wysłano: 09 mar 2012, 15:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 lut 2012, 14:45
Posty: 290
Samochód: FR und NL
Lokalizacja: Silesia

Witam, ja ma takie troche inne pytanie, czy robota na chłodniach jest lepiej płatna od firanek ?

_________________
__________________________________
Renault Magnum 440 E-TECH


Post Wysłano: 10 mar 2012, 0:55

Nie


Post Wysłano: 11 mar 2012, 11:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 15:56
Posty: 842
GG: 7415311
Samochód: Mercedes Benz S124
Lokalizacja: Łobez!/Lębork

Cytuj:
Nie
Wprawdzie pytanie było trochę bez sensu ale taka odpowiedź jest go pozbawiona jeszcze bardziej bo zależy to od wielu czynników i nie da się dać jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Zasadniczo można byłoby przyjąć, że praca zlecana na chłodnie jest lepiej płatna bo:
- zazwyczaj są to ładunki mocno terminowe tzn. ze ściśle określoną datą i godziną dostawy dlatego też to właśnie na chłodniach częściej spotykane są podwójne obsady które logicznie też kosztują więcej
- zużywana jest trochę większa ilość paliwa bo dochodzi agregat
- np. mamy termin więc jadąc do Włoch przez Austrię musimy ppjechać w nocy a opłaty autostradowe są wtedy podwójne.
Biorąc powyższe po uwagę stawka proponowana przewoźnikowi za kilometr może być wyższa ale odliczając te wszystkie "dodatkowe" czynniki które generują dodatkowe koszta dla przewoźnika gołego zysku zostanie mniej więcej tyle samo co "normalnie". Tyle, że to wciąż zależy od masy czynników choćby od tego czy to przypadkowo złapany fracht czy stały kontrakt z daną spedycją.
Na pewno zdarzają się przypadki, że na plandekę trafi się fracht lepszy od tego na chłodnię a i na chłodnię niebo lepszy od tych z plandeki - nie ma reguły. Co jest również warte zauważenia - wymagania dla transportu chłodniczego są często większe (ubezpieczenie, zabezpieczenie, norma Euro, czy wiek auta nawet itp) bo jak nie dowieziesz stali na czas do walcowni to zasadniczo wielkiej draki nie będzie ale jak nie dojedziesz z artykułami spożywczymi to może być gorzej. Przegrzaną czy wychłodzoną stal można śmiało wykorzystać a banany można już tylko sobie w buty wsadzić:)
Najkrótsza odpowiedź to nie "nie" a "to zależy" :)

_________________
Volvo FH13 500 2016; Volvo FH16 6x2 470 1998; LE "Royal"
Mercedes Benz S124 220TE 1993
ex: JELCZ XF 105 SSC 460 2008; MAN TGX 18.440 2008; Volvo FH16 540 4x2 2007; Volvo FH13 480 6x2 2007; Mercedes Benz Actros MPII 2007;


Post Wysłano: 11 mar 2012, 14:53

Ale ja pisałem ile zarabia kierowca!Fracht na chłodnie zawsze będzie większy z racji samej ceny zakupu naczepy.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 18 z 23 [ Posty: 457 ] Przejdź na stronę Poprzednia 116 17 18 19 2023 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: