Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 15 kwie 2012, 13:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 mar 2006, 22:05
Posty: 422
Lokalizacja: Poznań

Z tego co widziałem wcześniej, pytałeś czy TK RD II jest dobrym agregatem - wnioskując po tym, sądzę,że te przewozy wykonywać miałbyś solówką ? Jeśli tak, to w tej kwestii Ci niestety nie pomogę.

Jeśli jednak interesują Cię agregaty naczepowe, to napiszę tak - nie do końca sam agregat decyduje o wszystkich czynnikach towarzyszącym poszczególnym przewozom. Są naczepy, które po załadowaniu mrożonki wręcz zmrażają wszystko, co znajduje się w ich najbliższej okolicy, są takie, które nie mogą domrozić ładunku. I to nie z winy agregatu, a samej naczepy - szczelność ścian, cały system chłodzący umieszczony wewnątrz itp..Taki towar możesz wozić używając starego Thermo King'a SMX jak również najnowszego tworu spod znaku słonia -SLX'a.


Post Wysłano: 15 kwie 2012, 17:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Cytuj:
Jeśli jednak interesują Cię agregaty naczepowe, to napiszę tak - nie do końca sam agregat decyduje o wszystkich czynnikach towarzyszącym poszczególnym przewozom. Są naczepy, które po załadowaniu mrożonki wręcz zmrażają wszystko, co znajduje się w ich najbliższej okolicy, są takie, które nie mogą domrozić ładunku. I to nie z winy agregatu, a samej naczepy - szczelność ścian, cały system chłodzący umieszczony wewnątrz itp..Taki towar możesz wozić używając starego Thermo King'a SMX jak również najnowszego tworu spod znaku słonia -SLX'a.
Bardzo ważny jest tzw. współczynnik przenikania ciepła.


Post Wysłano: 15 kwie 2012, 22:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 cze 2011, 17:53
Posty: 55
GG: 697300
Lokalizacja: WZ

Cytuj:
Z tego co widziałem wcześniej, pytałeś czy TK RD II jest dobrym agregatem - wnioskując po tym, sądzę,że te przewozy wykonywać miałbyś solówką ? Jeśli tak, to w tej kwestii Ci niestety nie pomogę.

Jeśli jednak interesują Cię agregaty naczepowe, to napiszę tak - nie do końca sam agregat decyduje o wszystkich czynnikach towarzyszącym poszczególnym przewozom. Są naczepy, które po załadowaniu mrożonki wręcz zmrażają wszystko, co znajduje się w ich najbliższej okolicy, są takie, które nie mogą domrozić ładunku. I to nie z winy agregatu, a samej naczepy - szczelność ścian, cały system chłodzący umieszczony wewnątrz itp..Taki towar możesz wozić używając starego Thermo King'a SMX jak również najnowszego tworu spod znaku słonia -SLX'a.
Tzn tak towar byłby wożony solówka, generalnie plan jest taki że na 99% najprawdopodobniej zabudowa będzie robiona nowa konkretnie pod mrożonki czyli grubość ścianki 8-10cm gruba podłoga i dach także wydaje mi się że przenikalność powinna być nie duża??? I pozostaje kwestia agregatu jaki założyć do takiej zabudowy ?? Myślałem że może są jakieś konkretne agregaty do takich towarów ?? Ale wychodzi na to że każdy prawie każdy agregat może zbić temperaturę do -20 stopni lub więcej tylko kwestia jej zatrzymania w środku?? A może jest ktoś na forum kto zna się trochę na agregatach ?

_________________
Tyle powrotów ile wyjazdów


Post Wysłano: 09 maja 2012, 1:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 maja 2008, 21:25
Posty: 388
GG: 4287442
Samochód: Volvo V40
Lokalizacja: Wiązownica

Co ma być wpisane w książeczce zdrowia w polu "Rodzaj wykonywanej pracy" ? Np. Kierowca zawodowy czy coś innego. :roll:


Post Wysłano: 19 maja 2012, 18:19

Intermarché - Brak danych o firmie przewożącej. Poprzednio to zdjęcie zostało usunięte nie wiem dlaczego.

Obrazek
(c)pilomatt


Post Wysłano: 15 cze 2012, 0:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 mar 2009, 16:54
Posty: 98
GG: 4041866
Lokalizacja: Siedlce[WS], mazowieckie.

Obrazek

Obrazek


Post Wysłano: 20 sie 2012, 10:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sie 2012, 10:47
Posty: 1

Witam Panowie

Błagam, pomóżcie mi znależć pewien element naczepy / chłodziarki ( nie plandeka )
Poszukuję takiej kurtyny wewnątrz naczepy, aby można było oddzielić nią towary o temp, powiedzmy, -20 od towarów + 4 st.
Mój mąż gdzieś "przesiał " taką i teraz musi odkupić :(
Nie wiem jak to się fachowo nazywa ale chyba termo partycja do chłodni

czy wiecie gdzie to mogę kupić? a może ktoś ma takie używane na sprzedaż?

udało mi się znależć zdjęcie
http://www.speditionsbuch-info.de/nachr ... trennwand/


Post Wysłano: 05 wrz 2012, 20:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sty 2012, 13:02
Posty: 16
GG: 0
Samochód: DAF XF 105

Panowie mam takie pytanko. na chłodnie potrzebna mi jest książeczka epidiologiczno-sanitarna i jeszcze coś????


Post Wysłano: 06 wrz 2012, 22:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 paź 2010, 19:09
Posty: 274
Samochód: Volvo FH13
Lokalizacja: GPU

Jezdze chłodniami a o ksiązeczke sanepidowską w robocie nikt mnie nie pytał.

_________________
... Tłok w cylinder jebut ! I maszyna idut !


Post Wysłano: 07 wrz 2012, 18:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 sie 2008, 20:52
Posty: 164
GG: 7644644
Samochód: Renault Premium DCi
Lokalizacja: Mikołajów [TKA]

Z tego co wiem to mogą cię zapytać na zakładzie i co wtedy? Ciekawe kogo obciążą jak cię nie załadują, a książeczka kosztuje do 100zł.

_________________
"...a niepodzielnie królującą elitę stanowią świętokrzyscy patelniarze..."


Post Wysłano: 09 wrz 2012, 13:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 14:55
Posty: 1587
Lokalizacja: Brzesko

Cytuj:
Z tego co wiem to mogą cię zapytać na zakładzie i co wtedy? Ciekawe kogo obciążą jak cię nie załadują, a książeczka kosztuje do 100zł.
Skoro przewoźnik tego nie wymaga od kierowcy to w czym problem?

_________________
www.Truck-Spotters.eu


Post Wysłano: 09 wrz 2012, 15:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 paź 2006, 18:10
Posty: 67
GG: 3407033
Lokalizacja: PNT

HUNLAND TRADE Hungary w wykonaniu VOLVO FH16 540

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Jadę, jadę,
drogą lecę.
Ja mam towar,
Oni becel... :D


Post Wysłano: 21 wrz 2012, 15:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sie 2012, 22:43
Posty: 10

A certyfikat ATP gdzie wyrobie? Najlepiej od Poznania do Świecka, i co potrzebuje do tego i ile czasu.


Post Wysłano: 12 paź 2012, 13:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 paź 2012, 13:08
Posty: 30
GG: 3485710
Samochód: brak

Witam!

Panowie w ciagu 2-3 miesiecy, będę musiał kupic chłodnię, gdyż znalazłem na nią pracę.
Chciałbym sie zapytać kierowców, którzy jezdzili z lodowkami jaka ich zdaniem jest najlepsza - w sensie kosztów utrzymania(zdaje sobie sprawe ze nie idzie tego od tak obliczyc, chodzi mi tylko o nakreslenie), serwisowania, hałasu. Który lepszy agregat Thermo King czy Carrier?
Która z chłodni jest najlżejsza - muszę mieć jak najlżejszy zestaw ze wzgledu na obostrzenia w Szwajcarii przez którą będę latał. Rozważam zakup w leasingu nowej lub kilkuletniej naczepy
Dziekuję z gory, Proszę o rzeczowe odpowiedzi.

P.S.

Hejterom toczącym pianę, trolom neostradowym dziękuję już z góry i prage poinformować, że będę mial ich wypowiedzi tam gdzie... sami sobie odpowiedza :D


Ostatnio zmieniony 12 paź 2012, 19:02 przez DamLen, łącznie zmieniany 1 raz.
Połączone.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 maja 2009, 11:37
Posty: 293
GG: 4029913
Samochód: Mietek Aszrot
Lokalizacja: Białystok

Cytuj:
Witam!

Panowie w ciagu 2-3 miesiecy, będę musiał kupic chłodnię, gdyż znalazłem na nią pracę.
Chciałbym sie zapytać kierowców, którzy jezdzili z lodowkami jaka ich zdaniem jest najlepsza - w sensie kosztów utrzymania(zdaje sobie sprawe ze nie idzie tego od tak obliczyc, chodzi mi tylko o nakreslenie), serwisowania, hałasu. Który lepszy agregat Thermo King czy Carrier?
Która z chłodni jest najlżejsza - muszę mieć jak najlżejszy zestaw ze wzgledu na obostrzenia w Szwajcarii przez którą będę latał. Rozważam zakup w leasingu nowej lub kilkuletniej naczepy
Dziekuję z gory, Proszę o rzeczowe odpowiedzi.

P.S.

Hejterom toczącym pianę, trolom neostradowym dziękuję już z góry i prage poinformować, że będę mial ich wypowiedzi tam gdzie... sami sobie odpowiedza :D
Wszystko zależy od tego co będziesz woził bo każda chłodnia jest inna. Jeśli nie będziesz woził mrożonki, a zależy Ci a wadze to możesz zakupic kwiatówkę(posiada cieńsze ścianki przez co jest lżejsza). Standardem w Polsce jest Schmitz, najtańsza naczepa, ale słabo trzyma temperaturę przez to, że zabudowa jest panelowa. Hiszpańskie i francuskie zabudowy są na ramach więc waga takiej naczepy jest większa niż Schmitza, ale za to bardzo dobrze trzymają temp.

Agregat, bierz TK, Carrier to dziadostwo. TK dużo oszczędniejszy, mniej awaryjny, cichszy.


Post Wysłano: 05 lis 2012, 1:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Ja się podłączam do tego pytania. Raczej z czystej ciekawości/faktu że piszę licencjat o transporcie chłodniczym/za jakiś czas możemy stanąć przed potrzebą kupna chłodni.
Czy można jednoznacznie podać najlepszego producenta zabudowy/agregatu?
Wielu mówi że TK lepszy jest niż Carrier. Bo? Cichszy,mniej awaryjny, oszczędniejszy?
Jestem zwolennikiem niemieckich naczep, więc jakie macie opinie o Schmitzu i Kronie i Kogel? Co z Lambertem i innymi wynalazkami, a może rodzime produkcje, Wielton?
Na co należy zwrócić uwagę przy kupnie chłodni. Na co patrzeć przy zabudowie a na co przy agregacie?
Gdzieś widziałem ogłoszenie że agregat miał 7700 moto godzin, to dużo mało? Co ile wykonuje się serwis agregatu i co w niego wchodzi, wymiana oleju, filtrów, jakiś rozrząd?


Post Wysłano: 05 lis 2012, 1:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1275
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

Nie można podać najlepszego producenta, bo każdy ma coś co komuś podpasuje. Zależy od pracy i warunków.
Jeżeli chodzi o TK czy Carrier. Cichszy to jest ale Carrier nawet od nowych SLX, jeżeli chodzi o Carriera to jest trochę bardziej awaryjny i ma serwis droższy.
7700 mth to nie jest dużo, zależy od rocznika. Myślę, że na 2007/2008 rok to normalne. Ja mam takie co mają po 14000 i nie wiele się przy nich robiło. Jeżeli chodzi o wymiany to pamiętajmy, że to jest zwykły silnik diesla, więc obsługa wygląda tak samo.
Jeżeli mowa o producentach to Schmitz/Krone to to samo lekkie, tanie w utrzymaniu choć nie najtańsze jak tu gdzieś napisano. Lamberet dobra ale ciężka naczepa, dobra na haki. O reszcie się nie wypowiem.


Post Wysłano: 05 lis 2012, 15:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 maja 2009, 11:37
Posty: 293
GG: 4029913
Samochód: Mietek Aszrot
Lokalizacja: Białystok

Cytuj:
Nie można podać najlepszego producenta, bo każdy ma coś co komuś podpasuje. Zależy od pracy i warunków.
Jeżeli chodzi o TK czy Carrier. Cichszy to jest ale Carrier nawet od nowych SLX, jeżeli chodzi o Carriera to jest trochę bardziej awaryjny i ma serwis droższy.
7700 mth to nie jest dużo, zależy od rocznika. Myślę, że na 2007/2008 rok to normalne. Ja mam takie co mają po 14000 i nie wiele się przy nich robiło. Jeżeli chodzi o wymiany to pamiętajmy, że to jest zwykły silnik diesla, więc obsługa wygląda tak samo.
Jeżeli mowa o producentach to Schmitz/Krone to to samo lekkie, tanie w utrzymaniu choć nie najtańsze jak tu gdzieś napisano. Lamberet dobra ale ciężka naczepa, dobra na haki. O reszcie się nie wypowiem.

Carrier cichszy.... ten nowy Vector(cały biały) może i ładnie chodzi, ale i tak nie jest cichszy od SLX. Do porównania ustaw zalecane przez producenta prędkości obrotowe. Mam na stanie od nowości naczepę z Carrierem Maximą, z obrotami nic nie robione. Ostatnio stałem z chłopakiem który miał nowego SLX 300 bez skręconych obrotów, obok ze starą SLką 200 i zwiększyliśmy mu obroty do testów na 1450 czyli standardowe. Wynik taki, że musiałem spalic się ze wstydu, że z takim gratem jeżdżę.

Przy odpalaniu mój przy przebiegu 300mh zaczął pluc czyms z komina(olej?) i telepie się jakby miał wypaśc ze ściany dlatego trzymam na ciągłym bo inaczej w nocy budzi się cały parking.

W bliźniaczej naczepie przy 200mh silnik już był robiony na serwisie, pozostałe Carriery chociaż żaden nie ma więcej jak 1,5roku miały już mniej bądź bardziej poważne usterki(w wakacje cała naczepa mrożonki poszła do utylizacji:D ). Do tego te wiecznie latające obudowy. Szef mówi, że to szajs, ale dużo tańszy od TK i temu bierze mimo, że mamy naczepy z kilkuletnimi TK i nic im się nie dzieje.

A i jeszcze coś... jeżdżąc z TK nie wypinałem się nawet stojąc kilka dni na urzędzie celnym na Rosji, przy Carrierze na większośc 9h pauz odjeżdżam chociaż kawałek.... o czymś to świadczy.


Post Wysłano: 08 lis 2012, 0:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 kwie 2006, 23:44
Posty: 219
GG: 6237840
Samochód: Fiat Stilo JTD
Lokalizacja: Szczecin

Użytkuje ktoś belgijskiego Vedecar'a? Chwalili się że mają najlepszy współczynnik przenikalności termicznej równy 0,29. Czy ktoś może podać ten współczynnik dla najpopularniejszych naczep w Polsce Schmitz , Krone, Lamberet? Jak wyglądają cenowo te naczepy na tle niemieckich konkurentów?


Post Wysłano: 17 gru 2012, 20:39

Witam mam takie pytanie mam nadzieje że pisze w dobrym dziale i nie zrobię bałaganu,pytanie tyczy się chłodni mianowicie
Gdy kupuje się używaną naczepę Chłodnie z Agregatem TK SL 200 lub Carrier:1300 lub VECTOR 1800 jaki jest koszt serwisu takiego agregatu rozglądałem się w necie ale naprawdę nie mogę znaleźć żadnego cennika jak to się przedstawia cenowo czy ktoś z szanownych kolegów z forum z tematyki chłodni mógłby przybliżyć cyfry jak to wygląda finansowo Dziękuję


Ostatnio zmieniony 20 gru 2012, 12:30 przez Leszek, łącznie zmieniany 1 raz.
Moźe najpierw rozejrzyj się za przecinkami?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: