Auto-Mix - lodówki samochodowe, klimatyzatory postojowe, usługi transportowe, transport międzynarodowy.

Truck-Man Części Man

40TON.netKonektor5000.pl anteny CB radia



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 680 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 130 31 32 33 34 Następna
Autor Wiadomość
PostWysłano: 06 sie 2016, 17:43 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 3271
Samochód: Volvo FH
fulcrum pisze:
nic się nie dzieje, gdy poduszka wywali. przećwiczone, wywaliły wszystkie w ciągu dwóch lat

Poduchy walą jak muchy po szybie w patelniach z przebiegiem 400 - 500 tkm. Ja już miałem kilka doczep od nowości, i nieważne jakie osie, jakie poduszki (duże czy małe), przy tym przebiegu walą jedna po drugiej.
Przy wystrzale w sumie nic się nie dzieje, bo przez dziurę w tej walniętej ucieka powietrze ze wszystkich.
Odkręcić przewód, jak nie ma czym zaślepić to zagiąć tekalana, zacisnąć opaską i na baaaazu...

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).


Na górę
PostWysłano: 17 sie 2016, 21:58 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 27 sie 2009, 22:52
Posty: 152
Samochód: VW
Lokalizacja: Polska
W sobotę kolega położył Scanie podczas kiprowania, tego co widziałem nic w sprzęcie nie zawiniło. Widać było że do przodu naczepy przykleił się ładunek trochę krzywo i już wystarczyło ... Dobrze że kolega cały, trochę się tylko potłukł ... Jeździ już z 10 lat i jednak się stało ...


Na górę
PostWysłano: 21 sie 2016, 21:18 
Online
Moderator

Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 3583
Lokalizacja: SJ
Ciekawe rozwiązanie od Słowaków, podobne do tego holenderskiego, opisywanego na 40ton:
http://www.vsmont.sk/en/produkty/jednonapravove-navesy/


Na górę
PostWysłano: 21 sie 2016, 21:57 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 19 lip 2011, 3:48
Posty: 515
GG: 0
Tatra dawno już to stosowała

_________________
FULCRUM forewer....
viewtopic.php?f=44&t=44282
mam alergię na pierd...lenie od rzeczy...


Na górę
PostWysłano: 11 paź 2016, 21:00 
Online
Moderator

Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 3583
Lokalizacja: SJ
Takie zjawisko przyrodnicze przyszło mi dzisiaj zobserwować. Podobno ładowność 25700 kg. Dużo, mało?
Tu jest 3 stronny wywrot, czy otwierane burty tylko do załadunku innych ładunków, np. palet. Bo szczerze średnio sobie wyobrażam wysypać 25t kruszywa pod koła.
Obrazek


Na górę
PostWysłano: 11 paź 2016, 21:15 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 1988
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica
Bez problemu na twardym terenie sypiesz na bok i wychodzisz od kruszywa, wywalony towar odpycha Cię w bok, zaboksujesz i wychodzisz :wink:


Wujas miał kiedyś Liazkę ciągnik siodłowy z blumhartem 3 stronnym i bezproblemowo sypał na boki i odjeżdżał :wink:
To samo my mieliśmy Liaza, ale osiołka i tez spokojnie po wysypie na bok z pustą przyczepą odskakiwał...

_________________
STRALIS
"Hokus pokus, czary mary... koła się kręcą i stoją zegary" :D
Czym się różni pijana baba od Iveca? Niczym! to i to wstyd prowadzić.... :]


Na górę
PostWysłano: 11 paź 2016, 21:27 
Online
Moderator

Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 3583
Lokalizacja: SJ
Ja sypię regularnie na bok, ale nie więcej niż 8,5t. Na twardym i owszem, na średnio twardym lub miękkim - najszybsza droga do zakopania się. 25t wysypać na bok, to musiałoby być twardo i najlepiej stać wyżej niż miejsce rozładunku. Hydroburta, albo co najmniej coś takiego: http://www.cmt.com.pl/pokaz_foto2.php?id=214


Na górę
PostWysłano: 12 paź 2016, 7:25 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 24 wrz 2016, 18:58
Posty: 76
Samochód: FH
Luka pisze:
Takie zjawisko przyrodnicze przyszło mi dzisiaj zobserwować. Podobno ładowność 25700 kg. Dużo, mało?
Tu jest 3 stronny wywrot, czy otwierane burty tylko do załadunku innych ładunków, np. palet. Bo szczerze średnio sobie wyobrażam wysypać 25t kruszywa pod koła.
Obrazek


Toż to tata Marcina ich piękną Renią na Niedźwiedziu :D oni zawsze sypią do tyłu, szukali dwuosiowej naczepy do tej reni i taka się trafiła ;)


Na górę
PostWysłano: 12 paź 2016, 10:52 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 998
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska
Patrząc na konfigurację ciągnika to to tylko chyba jeździ po twardym ... A kiprując na bok zawsze sobie rozciągasz troche towar lub ,co ja stosuje, kipruje lekko złamany i na wstecznym przeciągam towar odchodząc od pryzmy. Najczęściej bocznego wywrotu używam przy usypywaniu poboczy - tam kół nie zasypuje.

_________________
---------------------------------------
Sprzedam ruchomą podłogę 92m3 Kraker, 2007r, stan podłogi BDB
---------------------------------------


Na górę
PostWysłano: 12 paź 2016, 16:36 
Online
Moderator

Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 3583
Lokalizacja: SJ
Nie zawsze da się rozciągać. Usypywanie poboczy to wręcz optymalne warunki - nie dość, że sypie się niżej, to jeszcze stoi na twardym. I to chyba jedne z niewielu zastosowań.
Czemu konfiguracja tylko na twarde? W teren na pewno nie, ale różni się znacząco od zwykłego konia 4x2 i 3 osiowej wanny?

Kwkm pisze:
Toż to tata Marcina ich piękną Renią na Niedźwiedziu :D oni zawsze sypią do tyłu, szukali dwuosiowej naczepy do tej reni i taka się trafiła ;)

Ani Marcina, ani jego taty nie znam, kopalnia się zgadza ;)


Na górę
PostWysłano: 12 paź 2016, 18:46 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 379
Samochód: man tgs 6x6
Lokalizacja: Olsztyn
Witam a tak z innej beczki, ciągnik pod patelnie to jaki byście polecili chodzi mi o spalanie i w miarę bezawaryjność.Jeżdże cały czas Man-ami ale trafiła się nowa robótka szefowi na dłuższy czas gdzie specyfika 4x4 będzie zbędna.tylko asfalt :( .Będzie ciągnięte w jedną 25, powrót na pusto.pare górek jest po drodze.Myślałem o CF-e,lub Reni?


Na górę
PostWysłano: 12 paź 2016, 22:42 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 998
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska
Luka pisze:
Czemu konfiguracja tylko na twarde? W teren na pewno nie, ale różni się znacząco od zwykłego konia 4x2 i 3 osiowej wanny?



Bo szybciej traci przyczepność oś napędowa - a gdy ją dociążysz przez uniesienie pchanej(czy wleczonej) to i tak na miękkim nim jeszcze do "mostu" daleko to pchana już znów dotyka podłoża i i tak odciąża napęd - i stoisz :)

_________________
---------------------------------------
Sprzedam ruchomą podłogę 92m3 Kraker, 2007r, stan podłogi BDB
---------------------------------------


Na górę
PostWysłano: 13 paź 2016, 16:39 
Online
Moderator

Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 3583
Lokalizacja: SJ
Słusznie. Jak w tej sytuacji poradziłoby sobie 6x2 z wleczoną?
Ty takiego konia nie używasz pod wanną i pod niskopodwoziem? Co prawda masz tam hydrodrive, które sporo zmienia, ale niedociążona oś zawsze będzie problemem.


Na górę
PostWysłano: 13 paź 2016, 17:46 
Online
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 2278
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN
marek 62 pisze:
Witam a tak z innej beczki, ciągnik pod patelnie to jaki byście polecili chodzi mi o spalanie i w miarę bezawaryjność.Jeżdże cały czas Man-ami ale trafiła się nowa robótka szefowi na dłuższy czas gdzie specyfika 4x4 będzie zbędna.tylko asfalt :( .Będzie ciągnięte w jedną 25, powrót na pusto.pare górek jest po drodze.Myślałem o CF-e,lub Reni?
Nie żebym był jakimś specjalnym fanem marki, ale jak macie Many i je ogarniacie to bierz Mana, najlepiej TGSa, szkoda czasu i pieniędzy uczyć się nowej marki.

_________________
buk, homar i włoszczyzna!


Na górę
PostWysłano: 13 paź 2016, 19:50 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 379
Samochód: man tgs 6x6
Lokalizacja: Olsztyn
Rossi pisze:
Nie żebym był jakimś specjalnym fanem marki, ale jak macie Many i je ogarniacie to bierz Mana, najlepiej TGSa, szkoda czasu i pieniędzy uczyć się nowej marki.[/quote]



Był czas że auta trochę stały ,i to nie wyszło im na dobre.Trochę szefuńcio ma dość serwisu man :/ kroją jak za zboże.Masz racje i pewnie skończy się na jakimś hydrodrivie :lol:


Na górę
PostWysłano: 13 paź 2016, 21:02 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 998
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska
Luka pisze:
Słusznie. Jak w tej sytuacji poradziłoby sobie 6x2 z wleczoną?
Ty takiego konia nie używasz pod wanną i pod niskopodwoziem? Co prawda masz tam hydrodrive, które sporo zmienia, ale niedociążona oś zawsze będzie problemem.


Przy przednim napędzie zmienia to postać rzeczy - tam gdzie ja stanę tam i zwykłe 4x4 staje (to znaczy takie z hydrodrivem :) ) także jest ok. Ale znajomy ma bez hydrodriva 6x2 i sobie dużo gorzej radzi niż zwykłe 4x2.
Wleczona czy pchana to jeden czort w tym przypadku.

_________________
---------------------------------------
Sprzedam ruchomą podłogę 92m3 Kraker, 2007r, stan podłogi BDB
---------------------------------------


Na górę
PostWysłano: 02 gru 2016, 23:04 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 kwie 2009, 1:47
Posty: 247
Samochód: 2004 volvo vnl64t300
Lokalizacja: Bychawa
Witam po dłuższej nieobecności. Mam nadzieje że materiał wzbudzi dyskusję.

https://www.youtube.com/watch?v=d7viXOa ... z1smcC_n60


Na górę
PostWysłano: 03 gru 2016, 8:27 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 379
Samochód: man tgs 6x6
Lokalizacja: Olsztyn
kojakvolvo1976 pisze:
Witam po dłuższej nieobecności. Mam nadzieje że materiał wzbudzi dyskusję.

https://www.youtube.com/watch?v=d7viXOa ... z1smcC_n60



I jak kojak jest już może jakieś zamówienie na taką naczepę.Osobiście nie mam jakoś specjalnie wyrobionego zdania na temat tej wanny.Z obserwacji w necie mogę jedynie stwierdzić że równie dobrze lecą na bok jak i tradycyjne ramowe.


Na górę
PostWysłano: 03 gru 2016, 11:02 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 23 paź 2016, 16:31
Posty: 8
Samochód: Scania 144l 530
Lokalizacja: podhale
Moim zdaniem na budowie w pierwszy dzień poleci na bok, przy kiprowaniu ciężar spoczywa na ostatniej osi na bardzo małej płaszcyźnie. W tradycyjnej masz oparcie 3 osie na 3 razy większej płaszczyźnie. Na betonowych utwardzanych i równych placach jedyne gdzie widziałbym taki wynalazek.


Na górę
PostWysłano: 03 gru 2016, 13:24 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2015, 23:13
Posty: 89
Samochód: Fh16 580
gdzieś w internetach widziałem wywrotke bezramową z wózkiem z tyłu (przy kiprowaniu 2 osie zostają na dole) to moim zdaniem stabilniejsze rozwiązanie


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 680 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 130 31 32 33 34 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Christ - Myjnie samochodów ciężarowych i autobusów

Forum Samochodowe4trucks.pl - portal kierowcy