Auto-Mix - lodówki samochodowe, klimatyzatory postojowe, usługi transportowe, transport międzynarodowy.

Truck-Man Części Man

40TON.netKonektor5000.pl anteny CB radia



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 680 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 534 Następna
Autor Wiadomość
PostWysłano: 30 kwie 2007, 18:23 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 29 kwie 2007, 22:37
Posty: 3
Lokalizacja: Kozienice
mam pytanie do szanownych forumowiczów jakie polskie naczepy nadają sie do przewozu kruszywa i jak są liczone stawki czy ktoś życzliwy może mi pomuc .pozdrawiam magnum2007


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 30 kwie 2007, 20:31 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 wrz 2006, 21:26
Posty: 61
GG: 6471399
Samochód: Ikarus
Lokalizacja: Łódź/Aleksandrów
Najlepiej do przewozu kruszywa moim zdaniem nadają się wywrotki firm:
Bodex lub Wielton. :D

Bardzo dużo zestawów przeworzących materiały sypkie lata pod naczepami tych marek.

Pozdrawiam.

_________________
BUSLODZ VOLAN


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 04 maja 2007, 15:29 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 kwie 2006, 22:58
Posty: 540
GG: 9784241
Lokalizacja: ..::KRA::..
Wybór odpowiedniej naczepy powinien zacząć się od przemyślenia tego co się będzie wozić, czy ma to być naczepa uniwersalna, czy może usługi które będziesz oferował będą się koncentrować na jakimś konkretnym typie materiału. Więc czy będziesz woził kruszywa drobne tj. żwir, grys itp, lub duże kawałki skał i gruby kamień, lub ziemię. Możliwości jest naprawdę dużo.

_________________
Moje fotki- up. 9.09.2010-jelczyk i parę innych


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 04 maja 2007, 16:20 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 23 wrz 2005, 19:45
Posty: 256
Lokalizacja: Chełm
Jeżeli chodzi o kruszywa, to jednym z lepszych rozwiązań jest naczepa w kształcie łodzi, nie wiem jak się dokłądnie nazywa ale mimo małego metrażu ma podobno wytrzymałą podłogę i jak nic nadaje się do przewozu żwiru itp...

_________________

...:::Podpisy nie oddają całej prawdy... zawsze jest jakaś granica niepowodzenia :::...


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 04 maja 2007, 18:47 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 kwie 2006, 22:58
Posty: 540
GG: 9784241
Lokalizacja: ..::KRA::..
oski1234 pisze:
ale mimo małego metrażu ma podobno wytrzymałą podłogę i jak nic nadaje się do przewozu żwiru itp...

Wiesz to że ma wytrzymałą podłogę zależy od materiału z jakiego jest wykonana, techniki produkcji, kształtu ... I zapewne chodziło Ci o wywrotki rynnowe czyli tzw. "halfpipe" czyli w prostyn tłumaczeniu "pół rury" co ma odzwierciedlenie w ich kształcie. I o ile się nie mylę to wywrotki rynnowe są wytrzymalsze niż tradycyjne, często wykorzystywane są do transportu grubrgo kamienia i skał. Wielu producentów stosuje w budowie naczep i nadwozi bardzo wytrzymałą stal HARDOX i DOMEX o różnych grubościach.

_________________
Moje fotki- up. 9.09.2010-jelczyk i parę innych


Ostatnio zmieniony 07 sie 2008, 0:04 przez skoczek69, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 20 maja 2007, 17:45 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 07 lut 2007, 11:51
Posty: 363
GG: 4107185
Lokalizacja: Zamość/Warszawa
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek

© Fotogaleria Radka (r)

_________________
http://trucksphoto.eu
http://como-it.pl || http://busy.info.pl || http://www.wpaluszku.pl


Ostatnio zmieniony 14 cze 2007, 11:21 przez r, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 23 maja 2007, 14:07 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 16 lut 2005, 15:10
Posty: 157
GG: 0
piszecie tutaj że naczepy rynnowe są fajne... OK zgadzam się, ale moim zdaniem najważniejsze jest to co się będzie woziło i rodzaj pracy:
zazwyczaj firmy mają płacone od kg ładowanego a wtedy najlepiej by zestaw był jak najlżejszy, ale jeśli chcemy być bardziej uniwerslani wtedy lepiej mieć naczepę "kwadratową" gdzie zawsze od biedy można upchnąć palety...


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 23 cze 2007, 0:02 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 kwie 2006, 22:58
Posty: 540
GG: 9784241
Lokalizacja: ..::KRA::..
Cytuj:
piszecie tutaj że naczepy rynnowe są fajne... OK zgadzam się, ale moim zdaniem najważniejsze jest to co się będzie woziło i rodzaj pracy:
zazwyczaj firmy mają płacone od kg ładowanego a wtedy najlepiej by zestaw był jak najlżejszy, ale jeśli chcemy być bardziej uniwerslani wtedy lepiej mieć naczepę "kwadratową" gdzie zawsze od biedy można upchnąć palety...


No tak ale chciałem trochę doradzić bo kolega magnum2007 pytał o naczepę do przewozu kruszywa, a to pojęcie wydaje mi się względne i mogą się pod nim kryć różne rodzje "kruszywa" :wink: Chyba trochę za ogólnie podszedł do sprawy, i wnoszę że sam nie wie co będzie woził..

_________________
Moje fotki- up. 9.09.2010-jelczyk i parę innych


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 04 wrz 2007, 8:54 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 31 lip 2007, 7:15
Posty: 21
Lokalizacja: Bytom
a ja powiem ze nie znam leprzej naczepy jak NOVA TRAIL

i dotyczy to nie tylko wanny ale rowniez plandekowek firanek budowlanek czy niskopodwoziowek

wszystkie je ciągnolem i powiem wam ze sprawują sie swietnie wystarczy powiedziec tylko ze te wszystkie bodexy i polkony to nic innego tylko xero NOVA TRAIL jakby widzial ktos plany to by uwierzyl ... kto siedzi gleboko w transporcie zna cala sytuacje jaka byla kiedys na targach poznanskich jak stanely obok siebie wanny czolowych producentow... SKI24 to zloty medalista z poznania


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 18 lis 2007, 23:07 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 cze 2007, 17:33
Posty: 87
GG: 5555902
Samochód: FH480
Lokalizacja: Białystok
a mnie nurtuje problem jaką markę wybrać WIELTON; NOVA TRAIL czy SCHMITZ
może ktoś doradzi dokładnie interesuje mnie wywrotka
aluminiowa mulda; 38m sześciennych; klapa; osie SAF lub BPW (hamulce tarczowe); tłoczysko HYVA;
przeznaczenie: węgiel, miał, żwir, piasek, zboże itp., sporadycze ładunki ładowane dźwigami i suwnicami od góry typu: stal, słupy betonowe, drzewo,itp, (przewóz palet nie wchodzi w grę)
czyli przeznaczenie bardziej ogólne

a może ktoś doradzi w kwestii osi, bo też zabardzo nie mogę się zdecydować czy SAF czy BPW


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 19 lis 2007, 12:35 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sie 2005, 22:54
Posty: 234
GG: 5017136
Samochód: Zakupiony ze środków 500+
Lokalizacja: PSE
skoro temacik o wannach to mnie tu nie moze zabraknac :D
dodam od siebie ze przy wyborze wanny nalezy sie sugerowac co sie nia chce wozic :) bowiem one wszystkie z pozoru sa takie same i ksztalt je jedynie wmiare rozroznia. Najlepsza do transportu roznych przedmiotow, nie zawsze sypkich jest kwadratowa ktora ma z jednej strony burte podzielona na bodajze 3 ktore mozna opuscic jak przy zwyklej skrzyni i np ladowac widlakiem palety, lub towar na paletach :)
Ja mam do czynienia raczej ze zwyklymi patelniami
nowsze to Bodex'y a strasze modele sa LAG'a

_________________
:twisted: MiEJSCE - Na Twoją Reklamę...


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 25 lis 2007, 11:07 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 cze 2007, 17:33
Posty: 87
GG: 5555902
Samochód: FH480
Lokalizacja: Białystok
no to kolejny WIELTON będzie śmigał po Polsce
zamówiłem na osiach SAF MODUL Hamulec tarczowy 22.5", bo tylko przy tej osi napisali że ma nośność od 8 do 12t, może będzie mocniejsza?
http://www.safholland.eu/start.php?lang ... 11&menu3=6
co o tym sądzicie dobry wybór?
Proszę o komentarze.


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 27 lis 2007, 12:24 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 31 lip 2007, 7:15
Posty: 21
Lokalizacja: Bytom
powiem tak wielton ma plusy ale tez minusy i wcale nie jest tak wytrzymaly jak sie wydaje zdarzaja sie egzemplaze wadliwe i to wcale nie tak zadko

nova trail juz tylko uzywki bo firma padla to praktycznie kopia naczep langendorf

co do osi to chyba jednak saf prostrze a prze to tansze
bpw ma renome ale ich konstrukcja jest bardziej skomplikowana

_________________
Zakład Transportu i Spedycji Lasów Państwowych


Na górę
PostWysłano: 31 gru 2008, 19:54 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 13 lip 2008, 17:08
Posty: 173
GG: 3968324
Którą z tych trzech naczep jest najlepsza do przewozu kruszyw pod względem wytrzymałości i bezawaryjności.
Obrazek Carnehl
źródło: http://www.allegro.pl
Obrazek Reisch
źródło: http://www.otomoto.pl
Obrazek Obrazek Schmitz (hamulce tarczowe)
źródło: http://www.allegro.pl


Na górę
PostWysłano: 31 gru 2008, 20:08 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2083
GG: 1
Samochód: Jelcz erło seś
Lokalizacja: DK94
lukasz_ pisze:
Którą z tych trzech naczep jest najlepsza do przewozu kruszyw pod względem wytrzymałości i bezawaryjności.

Z Carnehl miałem doczynienia, oczywiście nie taka sama ale spisywała się dobrze żadnych przykrych niespodzianek, co do Schmitza to ogólnie bdb naczepa ale lepiej gdyby były bębny, chyba że bedziesz latał tylko na trasach. z Reish-em nie miałem doczynienia więc się nie wypowiem.

_________________
To jest transport ciężki a nie biuro podróży.


Na górę
PostWysłano: 31 gru 2008, 22:32 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 13 lip 2008, 17:08
Posty: 173
GG: 3968324
Czemu lepiej bębnowe, przecież tarczówki po pierwsze mocniej hamują, a po drugie jest mniej elementów które mogą się zużyć.


Na górę
PostWysłano: 31 gru 2008, 23:16 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lis 2006, 18:57
Posty: 1476
Samochód: Fiat Bravo II 1.9 MultiJet 163PS
Lokalizacja: Olsztyn
lukasz_ pisze:
Czemu lepiej bębnowe, przecież tarczówki po pierwsze mocniej hamują, a po drugie jest mniej elementów które mogą się zużyć.
Ale w terenie lepiej radzą sobie bębnówki, ponieważ wszystkie ważne elementy schowane są pod bębnem. A co zrobisz, jeśli na tarczówkę dostanie się piasek? Do wymiany zakwalifikuje się tarcza i klocki, a to nie są w ciężarówce czy naczepie tanie części.

_________________
Naczelny sztywny pal Azji WC.

Solaris Urbino 12 '14


Na górę
PostWysłano: 31 gru 2008, 23:55 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2083
GG: 1
Samochód: Jelcz erło seś
Lokalizacja: DK94
eRKaZet pisze:
lukasz_ napisał(a):
Czemu lepiej bębnowe, przecież tarczówki po pierwsze mocniej hamują, a po drugie jest mniej elementów które mogą się zużyć.
Ale w terenie lepiej radzą sobie bębnówki, ponieważ wszystkie ważne elementy schowane są pod bębnem. A co zrobisz, jeśli na tarczówkę dostanie się piasek? Do wymiany zakwalifikuje się tarcza i klocki, a to nie są w ciężarówce czy naczepie tanie części.

To jedno, a drugie to własne doświadczenie, juz ja wiem co przeżyłem z tarczami przy wywrotce..., nie polecam mówiąc krótko, chyba że bedzie ona latała na trasach, ale jeśli kopalnie, żwirownie, budownictwo drogowe to odradzam.

_________________
To jest transport ciężki a nie biuro podróży.


Na górę
PostWysłano: 01 sty 2009, 15:09 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 13 lip 2008, 17:08
Posty: 173
GG: 3968324
Może któś miał do czynienia z naczepą Reisch albo CMT CHJNICE :?:


Na górę
PostWysłano: 01 sty 2009, 21:22 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2083
GG: 1
Samochód: Jelcz erło seś
Lokalizacja: DK94
Jedni chwalą CMT inni nie chcą ich znać, dlaczego tak nie wiem. Co do wywrotek mogę ci polecic Janmil- może i topornie wygląda ale bardzo solidna naczepa, Gras- tyle że to młoda marka i nie wiadomo co będzie za pare lat, Schwarzmuller, Schmitz, ze starszych naczep to jeszcze Fruehauf i Feldbinder.

_________________
To jest transport ciężki a nie biuro podróży.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 680 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 534 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Christ - Myjnie samochodów ciężarowych i autobusów

Forum Samochodowe4trucks.pl - portal kierowcy