Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 22 wrz 2012, 16:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 wrz 2012, 16:37
Posty: 4

Witam - jako że to mój pierwszy post tutaj na wstępie chciałbm się przywitac...

Mam zamiar w najbliższym czasie zakupić auto typu pick up i przerobic je na lekki ciągnik siodłowy...

stąd kilka moich pytań które chcę zadać tutaj bo być może ktoś już z Was przerabiał swoje auto dostawcze na lekki ciągnik siodłowy...

jakie mamy rodzaje sprzęgów siodłowych - tzn nacisk nasiodło i uciąg?

interesuje mnie jak najlżejsze "siodło" gdyż w planie ma na nim siedzieć przyczepa kempingowa max DMC 2500-3000kg

wiem że wartośc nacisku na siodło będzie okrojona do max ładowności auta i nacisku na oś, pozatym "siodło" ma być w miare lekkie gdyz poza sezonem ma być demontowane

czy siodła z rynku amerykańskiego można bez problemu montować na pojazdach w PL?

czy istnieją sprzegi w których hamulec w przyczepie jest uruchamiany bezwładnosciowo - tzn coś a'la hamulec najazdowy?

wiem ze w USA sa hamulce elektryczne - ale nie mam pojecia jak ma sie do polskich przepisow montaż i uzywanie takiego hamulca?

hamulce hydrauliczne czy pneumatyczne odpadają bo holownikiem będzie pick up i nie chce zbytnio ingerować w przebudowe holownika

uciąg holownika jak sie nie myle bedzie taki sam jak przy zastosowaniu haka kulowego - wartość w DR O. 1 jest nie do ruszenia?

jaką drogę trzeba przejsc aby móc taki holownik używać - czy montaż siodła moge wykonać samodzielnie?
czy też muszę zlecić to wyspecjalizowanemu zakladowy który ma "uprawnienia" na przebudowę pojazdów?


p.s.: jeśli w złym dziale umieściłem temat - proszę moda o przeniesienie we właściwe miejsce


Post Wysłano: 22 wrz 2012, 16:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

uprzedzając dalszą dyskusję zrobienie z pick-upa ciągnika siodłowego jest zmianą konstrukcyjną pojazdu i jako laik nie masz szansy zrobić czegoś takiego.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 22 wrz 2012, 17:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 wrz 2012, 16:37
Posty: 4

Cytuj:
uprzedzając dalszą dyskusję zrobienie z pick-upa ciągnika siodłowego jest zmianą konstrukcyjną pojazdu i jako laik nie masz szansy zrobić czegoś takiego.

dlatego zadałem pytania...

chce na pace zalozyc podstawe do siodła która bedzie mocowana do ramy pojazdu - oczywiście moge to zrobic sam ale jak rozumiem bede musial miec "kwit" z zakładu z właściwym EKD o przebudowie pojazdu i rachunek za to - wiem ze bez tego nie dokonam zmian w karcie pojazdu... to oczywiste


nie ma rzeczy niemożliwych tylko są ludzie utrudniający nam dążenie do celu... tak więc proszę o konkrety a nie o zniechęcanie mnie do projektu

finalnie chciałbym mieć pick up'a ktorego bede mogl wykorzystywac jak go fabryka stworzyła a w sezonie wakacyjnym chciałbym używać go jako holownika

obeceni ciagam cepke 1500 kg na haku kulowym, planowałem zakupić kemping 2 osiowy o masie 2T ale poruszanie sie z takim pojazdem na haku już do komfortowych nie należy

jazda z przyczepą na siodle jest bardziej stabilna dlatego zmierzam w tym kierunku...

jesli już do końca ogarne co i jak i uda mi się zrobić i zalegalizować holownik zaczne budowe przyczepy od podstaw - chodzi mi o to żeby mieć duża i komfortową przyczepę z odpowiednim zapasem /ladownością/ na klamoty gdyż fabryczne przyczepki 2 osiowe ciągane na haku kulowym maja znikomą ładowność

może nie bedzie to tak okazały zestaw jak ten:
Obrazek
będę chciał zmieścić się z wagą przyczepy w 2300-2500kg i wagą holownika tak abym mógł się poruszać mając prawko kat. B+E


Post Wysłano: 22 wrz 2012, 17:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

rozpatrujmy projekty realne.
to co zaprezentowałeś na zdjęciu to jest ciagnik siodłowy oryginalny.
kiedyś zdarzały się ciągniki tzw.mini dziś chyba też są niedawno ogladałem takie na stronach holenderskich.
jednak nie da się zrobić pojazdu wasch&go ze względów administracyjnych.
co do masy takiego zespołu pojazdu to na pewno będzie większa niż 3,5 tony więc i kategoria bedzie potrzebna przynajmniej C1+E.
co do zmian w karcie pojazdu - wszystko zależy od diagnosty i przecownika wydziału komunikacji oraz od opisów na tabliczkach pojazdu, a także dostępnych katalogów którymi posługują się SKP.
kiedyś ćwiczyłem zmiane DMC i ładowności pojazdu czyli chciałem wróćić do fabrycznych wartości czas ok 2 lata chodzenia, ale udało się.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 22 wrz 2012, 17:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Po Gdyni jeździ Atego 8XX. Raczej nad czymś takim bym myślał :)
http://allegro.pl/mercedes-atego-1328-c ... 33152.html tutaj większe DMC :) Ale to normalnie na CE się kwalifikuje :)


Post Wysłano: 22 wrz 2012, 17:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 cze 2011, 23:31
Posty: 184
GG: 3477552
Samochód: MAN 12.224 Sprinter 412 Atego 1528

ja bym kupił jakiegoś sprintera lub mascota:) z NL który był oryginalnie ciągnikiem siodłowym w dubel kabinie. tanio prosto legalnie. po zainstalowaniu pneumatycznych foteli i paru bajerów nie powinno odbiegać komfortem od pickupa z stanów a na-pewno będzie mniej paliło i będzie bezpieczniejsze w razie wypadku


Post Wysłano: 22 wrz 2012, 17:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1365
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Kolego cos mi sie wydaje żę ty i ten co chce zamiaszkać na pace sprintera to jedna rodzina :lol: pochodzicie z klanu ściemniacza który był w uzbekistanie czy kij wie gdzie :lol:


Post Wysłano: 22 wrz 2012, 18:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Taka drobna uwaga, która może Ci pomóc w dalszych rozmowach, żebyś był dobrze rozumiany.
Z kontekstu wynika, że potrzebujesz ciągnik siodłowy i NACZEPĘ, a przynajmniej tym jest ten zestaw, który pokazałeś.
Przyczepa ma dyszel, jest mocowana albo na haku (w samochodach osobowych), albo za pomocą sprzęgu (w ciężarówkach), w ten sposób:
http://www.zaopatrzenie.net.pl/wozki-tr ... tyczny.jpg
Naczepa z kolei ma sprzęg siodłowy:
http://ww1.safholland.pl/SiteCollection ... PLUS_1.jpg
i sworzeń królewski:
http://ww1.safholland.pl/SiteCollection ... ingpin.jpg

Aby trochę "usystematyzować" to co napisałem, polecam zajrzeć na stronę jednego z największych producentów osprzętu do ciężarówek, w tym sprzęgów. Dowiesz się też m.in jakie są wielkości tzw. siodeł:
http://www.jost-world.com/home.html?L=1

Inna sprawa, uważam, że dobrze Ci koledzy podpowiadają. Auto dostawcze, będące ciągnikiem siodłowym, będzie łatwiejszym rozwiązaniem niż przerabianie samochodu. Jednak może to ograniczyć jego użytkowanie poza sezonem. Plusem z kolei będzie lepsza aerodynamika zestawu, bo busy są wyższe.


Post Wysłano: 22 wrz 2012, 18:20

Jemu chodzi o Pickupa. W pace z tyłu wrzuca się siodło i zaczepia przyczepkę. A jak nie trzeba to wywala siodło i zostaje sam pick up. W Usiech tak często robią, kempingi, lawety czy prawie normalne naczepy.

Tak w temacie :mrgreen:
Obrazek


Post Wysłano: 22 wrz 2012, 18:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 wrz 2012, 16:37
Posty: 4

Cytuj:
Jemu chodzi o Pickupa. W pace z tyłu wrzuca się siodło i zaczepia przyczepkę. A jak nie trzeba to wywala siodło i zostaje sam pick up

...jedna osoba zrozumiala co mam na mysli :/

nie chce sprintera czy lt ...bo komfort podrozowania z rodzina tam autem bedzie raczej sredni...
zestaw jaki pokazalem na obrazku mial tylko zasugerowac o czym mowa

nie piszcie mi o kategoriach prawa jazdy - wyzej napisalem ze mam B+E wiec max 3500kg + 3500kg i nie mam w planie robic kolejnego prawka

a model pick up'a ktory mialby byc przerobiony ma DMC 2500-2550 kg i DMC O.1 2300-2500 kg wiec wiecej nie pociagnie - tych wag bede musial sie trzymac...


Post Wysłano: 22 wrz 2012, 19:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Jemu chodzi o Pickupa. W pace z tyłu wrzuca się siodło i zaczepia przyczepkę. A jak nie trzeba to wywala siodło i zostaje sam pick up. W Usiech tak często robią, kempingi, lawety czy prawie normalne naczepy.

Tak w temacie :mrgreen:
Obrazek
zgadza się, ale w "usiach " są chyba inne przepisy prawa o ruchu drogowym dlatego wcześniej napisałem ''REALNIE" a nie wirtualnie.
zupełnie inna sprawa to to, że na zaprezentowanym przez ciebie zdjęciu jest pick-up z przyczepą, a nie naczepą.


do bodzio:
jak jesteś z okolic warszawy to podjedź sobie do cyrku Zalewski (obecnie Targowa X Solidarności) tam mają w taborze kilka takich zestawów jak potrzebujesz - tylko że oni używają ich wyłącznie do ciągania naczepy kampingowej, a nie do czegos jeszcze dodoatkowo.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 22 wrz 2012, 19:13

Wspomniałem o Usiech bo stąd właśnie cały zamysł jest. A zdjęcie od tak wrzuciłem bo mi się skojarzyło.

Jak trzeba to mogę spróbować zdobyć namiar na jakiś ludzi w Chicago (Polaków), którzy bliżej wyjaśnią jak to jest zrobione techniczne. Nie pomogę jednak z formalnościami w Polszy, nie orientuje się.


Post Wysłano: 22 wrz 2012, 19:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 wrz 2012, 16:37
Posty: 4

Cytuj:
Wspomniałem o Usiech bo stąd właśnie cały zamysł jest. A zdjęcie od tak wrzuciłem bo mi się skojarzyło.

Jak trzeba to mogę spróbować zdobyć namiar na jakiś ludzi w Chicago (Polaków), którzy bliżej wyjaśnią jak to jest zrobione techniczne. Nie pomogę jednak z formalnościami w Polszy, nie orientuje się.

jak mozesz to zgłęb temat czy tak sprzegane przyczepy oprocz hamulcow sterowanych elektrycznie, hydraulicznie czy pneumatycznie - wystepuja rowniez z hamulcem najazdowym


Post Wysłano: 22 wrz 2012, 23:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2007, 1:12
Posty: 363
Samochód: cx9
Lokalizacja: Kowale

co do papierów to nie powinno być wielkich trudności zalezy od diagnosty własciwie zeby to wszystko dobrze opisał czyli coś w stylu " w miejsce fabrycznych punktów mocowania zamontowano "np. siodło, sprzęg czy jak to nazwać" marki takiej a takiej nr fabr r.pr. " to wszystko robi się na przeglądzie dodatkowym robiąc zmiane przeznaczenia pojazdu. ew potrzebna bedzie zaswiadczenie z warsztatu ktory to zekomo zamontował i faktura.
jeśli nie masz jeszcze pickupa to latwym rozwiazaniem było by zakup dodgea ram-a, a podejrzewam ze cały zestaw będzie łatwy do skompletowania na częsciach z usa.
http://www.liveworkdream.com/wp-content ... onpass.jpg

http://www.autoaccessoriesgarage.com/To ... _364600023

www.youtube.com/watch?v=uWy06qz-onc


Post Wysłano: 23 wrz 2012, 11:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 cze 2011, 9:39
Posty: 246
Lokalizacja: Warszawa

Cytuj:
Co do samego sprzęgu, to nawet na stronie którą podał JĘDREK, jest siodło o jakie prawdopodobnie chodzi użytkownikowi bodzio.
Co do montażu, polecił bym warsztat który montuje haki holownicze. Oni wystawią papierek na podstawie którego będzie można wbić taki sprzęg w dowód rejestracyjny.
Co do legalności, myślę że nie będzie problemu, bo jak wspominał zzx, takie zestawy posiada cyrk. Są też w Polsce firmy które przerabiają auta na ciągniki siodłowe(chociaż zazwyczaj "bazą" są dostawczaki).


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: