Strona 131 z 139 [ Posty: 2777 ] Przejdź na stronę Poprzednia 1129 130 131 132 133139 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 11 sty 2015, 14:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2012, 13:09
Posty: 1015
Samochód: słaby!

no no, poważny gabaryt i to jeszcze pilotują :shock: :lol: widać że to super kierowniczka z międzynarodówki przyzwyczajona do autostrad i automatycznej skrzyni, bo pojęcia o jeździe brak. niejeden świeżo po zdaniu prawka pojechałby lepiej.

jak to w końcu jest z tymi gabarytami, bo wiele razy widziałem poważniejsze ładunki i nikt tego nie pilotował, od jakiej długości i szerokości wymagany jest pilotaż, czy może tyle osób na przypale lata :mrgreen:

_________________
Pilot szwedzkiego samolotu z uszkodzonym wirnikiem


Post Wysłano: 11 sty 2015, 14:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 maja 2006, 15:20
Posty: 42

Chłopaki spokojnie, nie jedźcie tak po dziewczynie. Młoda fajna kobitka, widać lubi wyzwania robi trochę show, ale przyzwyczai się do gabarytów i będzie śmigać z sandałem w podłodze, z jeszcze większymi ładunkami.


Post Wysłano: 11 sty 2015, 15:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 sty 2010, 20:21
Posty: 109
GG: 7363390
Samochód: Opel Vivaro
Lokalizacja: Częstochowa SC/ Łódź

Teoretycznie już od 3.20 szeroko i 23 długo. A jak jest to każdy wie :mrgreen:


Post Wysłano: 12 sty 2015, 1:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 mar 2005, 20:40
Posty: 358
GG: 0
Lokalizacja: Gliwice

Drugi etransport się robi. Na prawdę tak wam zależy na nie powodzeniach Iwony? Serio potrzebujecie filmików z jej negatywną jazdą, a każde spowolnienie negujecie? Opamiętajcie się. Widzę, że negatywnie wypowiadają się osoby: 1. bez prawka C+E; 2. z doświadczeniem w cofaniu tylko pod rampę; 3. hejterzy. Dlaczego nie wypowiadają się ludzie z doświadczeniem na gabarytach? Bo to nie przychodzi po miesiącu, wyczucie szerokosci, dlugosci wymaga wprawy. Chętnie zobaczę jak hejtujący Iwonę zawodowi kierowcy zawodowi pokonują np. Szczekociny (wystarczy 4,00 m szeroko np. 40 cm od ziemi). Kto się liczy z kontrolą policji bądź kontrolą powierzonego ładunku? Nie zawsze wchodzenie w zakręt na odcięciu równa się z profesjonalizmem. Profesjsonalistą jest ten, który wie, co transportuje, a nie ten, który szybciej pokona dany odcinek. To nie polska chiny w 24 godziny. A jeśli następnym razem się nie uda, kto poniesie tego konsekwencje? Oczywiście, że kierowca.

_________________
Uważaj na zapałki, którymi w czasie jazdy podtrzymujesz oczy, gdyż mogą się zapalić lub wbić w gałki oczne.


Post Wysłano: 12 sty 2015, 2:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

O ile się orientuję (po ładunku),to był jej pierwszy transport.Pewnie teraz już jej lepiej idzie.Ja z wiatrakiem nie zwalniam przy zjeździe z autostrady,pod warunkiem,że pilotuje mnie Foxiu :)

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Post Wysłano: 12 sty 2015, 2:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 wrz 2007, 0:57
Posty: 242
GG: 1
Samochód: Schwerlastsattelzugmaschine
Lokalizacja: Śląsk

Cytuj:
Dlaczego nie wypowiadają się ludzie z doświadczeniem na gabarytach? ....
A co tu pisać skoro wszyscy wiedzą lepiej jak się z gabarytem jeździ, (w tym kraju każdy jest lekarzem, mechanikiem i na kafelkach tez każdy się zna). Na pewno przyjdą chwile zwątpienia, uszkodzone ładunki, znaki i wtedy się zacznie że "to baba i do garów" :lol: ale już chyba przywykła do takich przycinek. Mam wielki szacun że podjęła to wyzwanie i nie wstydzi się pokazać pierwszych kroków. Zróbcie sobie eksperyment załóżcie sobie kamerę w kabinie albo stańcie przed kamerą TV i wykrztuście kilka sensownych zdań potem popatrzcie jak to wygląda, będzie niezły ubaw.... :lol: Życzę koleżance jak najlepiej, dużo wytrwałości bo to nie jest łatwy kawałek chleba ale daje naprawdę dużo satysfakcji. Muszę tez przyznać ze w FH4 biegi wchodzą fatalnie wiec nie dziwie się że jest jej ciężko. A kolegom z piaskownicy (którzy słyszeli coś o gabarytach na dużej przerwie), 13,6 metrowcom ( którzy staja na miejscach dla gabarytów chociaż "rajki" są puste) i innym forumowym "specjalistom" dziękujemy za komentarze. Tak się składa że wiadomo kto siedzi w gabarytach a komu tylko coś się o nich wydaje na tym forum.
Osobiście mam wielkie uznanie dla kolegów z BDf-ów którzy potrafią cofnąć z "winkla" pod kontenery z przyczepą na dyszlu. Lubie patrzeć jak przepinają kontenery na parkingu i są mistrzami.... :roll:
Ja moim zestawem nawet na pusto nie mam zamiaru cofać sam (i wcale się tego nie wstydze) :) od tego są ludzie do pomocy.

_________________
Pozdrawiam "nienormatywnych" i "nienormalnych" na drodze.
Mega Windmill Transporter Driver


Post Wysłano: 12 sty 2015, 13:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 wrz 2008, 21:48
Posty: 539

ciekawy jestem czy znalazł by się jeden odważny spośród krytykujących wszystko i wszystkich (nie chodzi mi już o ten konkretny przykład tej dziewczyny a ogólnie ) który do kamery przedstawił by się z imienia nazwiska potem skrytykował, wytkną błędy powiedział że zrobi to lepiej ,wsiał i pokazał co potrafi.

na radiu, parkingu ,za ekranem wszyscy asy tylko codziennie widzę takich co "na prawo nie cofają bo po co sobie życie utrudniać" w rajkę problem wjechać prosto i milion innych kalectw


Post Wysłano: 12 sty 2015, 15:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

Swoją drogą, bo mnie to trochę zdziwiło - czemu ciągnik do gabarytów ma skrzynie manualną? Wiem, że któryś producent ma manuala w opcji, nie wiem jak Volvo, ale wydaję mi się, że w takich warunkach automat byłby lepszy.


Post Wysłano: 12 sty 2015, 23:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 wrz 2007, 0:57
Posty: 242
GG: 1
Samochód: Schwerlastsattelzugmaschine
Lokalizacja: Śląsk

Cytuj:
Swoją drogą, bo mnie to trochę zdziwiło - czemu ciągnik do gabarytów ma skrzynie manualną? Wiem, że któryś producent ma manuala w opcji, nie wiem jak Volvo, ale wydaję mi się, że w takich warunkach automat byłby lepszy.


Napisz dlaczego uważasz ze jest lepszy :?: Bo masz czas patrzeć w lusterka? Też mam manuala i raczej bym tego nie zmienił a przynajmniej Volvo nie oferuje żadnej godnej "ciężkiego transportu" alternatywy. Ten temat był już tu wałkowany ale jestem ciekawy twojej odpowiedzi. Koleżanka pracuje w firmie w której nie ma żadnego "automata" i są to auta o bardzo specyficznej kompletacji :lol: :lol: :lol: :roll:

_________________
Pozdrawiam "nienormatywnych" i "nienormalnych" na drodze.
Mega Windmill Transporter Driver


Post Wysłano: 12 sty 2015, 23:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4061
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Cytuj:
Ten temat był już tu wałkowany ale jestem ciekawy twojej odpowiedzi.
Możesz podać gdzie? Ja chętnie poczytam.

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 13 sty 2015, 0:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 wrz 2007, 0:57
Posty: 242
GG: 1
Samochód: Schwerlastsattelzugmaschine
Lokalizacja: Śląsk

Cytuj:
Cytuj:
Ten temat był już tu wałkowany ale jestem ciekawy twojej odpowiedzi.
Możesz podać gdzie? Ja chętnie poczytam.
Mamy tu 131 stron wypocin o gabarytach jakoś nie chce mi się szukać.... :wink:
Moim zdaniem żaden automat nie jest tak dobry żeby nie stanąć pod górę a jak na razie każdy stanął ( Opticruise, I-shift, ZF EcoSplit) w programie automatycznym, jedyne co potem ruszyło pod góre to ZF bo był z WSK 440 i raczej nie mówię tu o 40t masy zestawu.

(73' de sq9anc :) )

_________________
Pozdrawiam "nienormatywnych" i "nienormalnych" na drodze.
Mega Windmill Transporter Driver


Post Wysłano: 13 sty 2015, 0:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4061
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Na własne oczy widziałem, że można z ładunkiem 10t zagotować sprzęgło w PowerShift'cie 2.
Także nie umniejszając waszym umiejętnościom, sama skrzynia(jako całość licząc od koła zamachowego), mimo że "mundra", sobie nie poradzi. Jak się człowiek uprze, to można jej zrobić na złość :wink:
Cytuj:
Mamy tu 131 stron wypocin o gabarytach jakoś nie chce mi się szukać.... :wink:
Myślałem, że może kojarzysz rejon tej książki. Również daruje sobie wertowanie.

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 13 sty 2015, 0:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

W zasadzie po to zapytałem, żeby się dowiedzieć i poczytać, a nie być samemu odpytywanym. Ale ok, powiedz w takim razie co jest nie tak w moim rozumowaniu.
Faktycznie, automat może mniej absorbować uwagę kierowcy, choć nie przypisywał bym temu kluczowej roli. Natomiast i-shift myślę że pomógłby oszczędzić sprzęgło, które ma dość trudną pracę w takich samochodach. Z to co wiem w najcięższych autach o tym przeznaczeniu, stosuje się sprzęgła hydrokinetyczne, zamiast zwykłych ciernych. Co więcej, w przypadku najnowszego i-shifta z dwoma sprzęgłami, samochód powinien efektywniej się rozpędzać. Najbardziej widać to tam, gdzie samochód ma największą szansę wytracić prędkość podczas rozpędzania, czyli jak jest ciężko albo pod górę.
Na moje laickie oko, to warunki, gdzie taki automat powinien dobrze służyć.


Post Wysłano: 13 sty 2015, 2:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 wrz 2007, 0:57
Posty: 242
GG: 1
Samochód: Schwerlastsattelzugmaschine
Lokalizacja: Śląsk

Cytuj:
W zasadzie po to zapytałem, żeby się dowiedzieć i poczytać, a nie być samemu odpytywanym. Ale ok, powiedz w takim razie co jest nie tak w moim rozumowaniu.
Faktycznie, automat może mniej absorbować uwagę kierowcy

Tak tu masz racje, nie jestem przeciwnikiem automatów ale nie są tak dobre jak się to wszystkim wydaje. Może kiedyś I-shift + I-Cruise będzie pamiętał ze na Porta Westfalica (A2) jest 6% wzniesienia i nie będzie uporczywie trzymał się zielonego pola co kończy się fatalnie, puki co na prawdę przy 100t na plecach lepszy jest manual.
Cytuj:
Natomiast i-shift myślę że pomógłby oszczędzić sprzęgło, które ma dość trudną pracę w takich samochodach.
Tak jeśli byłby bieg pełzający, I-shift tego nie ma, potrafi startować z 3-5 biegu co przy manewrach jest nieporozumieniem (trzeba go ręcznie ściągać do 1. które i tak do manewrów jest za szybkie) sprzęgło dąży do jak najszybszego przekazania mocy i albo ciągnie albo nie, nie na tzw. półsprzęgła nawet przez chwile. i tu najlepszy jest Opticruse z normalnym pedałem sprzęgła (już nieprodukowany)
Cytuj:
Z to co wiem w najcięższych autach o tym przeznaczeniu, stosuje się sprzęgła hydrokinetyczne, zamiast zwykłych ciernych.
Tak, ale Volvo tego już nie oferuje. Kinetyka zawsze występuje w parze ze sprzęgłem ciernym (z wyjątkiem Alisona) Kinetyka ma duży minus, generuje dużo strat energii (zwiększa zużycie paliwa i wymaga wydajnego chłodzenia) najlepsze dostępne rozwiązanie to "VIAB" Voith-a stosowany w Mercedesie
Cytuj:
Co więcej, w przypadku najnowszego i-shifta z dwoma sprzęgłami, samochód powinien efektywniej się rozpędzać.

I-Shift Dual Clutch jest tylko do 2800Nm. wiec pod gabaryt trochę mało ale pewnie by się sprawdził po "górach" bo będzie szybko redukował biegi (co niestety przy zwykłym trwa zbyt długo i nim zmieni bieg to już prędkość spadnie i trzeba by zredukować o dwa, nim to zrobi to już stoisz) Można zrobić to manualnie ale przecież to jest automat :D Więc ja wole wcisnąć sprzęgło włączyć taki bieg który I-shift włączy za 1 min. To takich kilka uwag co do automata w ciężkim transporcie. Można by tu jeszcze napisać jak fajnie wyjeżdża się automatem jak się gdzieś zagrzebiesz :lol: :lol:
Dziwie się ze duże silniki maja automaty i pojedyncze tarcze sprzęgłowe, fajnie byłoby 750ps w manualu na dwóch tarczach..... :lol: tego Volvo Ci nie zrobi :roll:

_________________
Pozdrawiam "nienormatywnych" i "nienormalnych" na drodze.
Mega Windmill Transporter Driver


Post Wysłano: 13 sty 2015, 9:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2012, 13:09
Posty: 1015
Samochód: słaby!

Cytuj:
Moim zdaniem żaden automat nie jest tak dobry żeby nie stanąć pod górę a jak na razie każdy stanął ( Opticruise, I-shift, ZF EcoSplit) w programie automatycznym
nie ma to jak z ciężkim gabarytem wspinać się pod wzniesienia w trybie automatycznym, pełen profesjonalizm. te żałosne automaty nie radzą sobie z dobieraniem biegów na pusto, a co dopiero z ładunkiem.

_________________
Pilot szwedzkiego samolotu z uszkodzonym wirnikiem


Post Wysłano: 13 sty 2015, 10:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5924

No i elegancko. Dzięki za odpowiedź ;)


Post Wysłano: 13 sty 2015, 11:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 sty 2010, 0:49
Posty: 241

Post Wysłano: 13 sty 2015, 12:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2591
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
ciekawy jestem czy znalazł by się jeden odważny spośród krytykujących wszystko i wszystkich (nie chodzi mi już o ten konkretny przykład tej dziewczyny a ogólnie ) który do kamery przedstawił by się z imienia nazwiska potem skrytykował, wytkną błędy powiedział że zrobi to lepiej ,wsiał i pokazał co potrafi.
Ode mnie się zaczęło, więc czuję się wywołany do odpowiedzi. Nie krytykuję, po prostu wydawało mi się, że poradzi sobie lepiej, po obserwacjach jej poprzednich filmów. Fajnie, że podjęła się wyzwania, ale ciekawe jak to będzie wyglądało przy czymś konkretniejszym? A może po prostu ktoś zrobił z niej (co byłoby smutne) maskotkę firmy i do końca życia będzie ciągać 3 metry szeroko? Czego jej oczywiście nie życzę, bo z tego co słyszałem z jej filmów to nie o to jej chodziło. Samych sukcesów życzę generalnie.
Cytuj:
na radiu, parkingu ,za ekranem wszyscy asy tylko codziennie widzę takich co "na prawo nie cofają bo po co sobie życie utrudniać"
A tu to już Cię kolego poniosło. Nawet jakbym cofał koncertowo na prawą rękę (a problemów większych z tym nie mam) to i tak będę zawsze robił tak, żeby w ramach możliwości cofać na lewo. To rozsądek, a nie wyznacznik umiejętności...

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 13 sty 2015, 13:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2013, 14:43
Posty: 25
Samochód: Bmw
Lokalizacja: Łódź

zezwolenie kat 5 :D a w rozmowach wszystko błysk . uniwersal-profesial


Post Wysłano: 13 sty 2015, 23:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 wrz 2007, 0:57
Posty: 242
GG: 1
Samochód: Schwerlastsattelzugmaschine
Lokalizacja: Śląsk

Cytuj:
No i elegancko. Dzięki za odpowiedź ;)
Cieszę się że mój przydługawy wywód przybliżył Ci mój punkt widzenia na ten aspekt transportu "nienormalnego" Nie wspomniałem o bliskich spotkaniach z kolegami po fachu po zachodniej stronie Odry: Ok,
masz fajny sprzęt ale jak masz automat to nawet nie chcą z tobą gadać..... :roll: naprawdę sprawdzone kilka razy (pomijam fakt ze niemiecki kierowca gabarytu jak jest w pracy to ma ubraną koszule z flaneli, ogrodniczki i buty ze "stalkapami") i to jest kierowca :!: :!: :!: Kurde chłopaki mają racje ja wykańczam kilka par dżinsów rocznie. :D
Cytuj:
Cytuj:
Moim zdaniem żaden automat nie jest tak dobry żeby nie stanąć pod górę a jak na razie każdy stanął ( Opticruise, I-shift, ZF EcoSplit) w programie automatycznym
nie ma to jak z ciężkim gabarytem wspinać się pod wzniesienia w trybie automatycznym, pełen profesjonalizm. te żałosne automaty nie radzą sobie z dobieraniem biegów na pusto, a co dopiero z ładunkiem.
Taka jest prawda często jak jeździmy z kolegami z Niemiec to mozna sie popłakać (kolega ma 90t, 12osi, MAN 540 automat, ja 600 115t FH16 15osi ) i gościu staje mi na A9 przed Pegnitz bo mu automat się zamyślił, ja spokojnie wybieram go "lewą" na 5-tym biegu.... potem pyta jak to zrobiłem i czemu tak szybko jeżdżę... :lol:
Cytuj:
Universal zgubił betonową belkę pod Poznaniem:

:( :( z tego co mi przekazano to zawiódł sprzęt, i każdego może to spotkać. Zabezpieczenie takich belek jest problematyczne, po prostu leżą na osiach i proszą się o kłopoty :!: . Jak ktoś nie jeździł takim wynalazkiem to nawet niech nie zabiera głosu.
Cytuj:
zezwolenie kat 5 :D a w rozmowach wszystko błysk . uniwersal-profesial

Byłeś, jechałeś, czy tylko bijesz piane.....dostałbyś zlecenie pojechałbyś jak kazdy.

_________________
Pozdrawiam "nienormatywnych" i "nienormalnych" na drodze.
Mega Windmill Transporter Driver


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 131 z 139 [ Posty: 2777 ] Przejdź na stronę Poprzednia 1129 130 131 132 133139 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: