Auto-Mix - lodówki samochodowe, klimatyzatory postojowe, usługi transportowe, transport międzynarodowy.

Truck-Man Części Man

40TON.netKonektor5000.pl anteny CB radia



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2737 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5137 Następna
Autor Wiadomość
PostWysłano: 30 maja 2006, 22:09 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 16 lut 2005, 20:21
Posty: 946
Lokalizacja: Łódź/Wieluń
Przewozy ponadnormatywne to transporty, których wymiary całkowite (długość, szerokość, wysokość), ciężar oraz naciski osi przekraczają dopuszczalne wielkości parametrów określonych w przepisach o ruchu drogowym. Można przyjąć umowne założenie, że przewozy ponadnormatywne to takie, których gabaryty przekraczają długość 16,50 m, szerokość 2,50 m, wysokość 4,00 m oraz ciężar całkowity 42 t. Wymagają one uzyskania zezwoleń specjalnych, aby transport mógł się odbyć bezpiecznie i w majestacie prawa. Im dłuższa trasa przejazdu i im większe przekroczenia długości, szerokości i wysokości, tonażu i nacisków na osie, tym opłaty za zezwolenia są wyższe. Ładunki nienormatywne realizowane są na ogół bez większych utrudnień dla ruchu, ponieważ przejeżdżają przede wszystkim nocą przy ograniczonej ilości pojazdów na drodze.


Ostatnio zmieniony 19 cze 2007, 10:15 przez Mariusz, łącznie zmieniany 3 razy.

Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 30 maja 2006, 23:13 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 3116
Jeżeli chodzi o transport gabarytowy, to niewątpliwie częstym widokiem na niemieckich drogach jest transport konstrukcji elektrownii wiatrowych. Jak wiadomo w Niemczech jest niezliczona ilość tych urządzeń energetyki odnawialnej, caly czas się rozwija, tak więc najprostszym rozwiązaniem w dostarczaniu niezbędnych materialów jest transport drogowy.


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 31 maja 2006, 15:51 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 975
Lokalizacja: WIELKOPOLSKA
Jak wiadomo do transportu gabarytowego należą wszelkiego rodzaju maszyny,generatory i inne ciężkie i zajmujące duże powierzchnie ładunki.

_________________
Fan Volvo
Nowe spodnie-100zł,nowy telefon-500zł,obecność na WC-bezcenne.....


Ostatnio zmieniony 01 cze 2006, 11:47 przez łukasz, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 31 maja 2006, 22:13 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 16 lut 2005, 20:21
Posty: 946
Lokalizacja: Łódź/Wieluń
Bardzo sie cieszę że ten temat sie rozwija. Jak wiadomo zestawy do transportu takich ładunków nieczęsto spotyka się na naszych drogach. U mnie w mieście są zakłady które produkują różnego rodzaju instalacje przemysłowe, częsci do maszyn budowlanych oraz szkielety hal. Pobliskie drogi i skrzyżowanie zostały zaprojektowane tak aby takie zestawy mogły się swobodnie przemieszczać.


Ostatnio zmieniony 19 cze 2007, 10:18 przez Mariusz, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 03 cze 2006, 22:41 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 3116
Nom a ja dodam coś od siebie, chociaż w tym przypadku trudno mówić o ładunku nienormatywnym. Pzdr. :wink:

Obrazek


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 05 cze 2006, 21:41 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1261
Fotki z Transannaberg są nieaktualne i aż dziw bierze że tak dobrze prosperująca firma nie zajmuje się aktualizacją strony.
Obrazek Obrazek Obrazek

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 14 wrz 2006, 14:01 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 728
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia
Goście się troche namęczyli, bo te drzewa utrudniały im przejazd.


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 27 lis 2006, 19:14 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 16 lut 2005, 20:21
Posty: 946
Lokalizacja: Łódź/Wieluń
Znalazłem w necie kilka ciekawych filmików związanych z tematyką transportu ładunków ponadnormatywnych.

filmik 1

filmik 2

filmik 3

filmik 4

filmik 5

filmik 6

http://www.youtube.com


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 01 gru 2006, 22:13 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 kwie 2006, 18:11
Posty: 263
Samochód: 5.2L Magnum V8 oraz 1.8 Twin Spark
Lokalizacja: Poznań
Gabaryt po wojskowemu:
http://www.youtube.com/watch?v=7xtCf6BY8jk

(C) ja czyli CZOŁGEY

_________________
Aktualności i ciekawostki ze świata samochodów użytkowych:
40ton.net


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 10 gru 2006, 15:34 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 03 gru 2006, 17:42
Posty: 6
Czy ktoś wie ile maksymalnie może wystawać za naczepe ładunek.
Chodzi mi tutaj o ramie koparki,które wystaje 6 metrów.Szukałem w przepisach i nic.
Może ktoś miał podobny problem?

_________________
sławek


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 10 gru 2006, 15:43 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sty 2006, 16:05
Posty: 849
Samochód: kadetem tera
sławek pisze:
Czy ktoś wie ile maksymalnie może wystawać za naczepe ładunek.


Oczywiście im mniej tym lepiej. Jeśli chodzi o 6m to jest to za dużo, dużo za dużo. Jak jest 2m to już jest sporo :wink:

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=YTdDuklzIxk

"MAM WYJE BANE NA TIRY!"


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 18 gru 2006, 21:44 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1261
Rafcio pisze:
Firma ta jest bodajże z Zamościa


Panas (nie mylić z Pamasem) znajduje się w Zwierzyńcu a faktycznie mieli otwierać biuro w Zamościu.Jezdziłem z nimi już parę razy na wschód.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 08 sty 2007, 15:54 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sty 2006, 16:05
Posty: 849
Samochód: kadetem tera
I daf-ik z koparką następnym przykładem źle zabezpieczonego ładunku łańcuchy też powinny być na odciąg (pos skosie) aby maszyna nie miała żadnej możliwości przesunięcia się, w tym przypadku na łuku mogło by zerwać łańcuchy :wink:

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=YTdDuklzIxk

"MAM WYJE BANE NA TIRY!"


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 08 sty 2007, 18:46 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 07 cze 2006, 8:14
Posty: 204
Grzesiek EK pisze:
I daf-ik z koparką następnym przykładem źle zabezpieczonego ładunku łańcuchy też powinny być na odciąg (pos skosie) aby maszyna nie miała żadnej możliwości przesunięcia się, w tym przypadku na łuku mogło by zerwać łańcuchy :wink:


nie widze tam nic niebezpiecznego, koparka przypieta jest fachowo i typowo,
nie da się zaczepić łańcuch wysoko lub po skosie bo po prostu nie ma gdzie- nie ma uchwytów (w dodatku niektóre łancuchy mają po 1.5m długości i nie siegnie w niekótre miejsca)
łancuch nie jest pasem więc nic mu sie nie stanie na krawędzi,
a poza tym koparka jest na gąsienicach i bardzo stabilna,
w sposób o którym piszesz mocuje sie elementy niestabilne takie jak zbiorniki, silosy elementy wysokie i chwiejne- które mogą się zesunąć itp.

owszem lepiej dmuchac na zimne,ale chyba nie wiesz chyba jaką wytrzymałość przezuntują łańcuchy...

Z gabarytami nie jeżdżą młodzi "zieloni" kierowcy bez doświadczenia, któzy nie wiedzą jak mocować ładunki tymbardziej w europie zachodniej...

_________________
- szybciej , szybciej...
-... i tak powoli będą Cię wynosić...
--------------------------------------------------------------------------------------------
SPRZEDAŻ SAMOCHODÓW, NACZEP : http://www.nego.otomoto.pl


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 08 sty 2007, 20:41 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sty 2006, 16:05
Posty: 849
Samochód: kadetem tera
ADAMO pisze:
nie widze tam nic niebezpiecznego, koparka przypieta jest fachowo i typowo


Powiem tak jest dobrze ale mogło być idealnie :wink:

ADAMO pisze:
nie da się zaczepić łańcuch wysoko lub po skosie bo po prostu nie ma gdzie- nie ma uchwytów (w dodatku niektóre łancuchy mają po 1.5m długości i nie siegnie w niekótre miejsca)


To w takim razie co to za sprzęt? Nie ma uchwytów, za krótkie łańcuchy :roll:

ADAMO pisze:
a poza tym koparka jest na gąsienicach i bardzo stabilna,


Ale zauważ że stoi na blasze więc o to aby pojechała nie trudno :wink:

ADAMO pisze:
w sposób o którym piszesz mocuje sie elementy niestabilne takie jak zbiorniki, silosy elementy wysokie i chwiejne- które mogą się zesunąć itp.


W ten sposób mocuje się już prawie wszystko i prawie zawsze (jeżeli tylko można) a BAG w niemczech nawet wymaga takiego mocowania.
:wink:

ADAMO pisze:
chyba jaką wytrzymałość przezuntują łańcuchy...


Dobry atestowany łańcuch koło 8ton
:wink: A taka koparka waży koło 30

ADAMO pisze:
Z gabarytami nie jeżdżą młodzi "zieloni" kierowcy bez doświadczenia, któzy nie wiedzą jak mocować ładunki tymbardziej w europie zachodniej...


I tu nie do końca się zgodze jeżdzą wszyscy bez względu na wiek i znam wile przykładów. I doświadczenie polega na tym żę pojeździli dwa tygodnie z innym kierowcą i przeszli badania.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=YTdDuklzIxk

"MAM WYJE BANE NA TIRY!"


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 08 sty 2007, 21:36 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 07 cze 2006, 8:14
Posty: 204
Nie wiem czy kidokolwiek woziłeś koparki lub je mocowałeś, przy kołowych jest jeszcze w miarę z mocowaniem, natomiast przy gąsienicowach , nie ma gdzie zaczepić i większość kierowców "łapie" za gąsienice, gdyż zaczepianie byle gdzie nie ma sensu, bo można tylko coś uszkodzić przy takiej koparce...

Występują różne łańcuchy na rynku, ja akurat używam takich 1.5 metrowych i nie zawsze da się ich użyć, oczywiście są i dłuższe wszystko jest kwestią ceny

nominalnie może mają łańcuchy i 8 ton , jednak my ciągneliśmy na takim łańcuchu zestaw ważący 18 ton pod górkę w niemczech - nie jest to żadna reguła ani zasada to co mówię, jednak łańcuchy wytrzymują dużo więcej niż mają znamionowo, w końcu taka ich rola.

koparka jak sam mówisz waży 30 ton - nie jest to mało- tak szybko ruszyć ją to nie takie proste a poza tym jest oparta o balkon, więc przesunąc się nie ma za bardzo gdzie w razie hamowania, na boki tez się nie zsunie chyba że kierowca jest debilem, wtedy jest wszystko możliwe, mimo przypięcia 2 łancuchami na bok...

owszem może i BAG wymaga, ale tak tej koparki nie można przymocować i ja nie widziałem jeszcze innego mocowania gąsiennic,

Jesli jest tak jak mówisz to nie dziwię się że kiedyś spotkałem przed świeckiem polski gabaryt wiozący ogromny element czegoś który zsunął się z naczepy i czekał na przyjazd dzwigu, który miał ustawić z powrotem ładunek na swoje miejsce.

_________________
- szybciej , szybciej...
-... i tak powoli będą Cię wynosić...
--------------------------------------------------------------------------------------------
SPRZEDAŻ SAMOCHODÓW, NACZEP : http://www.nego.otomoto.pl


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 08 sty 2007, 21:53 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sty 2006, 16:05
Posty: 849
Samochód: kadetem tera
ADAMO pisze:
Nie wiem czy kidokolwiek woziłeś koparki lub je mocowałeś, przy kołowych jest jeszcze w miarę z mocowaniem, natomiast przy gąsienicowach , nie ma gdzie zaczepić i większość kierowców "łapie" za gąsienice, gdyż zaczepianie byle gdzie nie ma sensu, bo można tylko coś uszkodzić przy takiej koparce...


Większośc ładunków jakie wozimy to takie jak ta koparka powyrzej.
Chodzi mi o to aby złapać za gąsienice z lewej i do prawej strony nazcepy i tak cztery łańcuchy dwa z przodu dwa z tyłu.

ADAMO pisze:
oczywiście są i dłuższe wszystko jest kwestią ceny

Na bezpieczeństwie nie można oszczędzać. Samochód wożący takie ładunki powinien miec odpowiedni osprzęt do ich zabezpieczenia.

ADAMO pisze:
nominalnie może mają łańcuchy i 8 ton , jednak my ciągneliśmy na takim łańcuchu zestaw ważący 18 ton pod górkę w niemczech - nie jest to żadna reguła ani zasada to co mówię, jednak łańcuchy wytrzymują dużo więcej niż mają znamionowo, w końcu taka ich rola


Tu się zgodze ale w zależności od wagi łałdunku trzeba dobrać odpowiednią ilość łańcuchów :wink:

ADAMO pisze:
owszem może i BAG wymaga, ale tak tej koparki nie można przymocować i ja nie widziałem jeszcze innego mocowania gąsiennic,


My inaczej nie mocujemy i powiem Ci mało widziałeś bo większość tak mocuje tak masyny bo jest to najbezpieczniejszy sposób.

ADAMO pisze:
Jesli jest tak jak mówisz to nie dziwię się że kiedyś spotkałem przed świeckiem polski gabaryt wiozący ogromny element czegoś który zsunął się z naczepy i czekał na przyjazd dzwigu, który miał ustawić z powrotem ładunek na swoje miejsce.


To nie koniecznie wina młodych każdemu może się zdażyć coś nie przyjemnego :wink:

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=YTdDuklzIxk

"MAM WYJE BANE NA TIRY!"


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 08 sty 2007, 22:50 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1261
ADAMO pisze:
łancuch nie jest pasem więc nic mu sie nie stanie na krawędzi

Niestety łańcuch pociągnięty przez krawędz naczepy ma wytrzymałość 1,5 tony,w Niemczech juz te auto było by zatrzymane.Łańcuchy na krzyż 4 szt plus dwa od tyłu na odciąg.
Tablice ostrzegawcze (gabarytki) nie przepisowe,mają mieć 43X43 cm.To tak przy okazji przepisów.


ADAMO pisze:
w dodatku niektóre łancuchy mają po 1.5m długości i nie siegnie w niekótre miejsca)

To nie jest argument,nikogo to nie obchodzi,kierowca ma mieć i finito.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 08 sty 2007, 23:09 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 07 cze 2006, 8:14
Posty: 204
DRIVER1965 pisze:
Niestety łańcuch pociągnięty przez krawędz naczepy ma wytrzymałość 1,5 tony,w Niemczech juz te auto było by zatrzymane.


mam rozumiec że jesli nie ma się haków w podłodze lub innych uchwytow do mocowania ładunku, to łapanie pod spód - za tzwn"trawerse" przy naczepie (jak na zdjeciu) jest niefachowe i karane ?

Obrazek

_________________
- szybciej , szybciej...
-... i tak powoli będą Cię wynosić...
--------------------------------------------------------------------------------------------
SPRZEDAŻ SAMOCHODÓW, NACZEP : http://www.nego.otomoto.pl


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 08 sty 2007, 23:33 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1261
Jak najbardziej ADAMO a jeżeli mi nie wierzysz to zadzwoń do mojego szefa i zapytaj co sądzi o gabarytach prowadzonych przez policję w zagłębu Ruhr.Z jakiego kolwiek miasta ruszamy a ma nas pilotować policja zgłaszamy to 48 godz wcześniej do policji w Arnsberg (tam jest centrala).Najczęściej zieloni przyjeżdżają za dnia sporządzić protokół (oni mają paliwa w brud,mogą sobie jezdić) i zaczyna się trzepańsko.Sposób zamocowania ładunku,zapadki na łańcuchach,zapadki na grzechotkach,kontrolki na jednym i drugim.oświetlenie pojazdu,lość kogutów z przodu,zezwolenia.Trafił się nam nawet taki idiota który twierdzi że aby jezdić na § 70 trzeba znać język Niemiecki.Tak z takim zabezpiezeniem możesz dalej nie pojechać,potrzebne są "uszy".

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2737 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5137 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Christ - Myjnie samochodów ciężarowych i autobusów

Forum Samochodowe4trucks.pl - portal kierowcy