Auto-Mix - lodówki samochodowe, klimatyzatory postojowe, usługi transportowe, transport międzynarodowy.

Nowa Scania XT

40TON.netNaprawa foteli TIRDeski burtowe do naczep



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 237 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 512 Następna
Autor Wiadomość
PostWysłano: 04 lis 2006, 18:51 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 16 lut 2005, 20:21
Posty: 932
Lokalizacja: Łódź/Wieluń
Przewozi się w nich materiały sypkie zarówno spożywcze jak i chemiczne. Silosy dzieli się na leżace i podnoszone. W obu typach załadunek odbywa się przez górne włazy. Inaczej jest już z rozładunkiem. W silosach leżących rozładunek odbywa się poprzez otwory umieszczone w stożkach (najczęściej od 3 do 5), wyposażone w system wibrujący i zawory kulkowe doprowadzające sprężone powietrze. Wszystko to jest połączone jedną rurą i wyprowadzone na tył między osiami pojazdu. W silosach podnoszonych rozładunek odbywa się poprzez tylny stożek z zaworem. W czasie rozładunku silos jest unoszony do góry dzięki zastosowaniu podnośnika wywrotkowego. Ładunek jest wypychany ze zbiornika przez ciśnienie wytwarzane przez kompresor. Po rozładunku silosy są myte w specjalnych myjniach. Po umyciu wystawiany jest certyfikat czystości. Oprócz naczep-silosów można spotkaż też kontenery. Rozładunek odbywa sie podobnie jak w silosach unoszonych.

- silosy leżące

Obrazek

Obrazek

- silosy unoszone

Obrazek

Obrazek

- silos kontener

Obrazek

Obrazek

Na przykładzie oferty ze strony http://www.feldbinder.de


Ostatnio zmieniony 18 cze 2007, 23:31 przez Mariusz, łącznie zmieniany 3 razy.

Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 04 lis 2006, 19:17 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 kwie 2006, 17:43
Posty: 162
GG: 0
Samochód: bez adblue
Lokalizacja: SKL
Jak jezdziłem do Cekolu i Knaufa w Bełchatowie to pełno stało silosów od HOFFMANA !! Bardzo ciekawe sa wykonania tych silosów najbardziej wpadaja mi w oko z tłokiem silosy !! pozdro

_________________
EKIPA TYSIĄCA I JEDNEJ TARCZY :):)


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 04 lis 2006, 21:19 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 16 lut 2005, 20:21
Posty: 932
Lokalizacja: Łódź/Wieluń
Kilka zdjęć przedstawiajacych ciekawe konstrukcje znane z krajów skandynawskich.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 04 lis 2006, 23:37 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 20 wrz 2006, 15:16
Posty: 354
Lokalizacja: z nienacka!!!
Pozwolę sobie coś dodać/poprawić DeLa.
W silosach leżących stosowanych do transportu cementu, wapna, suszonych piasków technicznych, mączek, gipsów, pyłów itd. stosuje się zwykle silosy 2 lejowe(2 stożkowe) przyczyną jest niższa masa własna takich silosów. Silosy mogą mieć do 6 komór. Pneumatyczny system wibracyjny to jednak nadal jest wyszukanym dodatkiem niż standardem. Zawory kulowe stosuje się praktycznie tylko w transporcie spożywki, przy transporcie chemii niereagującej z gumą stosuje się zawory pneumatyczne. Rura wyładunkowa zwykle wyprowadzona jest do tyłu, lecz czasami zdarzają się silosy z rurą wyprowadzoną z boku(zwykle w starszych silosach).

Co do silosów podnoszonych to podam taką ciekawostkę, że po podniesieniu należy prowadzić pomiar prędkości wiatru i jeżeli prędkość wiatru przekroczy 12m/s należy przerwać rozładunek i opuścić silos(jeżeli dojdzie to wypadku to na 80% na się zagwarantowany hotel na min 2lata[chyba]). Silosy podnoszone mają zwykle pojemność od 39 do 63m3.

W porównaniu do plandek i innych naczep silosy osiągają niską masę własną ok. 4200kg do 4500kg dla standartowego silosa leżącego 2 lejowego o pojemności ok. 33-37m3, ale rekord chyba należy do włoskiej Piacenzy 3900kg!!!!
Silosy podnoszone mają zwykle pojemność od 39 do 63m3.

Aha, co do producentów tego typu naczep to powiem, że jakościowo liczą się tylko Spitzer i Feldbinder no i przy leżących silosach jeszcze włoski O.ME.P.S.(dawne zakłady spawalnicze Spitzera), reszta producentów dopiero się uczy robić takie naczepy.

_________________
ASS, GAS OR GRASS !!!
NOBODY RIDES 4 FREE !!!
Kat: A,B,C,E i reszta papierów, teraz tylko jazda.
DAF XF, CF, Scania R,4
Lotto przez internet i Multi multi online


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 05 lis 2006, 0:31 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 16 lut 2005, 20:21
Posty: 932
Lokalizacja: Łódź/Wieluń
bosman pisze:
Co do silosów podnoszonych to podam taką ciekawostkę, że po podniesieniu należy prowadzić pomiar prędkości wiatru i jeżeli prędkość wiatru przekroczy 12m/s należy przerwać rozładunek i opuścić silos

Czy urządzenia służące do pomiaru prędkosci są na wyposażeniu kierowców czy to firmy w których prowadzony jest rozładunek są zobowiązane do dokonywania pomiarów ?


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 05 lis 2006, 2:16 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 20 wrz 2006, 15:16
Posty: 354
Lokalizacja: z nienacka!!!
Szczerze mówiąc nie wiem. Poprostu znam taki wypadek gdzie rozładowywany był silos podnoszony o pojemności 58m3 i przewrócił się na osobę bedąca w pobliżu, urwało się mocowanie siłownika podnoszącego silos z powodu nadmiernego wiatru.
Nie znam sczegółów tego przepisu, natomiast wiem, że zostało to wytknięte przez prokuratora.
Na logike za rozładunek odpowiedzia osobawykonująca rozładunek.
Po tym wypadku zaprzyjaźniona firma wystapiła z wnioskiem o zamontowanie stacjonarnego urządzenia do pomiaru prędkości wiatru na terenie firmy którą zaopatruje... dalszego ciągu zdarzeń jeszcze nie znam.

_________________
ASS, GAS OR GRASS !!!
NOBODY RIDES 4 FREE !!!
Kat: A,B,C,E i reszta papierów, teraz tylko jazda.
DAF XF, CF, Scania R,4
Lotto przez internet i Multi multi online


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 05 lis 2006, 12:05 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 gru 2005, 16:35
Posty: 829
Samochód: Ciężarowy
Lokalizacja: Wronki
U mnie w miejscowości jest bardzo dużo firm, które zajmują sie transportem ładunków sypkich, są to głownie pasze Sano :arrow:

Obrazek


Ostatnio zmieniony 11 kwie 2007, 15:27 przez Martin, łącznie zmieniany 3 razy.

Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 05 lis 2006, 12:30 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 982
Lokalizacja: WIELKOPOLSKA
Chyba jedną z największych i najbardziej rozpoznawalną firmą w Polsce zajmującą się przewozem materiałów w silosach jest Nijhoff-Wasink z Kutna.Jego charakterystyczne czerwone VOLVA widać często jak pomykają ''starą dwójką''...

_________________
Fan Volvo
Nowe spodnie-100zł,nowy telefon-500zł,obecność na WC-bezcenne.....


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 05 lis 2006, 13:49 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 16 lut 2005, 20:21
Posty: 932
Lokalizacja: Łódź/Wieluń
łukasz pisze:
jedną z największych i najbardziej rozpoznawalną firmą w Polsce zajmującą się przewozem materiałów w silosach jest Nijhoff-Wasink z Kutna


Taką firma jest też Intra czy EuroTranschem. Przez Łódź przejeżdża codziennie po kilka zestawów Intra, EuroTranschem czy Nijhof. Ostatnio udało mi sie spotkać dwa zestawy Nijhof z kontenerami-silosami. Większość tych pojazdów wraca z Włocławka z zakładów azotowych gdzie ładują granulaty do produkcji tworzyw sztucznych.


Ostatnio zmieniony 18 cze 2007, 23:22 przez Mariusz, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 05 lis 2006, 14:17 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 kwie 2006, 14:55
Posty: 1532
Lokalizacja: Brzesko
@Martin: śliczne to Volvo, a na dodatek ten kolorek... Miodzio!

Ojciec mojego kolegi z byłej klasy jeździ DAF'em XF95 w Hoyer'ze, i ciąga silos. Niestety nie udało mi sie go nigdy uchwycic.

_________________
www.Truck-Spotters.eu


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 05 lis 2006, 14:47 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2852
NIedaleko mnie jeździ spora ilośc silosów. A to za sprawą Elektrownii Dolna Odra, z której większość z nich wywozi popiół. Oprócz własnego transportu, czyli KE Dolna Odra, można spotkać dużo innych firm niemieckich, m.in. FROMM Spedition i wiele innych.


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 05 lis 2006, 16:20 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 kwie 2006, 17:43
Posty: 162
GG: 0
Samochód: bez adblue
Lokalizacja: SKL
Do mnie do miejscowsci jak Sano przyjezdza to premiumkami ! A co do Volva to piekny składzik ciekawe ile ma koni ten Volviacz ???

_________________
EKIPA TYSIĄCA I JEDNEJ TARCZY :):)


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 05 lis 2006, 17:30 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 16 lut 2005, 20:21
Posty: 932
Lokalizacja: Łódź/Wieluń
Pazdz pisze:
NIedaleko mnie jeździ spora ilośc silosów. A to za sprawą Elektrownii Dolna Odra, z której większość z nich wywozi popiół. Oprócz własnego transportu, czyli KE Dolna Odra, można spotkać dużo innych firm niemieckich, m.in. FROMM Spedition i wiele innych.

Wiele firm niemieckich zajmuje się transportem popiołu np. Freund, Keunecke, Kleinwachter.


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 05 lis 2006, 19:46 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lut 2005, 22:59
Posty: 122
Lokalizacja: Brzesko
Obrazek Obrazek


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 18 lis 2006, 2:33 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 kwie 2006, 22:58
Posty: 523
Lokalizacja: mlp
A czy to prawda że w czasie rozładunku, ładunek pod wpływem wysokiego ciśnienia może uzyskać taką prędkość, że węże zacznają wydzielać zapach spalenizny ? Słyszałem gdzieś taką opinię i niewiem jak się do tego ustosunkować więc niech wypowie się ktoś kto ma o tym jakieś pojęcie.


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 18 lis 2006, 17:08 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 20 wrz 2006, 15:16
Posty: 354
Lokalizacja: z nienacka!!!
skoczek69 pisze:
A czy to prawda że w czasie rozładunku, ładunek pod wpływem wysokiego ciśnienia może uzyskać taką prędkość, że węże zacznają wydzielać zapach spalenizny ?


Może inaczej. Wysokie ciśnienie które znajduje się w silosie i wypycha ładunek raczej nie bedzie bezposrednią przyczyną powstania zapachu spalenizny. Sam ładunek podczas przechodzenia przez wąż również nie powinien być tego przyczyną.
Zapach spalenizny może pojawić się w okreslonych okolicznościach, np.: waż podczas wyładunku cześciowo leży na nawierzchni asfaltowej lub betonowej, wystepują skoki ciśnienią, które sprawiają, że rzuca wężem i wąż intensywnie trze o nawierzchnie. W wyniku tarcia zewnętrzna warstwa węża się zdziera i nagrzewa. Przemieszczający się ładunek może nagrzac wąż do ok 80st Celcjusza. W efekcie może powstać zapacha spalanej gumy.

_________________
ASS, GAS OR GRASS !!!
NOBODY RIDES 4 FREE !!!
Kat: A,B,C,E i reszta papierów, teraz tylko jazda.
DAF XF, CF, Scania R,4
Lotto przez internet i Multi multi online


Ostatnio zmieniony 19 lis 2006, 21:10 przez bosman, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 19 lis 2006, 14:39 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 kwie 2006, 22:58
Posty: 523
Lokalizacja: mlp
Dzięki za odpowiedź ale właśnie chodziło mi o to że przemieszczający się w wężach ładunek powoduje duże tarcie, którego skutkiem jest zapach przypalonej gumy. Czy takie zjawisko jest możliwe :?: :?:


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 19 lis 2006, 15:34 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 01 cze 2006, 19:17
Posty: 3
Tak na chłopski rozum nawet nie jest ro możliwe, ponieważ jeśli nawet w środku węża guma przypalałaby się od tarcia to zapach palonej gumy nie miałby jak wydostać się na zewnątrz, bo cały układ jest szczelny.


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 19 lis 2006, 20:25 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 16 lut 2005, 20:21
Posty: 932
Lokalizacja: Łódź/Wieluń
Przemieszczający się ładunek powoduje tarcie o ścianki węża. Od tarcia powstaje ciepło, wąż się nagrzewa i dlatego czuć zapach rozgrzanej gumy. Ponoć węże używane do rozładunku środków spożywczych wykładane są od wewnątrz jakimś specjalnym obojętnym chemicznie materiałem prawdopodobnie teflonem.


Na górę
 Tytuł:
PostWysłano: 04 sty 2007, 19:32 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2852
Sano:

Obrazek Obrazek Obrazek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 237 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 512 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Christ - Myjnie samochodów ciężarowych i autobusów

Forum Samochodowe4trucks.pl - portal kierowcy