Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 08 kwie 2009, 1:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2008, 21:41
Posty: 349
GG: 997
Samochód: służbowy

Nie znalazłem takiego tematu,
z moich obserwacji wynika, że transport lotniczy odbywa sie tylko między bardzo odległymi miejscami, kontynentami, natomiast po Europie transport lotniczy jeździ ciężarówkami. :lol:

Oprócz ładunków luzem - paczki, skrzynie, europalety, koperty itp, które na lotnisko docierają jako "luzy" - tam dopiero są kompletowane i pakowane w palety lotnicze lub kontenery; przewozi się również gotowe palety lotnicze ,
wizualnie zestawy niewiele się różnią od pozostałych, może z tą różnicą, że w 90 procentach są to zestawy typu MEGA.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

natomiast różnice są w buddowie naczepy/przyczepy a mianowicie w podłodze, w której zamontowane są rolki podnoszone pneumatycznie, rzadziej hydraulicznie,
rolki podzielone są na cztery sekcje i nie mają własnego napędu (ale podobno są naczepy które oprócz takich rolek mają jeszcze kółka pędne) do załadunku/ rozładunku wykorzystuje się różnicę poziomów koń do góry -naczepa w dół palety same wyjeżdżają, odwrotnie same wjeżdżają. rolki są odnoszone tylko i wyłącznie na czas: -za lub -rozładunku. palet lotniczych dodatkowo się raczej nie zabezpiecza, zazwyczaj całość ładnie spięta pasami i zaciągnięte siatką
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

a co się wozi. najlepiej było by odpowiedzieć NIE WIEM i bardzo często tak jest - praktycznie zawsze jazda pod plombą, są to na pewno ładunki drogie lub bardzo drogie, a trafia się praktycznie wszystko: od telewizorów, komputerów, walizek, elektroniki przemysłowej, ciuchy, buty spożywka, ADR-y po żywe zwierzęta (kolega wiózł żywą zebrę), samochody, łodzie i helikopter też się trafiło, czasem jakaś trumna - nie ma reguły
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
natomiast wszystkie te ładunki charakteryzuje konkretny czas dostawy, czyli ładunek podjęty - za wszelką cenę musi być dostarczony na czas +1godzina spóźnienia max. potem już są kary przy których mandat nałożony przez ITD, B.A.G itp to: drobne; samolot z ładunkiem czy bez i tak odleci miejsce w nim jest opłacone, u mnie w firmie bardzo rzadko trzeba nagiąć tarczkę zazwyczaj opisuje się ją art12/....... i wynika to albo z korka na drodze albo awarii, bardzo często stosuje się tzw sztafetę czyli co mniej więcej 700 km przepinka, zmiana konia i kierowcy.
np na zdjęciach u góry widać białe pudełka styropianowe załadowane łososiem norweskim, o świcie ryby jeszcze pływały o 10 były już na naczepie - ładunek podjęty w Oslo na lotnisku następnego dnia rano przed 8 rozładowane już we Frankfurcie na lotnisku (1550km) po to aby około 10 odlecieć za ocean.
Co do samych palet są to "tace" aluminiowe, opis tu: http://www.stirw.wp.mil.pl/tr_lotniczy_ ... niki/K.pdf, spotyka się również podwójnej i potrójnej długości palety do transportu długich elementów
trafiają się jeszcze kontenery - najczęściej do przewozu leków owoców i warzyw, każdy z nich klimatyzowany, z własnym zasilaniem
oraz box-y podobne do kontenerów tyle, że z płóciennymi dwoma ścianami i bez klimy
tu specyfikacja i normy http://www.foreign-trade.com/reference/air.cfm

_________________
Lubię SCANIĘ - jeżdżę VOLVO ale naprawdę uwielbiam - ACTROSY - wyprzedzać
. . .161DT300. . . . . . . . . . . . . .161ETZ300. . . . . . . . . . . . . .161OD300. . .

zabrali mi VOLVO dostałem "ROBURA" teraz mnie wszyscy wyprzedzają


Post Wysłano: 19 maja 2009, 20:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2007, 14:02
Posty: 293
GG: 0
Samochód: wypasione
Lokalizacja: Wrocław

Poruszam się w środowisku transportu lotniczego w Polsce. Natomiast gabaryty mojego pojazdu który podstawiam są mniejsze niż ciężarówek ponieważ w naszym kraju nie jest to tak bardzo rozpowszechnione. Osobiście podstawiam auto dostawcze które jeździ m in. dla mojej sieci agencji celnych m in. z Wrocławia, Warszawy, Katowic, Suwałk.
W dużej mierze wozi się po kraju przerzuty magazynowe związane z łańcuchami dostaw, czasami również dystrybucję.
Dużo osób ma pośredni kontakt z transportem lotniczym nadając przesyłkę w dowolnej firmie kurierskiej która nazywać się może np. przesyłka ekspresowa czy lotniczą. Pomimo to przewozi się je lądem aby zmniejszyć koszty transportu, małe odległości itp.

_________________
Życie jest piękne ! - powiedział Prosiaczek ... i rzucił się w przepaść.


Ostatnio zmieniony 27 maja 2009, 14:27 przez Cichanos, łącznie zmieniany 3 razy.

Post Wysłano: 23 maja 2009, 19:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lip 2006, 12:17
Posty: 128
GG: 0

bardoz ciekawe :) dziekuje


Post Wysłano: 24 maja 2009, 17:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2007, 14:02
Posty: 293
GG: 0
Samochód: wypasione
Lokalizacja: Wrocław

To coś ode mnie :)
Tutaj załadunek box`a DHL - u do An - 26 z Wrocławia do Mińska :
Obrazek

Tutaj załadunek towaru z Wrocławia do Kirgizji do An - 12 (odpowiednik amerykańskiego Herculesa) :
Obrazek

Tutaj wyładunek sprzętu muzycznego na koncert we Wrocławiu z Wielkeij Brytanii z An - 12 :
Obrazek

Towar na załadunek/rozładunek zostaje dowożony oczywiście transportem drogowym. W obecnej chwili już Iveco Daily 35C15.

_________________
Życie jest piękne ! - powiedział Prosiaczek ... i rzucił się w przepaść.


Ostatnio zmieniony 25 maja 2009, 21:25 przez Cichanos, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 24 maja 2009, 20:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2008, 12:39
Posty: 154
GG: 9459693
Samochód: Nubira

he he no właśnie...
klient płaci jak za przesyłkę lotniczą a towar leci busem kursem ekspresowym z lotniska Frankfurt do Wrocławia.

Wiozłem kiedyś coś takiego :))

DHL przy lotnisku w Pyrzowicach oferuje takie przesyłki. Dla przewożnika oznacza to że auto (bus bo innym nie da rady) musi by podstawiony o g. 15 i o 22 musi już byc w Lipsku. Kurs około 700km. Lecisz czasem z ładunkiem 1,5t czasem wieziesz 5kg. Powrót na tych samych zasadach.

_________________
viewtopic.php?f=36&t=21733


Post Wysłano: 25 maja 2009, 21:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2007, 14:02
Posty: 293
GG: 0
Samochód: wypasione
Lokalizacja: Wrocław

DHL na wszystkich lotniskach w Polsce oferuje taką właśnie ofertę kursu lotniczego. Na przykład we Wrocławiu jest to połączenie Wrocław - Lipsk.

_________________
Życie jest piękne ! - powiedział Prosiaczek ... i rzucił się w przepaść.


Post Wysłano: 27 maja 2009, 14:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2007, 14:02
Posty: 293
GG: 0
Samochód: wypasione
Lokalizacja: Wrocław

O to box lotniczy i przesyłki z Wrocławia do Lipska :
Obrazek

To jest grupa Motorhead której bagażę były pokazane w moim poprzednim poście :
Obrazek
Ponadto drugi pilot Wlazik i Agnieszka. Ciekawym zagadnieniem jest transport lotniczy. Bagaże przyleciały Kosmosem natomiast grupa i najbliższa obstawa polskim operatorem lotniczym.

Tu mamy farmaceutyki podczas załadunku na samolot An - 26 z mojego Iveco Daily. Towar przyjechał z Ceskiego Brodu do Wrocławia a dalej do Norwegii :
Obrazek

Tak w Polsce wygląda transport ładunków lotniczych lądem lub kombinowany. Jak widać jest to mniejsza skala niż pokazana przez kolegę Badysa. Nie mniej jednak bardzo dochodowa. Mam pełną galerie zdjęć z takich załadunków, odpraw, lotów etc.

_________________
Życie jest piękne ! - powiedział Prosiaczek ... i rzucił się w przepaść.


Post Wysłano: 29 maja 2009, 19:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2008, 21:41
Posty: 349
GG: 997
Samochód: służbowy

wiem, że z polskich (przynajmniej w jakiejś części -polskich firm) po lotniskach się kulają fischer -polsko szwajcarska firma - który ma stałą linię Okęcie - Frankfurt, Frutges Cargo -polsko - holenderska firma oraz Shavemaker - też polsko - holenderska firma, stale jeszcze widuję busiki chyba Polsped, i pewnie jeszcze masę innych firm nie wszyscy na wszystkie lotniska jeżdżą, ja ostatnio najczęściej tylko Lufthansę ciągam

_________________
Lubię SCANIĘ - jeżdżę VOLVO ale naprawdę uwielbiam - ACTROSY - wyprzedzać
. . .161DT300. . . . . . . . . . . . . .161ETZ300. . . . . . . . . . . . . .161OD300. . .

zabrali mi VOLVO dostałem "ROBURA" teraz mnie wszyscy wyprzedzają


Post Wysłano: 30 maja 2009, 13:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2007, 14:02
Posty: 293
GG: 0
Samochód: wypasione
Lokalizacja: Wrocław

I jest bardzo duży operator tego typów ładunków : Air Cargo.

_________________
Życie jest piękne ! - powiedział Prosiaczek ... i rzucił się w przepaść.


Post Wysłano: 31 maja 2009, 15:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sty 2009, 23:11
Posty: 152
GG: 0
Samochód: Mitsubishi Galant 2.4l
Lokalizacja: Wrocław

Bardzo ciekawy temat został poruszony na forum. Ciekawe zdjęcia zestawów i ładunków. Szczególnie podobają mi się zdjęcia z terminali cargo oraz te lotnicze. Jeżeli macie kolejne fotki to możecie się nimi dzielić. Nie mam nic przeciwko temu.


Post Wysłano: 16 cze 2009, 18:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2007, 14:02
Posty: 293
GG: 0
Samochód: wypasione
Lokalizacja: Wrocław

To jest wnętrze przestrzeni ładunkowej w statku powietrznym Airbus 310 z tureckiej linii Kuzu Cargo która dostarczyła przed wczoraj sprzęt elektroniczny do Wrocławia z portu w Samsunie. Dalej towar pojechał już drogą lądową do Wałbrzyskiej Strefy Ekonomicznej.

Obrazek

_________________
Życie jest piękne ! - powiedział Prosiaczek ... i rzucił się w przepaść.


Post Wysłano: 10 paź 2009, 16:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 lut 2009, 12:41
Posty: 76
GG: 0

Ciekawy temat. W Europie raczej niszowy. Wiem że ostatnio firma z oddziałem w Kątach Wrocławskich szukała kierowcy właśnie do pracy w Air Cargo. To była firma Kurta Sch .... Nigdy nie mogę zapamiętać nazwy :wink:

Badys i Cichanos, moglibyście coś więcej napisać o tym temacie. Ostatnio jadąc na Palędzie w okolicy Poznania widziałem wyjeżdżający zestaw z terminalu cargo na Ławicy. To chyba była Scania jakiegoś przewoźnika prywatnego. Wnioskuje tak po naklejkach na drzwiach ciągnika siodłowego. Natomiast naczepa była w barwach LOT Cargo. Ponadto spotkałem się już z rok temu z solówką z oddziału w Katowicach(?) i Sprinterem w kontenerze i kabinie sypialnej z Warszawy. Jesteście w posiadaniu jakiś informacji dotyczących pracy w LOT Cargo ? Ile pojazdów LOT Cargo jeździ po Polsce ?

Za wszelkie odpowiedzi dziękuje


Post Wysłano: 10 paź 2009, 17:35

Cytuj:
Ciekawy temat. W Europie raczej niszowy. Wiem że ostatnio firma z oddziałem w Kątach Wrocławskich szukała kierowcy właśnie do pracy w Air Cargo. To była firma Kurta Sch .... Nigdy nie mogę zapamiętać nazwy :wink:
http://www.society.e-logistyka.pl/ofert ... ,14411.htm


Post Wysłano: 14 paź 2009, 20:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2007, 14:02
Posty: 293
GG: 0
Samochód: wypasione
Lokalizacja: Wrocław

Nie powiedziałbym że taki niszowy. Ogólnie w branży lotniczej taki rodzaj transportu nazywa się RFS, czyli Road Feeder Service lub trucking.

Co do LOT - u Cargo to Ci bardzo nie pomogę. Ale wiem że wszystko praktycznie rozwożone jest z Warszawy. Stałe linki do Wrocławia, Krakowa, Gdańska itp. Ponadto z Warszawy są też ładunki międzynarodowe m in. do St. Petersburga, Moskwy, Amsterdamu i chyba kilku innych.

To tyle nt. LOT - u Cargo. Jak się czegoś dowiem konkretnego to napisze 8)

Pozdrawiam

_________________
Życie jest piękne ! - powiedział Prosiaczek ... i rzucił się w przepaść.


Post Wysłano: 16 lis 2009, 20:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2008, 21:41
Posty: 349
GG: 997
Samochód: służbowy

było ich czterech w jednym lub jeden z rozczwornieniem jaźni :D


oki dzisiejszy rozładunek w Helsinkach,
ładunek zabrałem we Frankfurcie na lotnisku 4 palety lotnicze ze zbiornikami - z jakimś olejem (24 tony), ładunek fatalny do jazdy, zbiorniki nie były pełne, po zatrzymaniu autem jeszcze kilka ładnych chwil bujało. Jeszcze troszkę i dostałbym choroby morskiej :D
niestety 2 palety trzeba było wyrywać traktorem, nie chciały same się ruszyć- tak się dzieje gdy paleta się zaklinuje. Na naczepie przy załadunku gdy kolejna dobija do poprzedniej i przepychając ją ustawi delikatnie po skosie.
Palet lotniczych nie zabezpiecza się w żaden sposób na naczepie (przynajmniej ja się z tym nigdy nie spotkałem) towar na paletach jest zabezpieczony pasami i siatką, po wjechaniu palet na naczepę opuszczam rolki o po zawodach, jeszcze drzwi i plomba,

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

jeszcze rzut okiem na płytę lotniska

kontenery lotnicze
Obrazek

Obrazek

_________________
Lubię SCANIĘ - jeżdżę VOLVO ale naprawdę uwielbiam - ACTROSY - wyprzedzać
. . .161DT300. . . . . . . . . . . . . .161ETZ300. . . . . . . . . . . . . .161OD300. . .

zabrali mi VOLVO dostałem "ROBURA" teraz mnie wszyscy wyprzedzają


Post Wysłano: 25 gru 2011, 0:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 gru 2010, 18:41
Posty: 4
GG: 11894656
Samochód: MB Actros MPII MS
Lokalizacja: Poddębice

Temat trochę spadł na dół...

Piszę tutaj, by dowiedzieć się o ogólnej specyfice tego rodzaju transportu. Czyli, z tego co zostało tutaj napisane, zestawy pracujące w tym typie transportu pracują wożąc towary głównie na liniach nadawca-lotnisko i lotnisko-odbiorca? Na jakich lotniskach w Polsce jest obsługiwany taki system przeładunków z samolotów na ciężarówki? Jak długo i w jaki sposób dokładnie przeładowuje się towar?

Z góry dzięki za odpowiedź.

_________________
Raben - your partner in logistics


Post Wysłano: 25 gru 2011, 23:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 sty 2011, 13:08
Posty: 61
GG: 0

Polska to przede wszystkim Okęcie. Poza tym Kraków, Gdańsk, Pyrzowice, Wrocław i Poznań. Z tych miast największy przerób frachtów lotniczych (nie licząc wojskowych) mają Katowice - Pyrzowice.
Co do RFS. Nie zrozumiałeś co tutaj poprzednicy pisali. To przede wszystkim tzw. linki, tj. z jednego terminalu cargo na drugi a nie do klientów indywidualnych. Największym HUB-em w naszej części Europy jest oczywiście Frankfurt n. Menem.
Załadowcy, czyli na ogół Wro-Lot i operatorzy logistyczni są obowiązani do terminowego za i wyładunku oraz przyjazdu i odjazdu.

Tyle po krótce ;)


Post Wysłano: 25 gru 2011, 23:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3267
Lokalizacja: eu

Cytuj:
(...)
Cichanos nie nudzi Ci się ludziom papkę z mózgów robić?

Wróć na swoje forum o blaszakach iveco mitomanie i tam wciskaj głodne kawałki o transporcie lotniczym swoją mewą czy czymś tam..


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: