Strona 1 z 6 [ Posty: 106 ] Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 6 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 17 mar 2008, 14:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sty 2007, 16:33
Posty: 89
GG: 12923461
Samochód: Scania
Lokalizacja: Kraków

Chciałbym aby w tym temacie były prezentowane pojazdy typu BDF czyli z wymienną zabudową. Ja na początek wrzucę kilka fotek znalezionych na google.pl bo innych nie posiadam. Mam pytanie do forumowiczów. Czy te paki mają jednakowe wymiary, ile ważą, jakie są dobre firmy zajmujące sie wymienną zabudową.

Obrazek
Obrazek

P.S. Proszę o nie usuwanie tego tematu ze względu na to że nie ma takiego ani podobnego na innych forach, na tym też nie. Przypominam ze ,,TRANSPORT KONTENERóW,, co prawda odbywa sie na podobnej zasadzie ale to nie jest to samo.

Zdjęcia pochodzą z: http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... D%26sa%3DN
http://images.google.pl/imgres?imgurl=h ... D%26sa%3DN


Post Wysłano: 17 mar 2008, 16:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sty 2007, 16:33
Posty: 89
GG: 12923461
Samochód: Scania
Lokalizacja: Kraków

A czy BDF mają specjalne podwozie do zabrania, przewożenia,zostawiania takiej zabudowy, czy może wystarczą zwykłe mocowania i tyle.

_________________
Scania królowa autostrad i dojazdów do firm.


Post Wysłano: 17 mar 2008, 16:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 mar 2007, 15:04
Posty: 52
Lokalizacja: RYBNIK

Nadwozie BDF posiada 4 lub czasami 8 uchwytów(sporadycznie) do tego "podnóżki aby go postawić.
Ja w kazdym BDF miał pod skrzynia tunel na tzw poduszke centralną zamontowana w samochodzie, która przy zdejmowaniu skrzyni podnosiła ją do góry,,


Post Wysłano: 18 mar 2008, 12:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 lis 2006, 16:05
Posty: 212
Lokalizacja: Łódzkie

Firma M&M Logistic wykorzystywała na dużą skalę BDF-y ale kilka lat temu zaczęła od tego odchodzić. Pozostało kilka zestawów na trasach liniowych wykorzystujących BDF-y. Jak sie teraz okazuje ma nastąpić tego powrót. Oddział w Woli Rakowej (Łódzkie) miał swojego Stralisa 450 km w nowej kabinie, dodam iż podpięta naczepa to Wielton izoterma. Teraz ma przejąc go filia w Prószkowie a Wola Rakowa ma mieć Stralisa 450 tylko, że przystosowanego pod BDF. Kierowcy myślą o odejściu bo mówią że za cholerę nie będą się podstawiać dwa razy w ciągu nocy pod BDF. Biorą puste podstawiają pod załadunek, jadą na inny terminal zostawiają go podpinają inne i wracają. Nie zaciekawię jest je zdejmować i zabierać jak jest zła pogoda czy słabe oświetlenie. Raz widziałem jak nie mógł jeden go zdjąć bo przymarzł do mocowań. Pozdrawiam.

_________________
nie pyskuj bo ściana
najlepsza przyjaciółka-fajerka


Post Wysłano: 18 mar 2008, 15:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 maja 2007, 11:42
Posty: 394
Samochód: cokolwiek dadza

Dla mnie te nogi BDF'u w porownaniu do calego BDF'u wygladaja dosc marnie i raczej malo pewnie, stad moje pytanie czy mozna postawic BDF na nogach jak jest zaladowany?


Post Wysłano: 18 mar 2008, 16:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 mar 2007, 15:04
Posty: 52
Lokalizacja: RYBNIK

Cytuj:
Dla mnie te nogi BDF'u w porownaniu do calego BDF'u wygladaja dosc marnie i raczej malo pewnie, stad moje pytanie czy mozna postawic BDF na nogach jak jest zaladowany?
Podstawa to dobre podłoże, ja stawiałem BDF-y z 10t..
Warunek to równiez stabilne nogi i pewne poprzeczki trzymające aby sie one nie rozjechały..


Post Wysłano: 18 mar 2008, 18:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sty 2007, 16:33
Posty: 89
GG: 12923461
Samochód: Scania
Lokalizacja: Kraków

Obrazek
Mam do was pytanie:
Czy jak ciężarówka z wymmieną zabudową jest na megach to może zabrać taką pakę co wozi inna ciężarówka na normalnych kołach.
Chodzi mi o to czy bdf podniesie się tak wysoko żeby złożyc takie duże łapy. Jeśli tak to jak wysoko można podnieść pakę?
Jakie są zalety a jakie wady BDF_ów?

_________________
Scania królowa autostrad i dojazdów do firm.


Post Wysłano: 18 mar 2008, 20:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3135
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

Obrazek
kopyrajtorajt.

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 18 mar 2008, 22:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Cytuj:
Czy jak ciężarówka z wymmieną zabudową jest na megach to może zabrać taką pakę co wozi inna ciężarówka na normalnych kołach.
Chodzi mi o to czy bdf podniesie się tak wysoko żeby złożyc takie duże łapy. Jeśli tak to jak wysoko można podnieść pakę?
Na auto z małymi kołami (Jumbo) nie założysz zwykłej zabudowy BDF, braknie ci po prostu poduszek.
Paka unosi się na taką wysokość aby można było swobodnie rozłożyć nogi a nawet zostaje jeszcze miejsce aby coś pod nie podłożyć. :wink:


Post Wysłano: 19 mar 2008, 9:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2006, 19:31
Posty: 764
Samochód: Volvo FH 440
Lokalizacja: Meszna

BDF z Rabena:

Obrazek


Post Wysłano: 26 mar 2008, 17:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 lis 2006, 16:05
Posty: 212
Lokalizacja: Łódzkie

Z BDF-ami jest troche tzw pierdzielenia się. Cała rzecz polega na tym, że jak samochód pod BDF to juz pod nic więcej, a poza tym jeśli robić krajówkę z wymiana BDF to można by sie zapłakać. Dość dużo czasu zajmuje ich zmiana.

_________________
nie pyskuj bo ściana
najlepsza przyjaciółka-fajerka


Post Wysłano: 26 mar 2008, 18:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 paź 2007, 19:49
Posty: 39
GG: 6187173
Lokalizacja: Ujście k/Piły

Mój tata jeździ Volvo FH z wymienną zabudową BDF. Uważam, że jest to pewnego rodzaju ułatwienie choćby u Nas (zostawiamy puste kontenery na terminalu firmy(ładują), przyjeżdżamy, podczepiamy i wyjeżdżamy :U).
Zdjęcia:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Post Wysłano: 26 mar 2008, 19:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 mar 2008, 15:21
Posty: 20
GG: 6145273
Lokalizacja: Ustka/Gdynia

BDF jest bardzo funkcjonalną zabudową. Mój wujek ma tartak, ma samochód do drzwa i Mercedesa SK BDF. I jeżeli trzeba jechać po drzewo na 2 samochopdy to zrzuca pod domem szmatki i podbiera zabudowę z kłonicami, ma też tylko 1 przyczepę, którą musi wozić drzewo jak i rozwozić towar, a wymiana paki zajmuje mu 10-15 min.
Obrazek

_________________
Moja galeria zdjęć --> http://majsii.fotosik.pl/zdjecia/1.html


Post Wysłano: 25 kwie 2008, 19:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 kwie 2008, 18:47
Posty: 1
GG: 1292634
Lokalizacja: Pruszcz Gd / Hoddesdon (UK)

Witam

Nie mam duzego doswiadczenia na wiekszych sprzetach, poniewaz dopiero zaczynam jezdzic, ale na temat BDF moge sie pozytywnie wypowiedziec - obecnie jezdze solowkami, rocznikami z przedzialu 2005 - 2007... BeDeeFki dosyc fajnie rozwiazuja sprawe zaladunkow na solowkach - przychodze do firmy, biore klucze i papiery, laduje BOXa i w droge, koncze prace, zrzucam BOXa, odstawiam solowke i do domu, a chlopaki na magazynie nie maja problemu z zaladunkiem, maja odpowiednia ilosc BOXow, tak wiec nie musza czekac na ciezarowki, az ktos wroci z trasy... zaladowanie czy zrzucenie BOXa nie zajmuje wiele czasu, kwestia wprawy... jednak nie ladowalem nigdy BOXa na tandem, tam juz trzeba miec troche wprawy. w przypadku solowek to jest spoko... w jednej z poprzednich firm gdzie jezdzilem na zwyklych solowkach czesto musialem czekac na kierowce az wroci z trasy, a pozniej na zaladunek.. .
w innej firmie gdzie pracowalem mielismy same zestawy, problemu z zaladunkami oczywiscie tez nie mielismy, bo w firmie byla dostateczna ilosc naczep, oczywiscie samych ciagnikow bylo znacznie mniej ( mowa o lokalnych dystrybucjach - trasy do 400km dziennie ).
Obecnie jezdze DBF`kami Iveco i Scania, automaty, bardziej preferuje Iveco ( znacznie szybsza skrzynia biegow, ale tandetne wykonanie )
wrzucilbym fote, ale... szczerze mowiac nie wiem jak ;)

Zobacz ten temat:
viewtopic.php?f=7&t=8812 //eRKaZet

_________________
Pozdrawiam
Mikolaj Majstruk


Ostatnio zmieniony 25 kwie 2008, 21:46 przez eRKaZet, łącznie zmieniany 2 razy.
Jeśli chodzi o zdjęcia to zapraszam do tego tematu: http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?f=7&t=8812


Post Wysłano: 04 maja 2008, 12:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 lis 2006, 16:05
Posty: 212
Lokalizacja: Łódzkie

BDF sprawdza sie ale na dlugich dystansach. GLS je ciaga i innej zabudowy na duzym aucie nie widzialem jak BDF. Warunkiem spelnionym musi byc w miare rowne podloze i jako taka widocznosc(podczas podczepiania i odstawiania). Wicio wie o co mi chodzi, prawda?

_________________
nie pyskuj bo ściana
najlepsza przyjaciółka-fajerka


Post Wysłano: 17 lut 2009, 9:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 paź 2005, 13:42
Posty: 28
Lokalizacja: Leszno

Wiecie ile może ważyć rama bdf na takim samochodzie http://moto.allegro.pl/item549727559_sc ... pilot.html?


Post Wysłano: 22 lut 2009, 15:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 lis 2006, 16:05
Posty: 212
Lokalizacja: Łódzkie

Kolego ale zabudowa tej Scani nie jest typu BDF. Moze źle zrozumiałem twoje pytanie?

_________________
nie pyskuj bo ściana
najlepsza przyjaciółka-fajerka


Post Wysłano: 23 lut 2009, 13:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 mar 2007, 12:14
Posty: 570
GG: 9870144
Samochód: Scania R450
Lokalizacja: Kobierno/Kalisz

Zabudowa na tej Skakance jest typu BDF. Zobacz na opis samochodu ;)

_________________
"Ten, który boi się zdobywać jest skazany na porażkę" - Napoleon Bonaparte


Post Wysłano: 25 lut 2009, 16:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 lis 2006, 16:05
Posty: 212
Lokalizacja: Łódzkie

Tak zabudowa według mnie nie ale samo auto jest do przewozu BDF.
Sam system BDF charakteryzuje sie tym ze mozemy wymieniac zabudowe. Jak wymienic zabudowe w tej Scani nie mam pojescie. poza tym tzw BDF czyli skrzynia ladunkowa jest nie kompletna, zauwaz ze nie ma tzw nóg.

_________________
nie pyskuj bo ściana
najlepsza przyjaciółka-fajerka


Post Wysłano: 25 lut 2009, 19:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 kwie 2006, 18:17
Posty: 692
GG: 8426213
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Bochnia

Cytuj:
Tak zabudowa według mnie nie ale samo auto jest do przewozu BDF.
Sam system BDF charakteryzuje sie tym ze mozemy wymieniac zabudowe. Jak wymienic zabudowe w tej Scani nie mam pojescie. poza tym tzw BDF czyli skrzynia ladunkowa jest nie kompletna, zauwaz ze nie ma tzw nóg.
Nogi w tej zabudowie są wyciągnięte (bo po co je wozić, skoro zabudowa się nie zmienia). HDS zdejmowany jest razem z zabudową, odpina się przewód od hydrauliki i gotowe. :)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 6 [ Posty: 106 ] Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 6 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: