Auto-Mix - lodówki samochodowe, klimatyzatory postojowe, usługi transportowe, transport międzynarodowy.

Nowa Scania XT

40TON.netNaprawa foteli TIRDeski burtowe do naczep



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostWysłano: 17 sty 2017, 15:31 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 17 sty 2017, 15:20
Posty: 4
Samochód: Iveco 50C14
witam

tytuł tematu może trochę mylić, bo nie chodzi mi o to ile ciężarówka maksymalnie dźwignie :-)

szukam informacji, która ciężarówka o DMC całkowitym 9T ma zarazem najniższą masę własną, oczywiście legalnie !

do 7.5T liderem jest chyba Canter, masa własna około 2,8T, plus lekka zabudowa, więc około 4 tony ładunku powinien brać (legalnie !!!)


szukam auta dla siebie, które przy stosunkowo niewielkich gabarytach, niskiej masie może najwięcej legalnie wozić, paka (platforma) będzie miała wymiar około 500x220cm

przetrzepałem internet, ale nic nie mogę konkretnego znaleźć dlatego prosze o pomoc w zdobyciu informacji


Na górę
PostWysłano: 18 sty 2017, 12:50 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 17 sty 2017, 15:20
Posty: 4
Samochód: Iveco 50C14
dalej drążę temat

IVECO 70c ma DMC 7200,a masa własna golasa to około 2500, więc też sporo zostaje na zabudowę i ładunek


przejrzałem też inne marki typu DAF, MAN, Iveco Eurocargo takie na 7,5, i na 9 ton...i jaki ma sens takie auto, skoro utzrymanie takiego pojazdu kosztuje więcej niż Cantera czy Iveco 70C, a biorą tyle samo, a najczęściej mniej...standardem jest łądunek rzędu 2-4 tony

jedynym argumentem jaki nasuwa mi się na myśl, to tylko to że mają podłogę kontenera na wysokości ramp wyładowczych

czy jest jakaś 9 tonówka która weźmie 5 ton ładunku?


Na górę
PostWysłano: 18 sty 2017, 14:06 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2009, 14:36
Posty: 371
GG: 2487564
Lokalizacja: Wilkowice k. Bielska-Białej
A nie zastanawiałeś się nad autem 12t? jak już szukasz 9t DMC to opłaty masz takie same od 9t jak i od 12t a zostaje Ci większa ładowność, łatwiej odsprzedać ew samochód.


Na górę
PostWysłano: 18 sty 2017, 14:20 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 3052
Samochód: orange i grafitowy
Arek74 pisze:
dalej drążę temat

IVECO 70c ma DMC 7200,a masa własna golasa to około 2500, więc też sporo zostaje na zabudowę i ładunek


przejrzałem też inne marki typu DAF, MAN, Iveco Eurocargo takie na 7,5, i na 9 ton...i jaki ma sens takie auto, skoro utzrymanie takiego pojazdu kosztuje więcej niż Cantera czy Iveco 70C, a biorą tyle samo, a najczęściej mniej...standardem jest łądunek rzędu 2-4 tony

jedynym argumentem jaki nasuwa mi się na myśl, to tylko to że mają podłogę kontenera na wysokości ramp wyładowczych

czy jest jakaś 9 tonówka która weźmie 5 ton ładunku?

nie ma takiej.
5 ton ładunku to ma 12 tonówka choć to zależy od zabudowy i długości.

_________________
transport w stagnacji ......nie do końca


Na górę
PostWysłano: 18 sty 2017, 15:07 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2009, 14:36
Posty: 371
GG: 2487564
Lokalizacja: Wilkowice k. Bielska-Białej
Atego 12** z plandeką nie całe 8m długie ma 6t ładowności, jakbyś znalazł platformę na krótkiej ramie to spokojnie by Ci wyszło ok 6.5t


Na górę
PostWysłano: 18 sty 2017, 15:24 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lut 2005, 18:59
Posty: 716
GG: 1
Darecki95 pisze:
Atego 12** z plandeką nie całe 8m długie ma 6t ładowności


Aby na pewno ten 12xx ma te 6t? Nie mówię że nie może, ale mięliśmy dwa, i obydwa miały 4,8t ładowności. Fakt, że to były izotermy z windami, ale te zabudowy do ciężkich nie należły, a w dodatku były to 7 metrówki. Te auta same z siebie są ciężkie przez chociażby dużą i grubą ramę, co daje wiele "możliwości". Atego może mieć te 6t ładowności ale po zarejestrowaniu na 15t dmc.

Wysłane z mojego F5121 przy użyciu Tapatalka


Na górę
PostWysłano: 18 sty 2017, 15:31 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2009, 14:36
Posty: 371
GG: 2487564
Lokalizacja: Wilkowice k. Bielska-Białej
Atego pisze:
Darecki95 pisze:
Atego 12** z plandeką nie całe 8m długie ma 6t ładowności


Aby na pewno ten 12xx ma te 6t? Nie mówię że nie może, ale mięliśmy dwa, i obydwa miały 4,8t ładowności. Fakt, że to były izotermy z windami, ale te zabudowy do ciężkich nie należły, a w dodatku były to 7 metrówki. Te auta same z siebie są ciężkie przez chociażby dużą i grubą ramę, co daje wiele "możliwości". Atego może mieć te 6t ładowności ale po zarejestrowaniu na 15t dmc.

Wysłane z mojego F5121 przy użyciu Tapatalka

Dzienna kabina, silnik 4cylindrowy, plandeka bez drzwi zwykła szmata ma ok 6.1t, biorąc pod uwagę konfigurację Twoich ateg to trochę inna bajka przy pełnej kabinie, klapie.
Atego 1518 (silnik 4cylindrowy) z chłodnią bez klapy 12epal ma ok 9t ładowności.


Na górę
PostWysłano: 18 sty 2017, 15:33 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 lut 2005, 18:59
Posty: 716
GG: 1
To zmienia postać rzeczy :) zapomniałem całkiem o 4 cylindrówkach. Niepotrzebnie zrobiłem zamieszanie :mrgreen: Dzięki za sprostowanie.

Wysłane z mojego F5121 przy użyciu Tapatalka


Na górę
PostWysłano: 18 sty 2017, 15:47 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2009, 14:36
Posty: 371
GG: 2487564
Lokalizacja: Wilkowice k. Bielska-Białej
Też nie jestem zwolennikiem 4cylindrów ale jednak waga robi swoje, akurat egzemplarz 1518 z 9t ład przy chłodni oglądałem przypadkiem, ale współczuje kierowcy ciągnąć 15t gdzieś po górkach 4cylindrowym silnikiem :lol:


Na górę
PostWysłano: 18 sty 2017, 22:16 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 17 sty 2017, 15:20
Posty: 4
Samochód: Iveco 50C14
cieszę się, że zaczęła się dyskusja


odnośnie kwestii, 9 czy 12 ton - też się nad zastanawiałem...

1. auto będzie jeździło w 90% po Wrocławiu, i zastanawiam się czy 12t będzie mogło się po moim mieście dosyć swobodnie poruszać. Niestety nigdy nie patrzyłem na znaki dla ciężarówek, bo nie jeździłem, więc nie wiem jak wygląda oznakowanie Wrocka
2. problem z pieniędzmi, chciałbym na auto dać ze 50-70K, a obawiam się, że w tych pieniądzach nie kupię nic dobrego w 12T, a zależy mi też żeby auto miał normę Euro5.....bo za chwilę przywalą zakazami wjazdu...a kupuję auto na kilka dobrych lat
3. ważne dla mnie aby w kabinie były 3 miejsca


z tego co piszecie to kupno 9t jest to bezsens
więc
albo kupić Cantera czy Iveco na 7.5T
albo 12T

na Cantera wezmę towaru 4T, legalnie
a ile wezmę na 12T? możecie podac jakieś modele?

i kwestia utrzymania auta, o ile droższe będzie utrzymanie 12T niż 7,5T - paliwo, naprawy, gumy, itd.itd, bo na pewno będzie więcej palić i na pewno części są sporo droższe do 12T


Na górę
PostWysłano: 19 sty 2017, 15:08 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 17 sty 2017, 15:20
Posty: 4
Samochód: Iveco 50C14
duża ładowność, tak a propo możliowści dwunastotonówki

https://www.otomoto.pl/oferta/daf-lf-45-180-salon-pl-1szy-wlasciciel-pelna-dokumentacja-super-przebieg-ID6yvUhD.html

jeden duży minus, tylko 2 miejsca w kabinie
mały minus, Euro4 a nie 5
za to Ładowność: 7414kg !!!


Na górę
PostWysłano: 19 sty 2017, 15:58 
Offline
Moderator

Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 3380
Lokalizacja: SJ
Na papierze czy w rzeczywistości? Chociaż to możliwe, krótka platforma - waży tyle co nic.


Na górę
PostWysłano: 19 sty 2017, 18:34 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2009, 14:36
Posty: 371
GG: 2487564
Lokalizacja: Wilkowice k. Bielska-Białej
Raczej realna 4.5t może ważyć, Eurocargo Izoterma 12paletowa waży 4.9t


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Christ - Myjnie samochodów ciężarowych i autobusów

Forum Samochodowe4trucks.pl - portal kierowcy