wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://www.wagaciezka.com/

Transport kontenerów
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=17950
Strona 75 z 88

Autor:  MAN [ 25 kwie 2016, 20:10 ]
Tytuł:  Re: Transport kontenerów

Zezwolenie na gabaryty kat. III to 1200 złoty na rok czasu.
Co do stosowania tablicy do oznakowania wystającego kontenera nie do końca jest mi dalej jasne.
Przepis mówi że należy oznakować wystający ładunek gdy wystaje ponad 50cm poza obrys pojazdu.
Czyli jeśli mam wysunięty zderzak z tablicami odblaskowymi i kontener wystaje za zderzak jakieś 20cm to nie muszę dodatkowo oznaczać samego kontenera mam rację czy się mylę?

Autor:  Luka [ 25 kwie 2016, 20:36 ]
Tytuł:  Re: Transport kontenerów

Moim zdaniem nie musisz znakować "wystającego" kontenera, bo nie wystaje poza obrys pojazdu. Jedynie jeśli całość przekraczałaby dopuszczalne długości, to wówczas pozwolenie gabarytowe.

Autor:  Długi [ 25 kwie 2016, 20:41 ]
Tytuł:  Re: Transport kontenerów

Cytuj:
Moim zdaniem nie musisz znakować "wystającego" kontenera, bo nie wystaje poza obrys pojazdu. Jedynie jeśli całość przekraczałaby dopuszczalne długości, to wówczas pozwolenie gabarytowe.
Jak nie?
Panie, w tym wypadku kontener jest ładunkiem. Jeżeli wystaje pow . 50 cm to chyba trza oznakowac.

Autor:  Luka [ 25 kwie 2016, 20:53 ]
Tytuł:  Re: Transport kontenerów

No tak, ale kontener nie będzie Ci wystawał poza obrys pojazdu, bo obrysem jest belka do której ten kontener jest mocowany. Zakładam, że rozciągana rama jest nadal pojazdem i tworzy jego obrys. Bo jak rozumiem, chodzi o coś takiego:
http://img.directindustry.com/images_di ... 818185.jpg

Żeby Ci kontener faktycznie wystawał poza obrys musiałbyś nie rozsuwać z tyłu ramy, co jest niemożliwe.

Autor:  Długi [ 25 kwie 2016, 20:59 ]
Tytuł:  Re: Transport kontenerów

A w 45 nie ma mocowań jak w 40?
Wydaje mnie się, ze właśnie tak jest. I kiedy nie masz rozsuwanej naczepy to się "wystaje".

Autor:  użytkownik usunięty [ 25 kwie 2016, 21:07 ]
Tytuł:  Re: Transport kontenerów

Luka, są ramy pod "czterdziestki", na które kładzie się "czterdziestki-piątki" i wówczas wysuwa się sam zderzak, który jest schowany pod "puszką" - cofnięty 40cm od tylnej krawędzi kontenera, czyli w takim przypadku kontener wystaje poza obrys.
Zdjęcie poglądowe z instrukcji Wieltona:Obrazek

Autor:  jabson [ 25 kwie 2016, 21:14 ]
Tytuł:  Re: Transport kontenerów

Ja mam teraz taką zapiętą! Rozciągam ogon ile się da i mogę jeszcze wysunąć zderzak i 45 wiozę na legalu, czyli można

Autor:  MAN [ 25 kwie 2016, 21:16 ]
Tytuł:  Re: Transport kontenerów

U mnie to wygląda tak w Krone z rozsuniętym zderzakiem

https://www.youtube.com/watch?v=x_SpU8G ... e=youtu.be

Autor:  Luka [ 25 kwie 2016, 21:24 ]
Tytuł:  Re: Transport kontenerów

Dobra, dobra, ja jestem student, nie profesor na UP :D

Chyba mam, z katalogu Schmitza, str. 8
http://www.cargobull.com/files/com/file ... -PC-GB.pdf

Wygląda na to, że faktycznie kontener wystaje poza obrys. Kwestia oznaczania to czy wystaje więcej, czy mniej niż 0,5m. Jeżeli zderzak jest cofnięty o 40 cm, to nie wystaje więcej niż 0,5m i oznaczać nie trzeba.

Dobrze myślę? 8)

Autor:  MAN [ 25 kwie 2016, 21:28 ]
Tytuł:  Re: Transport kontenerów

Według mnie nie trzeba, ale Gdyńskie polizmajstry znalazły na to jakiś paragraf i chłopaków w Gdyni za to ścigają.
Jako ze jestem obecnie w tym temacie będę od teraz bacznie się przyglądał naczepom która ma a która niema tablicy z Gdyni

Autor:  Luka [ 25 kwie 2016, 21:29 ]
Tytuł:  Re: Transport kontenerów

Swoją drogą, ile tu jest cm? Wydaję mi się, że powinno się liczyć obrys od tego wystającego zderzaka, ale nawet gdyby od belki, to może uda się zamknąć w tych 0,5m.
Obrazek

Autor:  MAN [ 25 kwie 2016, 21:32 ]
Tytuł:  Re: Transport kontenerów

Powinno być 76 cm z przodu i tyłu kontenera jak liczyć te dodatkowe 5 stóp

Autor:  Luka [ 25 kwie 2016, 21:37 ]
Tytuł:  Re: Transport kontenerów

Matematycznie tak wychodzi, obiektyw kamery musiał zniekształcić obraz na tyle, że wydaje się, że mniej.

Tak czy inaczej, nie sądzę, żeby ten zderzak był "przypadkiem" rozsuwany. Pewnie producentowi chodziło właśnie o uniknięcie konieczności montażu dodatkowych tablic.

Autor:  golasek [ 27 kwie 2016, 22:41 ]
Tytuł:  Re: Transport kontenerów

Na zdrowy rozum jezeli wysuniesz zderzak to on kończy obrys Twojej naczepy i nie musisz wieszać tablicy bo ładunek czyli pucha nie wystaje powyżej 0.5m za obrys jezeli byś nie wysuwał zderzaka to też śmiało możesz jechać tylko wieszaj tablice a nie będziesz miał problemów na gdyni my wozimy od kilku ładnych lat i jest okej!. ja mam naczepę rozsuwaną na środku i z tyłu tak, że mogę zamknąć całą 45tke w ramie ale co z tego jak jestem za długi... teoretycznie naczepa jest do tego przystosowana a praktycznie moge zapomnieć o tej konfiguracji (najlepsza opcja pozwalająca legalnie wozić 45tkę bez takich rzeczy jak tablice itp jest wysuwany przód przy którym kontener jest dosunięty do kabiny w takiej odległości jak naczepa z plandeką i rozsunięcie tyłu naczepy tak aby tylna belka zapinała kontener na ostatnie kostki)

Autor:  dudek81 [ 30 kwie 2016, 6:53 ]
Tytuł:  Re: Transport kontenerów

Z drugiej strony, co za problem kupić tabliczkę i mocować na kontenerze?

Ja u siebie przykręciłem hermetyczne gniazdo (jak do 230V, podpiąłem się pod oświetlenie tablicy rej.), w gabarytce mam czerwonego LEDa i zwykły przewód.

Jeszcze nie widziałem, żeby inspektor się do takiego rozwiązania czepiał, a miałem nie jedną kontrolę (zderzaka nie wyciągam) ;)

Autor:  Bajzel [ 04 maja 2016, 15:45 ]
Tytuł:  Re: Transport kontenerów

Ja mam tą, teoretycznie najlepszą opcję i wygląda to tak:
Obrazek

Autor:  MAN [ 04 maja 2016, 16:03 ]
Tytuł:  Re: Transport kontenerów

Cytuj:
Ja mam tą, teoretycznie najlepszą opcję i wygląda to tak:
Obrazek
No tak ty masz blisko przód naczepy kabiny jak masz przednią belkę wysuniętą, a u mnie tak blisko jest naczepa bez rozsuwanej przedniej belki.
Jak bym chciał belkę rozsunąć której nie ma to by naczepa kończyła się na ścianie kabiny :mrgreen:

Autor:  Bajzel [ 04 maja 2016, 16:31 ]
Tytuł:  Re: Transport kontenerów

Cytuj:
Jak bym chciał belkę rozsunąć której nie ma to by naczepa kończyła się na ścianie kabiny :mrgreen:
Tobie za to krócej wyciąga się tył pod 40 czy 2x20 i przez to lepiej się jedzie z 20 solo albo jak rozładujesz przednią puszkę i z 10-12 tonami na tyle trzeba się przetransportować gdzieś dalej. No i mniej pali, bo nie ma takich zawirowań jak jedziesz z normalną 40. Plusy i minusy jak zawsze :D

Autor:  MAN [ 04 maja 2016, 16:40 ]
Tytuł:  Re: Transport kontenerów

Tak patrzę na twoją naczepę i ty masz chyba taki sam lub podobny rozstaw osi jak w naczepie pod 40.
Bo u mnie osie są cofnięte i pod 40 to jakieś 0,5m się rozsuwa.
Mam wrażenie że przy tym większym rozstawie osi to mniej naczepa buja ciagnikiem na dziurach jak przy standardowej 40tce

Autor:  Bajzel [ 04 maja 2016, 17:12 ]
Tytuł:  Re: Transport kontenerów

Cytuj:
Tak patrzę na twoją naczepę i ty masz chyba taki sam lub podobny rozstaw osi jak w naczepie pod 40.
Bo u mnie osie są cofnięte i pod 40 to jakieś 0,5m się rozsuwa.
Mam wrażenie że przy tym większym rozstawie osi to mniej naczepa buja ciagnikiem na dziurach jak przy standardowej 40tce
U mnie wysuwa się około metra do tyłu, może nawet ciut więcej, przez co mam osie bliżej ciągnika. Przy 45 i obecnym ustawieniu naczepy, jak podniesie mi ośkę ostatnią to TRAGICZNIE się z tak długim zwisem jedzie.

Strona 75 z 88 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/