Strona 9 z 13 [ Posty: 258 ] Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 1113 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 10 gru 2012, 22:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 lis 2010, 18:26
Posty: 1921
Samochód: Żółtek
Lokalizacja: Warszawa/Żychlin

Jester, a jeździsz tym po jakichś rondkach?


Post Wysłano: 10 gru 2012, 23:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 wrz 2012, 21:12
Posty: 196
Samochód: R410
Lokalizacja: Radom/Przysucha

Cytuj:
Być może mówisz prawdę... ale z pewnych względów, o jakich nie czas i miejsce rozmawiać, muszę znaleźć sobie bardzo dalekosiężne i absorbujące marzenia. Wiec proszę Was, o realne odpowiedzi, i wszystko co moze mi pomóc w zdobywaniu wiedzy na ten temat. Będę niesamowicie wdzięczny...
Jeżeli Twoje dalekosiężne marzenia wiążą się z pracą kierowcy to powiem Ci coś od siebie:

Zanim wyjedziesz do Skandynawii i wsiądziesz na 25metrowca polecam zacząć zawodową jazdę od czegoś mniejszego,czyli albo solówki (choć niekoniecznie) aby poznawać trasy,papiery itp a dopiero później naczepa/przyczepa z czego polecam przyczepę i to z obrotnicą żebyś opanował manewry (cofanie!!!) bo jeśli tam dostaniesz 25,25 czyli 3osiową solówkę + naczepę (przyczepę) 13.60 i zaczniesz się motać to szwed nie będzie stał i czekał aż coś Ci się uda.To ze jeździsz 25.25 nigdzie nie zwolni Cię z cofania tyłem pod rampę na firmach na których nawet tam nie zawsze jest masa miejsca szczególnie dla takiego bydlaka i bujania się po rondach,skrzyżowaniach itp.

_________________
Nie spać, zwiedzać zapier......


Post Wysłano: 11 gru 2012, 11:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Jak przeczytałem te pierwsze posty to mi witki opadły. Chłopaczek zobaczył na discovery wielkie ciężarówy i stwierdził że będzie jeździł pociungiem drogowym.... ale nie ważne....
Takie zestawy po rondach jeżdżą normalnie tylko trzeba się mocniej wypuszczać, ale to logiczne skoro mają 25m długości :P Jednak Ci co nimi cofają to są kozaki :D prawie zawsze widziałem że w solówce 3 oś była skrętna, jednak odnoszę też wrażenie że dyszle są inne niż takie znane nam z "Europy" one jak by były mniej podatne na skręty. Ogólnie na firmach gdzie byłem było zawsze sporo miejsca do cofania dla długich Szwedów ale nie zawsze na wprost do rampy, czasem musieli w nią wjeżdżać pod kątem, a wtedy zaczynało się widowisko :D znajomy taty jeździ takim zestawem, to mówił że na początku ciężko mu było potem na luzaku, i zawsze podkreślał że jest lepszy komfort jazdy z solówką i taką długą przyczepą, mniej telepie na dziurach :) nie ma co się dziwić, wystarczy spojrzeć na rozstaw osi :)


Post Wysłano: 11 gru 2012, 19:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2007, 20:02
Posty: 494
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk

Cytuj:
prawie zawsze widziałem że w solówce 3 oś była skrętna,
Do cofania zawsze podnosiłem oś wleczoną, i miałem podobny efekt. Tył auta szybciej reagował na ruchy kierownicą, i tym samym przyczepa również.
Cytuj:
jednak odnoszę też wrażenie że dyszle są inne niż takie znane nam z "Europy" one jak by były mniej podatne na skręty.
Jak dyszel może być mniej podatny na skręty? Sprawa jest prosta: im większy rozstaw osi w przyczepie, i również im więcej osi w tejże przyczepie, tym wolniej ona reaguje, nie ucieka na boki tak szybko jak zwykła 18paletowa, 2 osiowa przyczepa ze skrętną osią z którą miałem przyjemność jeździć 3 lata.

Cytuj:
a wtedy zaczynało się widowisko

Widowisko to było, jak po trzech dniach pracy w nowej firmie w Szwecji, pokazałem chłopakom jak się cofa z dwoma naczepami pod rampę 8)

_________________
Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? :(
Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!


Post Wysłano: 11 gru 2012, 23:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Cytuj:
Jak dyszel może być mniej podatny na skręty? Sprawa jest prosta: im większy rozstaw osi w przyczepie, i również im więcej osi w tejże przyczepie, tym wolniej ona reaguje, nie ucieka na boki tak szybko jak zwykła 18paletowa, 2 osiowa przyczepa ze skrętną osią z którą miałem przyjemność jeździć 3 lata.
Im dłuższy dyszel, tym łatwiej się cofa z przyczepą na obrotnicy. Jest mniej podatna na skręty.


Post Wysłano: 12 gru 2012, 0:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

To mnie zawsze zastanawiało jak się cofa linkami. Przecież to się łamie w 2 miejscach! :O Czas wejść na youtube :D


Post Wysłano: 12 gru 2012, 1:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4061
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Nie cofa się. Chyba, że do przodu, albo masz pseudonim JESZKIN 8)

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 12 gru 2012, 21:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3564
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Czasami ładuję się na papierni w Roermond (NL) gdzie pod załadunek trzeba cofać na halę i miejsca przed nią jest mniej jak długość zestawu, czyli w bramę wchodzi się po skosie i stopniowo prostuje. Holendrzy cofają tam zestawami z naczepą + tandem i miejsca im starcza.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 12 gru 2012, 23:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 wrz 2012, 21:12
Posty: 196
Samochód: R410
Lokalizacja: Radom/Przysucha

Cytuj:
Czasami ładuję się na papierni w Roermond (NL) gdzie pod załadunek trzeba cofać na halę i miejsca przed nią jest mniej jak długość zestawu, czyli w bramę wchodzi się po skosie i stopniowo prostuje. Holendrzy cofają tam zestawami z naczepą + tandem i miejsca im starcza.
Dobrzy traktorzyści w SKRach cofali c360 z dwoma przyczepami :lol:

A na Poważnie.macie jakieś linki You tube które w miarę dobrze obrazują cofanie takimi wynalazkami? Bo to co znalazłem jakoś nie przedstawia pełnego obrazu :>

_________________
Nie spać, zwiedzać zapier......


Post Wysłano: 12 gru 2012, 23:45
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lut 2012, 17:34
Posty: 1893
Samochód: w ETS'ie
Lokalizacja: Sthlm

Herceghalom

Obrazek

_________________
Jeździłem na swoim zanim to było modne
Żyj tak żeby na starość powiedzieć: kuurła kiedyś to było


Post Wysłano: 16 gru 2012, 14:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 wrz 2008, 21:48
Posty: 539

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... YbLlN9Il8U#!

ktoś kto jeździł z przyczepą na obrotnicy nie będzie miał zapewne większych problemów bo to ta sama zasada jazdy tyle że dłuższa.ale to tak jak i z naczepą-jak ktoś jeździł np. krótka naczepą patelnią, a wsiądzie na standardową o 5m dłuższą naczepę też sobie poradzi.

przewalone za to by było wsiąść z naczepy na taki zestaw...


Post Wysłano: 16 gru 2012, 23:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lip 2011, 21:28
Posty: 43
GG: 45466607
Lokalizacja: Sosnowiec

Nie wiem czy to ma 25.25 czy więcej ale całkiem fajnie to wszystko współgra ze sobą i ciekawie wygląda.
A jednak Holendrzy mają fajne "zabaweczki" :D

http://www.youtube.com/watch?v=Gb5OOU_8GNI

Jeżeli już było to można usunąć aby nie było zbędnego spamu :D


Post Wysłano: 17 gru 2012, 0:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1612
GG: 1
Samochód: osobowy

Cytuj:
Nie wiem czy to ma 25.25 czy więcej ale całkiem fajnie to wszystko współgra ze sobą i ciekawie wygląda.
A jednak Holendrzy mają fajne "zabaweczki" :D

http://www.youtube.com/watch?v=Gb5OOU_8GNI

Jeżeli już było to można usunąć aby nie było zbędnego spamu :D
To się raczej kwalifikuje do 2x25,25m :>

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Post Wysłano: 17 gru 2012, 12:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 cze 2011, 23:31
Posty: 184
GG: 3477552
Samochód: MAN 12.224 Sprinter 412 Atego 1528

Tak powinien wyglądać transport zostali by tylko lepsi kierowcy 3x tyle przewozi to i kasa godna a tych co kładą zestawy do rowów albo do widlaka który będzie to rozładowywał w centrum dystrybucji albo do dystrybucji na dostawczaki a w porywach na 7,5 tonówki :evil:


Post Wysłano: 17 gru 2012, 15:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lip 2011, 21:28
Posty: 43
GG: 45466607
Lokalizacja: Sosnowiec

Ciekawi mnie koszt całego takiego zestawu ale na pewno jest spory. A jak ktoś kołami pojedzie po czymś ostrym to i za opony dość sporo można zapłacić :mrgreen:

Edit:

Znalazłem jeszcze coś takiego :D

http://www.youtube.com/watch?v=vN2NaKk0ZcI


Post Wysłano: 17 gru 2012, 21:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lip 2007, 10:45
Posty: 478
GG: 5718619
Samochód: Scania R560 6x4
Lokalizacja: KaRsIn

Nie jeden Mławiak marzy o takim sprzęcie :lol:


Post Wysłano: 17 gru 2012, 23:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 kwie 2009, 1:47
Posty: 232
Samochód: 2004 volvo vnl64t300
Lokalizacja: Bychawa

Moje spostrzeżenia na temat zespołów pojazdów większych niż standardowo używane dzisiaj jest takie. Po co budować konfiguracje całkiem nowe i które ciężko konfigurować w mniejsze jednostki które docierały by po rozpięciu w każdy zakątek bez najmniejszych problemów ale w europie jak zwykle trzeba pójść drogą wysoce specjalizowaną a zarazem drogą. Dla przykładu wrzucę coś takiego;
http://www.youtube.com/watch?v=FaAk9jVjisY
standardowy ciągnik plus trzy naczepy 10 metrowe na dwóch ostatnich dopięte dolly zmieniające naczępę w przyczepę.
Dzięki takiej konfiguracji sprzęt użyty jest tani prosty w obsłudze i bardzo łatwy w rozpięciu i dostarczeniu każdej naczepy osobno do miejsca docelowego poza autostradą. Prostota jeszcze raz prostota.


Post Wysłano: 19 gru 2012, 1:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lis 2012, 21:22
Posty: 23
GG: 35014493

A ten zestaw, to sie na jaki łapie? 25,25? Marzę właśnie by na takich jeździć...

http://www.google.pl/imgres?hl=pl&newwi ... 80&bih=836


Post Wysłano: 19 gru 2012, 1:32

To jest akurat australijski pociąg drogowy.


Post Wysłano: 24 gru 2012, 2:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 mar 2012, 13:12
Posty: 115

http://www.youtube.com/watch?v=lairKr1Nf0Q nie wiem czy ktoś dawał ale można pooglądać :]

_________________
Moje przemyślenia i zdjęcia z tras www.facebook.com/KierowcaBusika


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 9 z 13 [ Posty: 258 ] Przejdź na stronę Poprzednia 17 8 9 10 1113 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: