Auto-Mix - lodówki samochodowe, klimatyzatory postojowe, usługi transportowe, transport międzynarodowy.

Truck-Man Części Man

40TON.netKonektor5000.pl anteny CB radia



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 144 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 68 Następna
Autor Wiadomość
PostWysłano: 14 lut 2009, 16:50 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 paź 2006, 11:54
Posty: 226
Lokalizacja: zgierz / k.Łodzi
Oddzielenie paki możesz sobie poprawić bez problemu a jeśli chodzi o takie miksturki to my kiedyś do 207 laliśmy opałek bo to też diesel tyle że z barwnikiem i niby miał 1 000 000 jak go ze złomowaliśmy bo nie opłacało robić się już blachy robić a ile on miał to nikt nie wie :mrgreen:

_________________
.....::::Wchodzę Po Schodkach I Wytaczam Na Drogę Moje 40 Ton::::.....
B:15-01-2010r.
C:12-04-2010r.
C+E:09.09.2010r.


Na górę
PostWysłano: 15 lut 2009, 15:54 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 maja 2006, 17:08
Posty: 62
Sprinterek mojego ojca, troche brudny ale na wiosne go umyje
Obrazek
Obrazek

_________________
RKS Motor Lublin& WKS Śląsk Wrocław & RKS Chełmianka Chełm


Na górę
 Tytuł: Re:
PostWysłano: 15 lut 2009, 22:07 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2008, 19:43
Posty: 5
GG: 4107123
Samochód: Kilka...
Lokalizacja: Stalowa Wola
eRKaZet pisze:
Matee pisze:
No to kolego Maybach 62 powiedz taką rzecz: Skoro możesz zdobyć info z pierwszej ręki to powiedz jak się ma stylistyka Sprintera do VF Craftera - oba auta z zewnatrz (i w środku zreszta też) wyglądają identycznie. Czy to oznacza ze twoj wujek robił również projekt Craftera, a może VF robił projekt Sprintera, a może mercedes robi swój projek a VF mu go podkrada .. no nie wiem, jesli możesz to daj info jak to jest

Volkswagen wspólpracował z Mercedesem zarówno przy opracowywaniu I i II generacji Sprintera oraz ostatniego LT i Craftera. Mają wiele wspólnych części.


To ja Wam powiem tak. Volkswagen "współpracował" z Mercedesem, ale to Sprinter był "pierwszy". Volkswagen ma inne podzespoły niż Mercedes. LT-ki są jednak gorsze od Sprinterów. Wiele ludzi mówi, że LT to "odpad" Sprintera.

_________________
Przyszły logistyk i spedytor


Na górę
PostWysłano: 15 lut 2009, 23:39 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 736
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ
Różnią się chyba tylko silnikiem. Z tego co zauważyłem to hamulce mają nawet te same :D W sumie mieliśmy 2 LTki. Pierwszy, LT35 zjadł 2 silniki i z tym drugim go sprzedaliśmy. Drugi LT46 jeszcze jeździ (2003r.), ale swoje w warsztacie wystał. A drugie tyle pod płotem w firmie, ale narazie wszystko jest OK i bardzo fajnie się nim jeździ.


PS. czy mi się wydaje, czy LT ma większy moment obrotowy od sprintera?

_________________
NIE-POMPIARZ


Na górę
PostWysłano: 21 lut 2009, 12:21 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2007, 14:02
Posty: 298
GG: 0
Samochód: wypasione
Lokalizacja: Wrocław
To zależy o jakich silnikach w jakich wersjach mówisz. Ogólnie LT - eki / Craftery o pojemności 2,5l mają większy moment obrotowy od silników montowanych w Sprinterach o pojemności 2,2l.

Jakiś tydzień temu miałem okazję przejechać się Sprinterem Maxi z wersji 316cdi. Ogólnie silnik według mnie ciężki do kręcenia. Dwa dni później przejechałem się nowym Sprinterem 318cdi o największej kubaturze przestrzeni ładunkowej. Zdecydowanie lepszy silnik. Ale też bardzo paliwożerny. Na pusto spalił około 12l/100km.

_________________
Życie jest piękne ! - powiedział Prosiaczek ... i rzucił się w przepaść.


Na górę
PostWysłano: 21 lut 2009, 12:41 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 2263
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE
Myślę Cichanos, że w 316 dużą rolę odgrywa styl jazdy kierowcy - kwestia doświadczenia.
Wiesz może jak spalanie w trasie się w 318 kształtuje? Różne opinie chodzą, ale wszystkie mówią o paliwożerność silnika...

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Na górę
PostWysłano: 21 lut 2009, 12:54 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2007, 14:02
Posty: 298
GG: 0
Samochód: wypasione
Lokalizacja: Wrocław
Możliwe że była to wina sprzęgła które nisko bierze i przez to ciężko wchodzą także biegi :?

Podane przeze mnie spalanie było osiągnięte podczas jazdy w trasie na odcinku : Wrocław - Szczecin - Zielona Góra - Wrocław. Między ZG a Wr jazda na pusto do max 110 km/h.

Autko miało 6 - biegową skrzynię manualną. Spala sporo ponieważ to 3,0l, V6 i 184 km. Dziwne byłoby gdyby spalił mniej :wink: Ogólnie wynik z całej trasy przejechanej przeze mnie to 13,2l/100km. Jazda z Wr do Sz z ładunkiem około 1,8t. Ze Sz do ZG to 580kg.

Ale może silnik jeszcze się ułoży. Ma przejechane dopiero 7 tyś km.

_________________
Życie jest piękne ! - powiedział Prosiaczek ... i rzucił się w przepaść.


Na górę
PostWysłano: 21 lut 2009, 15:05 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 2263
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE
Ooo to wcale nie tak źle - jestem pozytywnie zaskoczony, bo czytałem już różne wersje - 15, 17, 18l, a to już dużo.
Ładunku też trochę miał więc myślę że z takiego spalania można być zadowolonym.

P.S Kupiłeś Sprinterka? :mrgreen:

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Na górę
PostWysłano: 21 lut 2009, 21:48 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2007, 14:02
Posty: 298
GG: 0
Samochód: wypasione
Lokalizacja: Wrocław
Podwykonawca który dla mnie czasami jeździ kupił sobie Sprintera w opisywanej wersji. Postanowiłem się przejechać :) Jemu spalanie wychodzi gorsze :wink: Troszkę dziwny silnik pod względem elastyczności. Ale to może kwestia przyzwyczajenia.

Ten egzemplarz posiadał :
- el. szyby i lusterka + podgrzewane,
- klimatyzacja,
- ogrzewanie postojowe,
- wspomaganie ukł. kierowniczego,
- halogeny,
- biksenony + spryskiwacze,
- czujniki cofania,
- radio oryginalne CD,
- dołożone pióro na tylną oś,
- schowek pod kanapą + stolik w oparciu,
- podłoga antypoślizgowa,
- welurek,
- przesuwana ściana grodziowa,
- amortyzowany fotel kierowcy,
- możliwość zamontowania kolejnego rzędu siedzeń
- i te dziwne systemy stabilizacji itp :wink: .

Ogólnie auto podoba mi się i przyjemnie się prowadzi. Dobrze wyciszone wnętrze. Niestety koszt zakupu jest potężny - 170 tyś zł netto :shock: :!:

_________________
Życie jest piękne ! - powiedział Prosiaczek ... i rzucił się w przepaść.


Na górę
PostWysłano: 21 lut 2009, 22:03 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 2263
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE
170tys. - hmmm..., spodziewałem się większej ceny po przeczytaniu wszystkiego wyżej, bo na zlocie w Bydgoszczy goły sprinter 315CDI maxi chyba kosztował coś koło 130000 zł. W ogóle nie ma co porównywać cenowo do poprzedniej generacji - ehh...

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Na górę
PostWysłano: 22 lut 2009, 14:44 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2007, 14:02
Posty: 298
GG: 0
Samochód: wypasione
Lokalizacja: Wrocław
Ale to był wóz należący do dealera i z rocznika 2008, luty. Więc w momencie kupna (styczeń br.), był to już wóz roczny :|

_________________
Życie jest piękne ! - powiedział Prosiaczek ... i rzucił się w przepaść.


Na górę
PostWysłano: 08 mar 2009, 11:59 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 mar 2007, 12:14
Posty: 855
GG: 9870144
Samochód: MAN TGX
Lokalizacja: Kobierno/Kalisz
Nie dawno przesiadlem sie ze Sprintera 312D 00r na 311CDI 08r maxi dlugi i wysoki i wszystko bylo by pieknie gdyby nie to ze samochod ma takiego strasznego mula ze szok :/ Posiada on 6 biegowa skrzynie biegow i zeby dojsc do ostatniego biegu to trzeba dosc dlugo sie bujac :( I mam pytanie czy te nowe Sprintery tak maja czy moze przyczyna lezec w silniku ze jest taki mulowaty?

_________________
"Ten, który boi się zdobywać jest skazany na porażkę" - Napoleon Bonaparte


Ostatnio zmieniony 08 mar 2009, 12:23 przez Łukaszz, łącznie zmieniany 1 raz.
Połączone.


Na górę
PostWysłano: 08 mar 2009, 13:54 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 20 gru 2006, 17:33
Posty: 190
Lokalizacja: Tomaszów Maz.
Witam

Panowie mam pytanko natury technicznej- czy.. w Sprinterkach, a konkretnie w takim modelu jak ma wojtas92, istnieje na wyswietlaczu, komputerku pokładowym, czy gdziekolwiek.... przepływomierz chwilowego zużycia paliwka :?: :?: :?: :?:

z góry dzięki za odpowiedz... pozdro 8)


Na górę
PostWysłano: 08 mar 2009, 14:51 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 10 sty 2008, 17:24
Posty: 57
GG: 0
Benio pisze:
Witam

Panowie mam pytanko natury technicznej- czy.. w Sprinterkach, a konkretnie w takim modelu jak ma wojtas92, istnieje na wyswietlaczu, komputerku pokładowym, czy gdziekolwiek.... przepływomierz chwilowego zużycia paliwka :?: :?: :?: :?:

z góry dzięki za odpowiedz... pozdro 8)


Na zegarach nigdzie nie pokazuje spalania i nie ma tutaj żadnego komputerka pokładowego. Przepływomierz chwilowego zużycia paliwa mógł szef Ci dodatkowo do motować, ale w fabryce na pewno nie było.

Evil PL pisze:
Nie dawno przesiadlem sie ze Sprintera 312D 00r na 311CDI 08r maxi dlugi i wysoki i wszystko bylo by pieknie gdyby nie to ze samochod ma takiego strasznego mula ze szok :/ Posiada on 6 biegowa skrzynie biegow i zeby dojsc do ostatniego biegu to trzeba dosc dlugo sie bujac :( I mam pytanie czy te nowe Sprintery tak maja czy moze przyczyna lezec w silniku ze jest taki mulowaty?



Za słaby silnik.312 to zdaje się był namocniejszy a 311 to chyba najsłabszy teraz robiony. Powiem Ci, że 315 najnowszy wymięka i to ostro przy 316 2004


Na górę
PostWysłano: 08 mar 2009, 17:32 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 2263
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE
Co do chwilowego spalania - kolega wyżej ma rację - nie ma takiej opcji. Komputer jest, ale takowych danych sprawdzić nie można.

Piotr_Ł pisze:
Za słaby silnik.312 to zdaje się był namocniejszy a 311 to chyba najsłabszy teraz robiony. Powiem Ci, że 315 najnowszy wymięka i to ostro przy 316 2004


312D był to najmocniejszy silnik w generacji produkowanej od '95 do '01.
Potem zastąpił go najmocniejszy 316CDI - do roku 2006, w którym zastąpił go kolejny najmocniejszy (nie licząc benzynowego) 318CDI.
Najsłabszym silnikiem montowanym w Sprinterach jest nadal stare, dobre, poczciwe 308 które jest nie do zajechania. Silnik bez turbiny.
Evil - 311 to muł straszny, tym bardziej MAXI, a to dlatego, że tak jak 308 jest to silnik bez turbiny. 313CDI i 316CDI z poprzedniej generacji, a dalej 315 i 318 mają turbinę więc przy dobrych wiatrach i 313 fajnie śmigało, ale 308 i 311 to muły - prawda.

Nie jest to żadna wada silnikowa, przekładniowa - ten silnik po prostu nie ma turbiny, dlatego jest dość ociężały.

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Na górę
PostWysłano: 09 mar 2009, 17:55 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 11 lut 2008, 13:42
Posty: 25
GG: 0
wojtas92 pisze:
Co do chwilowego spalania - kolega wyżej ma rację - nie ma takiej opcji. Komputer jest, ale takowych danych sprawdzić nie można.

Piotr_Ł pisze:
Za słaby silnik.312 to zdaje się był namocniejszy a 311 to chyba najsłabszy teraz robiony. Powiem Ci, że 315 najnowszy wymięka i to ostro przy 316 2004


312D był to najmocniejszy silnik w generacji produkowanej od '95 do '01.
Potem zastąpił go najmocniejszy 316CDI - do roku 2006, w którym zastąpił go kolejny najmocniejszy (nie licząc benzynowego) 318CDI.
Najsłabszym silnikiem montowanym w Sprinterach jest nadal stare, dobre, poczciwe 308 które jest nie do zajechania. Silnik bez turbiny.
Evil - 311 to muł straszny, tym bardziej MAXI, a to dlatego, że tak jak 308 jest to silnik bez turbiny. 313CDI i 316CDI z poprzedniej generacji, a dalej 315 i 318 mają turbinę więc przy dobrych wiatrach i 313 fajnie śmigało, ale 308 i 311 to muły - prawda.

Nie jest to żadna wada silnikowa, przekładniowa - ten silnik po prostu nie ma turbiny, dlatego jest dość ociężały.


To się popisałeś kolego. Stary Sprinter 308 (1 generacji) to nie jest to samo co nowsze 308 CDI. To nie jest ten sam silnik. Zarówno w 308 CDI jak i 311 CDI jest turbina. W 308 CDI jest troszkę inna turbina (od 311 wzwyż stosowano turbinę o zmiennej geometrii łopatek). W starym Sprinterze 308 jest silnik 2.3 diesel (bez turbiny) natomiast 308 CDI jest silnik 2.2 CDI, ten sam, który jest w 311tce, 313tce i 315tce. Różnica w mocach tych silników polega na wersji komputera lub jego oprogramowaniu. Bez żadnego problemu z 308 CDI można zrobić 311 CDI lub 313 CDI. Znajomy swoją 311 CDI przerobił na 313 CDI, koszt zmiany - 300 PLN


Na górę
PostWysłano: 09 mar 2009, 23:45 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 2263
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE
Z lekka zbłądziłem :mrgreen: Dzięki za naprowadzenie.

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Na górę
PostWysłano: 11 mar 2009, 12:58 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2007, 14:02
Posty: 298
GG: 0
Samochód: wypasione
Lokalizacja: Wrocław
Według mnie nie pomaga jedynie zmiana oprogramowania.
Podobna sytuacja jest w Renault Clio i Kangoo. Niby te same silniki 1.5 dCi a moc inna. Powodem jest inne oprogramowanie oraz osprzęt silnika. Np wersja 65 KM ma zwykły wtrysk bezpośredni i normalną turbinę. Wersja mocniejsza ma turbinę o zmiennej geometrii pracy łopatek. Natomiast wersja najmocniejsza ... chyba 110 KM ; posiada turbinę o zmiennej geometrii pracy i intercooler. Wydaję mi się że taka sytuacja jest w Sprinterach jak również innych autach w dieselku :)

_________________
Życie jest piękne ! - powiedział Prosiaczek ... i rzucił się w przepaść.


Na górę
PostWysłano: 11 mar 2009, 13:14 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 11 lut 2008, 13:42
Posty: 25
GG: 0
Akurat, jeżeli dotyczy to silników 2.2 CDI stosowanych Sprinterach serii x08, x11, x13, x15 nie ma generalnej różnicy. W sprinterze x08 jest tylko inna turbina, dla wersji 110 KM i 130 KM (x11 i x13) stosowana jest turbina ze zmienną geometrią łopatek a w wersji 150 KM (x15) stosowane są 2 turbiny. Gdy w naszej 313tce zmienialiśmy silinik to mechanik mówił, że różnica polega jedynie na zmianie komputera lub oprogramowania.


Na górę
PostWysłano: 11 mar 2009, 17:40 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 2263
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE
Rozumiem, że mówisz o wersji "nowej" czyli od 2006/7 roku?!
Bo w wersji starszej po liftingu czyli od 2001 są tak jak napisałem wyżej silniki z turbinami i bez.

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 144 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 68 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Christ - Myjnie samochodów ciężarowych i autobusów

Forum Samochodowe4trucks.pl - portal kierowcy