Auto-Mix - lodówki samochodowe, klimatyzatory postojowe, usługi transportowe, transport międzynarodowy.

Dalekie dystanse - Scania Polska

40TON.netKonektor5000.pl anteny CB radiaNaprawa foteli TIR



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostWysłano: 15 mar 2015, 15:48 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 19 lis 2013, 20:25
Posty: 4
Witam.
Zapewne temat się już pojawił, ale nie znalazłem go (może za słabo szukałem). Do rzeczy jednak, mianowicie szukam samochodu dostawczego specyfika usługi budowlane (przewóz towarów i osób). Zabudowa 7 osobowa blaszak. I teraz moje pytanie, bo nie wiem już co wybrać. Który model samochodu był by lepszy pod budowlankę ? Fiat Ducato maxi L4H2 2,3 MJ II 150KM; DMC 3.5t, czy Opel Movano L4H2 2.3 BiTurbo 163KM; DMC 3.5t z napędem na tył na bliźniaku. Dziennie będzie pokonywać około 100KM i mniej, różnie zależy od miejsca zlecenia. Będą też ładunki duże i ciężkie jak to w budowlance bywa. Interesowała by mnie też awaryjność obu pojazdów oraz spalanie, bo katalogowe mnie nie przekonuje, oraz wasze opinie na temat owych pojazdów.

Dziękuję i pozdrawiam.


Na górę
PostWysłano: 15 mar 2015, 15:54 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 mar 2011, 20:10
Posty: 769
Lokalizacja: Poznan
Ducato napęd na przód 2.3 bardzo dobry silnik jak każdy diesel fiata, multum części wiec wybrał bym ducato, nie jest to idealny samochód ale bardzo dobry. Opel Movano to to samo co renault master tylno napędowych jest strasznie mało, nikt specjalnie u nas tego nie używa.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=7ryGYWs ... r_embedded


Na górę
PostWysłano: 15 mar 2015, 16:01 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 19 lis 2013, 20:25
Posty: 4
Movano wybrałem dlatego też, bo przyczepkę będę ciągnął z mini koparką i innymi różnościami. Po prostu patrzę przyszłościowo na wybór.


Na górę
PostWysłano: 15 mar 2015, 18:41 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 27 lut 2010, 18:04
Posty: 181
Samochód: 3xMP3, 1xMP4, 6xMaster
Ducato 2.3 150 km było dość sporo przypadków gdzie te motory padały. Owszem poprzednie 2.3 - 120 km było ok. Nawet mam w firmie auto, które już zrobiło ponad 400 tys. i oprócz wymiany EGR i tego zaworka od podciśnienia "nad silnikiem" nie było nic robione.
O silniku 2.3 twin-turbo z Movano/Mastera ciężko mi cokolwiek powiedzieć. Na 40 tys. km przejechany póki co nie mogę powiedzieć nic o awaryjności.
Z całą pewnością całkiem fajnie ten silnik radzi sobie w mieście.
Jeżeli chodzi o jazdę w trasie to jest troszkę mocniejszy od starej 150. Troszkę mniej też pali paliwa. Z całą pewnością z mocą szału nie robi ale jeździ się przyjemnie.

JohnyPłachta skoro będziesz ciągał tym autem koparkę wybór fiata to raczej kiepska opcja. Rozważył bym zakup Movano/Mastera z przewagą na tego drugiego ze względu na moim zdaniem lepszy serwis (więcej jest po prostu tych aut). Możesz wziąść pod uwagę jeszcze Iveco 35c15/17/21 ale z pewnością będzie to droższe auto a może i nawet lepsze ?


Na górę
PostWysłano: 15 mar 2015, 20:06 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 mar 2011, 20:10
Posty: 769
Lokalizacja: Poznan
2.3 renault jest chyba ma łańcuszku wiec też jakiś plus. Co do ciągnięcia przyczepy to nie ma co dramatyzować z fiatem koledzy laweciarze latają i jakoś nic się nie dzieje, tym bardziej, że codziennie chyba nie będziesz latał z chorymi ciężarami. Możesz wziąć mastera z napędem na przód sprawdzona konstrukcja, która w miarę się sprawdza, tylno napędowe renault tutaj brakuje mi wiedzy nie słyszałem o tym aucie absolutnie nic. Co do iveco to 35 tak ale S nie brał bym bliźniaka bo to przerost formy nad treściom no i 3.0 na takie kręcenie też bez sensu chyba, że cena by zachęcała do tego.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=7ryGYWs ... r_embedded


Na górę
PostWysłano: 15 mar 2015, 21:04 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 24 wrz 2009, 10:09
Posty: 1273
GG: 0
Samochód: brak
Lokalizacja: KWI
Widzę że Kolego już wybrałeś pojazd, ale dopisze od siebie kilka zdań. Jeśli szukasz pojazdu z tylnym napędem to oprócz Master, Movano zostaje jeszcze Ford Transit i Iveco Dailly, oraz Mercedes Sprinter. Co do tego co się widzi na budowach to przeważają trojaczki Ducato, Boxer, Jumper i Master. Każdy z tych pojazdów ma swoje plusy i minusy jak chodzi o ekonomię spalanie i serwis wygrywa Ducato. Co do Movano to jest to Master ze znaczkiem Opla silniki in plus, ale serwis jest po prostu kiepski w Oplu większość nie radzi sobie z pojazdami dostawczymi (sprawdzone na własnej skórze) podobna sytuacja z Peugeotem Boxerem. Co do Transita spalanie większe niż u konkurencji, ale za to bardzo wytrzymały na przeładowania i silnik 140 KM dość żwawy z 6 biegową skrzynią i dość znośne ceny na serwisie. Też nie szalałbym z mocami silnika, przy przebiegu na dzień w granicach 200 Km bo to i większe spalanie, a czasu i tak nie nadrobisz na takich odcinkach.

_________________
Bo życie człowieka to ciągła droga. Wilk 09 8) .


Na górę
PostWysłano: 15 mar 2015, 22:04 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 19 lis 2013, 20:25
Posty: 4
Dziękuję za odpowiedzi. Wybór pewnie padnie na Ducato, tylko jaki motor polecacie ?


Na górę
PostWysłano: 15 mar 2015, 22:55 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 mar 2011, 20:10
Posty: 769
Lokalizacja: Poznan
2.3 ten w zupełności wystarczy, 3.0 jedynie jak cena była by na prawdę dobra.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=7ryGYWs ... r_embedded


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Christ - Myjnie samochodów ciężarowych i autobusów

Forum Samochodowe4trucks.pl - portal kierowcy