Auto-Mix - lodówki samochodowe, klimatyzatory postojowe, usługi transportowe, transport międzynarodowy.

Dalekie dystanse - Scania Polska

40TON.netKonektor5000.pl anteny CB radiaNaprawa foteli TIRPompy AdBlue - Czujniki NOX



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
PostWysłano: 10 lut 2015, 21:31 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 10 lut 2015, 21:27
Posty: 11
Jestem posiadaczem Iveco daily 2,8TD z dość wysoką plandeką i kurnikiem.
Średnie spalanie jest na poziomie 15-18 l/100km
Planuję skrócić plandekę o około 0,5m, tak aby nie wystawała powyżej kurnika, czy owiewki.
Myślę też nad usunięciem kurnika i wstawieniem owiewki.
Czy takie zmiany będą miały istotny wpływ na spalanie?


Na górę
PostWysłano: 10 lut 2015, 21:40 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lut 2010, 13:36
Posty: 1027
Samochód: jakiś tam Tyr...
Lokalizacja: GPS signal not found...
Pewnie tak ale ekonomicznie może się nie opłacać. Hotele dla kierowcy do tanich nie należą a gdzieś spać przecież muszą...

/by papatalk

_________________
"...a niepodzielnie królującą elitę stanowią świętokrzyscy patelniarze..."


Na górę
PostWysłano: 10 lut 2015, 21:50 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 mar 2011, 20:10
Posty: 770
Lokalizacja: Poznan
Na moje to skróć plandekę żeby była równo z kurnikiem, szkoda wywalać sypialkę jak już jest. Co do spalania to 18l to mi TGL wciąga jak się ekonomicznie pojedzie, w jakiej kondycji masz wtryski???

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=7ryGYWs ... r_embedded


Na górę
PostWysłano: 10 lut 2015, 22:15 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 10 lut 2015, 21:27
Posty: 11
młody pisze:
Pewnie tak ale ekonomicznie może się nie opłacać. Hotele dla kierowcy do tanich nie należą a gdzieś spać przecież muszą...

/by papatalk

Autem podróżują z reguły 2 lub trzy osoby na montaże domków, także wynajęcie noclegu tak czy inaczej jest koniecznością

endriu007 pisze:
Na moje to skróć plandekę żeby była równo z kurnikiem, szkoda wywalać sypialkę jak już jest. Co do spalania to 18l to mi TGL wciąga jak się ekonomicznie pojedzie, w jakiej kondycji masz wtryski???


Auto w ogóle nie kopci i chyba wtryski są ok, ale powyżej 80km/h odgłos turbiny staję się dokuczliwy i być może tutaj trzeba się dopatrywać problemu. Na dniach się zabieram za auto i być może coś się wyjaśni.

Może jest na tym forum osoba, która będzie porównać różnicę w zużyciu paliwa z sypialką i bez.

Czy jest sens montować boczne spojlery na plandekę plandeka wystaje około 10cm z każej strony?

Zdjęcie auta:
Obrazek


Na górę
PostWysłano: 10 lut 2015, 22:20 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lut 2010, 13:36
Posty: 1027
Samochód: jakiś tam Tyr...
Lokalizacja: GPS signal not found...
Wywalenie kurnika i obniżenie plandeki bardzo wpłynie na poprawę spalania. Zwłaszcza w długich trasach. Bo jak jazda na miejscu to raczej nic nie pomoże z w/w.

/by papatalk

_________________
"...a niepodzielnie królującą elitę stanowią świętokrzyscy patelniarze..."


Na górę
PostWysłano: 10 lut 2015, 22:31 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 10 lut 2015, 21:27
Posty: 11
młody pisze:
Wywalenie kurnika i obniżenie plandeki bardzo wpłynie na poprawę spalania. Zwłaszcza w długich trasach. Bo jak jazda na miejscu to raczej nic nie pomoże z w/w.

/by papatalk


Skrócenie plandeki to mało kosztowny problem - w granicach 600zł
Natomiast kurnik to już zabawa ze wspawaniem elementu dachu, malowaniem, zakupem i montażem owiewki i tutaj mam już większe wątpliwości opłacalności zabiegu.


Na górę
PostWysłano: 10 lut 2015, 22:36 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lut 2010, 13:36
Posty: 1027
Samochód: jakiś tam Tyr...
Lokalizacja: GPS signal not found...
No to jedyne co w tym przypadku ja bym zrobił to plandeke obniżył do dachu kurnika a po bokach delikatne owiewki dorobił do szerokości plandeki. Ale to i tak kosmetyka bo kurnik największą robotę robi w tym aucie... Jak masz kogoś kto zna się na blacharce to spokojnie Ci usunie tą sypialke.

/by papatalk

_________________
"...a niepodzielnie królującą elitę stanowią świętokrzyscy patelniarze..."


Na górę
PostWysłano: 10 lut 2015, 22:40 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 mar 2011, 20:10
Posty: 770
Lokalizacja: Poznan
Co do auto to zaczął bym od zrobienia turbiny, diagnostyki auta, bo pali zdecydowanie za dużo. Z jakimi prędkościami porusza się auto jakie obroty ma przy 90 km/h może masz wolny most? Potem obniżył bym plandekę i jak koniecznie nie potrzebujesz kurnika to wstawił bym spojler i owiewki.
Co do spalania nie masz wycieków gdzieś, bo złożyłeś temat, w którym pisałeś, że masz nieoryginalny zbiornik.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=7ryGYWs ... r_embedded


Na górę
PostWysłano: 10 lut 2015, 22:54 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 10 lut 2015, 21:27
Posty: 11
endriu007 pisze:
Co do auto to zaczął bym od zrobienia turbiny, diagnostyki auta, bo pali zdecydowanie za dużo. Z jakimi prędkościami porusza się auto jakie obroty ma przy 90 km/h może masz wolny most? Potem obniżył bym plandekę i jak koniecznie nie potrzebujesz kurnika to wstawił bym spojler i owiewki.
Co do spalania nie masz wycieków gdzieś, bo złożyłeś temat, w którym pisałeś, że masz nieoryginalny zbiornik.


Wycieków na 100% nie ma
Most raczej standardowy i auto nie jedzie szybciej na pusto niż 110km/h (GPS) 2,8TD 125KM, a od 80 do 100km/h przyspiesza niewiele lepiej niż skład pociągu.
Obroty wydają się raczej niskie w stosunku do prędkości jazdy. Przy 100km/h raczej nie przekraczają 3tys/min


Na górę
PostWysłano: 10 lut 2015, 23:33 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 mar 2011, 20:10
Posty: 770
Lokalizacja: Poznan
Jak latasz takim żaglowcem po 110 to ile ma palić, jak pojedziesz 90km/h to możesz liczyć spalanie, takim autem jeździ się już prawie jak ciężarówka. A jak gps pokazuje 110km/h to na liczniku już pewnie ze 120 130 wiec musi swoje wziąć.

_________________
https://www.youtube.com/watch?v=7ryGYWs ... r_embedded


Na górę
PostWysłano: 13 lut 2015, 17:37 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 10 lut 2015, 21:27
Posty: 11
endriu007 pisze:
Jak latasz takim żaglowcem po 110 to ile ma palić, jak pojedziesz 90km/h to możesz liczyć spalanie, takim autem jeździ się już prawie jak ciężarówka. A jak gps pokazuje 110km/h to na liczniku już pewnie ze 120 130 wiec musi swoje wziąć.

Gdzie ja napisałem, że latam po 110?
Czy nie było by mądrzej mnie spytać ile licznik pokazuje zamiast bawić się w jasnowidza i wysnuwać błędne wnioski?
Akurat w tym aucie jest odwrotnie co do prędkości.
Buda już skrócona o 50cm, kurnik chyba się odklei i muszę jeszcze poszukać bocznych lotek. Plandeka ma szerokość 230cm i w na wysokości dachu wystaje poza obrys auta chyba ze 30cm. to chyba tez swoje robi.
Turbina sprawdzona i podobno są już jakieś luzy na niej, ale nie ma jeszcze z nią tragedii.


Na górę
PostWysłano: 13 lut 2015, 20:53 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 cze 2010, 21:12
Posty: 133
Samochód: TGA 18:440 hakówka
Lokalizacja: ~WLKP~
mi mascott 3.0 160, palił po 15l/100 km, bez plandeki. same burty i kuras do góry, towary w granicach 1t. w tą i spowrotem, dlaczego te auta tyle palą nie wiem. Zrobiłem kiedyś kółko 1000km, w paliwo poszło 800zł to za głowe się chwyciłem. Od razu wziąłem ducato, bo z paliwa bym nie wyszedł :mrgreen:


Na górę
PostWysłano: 13 lut 2015, 20:59 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 3291
Samochód: zielony i grafitowy
ile ładujesz na ten pojazd?
bo tak " na oko" to paka ma ok.4,5 -5 metrów długości.
obojętnie co zrobisz to poniżej 15 l.nie będzie spalania.

_________________
transport w stagnacji.
administrowanie i zarządzanie nieruchomościami.


Na górę
PostWysłano: 25 lut 2015, 15:17 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 10 lut 2015, 21:27
Posty: 11
zzx pisze:
ile ładujesz na ten pojazd?
bo tak " na oko" to paka ma ok.4,5 -5 metrów długości.
obojętnie co zrobisz to poniżej 15 l.nie będzie spalania.


1-3 Tony.
Paka ma 6,2m długości


Na górę
PostWysłano: 25 lut 2015, 16:11 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6651
GG: 37985486
Lokalizacja: Wrocław
kurnik jest bardzo niekorzystny z punktu widzenia aerodynamiki i spalanie rośnie dość mocno wraz z prędkością.
jest to problem jaki dotyka też kampery.
najpopularniejsza zabudowa kampera - alkowa przypominająca pojazd dostawczy z kurnikiem ma tą zaletę, że pozostała częśc pojazdu jest "schowania" za część przednią. kamper alkowa taki jak mój (24 lata, 2,5td, 3,5t) spala przy prędkości 80km/h poniżej 9l/100km, ale jadąc 115-120km/h przekracza już 14l/100km.

dla mnie to nie ma znaczenia, bo jeżdżę blisko (najdalej Niemcy) i zawiedzam - nie śpieszę się. ale zaczyna to być problemem, gdy ktoś chce jechać do Hiszpanii, Włoch i interesuje go jak najszybsze dojechanie.

dlatego też obecnym trendem jest zabudowa half-integral http://www.camprest.com/pl/rodzaje-kamperow pozwalająca na jazdę z prędkościami 130-150km/h po autostradzie z umiarkowanym zużyciem paliwa. kolega posiadający takiego kampera (cena w salonie około 300tyś zł) mówił o zużyciu do 10l/100km przy prędkości 140km/h. oczywiście obowiązkowo 6-cio biegowa skrzynia.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Ostatnio zmieniony 26 lut 2015, 7:33 przez Cyryl, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
PostWysłano: 25 lut 2015, 22:28 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 3291
Samochód: zielony i grafitowy
gregorioo pisze:
zzx pisze:
ile ładujesz na ten pojazd?
bo tak " na oko" to paka ma ok.4,5 -5 metrów długości.
obojętnie co zrobisz to poniżej 15 l.nie będzie spalania.


1-3 Tony.
Paka ma 6,2m długości

jak sądzę pojazd ma dmc. 3,5 tony choć może mieć i 6,5 tony.
nie ma to jednak żadnego znaczenia dla spalania cudów nie ma taki"żagiel" z taką masą własną + ładunek swoje musi łyknąć.
podtrzymuje swoją opinię że nie zejdziesz poniżej 15 l i to jadąc z wiatrem na pusto.

_________________
transport w stagnacji.
administrowanie i zarządzanie nieruchomościami.


Na górę
PostWysłano: 03 mar 2016, 1:34 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 gru 2013, 16:08
Posty: 15
GG: 12063514
Lokalizacja: Lubno!
To są stare silniki jeszcze ze starych modeli dlatego tyle palą. Ja mam daily z 95r. 2.5TD 100km to mi pali 11l/100km przy jeździe 85km/h i średnio tona ładunku to już ma 2300rpm na ostatnim biegu.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Christ - Myjnie samochodów ciężarowych i autobusów

Forum Samochodowe4trucks.pl - portal kierowcy