Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 24 kwie 2013, 21:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 mar 2008, 20:33
Posty: 109
Samochód: MAN TGA 26.460 6x4 2003r.
Lokalizacja: Wołomin

Witam,
Prowadze firmie branzy drzewnej , szukam nowego busa.
Sprinter i crafter - dosc duzo negatywnych opini
Zastaniwaum sie nad masterem
Potrzebuje auto w konfiguracji :
kola bliznicze,rama , kontener , winda , bedea wozil palety z drewnem i brykietem o wadze 3-4tony
Mozcie mi doradzic co bedzie dobrym wyborem , jakie auto oglonie dobrze sie spisuje , jaki silnik wybrać, usterkowosc itp.

bede wdziczny za rade

pozdrawiam
Tomek


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 kwie 2007, 20:24
Posty: 39
Samochód: VW Polo 6n
Lokalizacja: Kraków

Na mastera chcesz 3-4 tony? Toż to wygina resory w drugą stronę pod 1,5 tony ładunku.

A rozważałeś jakieś małe Iveco? U mnie w firmie ostatnio się zajawili i kupują je dla innych oddziałów. Czekam z niecierpliwością, aż nasz master się skończy ;)

_________________
Na klockowym warsztacie: MAN Bussing F8 Colonia Schwertransport, VW T1 "Eye Scream", Jelcz 317 + Zremb N162


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 gru 2008, 15:40
Posty: 172
GG: 13195351
Samochód: Opel Omega Ford Transit 2.4TD Jumbo
Lokalizacja: Kalisz

Najlepiej bierz Ducato :lol: :lol: :lol: Hahaha taki żarcik 8)

Sprinter 519 czyli na blizniaku i z motorem 3.0 190km byłby dobrym wyborem, negatywy dotycza głównie motorów 2.2 :lol: , tylko że 3t to ok ale 4t na dłuższą mete to niewiem jak by zniósł. W przypadku takich ładunków to trzeba by brac chyba tylko Iveco Daily z serii 65


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 gru 2011, 14:40
Posty: 111
GG: 10725990
Samochód: Bus
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Nie bez znaczenia będzie też długość kontenera. Jest to o tyle istotne ze powyzej 8 palet rama jest dolaczony kawalek ramy przez firme zabudowujaca do fabrycznej i to juz na pewno nie bedzie tak wytrzymale jak rama wlasciwa. Jesli masz zamiar wozic takie ciezary to musisz skupic sie bardzo na tym z czego ten kontener bedzie wykonany. Na takie ciezary to podloga 21mm sklejki conajmniej, zeby sie to nie zapadlo. 8)

Jesli chodzi o podwozia, to wytrzymalosc ramy i zawieszenia Mastera na blizniaku nie jest na pewno nizsza niz Sprintera seri 500. Sprinter ma przewage majac 3 litrowy silnik. Mocny i trwaly. Z drugiej strony Master w pelnej opcji kosztuje tyle co podstawowy Sprinter. Slyszalem kilkukrotnie o tym, ze serwis moze wgrac program 175-180 KM do Mastera. Nie bedzie to pewnie tak dobre jak 3 litrowy Mercedes ale sporo tansze, a cena pewnie tez ma spore znaczenie. :) Jak sprawuja sie Craftery z nowymi 2 litrowymi silnikami to nie wiem, ale starsze 2.5 to byla tragedia. Moze sie cos poprawilo, ale pojemnosc 2.0 na busa, ktory ma wozic 3-4 tony nie wrozy nic dobrego. Iveco tez jest ciekawa opcja. Sa znane ze swojej prostoty i wytrzymalosci. Faktem jest ze w srodku nie sa tak przyjemne dla kierowcy jak Mastery czy Sprintery, ale za to takie ciezary nie sa im straszne. Mysle, ze zamawiajac samochod do takich ciezarow musisz takze zwrocic uwage na przelozenie glowne w tym przypadku wieksze przelozenie = latwosc rozpedzania sie, wieksza sila z duzymi ladunkami, ale predkosci maksymalne mniejsze oraz wieksze spalanie przy wiekszych predkosciach, bo silnik pracuje na wiekszych obrotach :roll:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 mar 2008, 20:33
Posty: 109
Samochód: MAN TGA 26.460 6x4 2003r.
Lokalizacja: Wołomin

Rame pod kontener nie potrzebuje duzej , max 4,20m dł.
Orientujesz sie czy mastery sa dostepne z 3 litorwym silinkiem , 2,3 sa 4 czy 5 cylindorwe?
W chwili obecnej mam LT 35 2,5 tdi 109 koni 5-cylindorwy furgon , samochód i silnik REWELACJA.
najchetniej to bym wycial blache i wstawił kontner z winda , ale potrzebuje cos nablizniakach.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 gru 2011, 14:40
Posty: 111
GG: 10725990
Samochód: Bus
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Krązyly plotki o 3 - litrowym Masterze, ale do dzis sie one nie potwierdzily a szkoda. Najwieksza wada Mastera jest wlasnie brak mocnego silnika w oferice. W obecnej chwili to te 150KM i nic wiecej. Jezeli zabudowa 4.20 to rozstaw 430-435 bez przedluzanej ramy albo bylaby ona bardzo krotka. 2.3 to jest raczej czterocylindrowiec. Jesli mialbym kupowac dla siebie taki samochod jaki Ty potrzebujesz to na 80% wybralbym Mastera, bo to dobry kompromis miedzy cena a jakoscia/wytrzymaloscia. Jezeli jednak jestes w stanie zaakceptowac roznice w cenie Sprintera, to z niego takze bedziesz zadowolony pod warunkiem wybrania wersji 519. :D


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lip 2011, 21:38
Posty: 67
GG: 2371800
Lokalizacja: Warszawa

Tak, weź sobie Mastera a po roku z takimi ciężarami będziesz miał piękny scyzoryk pomiędzy kabiną a skrzynią.
Szukaj auta z ramą, a nie kawałkiem ramy, który dospawano do kabiny.

Ja mam inne pytanie, ten bus to Ci jest potrzebny żeby jeździć rozumiem bez tacho i opłat drogowych ?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 kwie 2008, 15:56
Posty: 189
GG: 11914484

3 Litry w Sprinterze jak wezmiesz, to spokojnie 600 tysiecy zrobisz bez awarii, wiecej niestety nie mielismy okazji nakulac wiec nie powiem CI jak dalej sie sprawuje ;)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: