Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 01 mar 2013, 20:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 cze 2010, 10:33
Posty: 14
GG: 765193
Lokalizacja: POZnań

Witam! Przeglądając stronę internetową Mercedesa zaciekawiła mnie oferta dotycząca modelu Vario - czyżby nadal był produkowany? :shock:

http://www.mercedes-benz.pl/content/pol ... afety.html


Post Wysłano: 01 mar 2013, 22:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sty 2010, 11:59
Posty: 395
GG: 2244591
Samochód: MB Atego
Lokalizacja: Kluczbork OKL

No raczej nie zapomnieli go ściągnąć ze strony :roll:

_________________
http://www.lechmot.pl
1.Twój problem nasze pieniądze.
2.Zawsze PIERWSI przy Tobie!.
3.Marudź ile chcesz a płać ile się należy!.


Post Wysłano: 02 mar 2013, 0:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 cze 2010, 10:33
Posty: 14
GG: 765193
Lokalizacja: POZnań

Powiem szczerze, że bardzo się zdziwiłem - stara kasta, a jest w produkcji - coś ciekawego. ;) Nie zagłębiałem się bardziej w ten temat, ale przypuszczam, że jest dostępny na zamówienie. Na rynku wtórnym nie widać za wielu tych modeli.


Post Wysłano: 02 mar 2013, 13:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3564
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Jakoś w przeciwieństwie do sprinterów nie widziałem, żeby wywozili Vario z fabryki w Ludwigsfelde gdzie były produkowane. Nie wiem, może jak już to robią na potrzeby Straży, albo na podwozia autobusów (Jelcz robił coś takiego).

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 07 mar 2013, 20:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 maja 2008, 22:32
Posty: 1482
GG: 6330420
Samochód: CLK Black Series
Lokalizacja: Warszawa

Vario jest nadal produkowane. W środę widziałem nowiutkie Vario, błyszcząca biel, eleganckie felgi jak jeździło i zbierało śmieci na Warszawie. Model 818, z boku naklejka BlueTec 5, tablice też świeże. Nie ma mowy o przywidzeniach.

_________________
Cichanos und Gibon Internationale Spedition u. Logistik GmbH & Co. KG, Hamburg (D) member.


Post Wysłano: 08 mar 2013, 13:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 wrz 2007, 10:01
Posty: 1208
Lokalizacja: Janów k.Częstochowy

Skoro jest na oficjalnej stronie Mercedes-Benz Polska to napewno jest. Nie rozumiem w ogóle tych pytań.

_________________
Pozdrawiam
Leszek


Straż pożarna Częstochowa


Post Wysłano: 08 mar 2013, 17:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 cze 2010, 10:33
Posty: 14
GG: 765193
Lokalizacja: POZnań

Po prostu myślałem, że ktoś wie coś więcej na temat samej produkcji, jak i sprzedaży.


Post Wysłano: 08 mar 2013, 18:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lip 2006, 14:51
Posty: 50
GG: 0
Lokalizacja: DW

Sprzedaż jest nikła, raczej tylko i wyłącznie pojazdy pod zabudowy specjalne gdyż wszystkie inne potrzeby da się rozwiązać tańszymi sposobami (czyt. Sprinter).


Post Wysłano: 26 wrz 2013, 14:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lip 2006, 14:51
Posty: 50
GG: 0
Lokalizacja: DW

No i stało się, z końcem września zakończyła się produkcja Mercedesa Vario. Tam samochód, a także jego podwozie które było osobno oferowane, to swego rodzaju fenomen. Doskonale sprawdzał się w każdej roli do której go zatrudniono. A zatrudniono go chyba do wszystkiego, czego podstawą może być samochód użytkowy. Następcy jako takiego nie będzie, Mercedes uważa, że ciężkie wersje Sprintera i Mitsubishi Canter powinny wystarczyć. Oj, biada producentom mikrobusów +20 osobowych ...


Post Wysłano: 26 wrz 2013, 23:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 maja 2010, 0:20
Posty: 283
GG: 0
Samochód: mercedes 124 200D
Lokalizacja: Chełm

Jaka biada? Będą lepić +1.5m podłużnicy do sprintera tak jak dotąd...


Post Wysłano: 27 wrz 2013, 0:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 gru 2008, 15:40
Posty: 172
GG: 13195351
Samochód: Opel Omega Ford Transit 2.4TD Jumbo
Lokalizacja: Kalisz

Bardzo mało się ich na drogach widywało, sprzedaż była raczej nikła, konstrukcja pancerna i sprawdzona ale kabina przestarzała i o to z pewnością ewentualnym nie doszłym klientom chodziło :oops: Aż szkoda że nie pojawiła się żadna zmodyfikowana wersja bo teraz to dopiero będą przeciążac Sprintery 51X


Post Wysłano: 27 wrz 2013, 12:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 maja 2010, 0:20
Posty: 283
GG: 0
Samochód: mercedes 124 200D
Lokalizacja: Chełm

Tam były hamulce pneumatyczne czy hydrauliczne?


Post Wysłano: 27 wrz 2013, 12:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 gru 2008, 15:40
Posty: 172
GG: 13195351
Samochód: Opel Omega Ford Transit 2.4TD Jumbo
Lokalizacja: Kalisz

Cytuj:
Tam były hamulce pneumatyczne czy hydrauliczne?
Jeśli dobrze kojarzę to chyba było to uzależnione od DMC tak jak np. Sprinter 616CDI maił pneumatyczne :]


Post Wysłano: 27 wrz 2013, 13:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lip 2006, 14:51
Posty: 50
GG: 0
Lokalizacja: DW

Cytuj:
Jaka biada? Będą lepić +1.5m podłużnicy do sprintera tak jak dotąd...
Sprinter nie jest oferowany jako samo podwozie, poza tym max. DMC to 5t a Vario 7.5t. Na Vario powstawały mikrobusy ponad 30 osobowe, a na Sprinterze wiecej niz 24 osoby nie upchna zgodnie z prawem. W zwyklym transporcie rzeczy oczywiscie Canter sie sprawdzi jako nastepca, ale chodzilo mi o mnogosc zabudow specjalnych ktore byly zabudowywane wlasnie na Vario.


Post Wysłano: 28 wrz 2013, 13:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 maja 2010, 0:20
Posty: 283
GG: 0
Samochód: mercedes 124 200D
Lokalizacja: Chełm

Oczywiście że jest oferowany jako ramiak ale mi chodziło o zabudowy osobowe. Popatrz na produkty firm AutoCuby, czy Eurobus. Nie ma dla nich problemu żeby przedłużyć Sprintera w środku, między osiami albo z tyłu. A co do "zgodnie z prawem" to przy 5t DMC z autem ważącym z zabudową 3.5t to max 20+1.


Post Wysłano: 29 wrz 2013, 16:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lip 2006, 14:51
Posty: 50
GG: 0
Lokalizacja: DW

Przecież pisałem o zabudowach osobowych, z polskich przykładów Autosan Wetlina czy Automet Jupiter. 90% busów +25 osobowych produkowanych w Europie jest opartych na podwoziu Vario, więc to jest naprawdę problem.
Co do Sprintera, to można zakupić ramę ale nie samo podwozie. Przedłużać mogą ale tylko dlatego aby zwiększyć liczbę miejsca na nogi dla pasażerów. Przepisy dot. wagi są nieubłagane, 23+1 to na chwilę obecną wszystko.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: