Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 09 kwie 2015, 21:37

No i wygląda na to, że dojdzie nam kolejna "zabawka" na szybę, jako, że uruchomienie nowego systemu opłat w Belgii (obejmuje regiony: Flandria, Walonia, Bruksela) planowane jest na początek przyszłego roku, zaś jego testy mają ruszyć za kilka miesięcy.
Ciekawe, jakie stawki będą... A przyszły system ma zastąpić eurowiniety.


Post Wysłano: 11 kwie 2015, 21:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1308
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Mogli by się dogadać z pozostałymi krajami od euro winiety, bo jak nie to w przyszłości braknie miejsca na szybie.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Post Wysłano: 07 maja 2016, 11:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 mar 2009, 20:52
Posty: 1348
Lokalizacja: BIA

Ma ktoś te ustroństwo od opłat drogowych na Belgii ? Żeby to kupić na granicy trzeba się zarejestrować w systemie przez stronę https://www.satellic.be ? A żeby działało trzeba jeszcze sparować urządzenie z samochodem też prze stronę ? Doładować gotówką też się nie da ?

_________________
Uśmiech Paryża 420dci, Ferrari Stralis 450, Robur MP2 1841, JelczNL 106 460, Kania R 450, Kania NG R 450, Iveco Stralis MY16 480 ...


Post Wysłano: 07 maja 2016, 11:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3267
Lokalizacja: eu

I ja mam pytanie...
Dzień przed wprowadzeniem opłat zajechałem na granicę, żeby to kupić.
Automaty chyba działały źle bo obok nich stał camper z obsługą i to on mi to "wyrabiali".
Chciałem wziąć urządzenie z odroczoną płatnością (pobieraną co miesiąć z karty paliwowej). Człowiek, który mi to załatwiał powiedział, że muszę mieć jakieś dane konta firmy w ich systemie i że jak nie mam to mogę wziąć tylko urządzenie na przedpłaty.
Czas gonił, godzina nocna więc się zgodziłem.
Niedawno okazało się, że koledzy z firmy brali te ustrojstwa właśnie w trybie automatycznym i nie muszą uzupełniać sami konta.

Zasadnicze pytanie: Czy (i najważniejsze JAK) mogę wymienić te urządzenie i zmienić tryb poboru opłaty? Z tej granicy gdzie to brałem zniknął camper z obsługą, a ja nie miałem czasu zjechać i stać w kolejce do automatu żeby to sprawdzić. Infolinia działa u nich gorzej niż źle.
Czy ktoś z Was robił taką podmianę?




Ew pytanie drugie: Jak wygląda procedura uzupełniania konta w tym systemie?
Do urządzenia dostałem kod PIN. Czy jak ruszę z buta do automatu to muszę mieć urządzenie w ręku, czy tylko zeskanować swoją kartę paliwową i podać kod PIN? Jak to wygląda?

@Jacoo Ja Ci mogę najwyżej napisać jak to wyglądało w moim przypadku.
Zjechałem na parking:
Cytuj:
Maasmechelen
E314 - Borseem (dir. Belgium)
50° 57' 5.4108" N
5° 43' 18.4116" E
Podszedłem do automatu, ale nie chciał czytac mojej karty Shella. Pojawił się koleś z obłsugi i zaprosił do auta.
W tym camperze zeskanował tabletem dowód rej auta, zeskanował kartę paliwową coś poklepał w klawiaturę. Na ekranie kazał mi dotykać kolejnych opcji typu Norma Euro, Liczba osi oraz za ile chcę uzupełnić konto na start.
Do urządzenia dostałem kod PIN, który jeszcze nie wiem do czego służy :)
Ogólnie system pomocy i informacji mają gorzej niż mizerny.

EDIT: @Jacoo, właśnie zalogowałem się na stronie i widzę, że można uzupełnić konto właśnie przez nią
http://imgur.com/a/P29qZ


Post Wysłano: 07 maja 2016, 13:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 mar 2009, 20:52
Posty: 1348
Lokalizacja: BIA

Dzięki za info dies_nefastus czyli wygląda na to, że aby wyrobić urządzenie na przedpłaty trzeba w automacie zeskanować dowód i kartę coś tam przeklepać (ośki, waga, norma euro) przypiąć urządzenie na szybę i będzie działać ? Żadnego zakładania konta w systemie, parowania OBU z autem itp. tak jak tutaj opisują https://www.satellic.be/en-UK/downloads/rup-manual ?

_________________
Uśmiech Paryża 420dci, Ferrari Stralis 450, Robur MP2 1841, JelczNL 106 460, Kania R 450, Kania NG R 450, Iveco Stralis MY16 480 ...


Post Wysłano: 08 maja 2016, 0:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Na początku na granicy był kamper i budki. W kamperze można było płacić wyłącznie karta, a w budce jak kto lubił.
Teraz żeby kupić urządzenie OBU wystarczy iść do budki, wziąć ze sobą dowód rej, normę emisji spalin, bo to trzeba zeskanować. Wpisuje się dane auta i później wybiera sposób płatności.
Na koniec dostajemy PIN i trzeba go zapisać. Bez tego kolejnym razem nic się nie da w budce ogarnąć.
Ja mam urządzenie doładowywane ręcznie i wystarczy podejść do budki, wpisać nr auta i kraj zarejestrowania. Następnie wbić pin i można zarządzać kontem. Doładowania są w wysokości 20, 50, 100 i 200 jurków.


Post Wysłano: 08 maja 2016, 9:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Jadąc przez Belgię tranzytem do portu, koszt przejazdu to 26.20, także od razu trzeba minimum za 70 doładować jeśli mamy w planach powrót tą samą drogą.
Przy tych budkach były osoby pomagające wykupić i zarejestrować urządzenie.


Post Wysłano: 08 maja 2016, 12:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 kwie 2011, 19:26
Posty: 16
GG: 0

za urządzenie i doładowanie można płacić np. UTĄ, shelem ?


Post Wysłano: 08 maja 2016, 14:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Tego nie wiem. Eurowag i E100 nie chciały iść.


Post Wysłano: 08 maja 2016, 18:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 mar 2009, 20:52
Posty: 1348
Lokalizacja: BIA

Cytuj:
Tego nie wiem. Eurowag i E100 nie chciały iść.
E100 lubi bardziej wschodnie kraje :) chociaż coraz częściej pojawia się na zachodzie więcej info tu.
Cytuj:
za urządzenie i doładowanie można płacić np. UTĄ, shelem ?
UTA i Shell myślę że na 100% pójdą, bardzo popularne karty.

_________________
Uśmiech Paryża 420dci, Ferrari Stralis 450, Robur MP2 1841, JelczNL 106 460, Kania R 450, Kania NG R 450, Iveco Stralis MY16 480 ...


Post Wysłano: 09 maja 2016, 0:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

E100 mamy do tankowania, a rzadko mi się zdaża dolewać, bo w dafie mam duże zbiorniki i Anglię robię na własnym paliwie zwykle.


Post Wysłano: 09 maja 2016, 18:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 3267
Lokalizacja: eu

Cytuj:
UTA i Shell myślę że na 100% pójdą, bardzo popularne karty.
On nawet nie raczył przeczytać ZE ZROZUMIENIEM poprzednich postów i zobaczyć moich screenshootów...


Post Wysłano: 12 maja 2016, 8:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 kwie 2008, 14:16
Posty: 362
Lokalizacja: Leszno

Panowie, a grozi coś jak się przejechało parę kilometrów z nieaktywnym urządzeniem?
Stanąłem na krótką pauze na śniadanie i podczas bezruchu pojazdu OBU przeszło w stan bezaktywnosci. Zapalilo się czerwone światełko i napis, żeby wcisnąć przycisk OK, by dalej działało.
Po śniadaniu ruszyłem i nie zwróciłem na to uwagi, bo z tych wszystkich pudełek to tylko to wymaga takiej obsługi. Może z 5-7km zrobiłem i nie wiem czy spodziewać się jakiegoś listu w firmowej skrzynce :|


Post Wysłano: 12 maja 2016, 19:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Ponoć są jakieś kary i to dość wysokie za jazdę na nieaktywnym urządzeniu. Z drugiej strony, już był kilka razy problem z systemem, to może uda Ci się bez dodatkowych kosztów obejść.
Ja idę właśnie doładować urządzenie, bo zapomniałem, że jadę teraz autem euro 4 i więcej pobiera niż za euro5 i na powrót będzie mało.


Post Wysłano: 13 maja 2016, 12:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 mar 2009, 20:52
Posty: 1348
Lokalizacja: BIA

Cytuj:
Cytuj:
UTA i Shell myślę że na 100% pójdą, bardzo popularne karty.
On nawet nie raczył przeczytać ZE ZROZUMIENIEM poprzednich postów i zobaczyć moich screenshootów...
Przeczytałem Twój post, i zobaczyłem screen`a. Nie wziąłem sobie do serca zdań o karcie Shell gdyż takowej nie mam. Kaucję i doładowanie musiałem opłacić gotówką :/ . Mimo wszystko dzięki za info. A tutaj informacja dla posiadaczy kart euroShell - ostatnie zdanie w części Użytkownicy korzystający okazjonalnie

_________________
Uśmiech Paryża 420dci, Ferrari Stralis 450, Robur MP2 1841, JelczNL 106 460, Kania R 450, Kania NG R 450, Iveco Stralis MY16 480 ...


Post Wysłano: 31 paź 2016, 11:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 mar 2012, 10:29
Posty: 63
GG: 1
Samochód: 106
Lokalizacja: Łódź

Witam na jakiej zasadzie jest pobierana oplata? , Posiadam niebieskie urzadzenie, w kwietniu przyszla wiadomosc, ze ten Belgijski system jest aktywny, w zeszlym tygodniu jadac do Antwerpii(pierwszy raz auto bylo w B po zlikwidowaniu winiet), nic mi na urzadzeniu nie pikalo. Bedzie problem czy to tak ma byc?


Post Wysłano: 31 paź 2016, 12:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3135
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

To pudło nie pika. Ciągnie kasę za każdy km.

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 08 gru 2016, 15:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 sie 2011, 11:15
Posty: 10
GG: 0

Musisz je zaktualizować żeby działało i jak wejdziesz w MENU to musi Ci się w sieciach wyswietlać Viapass pikac nie bedzie tylko dioda musi sie palić na zielono dzwoniłem na informacje sie do pytać bo też pewien nie byłem.pozdrawiam


Post Wysłano: 30 kwie 2017, 10:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 kwie 2017, 23:45
Posty: 192

Napisze od siebie ze to urządzenie jest dość problematyczne
Wyłącza się po 30 min o świeci na czerwono trzeba je aktywować wtedy żeby przeszło na zielone
Nieraz po pauzie na autostrsdowym parkingu wjezdzalem z czerwoną lampka a przed bramkami stan przedzawalowy bo czerwone
U mnie akurat nic nie pikalo w tym czasie że czerwone
Chyba wada pierwszych urządzeń bo u kolegów teraz miga ekran i jest sygn dźwiękowy jak jest czerwone
Jest to problem tylko urządzeń zasilanych z zapalniczki
Większość dużych belgijskich flot ma je podpięte na stałe specjalnym kablem 3 żyłowym tj plus, plus ze stacyjki i masa
Dzięki temu satellic działa jak toll collect i załącza się automatycznie na zielono po włączeniu zapłonu, gaśnie po wyłączeniu
Kabel w każdym serwisie ciężarówek kosztuje 12euro a montaż już np w scania 90euro ;)
Jednak można to spokojnie zrobić samemu
Mandat za jazdę bez włączonego urządzenia 1000euro i takowy już kiedyś przyszedł na firmę


Ostatnio zmieniony 30 kwie 2017, 10:40 przez Twin, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 30 kwie 2017, 11:16

W przypadku kiedy urządzenie "zdechnie" trzeba niezwłocznie zadzwonić na infolinie. Wtedy są 3 godziny na pobranie nowego urządzenia i można bez problemu się odwołać od mandatu.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: