Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 29 sie 2008, 14:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2007, 14:14
Posty: 187
GG: 1
Samochód: volvo fm
Lokalizacja: Radom

strasznie drogo płacicie, ja w moim mieście płaciłem za C i C+E po 1400zł ;] i nawet instruktor był solidny :mrgreen:

sory za OT

_________________
Volvo FM + Feldbinder
Przewóz pszczół luzem! :mrgreen:


Post Wysłano: 10 lis 2008, 23:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

1. Egzamin praktyczny na kategorię C przeprowadza sie na samochodzie Renault Midlum 240.12
2. skrzynia mała/duża z przełącznikiem. Samochód posiada tempomat, hamulec górski, dośc zaawansowaną elektronike, polecam poznać auto przed egzaminem.

3. W poczekalni wiszą tablice z obsługą tego pojazdu. Obsługa samochodu przyrównując do innych WORDÓW jest banalna, gdyż pokazuje sie jedynie zbiornik cieczy chłodzącej, wlew oleju, zbiornik płynu do spryskiwaczy i płynu wspomagania sprzegła.i to wszystko!! Poziom oleju sprawdza się na wyświetlaczu przy zimnym silniku, po ustawieniu pozycji zapłonu.
4. Egzaminy przeprowadza sie zazwyczaj w grupie kilku osób 4-5, kolejnosć jest dowolna, jak sobie życza kursanci. Najpierw wszyscy zaliczają plac, potem wszyscy miasto, tu tez kolejnosć jest dowolna, ale przyjęło sie, ze ostatni na placu już z auta nie wysiada, tylko jedzie na miasto.
5. Uważać nalezy już na przejeździe przez główną bramę Wordu, gdyż jest ciasno. W żadnym wypadku nie testować czy lusterko ma szerokosć 3000 mm czy 3001.
6. Typowy przebieg trasy to: Armii krajowej - Długa - Vienna - Bystrzańska-Partyzantów-zawracanie na rondzie koło Apeny - Armii krajowej - WORD. Oczywiście przebieg może być inny, jednak w przypadku Bielska zakaz wjazdu do ścisłego centrum dośc utrudnia obmyślanie tras, jednak dla chcącego nic trudnego.
Nie zdziwi mnie wypuszczenie egzaminowanego na rondo, na hulance, które ze wzglęgu na swoją wielkosć i dosyć nielogiczne rozwiązania powoduje problemy już na B, a także u dośc doswiadczonych kierowców, odwiedzających miasto. Osobom spoza Bielska radze objechac to rondo z każdej strony, uwzględniając zawracanie
7. Egzaminacyjne Midlum nie posiada "brzęczka" przypominającego, ze po zatrzymaniu zostaliśmy na dużej skrzyni, więc trzeba o tym pamiętac. Próba ruszenia z duzej skrzyni moze być nieudana...
8. Mówi sie, ze auto jest załadowane 5 tonowym betonowymi blokami. ile w tym prawdy nie wiem, jednak skoro większośc tak twierdzi, włącznie z instruktorami, to coś w tym jest. Jednak auto zachowuje sie podobnie do pustego, nic podejrzanego nie wyczułem.
9. Ruszanie ze wzniesienia - Są rózne szkoły z jakiego biegu.
Po negocjacjach wśród egzaminowanych wszyscy ruszaliśmy z dwójki.
Jednak podejrzewam, ze w myśl zasad egzaminowania powinno ruszac sie z jedynki, tymbardziej, ze auto ma ładunek. Samochód jednak rusza z dwójki całkiem sprawnie, szczególnie jeśli da sie mu troche wiecej gazu. Teoretycznie instrukcja Midlum mówi o tym, że powinno sie ruszac z 1 nawet na płaskim na pusto, ale instrukcje instrukcjami, a nikt sie mnie nie czepiał, gdy ruszałem z dwójki, tak mnie uczono, ani jedynki ani biegu pełzającego nigdy nie używałem nawet na placu.
Pozostałych biegów radze nie przeskakiwac
11. Na terenie WORDU jest bufet (popołudniami niewiedzieć czemu bywa zamknięty) i okienko poczty polskiej - można zapłacić za egzamin na miejscu
12. Jeśli macie jeszcze jakies pytania walić smiało.


Post Wysłano: 25 sty 2009, 1:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sty 2009, 1:17
Posty: 1
GG: 0

witam jestem tu nowym użytkownikiem z dwa tygodnie mam egzamin kat. C+E, bardzo prosilbym jezeli ktoś może opisać ze szczegółami jak ten egz. przebiega


Post Wysłano: 28 maja 2009, 16:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2006, 19:31
Posty: 764
Samochód: Volvo FH 440
Lokalizacja: Meszna

W uzupełnieniu opisu Marixa napiszę parę słów o egzaminie praktycznym na kategorię C+E.

1. Samochód ten sam, czyli Renault Midlum 12.240 Dxi + przyczepa centralno osiowa Garex.

2. Przyczepa wyposażona jest w hamulec postojowy sterowany przyciskiem umieszczonym pod lewą burtą, za tylną osią.
Posiada trzy gniazda elektryczne, dwa małe oznaczone na żółto i czerwono (wtyczki też mają to oznaczenie) i jedno większe. Kable są już podpięte do ciężarówki i zawieszone na specjalnym haku zamontowanym pod tylną burtą, wpinamy je tylko do przyczepy. Zarówno przy gniazdach, jak i wtyczkach osłonki zabezpieczające są powyłamywane...
Z kolei zamiast korby do podnoszenia podpory mamy... najzwyklejszy klucz nasadowy :shock: , który przed wyjechaniem na miasto wyjmujemy i chowamy do kieszeni w drzwiach kabiny. W owej kieszeni, w drzwiach kierowcy znajdują się rękawiczki.

3. Niedawno oddano do użytku nową ulicę łączącą bezpośrednio plac WORDu z Aleją Armii Krajowej. Z placu wyjeżdżamy teraz w lewo, na skrzyżowaniu równorzędnym skręcamy w prawo na ulicę Młodzieżową i wyjeżdżamy naprzeciwko Polikliniki Stomatologicznej "Pod Szyndzielnią". Tam widok w lewo jest nieco utrudniony przez rosnące przy chodniku krzaki. Ulica jest oznaczona ograniczeniem tonażowym do 3,5 tony, z tabliczką "Nie dotyczy pojazdów WORD".

4. Na mieście szczególnie niebezpiecznym miejscem jest rondo na skrzyżowaniu Leszczyńskiej i Sempołowskiej, koło Zakładów Tłuszczowych Bielmar. Jeśli przed wyjazdem z ronda nie wyciągniemy auta odpowiednio daleko, to łatwo najedziemy na krawężnik. Na pozostałych rondach takich jak na Armii Krajowej czy Leszczyńskiej, koło Gemini Park zmieścimy się bez problemów.

To chyba tyle, jakby ktoś miał jakieś pytania, to walić śmiało.


Post Wysłano: 25 lut 2011, 20:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lut 2011, 20:32
Posty: 1
GG: 0

Proszę o pomoc.

Mam za sobą oblany egzamin w Bielsku. Zatrzymałem się się więcej niż 1 m na cofaniu po łuku.

Macie jakieś sprawdzone metody aby tego błędu nie popełnić??


Pozdrawiam


Rhodus


Post Wysłano: 26 lut 2011, 12:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2006, 19:31
Posty: 764
Samochód: Volvo FH 440
Lokalizacja: Meszna

Tego powinni Cię nauczyć na kursie. :roll: Zdawałeś C czy CE? W jakim ośrodku robiłeś prawko? Nie jest to nic trudnego, niestety ja zdawałem już dosyć dawno i nawet nie pamiętam tego dokładnie. Pas ruchu po lewej stronie jest na początku wymalowany na przemian białymi i żółtymi liniami. Trzeba było się zatrzymać tak aby ostatnie koło przyczepy (lub solówki w przypadku C) stało bodajże na wysokości czwartej linii od początku. Dodatkowo po zewnętrznej stronie jest wymalowana smołą poprzeczna kreska wyznaczająca to miejsce. Niestety tak jak mówię, nie jestem całości do końca pewny, więc niech ktoś inny mnie poprawi jeśli napisałem źle. :wink:


Post Wysłano: 26 lut 2011, 13:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Jako, że autor problemu napisał do mnie na PW, wrzucam odpowiedź również tutaj
Cytuj:
Siema.

O ile dobrze pamiętam, w Midlumce cofało się tak, aby tylna oś znalazła się w połowie (BODAJ) przedostatniej linii. Chodzi oczywiście o te przerywane biało-żółte.

Nie pamiętam już jaki kolor tam wypadał...
Jednak któregokolwiek instruktora w bielsku byś zapytał, to powinien to wiedzieć.

Musisz jeszcze wziąć poprawkę, że ocena w lusterku, kiedy będziemy w połowie tej linii nie jest taka łatwa.

Zupełnie jednak nie rozumiem, dlaczego nie nauczono Cie cofania do końca łuku na kursie, gdzie robiłeś C?


Post Wysłano: 02 sty 2012, 0:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 paź 2006, 19:02
Posty: 1468
GG: 1

Zdawał ktoś może ostatnio C w bielsku ? Jak ze zdawalnością ?


Post Wysłano: 04 sty 2012, 0:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lis 2009, 22:34
Posty: 11
GG: 1481643
Samochód: brak
Lokalizacja: Gilowice/ Żywiec

Ja zdawałem ostatnio, 29 listopad (trzecie podejście) z wynikiem pozytywnym.


Post Wysłano: 04 sty 2012, 1:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 maja 2008, 21:25
Posty: 388
GG: 4287442
Samochód: Volvo V40
Lokalizacja: Wiązownica

Cytuj:
Zdawał ktoś może ostatnio C w bielsku ? Jak ze zdawalnością ?
Ja ci nie pomogę bo nie jestem z Bielska, ale może to ci coś pomoże to jest statystyka zdawalności w poszczególnych WORD-ach w Polsce, :wink: tylko to jest statystyka z 2010 roku.

http://www.e-redakcja.net/file/get/hash/922bc34


Post Wysłano: 04 sty 2012, 20:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 paź 2006, 19:02
Posty: 1468
GG: 1

Ok, dzięki za pomoc.
Cytuj:
Ja zdawałem ostatnio, 29 listopad (trzecie podejście) z wynikiem pozytywnym.
Dzięki. Niestety na 3 podejscia to mnie finansowo nie stać ;) więc albo za pierwszym albo następny za 2 miesiące. :]


Post Wysłano: 07 sty 2012, 1:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lis 2009, 22:34
Posty: 11
GG: 1481643
Samochód: brak
Lokalizacja: Gilowice/ Żywiec

Cytuj:
Ok, dzięki za pomoc.
Cytuj:
Ja zdawałem ostatnio, 29 listopad (trzecie podejście) z wynikiem pozytywnym.
Dzięki. Niestety na 3 podejscia to mnie finansowo nie stać ;) więc albo za pierwszym albo następny za 2 miesiące. :]
Ja też liczyłem, że zdam za pierwszym razem. Niestety się nie udało :/ . Jeszcze przed trzecim egzaminem dokupiłem dwie godziny no i wreszcie zdałem. Teraz KW musi troszeczkę poczekać(jeszcze miesiąc), bo się zmęczyłem finansowo :lol:.
Tobie życzę zdania za pierwszym razem. Powodzenia :wink:


Post Wysłano: 08 lut 2012, 14:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2006, 19:31
Posty: 764
Samochód: Volvo FH 440
Lokalizacja: Meszna

Z tego co widziałem, OSK Omnibus zakupił nowego Autosana A1010 Lider, w związku z tym zapewne egzaminy na kategorię D w bielskim WORDzie wkrótce będą przeprowadzane już na tym autobusie.


Post Wysłano: 16 lut 2012, 16:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 paź 2006, 19:02
Posty: 1468
GG: 1

A jednak się udało ;) Warunki tragiczne, do 11 były wszystkie praktyczne odwołane. Ja akurat miałem na 11 :D


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: