Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość
Tytuł: Kategoria C E
Post Wysłano: 10 lis 2017, 10:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lis 2017, 20:13
Posty: 5

Witam , robię kurs na prawko E i tak jak to było u mnie z C to musze uczyć się sam na placu bo instruktor tylko mówi jak mam kręcić , a nie jak to robić żeby to szło łatwiej i prościej . Chodzi o łuk do tylu . Pewnie sporo osób już zdało i ma jakieś patenty , bo raczej za dużo kręcę kierownica to na pewno .


Post Wysłano: 11 lis 2017, 0:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 wrz 2013, 15:58
Posty: 449
Lokalizacja: OB

Prawda, mniej kręcenia kierownicą i na spokojnie, robi się to na wyczucie, choć nie do końca. Mi instruktor podrzucił patent - do przodu to wiadomo, do tyłu - zaczniesz cofać, po chwili robisz pół obrotu kierownicą. Gdy w lusterku zginie ci róg przyczepy prostujesz zestaw na moment i zaraz go łamiesz z powrotem. Później wiadomo, prostowanie i wyczucie odległości do koperty. Wyszło mi tak kilka razy, na egzaminie tak samo zrobiłem i było całkiem dobrze ;)


Post Wysłano: 11 lis 2017, 12:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2017, 19:17
Posty: 17
GG: 1
Samochód: Renault t460

Na tandemie macie problem łuk zrobić? Przeciez to łatwe... mój jak poszedlem kilka lat temu to byl zdziwiony bo łuk po prostu umiałem. Jak masz jakies pojęcie i ciagales jakoś przyczepke chociaż osobowka to bez problemu powinieneś robić. Żadnej nauki na pamięć prawe lustro i trzymasz koła przyczepy w miarę blisko prawej lini i tyle... idziesz łukiem..

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 11 lis 2017, 12:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 cze 2008, 21:29
Posty: 809
GG: 6974206
Lokalizacja: PODLASIE

Cytuj:
Na tandemie macie problem łuk zrobić? Przeciez to łatwe... mój jak poszedlem kilka lat temu to byl zdziwiony bo łuk po prostu umiałem. Jak masz jakies pojęcie i ciagales jakoś przyczepke chociaż osobowka to bez problemu powinieneś robić. Żadnej nauki na pamięć prawe lustro i trzymasz koła przyczepy w miarę blisko prawej lini i tyle... idziesz łukiem..

Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
Wyobraź sobie, że kolega może mieć problem z łukiem na tandemie. Nikt uczony z nieba nie spadł.
Poszedł na kurs żeby się nauczyć, tylko dziwi mnie fakt, że po doświadczeniach z kat. C ponownie wybrałeś tą samą szkołę.
Kat. E do C jest według mnie dość specyficzną kategorią. Tutaj jeśli ktoś nie ma podstaw przy cofaniu potrzebuje na początek w pierwszej części kursu wskazówek, rad, podpowiedzi i pewnych metod. A w dalszej części kursu szlifowaniu tego. Dlatego ja bym swój profil kierowcy póki czas przeniósł do innego OSK zanim zaczniesz tracić pieniądze na kolejne egzaminy i dodatkowe godziny jazdy.
Owszem są kursanci, którzy bez pomocy instruktora załapią wszystkie elementy do egzaminu ale takich będzie kursantów 2 na 10.

_________________
Pozdrawiam MAN Lion's Coach :)


Post Wysłano: 12 lis 2017, 10:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lis 2017, 20:13
Posty: 5

Cytuj:
Na tandemie macie problem łuk zrobić? Przeciez to łatwe... mój jak poszedlem kilka lat temu to byl zdziwiony bo łuk po prostu umiałem. Jak masz jakies pojęcie i ciagales jakoś przyczepke chociaż osobowka to bez problemu powinieneś robić. Żadnej nauki na pamięć prawe lustro i trzymasz koła przyczepy w miarę blisko prawej lini i tyle... idziesz łukiem..


Wysłane z mojego SM-J510FN przy użyciu Tapatalka
Nie urodziłem się taki idealny widocznie jak Ty , Panie kolego . Nie mowie ze mi nie wychodzi bo wychodzi ale też chciałem jakieś wskazówki doświadczonych kolegów . To żeby mniej kręcić jest pomocna wskazówka bo sprawdziłem to i jest lepiej , tylko na razie to łuk robie powoli .
Innego OSK u mnie nie ma więc wyjścia i tak nie miałem. Mam nadzieje ze na egzaminie tak źle nie będzie


Post Wysłano: 12 lis 2017, 12:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Tak jak pisał kolega wyżej. Staraj się trzymać przyczepę tak, by szła przy lini prawą stroną.
Nie łam zestawu w ostatniej chwili, tylko delikatnie po ruszeniu kręć 1/4 obrotu i w razie czego delikatnymi ruchami koryguj tor jazdy, dokrecając mocniej lub prostując.
Prowadząc zestaw przy prawej lini, nie musisz martwić się, że Ci przód ucieknie poza tor.
Musisz próbować i wyciągać wnioski.
Na pewno sobie poradzisz.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 12 lis 2017, 17:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 cze 2008, 21:29
Posty: 809
GG: 6974206
Lokalizacja: PODLASIE

Dokładnie, pamiętam u siebie z kursu, że z początku jak tylko zaczniesz ruszać należy zrobić pewny skręt kierownicą tak, aby od razu złamać przyczepę, a potem ten skręt starać się utrzymać.

Tak naprawdę łuk robiłem kilkoma skrętami kierownicą...

_________________
Pozdrawiam MAN Lion's Coach :)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: