Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 lis 2016, 18:29
Posty: 2

Cześć,
chcę zrobić prawo jazdy kategori C ( a może od razu C+E?)i świadectwo kwalifikacji na przewóz rzeczy ale jestem totalnie zielony co do pracy jako kierowca zawodowy. Mam kilka pytań, na które nie mogę uzyskać rzeczowej odpowiedzi.

Chodzi o samą pracę, czy jak ukończę kurs na kat. C + KW potrzebuje jakieś dodatkowe uprawnienia żeby rozpocząć pracę zarobkową mam na myśli jakieś pozwolenia, kartę kierowcy. Czy mogę podjąć pracę z "marszu" ? Jak narazie jestem zatrudniony na umowę o pracę, ale nie wiem jak długo wytrzymam w firmie której pracuje wiec szukam alternatywy, albo nawet pracy która będę mógł wykonywać w czasie wolnym ( dotychczasowy czas pracy 24/48 wolnego).
Tu pojawia się kolejny problem, czy po kursie pracodawcy chętnie zatrudniają "zielonych"? Jedni wymagają kodu 95, inni samą kategorie C , spotkałem się nawet z ofertą "kierowcy z kat. C możliwość zrobienia kursu przed przyjęciem do pracy" a to jest dla mnie bardzo dziwne. Kurs trochę kosztuje a wizja szukania pracy tygodniami jakoś mnie odstrasza. Znajomy "doradził" mi,(...) zrób kurs, kup sobie auto albo weź w leasing i robotę będziesz miał napewno, mozesz nawet być podwykonawcą a i tak zarobisz (...). Myśle jednak że jak to bybylo tak proste o każdy by tak robił, ale proszę was o opinię.
Kolejne pytanie, szkoła jazdy. Na co zwracać uwagę. Po kategori B mam mieszane uczucia, jestem z Wrocławia i szkół jest naprawdę sporo, może ktoś poleci dobra szkole w której sam robił uprawnienia.

Na koniec dziękuje za odpowiedzi, potwierdzam potrafię korzystać z Google.com ale stron a na nich jest tyle odpowiedzi że cieżko jest ogarnąć to wszystko. Dlatego założyłem konto na tej stronie, i chciałbym wracać do tego wątku bo mam nadzieje że będzie skarbnicą mojej wiedzy w tym temacie :)
Mam 25 lat, prawo jazdy kategori B+ uprzywilejowane.
Dziękuje i pozdrawiam, M.