Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 14 lip 2016, 16:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2013, 15:47
Posty: 122

Witam mam takie pytanie czy dobrze to rozumiem

Jeżeli czas jazdy wynosi do 6H to po 4.5h musi się zrobić obowiązkowe 45minut po czym po dodatkowych 1.5h 15minut jeśli kończę jazdę.Natomiast jeśli jazda wyniesie powyżej 6h ale nie przekroczy 9 to robię 30minut.Po przekroczeniu 9h 45minut

Pytanie mam takie do kolegów z forum jeśli jechałem 4.5h po czym mam 45minut przerwy i jadę te 1.5h i wychodzi mi 6h jazdy.. i na tym kończę dzisiaj to za nim opuszczę pojazd muszę przymusowo 15minut odstać? czy trzaskam drzwiami i już idę bo i tak nigdzie nie jadę dalej?


Post Wysłano: 14 lip 2016, 16:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4061
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Ciekawa interpretacja przepisów :-) aczkolwiek błędna.
Po tej przerwie 45min możesz jechać do 4,5h po czym trzaskasz drzwiami i idziesz na piwo.


/mobil

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 14 lip 2016, 17:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2013, 15:47
Posty: 122

hmm to dla czego pisało,że czas pracy jak wynosi do 6h to po 4.5h trzeba 45minut pauzy i potem jeszcze 15minut.Zaś jak wynosi powyżej 6 a nie przekracza 9 to 30minut

hmm czyli jadąc 4.5h i robiąc 45minut przerwy po czym np jadę jeszcze niech będzie 2h tylko to po tych 2h dodatkowych nie musze pauzy robić tylko wysiadam z auta i heja? bo pauzę bym musiał zrobić gdybym jechał 4.5h tak?


Post Wysłano: 14 lip 2016, 17:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 paź 2012, 23:24
Posty: 58
Samochód: MAN
Lokalizacja: KSU

Masz kwalfikacje? Jak tak to jakim cudem Ci sie ja udalo zdobyc? Kur.. przeciez to podstawa podstaw a ty jeszcze watki zakladasz zeby dopytac. Szkoda gadac.


Post Wysłano: 14 lip 2016, 17:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

E, no co, ja zawsze po wyjechanych 9h, robię 45min pauzy, a potem 11h. Tak się robi co nie? :D

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 14 lip 2016, 17:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2013, 15:47
Posty: 122

nikt nam nie mówił akurat takich rzeczy

były podstawy same 11 pauza,45minut odpoczynku 4.5h jazdy 45tyygodniowy odpoczynek

dzielenie 11 3x9

45 na 15 i 30

ale takich rzeczy typu jak jechałem 4.5h po czym mam 45minut pauzy i chce jechać np dalej 2h to co robie? jadę 2h i muszę pauzę kręcić jakaś? czy nie bo nie przekroczyłem 4.5h takich zagadnień to nikt nie powiedział więc pytam


Post Wysłano: 14 lip 2016, 17:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2013, 15:47
Posty: 122

nie rozumiem tego..piszę,że po 4.5h mam zrobi 45minut odpoczynku to wiem.. a co jeśli prowadzę pojazd tylko 3.5h.. to co w takim wypadku? muszę robić tez 45minut czy nie?


Post Wysłano: 14 lip 2016, 17:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

znasz znaczenie słów - minimum i maksimum?
podpowiem pauzy i wszelkie przerwy są opisane jako minimum,
praca, jazda jest opisana jako maksimum.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 14 lip 2016, 17:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2013, 15:47
Posty: 122

kumam to,że maksymalnie mogę jechać 4.5h po czym zrobić minimum 45minut przerwy

pytanie tylko co jeśli jadę tylko 3h i np koniec jazdy.. tzn wysiadam z samochodu i idę do domu.. to po tych 3h też trzeba coś odstać? czy nie o to mi chodzi


Post Wysłano: 14 lip 2016, 17:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 sty 2008, 16:32
Posty: 142
Samochód: 2545
Lokalizacja: Szczecinek

Do domu ino wartko :D

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 14 lip 2016, 17:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2013, 15:47
Posty: 122

a ok kumam doczytałem na necie

jeśli jechałem 4.5h i zrobiłem 45minut przerwy to teraz jeśli jadę dalej np 3h i wiem,ze po 3h nigdzie nie jadę tylko do domu idę to jadę 3h i trzaskam drzwiami.Co innego jak bym po tych 3h miał gdzieś jechać jeszcze to robić po nich musze 45minut


kumam to teraz po prostu nie jest to takie łatwe,żeby pojąc.Lubię jezdzić i pracować,ale nie każdy ma głowę że raz przeczyta i wszystko wie.Jeden przeczyta raz i rozumi wszystko drugi 20razy i pół i pół


Post Wysłano: 14 lip 2016, 18:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2009, 10:16
Posty: 187
GG: 0
Samochód: f2000

A może koledze chodzi o artykuł 134 kodeksu pracy. I stąd te 15 minut się przyplątało.
Musisz przeczytać rozporządzenie 561 a potem czytaj forum tylko uważaj bo iniego bzdur można wyczytać.
Tak na szybko abyś nie popełnił błędu.
Doba ma 24 h minus 11 h odpoczynku dobowego daje 13 h pracy na zmianę roboczą.
Przerwę dobową poczytaj jak możesz skrócić lub podzielić.
Do tego standardowo 9 h jazdy (można wydłużyć poszukaj) w ciągu zmiany dobowe.
Jeżeli wyjedziesz w ciągu zmiany 4.5 h jazdy to robisz przerwę dzienną lub zaczynasz już odpoczynek dobowy.
Pamiętaj zawsze pilnuj aby na 4.5 h jazdy zrobić przerwę dzienną(można dzielić poszukaj).
W teorii możesz w ciągu 24 h przejechać od minuty do 4.5h a pracować w sumie 13 lub 15 godzin i nie mieć odpoczynku dziennego. To według rozporządzenia 561 ale według, polskiego kodeksu pracy masz wykonać przerwę według art. 134. ITD mandatu w tym przypadku nie da, tylko kontrola z inspekcji pracy może za to ukarać.
Poczytaj forum i wiele zrozumiesz.


Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 14 lip 2016, 18:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2013, 15:47
Posty: 122

Co wiem a przynajmniej tak mi sie wydaje:

1.Pauza dobowa 11godzina którą można skrócić 3 krotnie pomiędzy dwoma dobowymi odpoczynkami do 9godzin

2.Jazda 9h z możliwośćią wydłużenia 2 razy do 10godzin w ciagu tygodnia

3.Dobowa w załodze jedno osobowej wynosi 24 godziny i należy wyrobić się z jazdą 9 lub 10godzin + załadunek rozładunek + pauza 9 lub 11

4.Ogólnie czas jazdy jak i pracy nie powinien przekroczyć 13godzin lecz 3 razy można wydłużyć ogólnie do 15godzin czas jazdy maks do 10godzin reszta praca załadunek,rozładunek itp

5.Doba w załodze dwuosobowej wynosi 30godzin.Minimalny odpoczynek 9h jazda 9h z możliwością dwukrotnego przedłużenia do 10h.Gdy jeden kierowca prowadzi pojazd
drugi kierowca ma dyżur(dyżuru nie można zaliczyć do odpoczynku dobowego)

6.Kierowca może prowadzić pojazd przez maksymalnie 6 okresów 24godzinnych po czym musi zrobić pauzę tygodniową która wynosi 45h i moze zostać skrócona do maks 24 lecz ten skrócony
odpoczynek należy odberać do końca trzeciego tygodnia licząc od tego co skróciłem w takiej ilosci godzin ile skróciłem np 10 i dodać go do odpoczynku tygodniowego
lub pisało też do odpoczynku który wynosi minimum 9h i nie można tego dzielić tylko całościowo odebrać.

7.Czas jazdy maksymalny ciągły 4.5h po czym musi być przerwa 45 minut którą można podzielić na dwie części czyli 15 i 30 z czego pierwsza część musi mieć conajmniej 15minut a druga 30
czyli 15 min to minimum mogę i 20stać a drug część 30 minut to i mogę 40 stać.

8.Nie muszę jechać koniecznie 4.5h mogę jechać 2h zrobić 15min pauzy jechać 2.5h zrobić 30minut pauzy.Również mogę jechać np 3h i zrobić 45minut od razu i od nowa 4.5h jechać.

9.Jeżeli jadę 4.5 h po czym jadę np 3h i już nigdzie nie jadę to finito trzaskam drzwiami i tyle.Jeśli bym po tych 3h chciał dalej jechać to musze 45minut zrobić i dopiero jechać.Oczywiście
można sobie podzielic znów.

10.Jeśli wydłużam czas jazdy z 9 do 10h to muszę dodatkowo zrobić pauzę 45minut

11.Okresów jazdy może byc wiecej niż 6 bo np skończę 3h przez końcem doby swój odpoczynek i w tej samej dobie mogę zacząć kolejny okres jazdy tak,że okresów
może być więcej.Ale po 6maks musi się zrobić 45godzin pauzy.Oczywiście można zrobić i po 3okresach 45h pauzy.45 h pauzy należy odbyć poza kabiną.Jeśli odpoczynek jest skrócony
do 24h można odbyć w kabinie pod warunkiem,że jest wyposażona w łóżko do spania


12.Odpoczynek dobowy 11godzinny można podzielić na dwie części 3+9 lecz pierwsza część musi być conajmniej 3h druga 9h.Przydaje się to np jak oczekuje się na załadunek,rozładunek itp

13.Tygodniowy czas jazdy to maks 56h dwótygodniowy 90h

14.Czas pracy 5 dniowy 40 h 8 godzin dziennie.Tygodniowy w nadgodzinach 48h.A maksykamlny tygodniowy 60 pod warunkiem,że tych 48h nie przekroczyło się w 4mc okresie rozliczeniowym

15.Liczba nadgodzin w ciagu roku nie może przekroczyć 260h

16.Czas pracy jeśli jest powyżej 6 ale nie przekracza 9h to należy wykonać 30minut przerwy.Powyżej 9h 45minut przerwy.Myliłem to z czasem jazdy

17.Jeżeli jest załoga dwuosobowa to,żeby drugi kierowca był zaliczony jako drugi kierowca a nie ma go w miejscu np tam gdzie pierwszy startuje to masz czas do godziny(tak gdzieś wyczytałem)
na dotarcie do samochodu np rusza kierowca 1.. i jedzie po drugiego to ma 1h na dojazd po niego.Po 1h drugi kierowca mimo,że będzie w Kabinie nie będzie zaliczany do obsady podwójnej


to taka moja wiedza.. i na prawdę zanim to się nauczyłem to po nocach człowiek nie spał.


Odnośnie tachografu analogowego:


Wykresówki

1.Należy dobrać tarczkę tak by znak homolagacyjny był taki sam jak na tacho+np prędkość jak tacho ma 100 to i tarczka musi byc na 100

2.PrZed startem na tarczce wpisujemy Imie i Nazwisko,nr rej pojazdu,miejscowośc z jakiej startujemy+aktualny stan licznika KM

3.Po zakończeniu jazdy piszę sie aktualny stan KM podsumowanie ile KM sie przejechało,miejscowość w jakiej konczymy lub np parking jakiś

4.Tarczkę tachografu można użyć nawet 3 albo 4 razy tzn w pojazdach innych w tej samej dobie bo z tyłu mamy pola 3 lub 2 już nie pamiętam

5.W razie przekroczenia czasu jazdy albo jakiś korek albo brak miejsc prakinkowych itp to znalazłem dwa wpisy których należy dokonać jeden to art 12.rozporządzenie 561.2006 albo pisało tak w internecie na stronie

wpisać ''Postój w korku,droga nr,kilometr nr i podpis

6.Na tarcze te takie zygzaki(góry) to są sierżanty liczone ''10km'' co pachołek

7.Przykładowo musimy zrobić pauzę możemy zrobić ją na otwartym tachografie.Po to,żeby np nie budzić się specjalnie i nie zmienić tarczki by nie nadrysowało nam się na tą samą stronę.

To wyjmuję tarczkę..wstaje po 11h,rysuję ręcznie z tyłu na nowej tarcze ze 11h spałem.Wkładam do tacho.

8.Też nie można użyć dwóch tarczek w tej samej dobie 24h.Tzn jeśli skończymy odpoczynek w naszej dobie i zostaje nam np 3h do końca doby.. to jeśli wiemy,że zaczynajac kolejny
okres jazdy 24h i wiemy,że zakończymy go kolejnego dnia to możemy włożyć nową tarczkę już.Bo jeśli bym włożył tarczkę nową i w ciągu tych 3h zakończył jazdę.. to bylo
by to bezpodstawne użycie dwóch tarczek.

9.Jeśli tachograf ulegnie uszkodzeniu a powrót do bazy jest planowany w przeciagu 7 dni można rozpisywać wykresówki ręcznie.

10.Do kontroli musze mieć z dnia dzisiejszego i z 28dni jak i kartę kierowcy jeśli by kontrola chciała.

11.W cyfrowym jeśli karta ulegnie uszkodzeniu to można przez 14dni prowadzić pojazd lecz trzeba na początku swojej i na końcu swojej zmiany wykonać wydruk z tachografu


reszta zagadanień to trochę o mandatach itp

czego nie rozumiem:


11.dobowy odpoczynek można przerwać dwókrotnie jakimiś czynnościami na czas niewiększy niż 1h.Czyli co..ze 2 razy mogę go przerwać po 1h.Czy np jadę na prom przerywam odpoczynek raz

wjeżdżam na prom i potem z promu zjeżdżam i przerywam drugi raz tak?


12.Dokonywanie wpisów manualnych po wydrukowaniu z tachografu cyfrowego.Np uszkodziła się karta to jak..drukuje przed startem wydruk.. i teraz mimo jazdy na nim nanosze dane.. czy na tym wydruku co pod koniec zmiany go wydrukuje?


13.Koleś na YT Mówił dokonuje wpisu manualnego.. był poza samochodem miał pauzę.Wpisuje,że pauza..tacho pyta się czy to był koniec zmiany... i on mówi NIE

no mi by sie wydawało,że tak skoro odbył 11h odpoczynku no to jak to nie był koniec zmiany..


Tyle mojej skromnej wiedzy


Post Wysłano: 14 lip 2016, 19:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2009, 10:16
Posty: 187
GG: 0
Samochód: f2000

No wiedza jest jeżeli faktycznie to masz w głowie to podstawę masz. Teraz kwestia praktyki. Przeczytaj swój pierwszy post i zadaj jeszcze raz pytanie.
Co do tego czego nie wiesz.
11. To dotyczy dwóch sytuacji promu i koleji. Na wjazd i zjazd masz godzinę. Czyli możesz zrobić dwukrotne przerwanie odpoczynku dobowego. W tacho cyfrowym masz specjalną opcję do tego. A na tarczce analogowej to nie wiem jak. Czy się opisuje z tyłu czy trzyma kwit z przeprawy. W teorii może ktoś nam opisze, a praktyce tak stare auta po europie chyba nie jeżdżą (tacho cyfrowe od końcówki 2006 r.).
12.Sam nie wiem dlaczego trzeba zrobić dwa wydruki przed i po rozpoczęciu pracy?
Na wydruku z tachografu cyfrowego z tyłu jest ta sama tabelka na ręczne wpisy co w papierowej tarczce.
13. W siemens w starszych wersjach oprogramowania jeżeli w opcji koniec zmiany wciśniesz tak to od czasu ostatniego wyjęcia karty kierowcy(KK) do czasujej ponownego włożenia będziesz za ten okres miał znaki ??? za ten czas możesz dostać kary i na takie czasy zawsze musisz mieć zaświadczenie o szefa.
Dlatego trzeba wciskać nie i normalnie uzupełniać wpis manualny.
W tacho cyfrowym przed rozpoczęciem pracy masz wpisać "kraj rozpoczęcia" a po
zakończeniu pracy "kraj zakończenia". I wtedy w tacho zaznacza się okres odpoczynków dobowych i tygodniowych.
Ogólnie w tacho cyfrowym zamiast jak w tarczkach wpisywać imię nazwisko itd.w cyfrze postanowili sobie aby kierowca wklepywał start i koniec.
Poczytaj instrukcje tachografu cyfrowego wiele zrozumiesz.
Resztę opisałeś dobrze tylko pomijam te nadgodziny.
Większość kierowców w kraju ma 8 h pracy dziennie na umowie a pracuje dużo dłużej i jakoś problemów rząd nie widzi.


Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 14 lip 2016, 19:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2013, 15:47
Posty: 122

ok dziękuje Ci za odpowiedz

:)

chodzi o to,że ja sie lubie uczyć jak coś lubię.Tylko,że od dziecka sprawia mi to trudność ale czytam,piszę,pytam i potem rozumiem już.


Post Wysłano: 14 lip 2016, 22:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA

Cytuj:
7.Czas jazdy maksymalny ciągły 4.5h po czym musi być przerwa 45 minut którą można podzielić na dwie części czyli 15 i 30
Po 4.5h jazdy nie możesz już dzielić pauzy, musisz odstać pełne 45 min a najlepiej 46 min
Cytuj:
9.Jeżeli jadę 4.5 h po czym jadę np 3h i już nigdzie nie jadę to finito trzaskam drzwiami i tyle.
To, w końcu ile jedziesz bez przerwy? 7.5h
Cytuj:
Jeśli bym po tych 3h chciał dalej jechać to musze 45minut zrobić i dopiero jechać.Oczywiście
można sobie podzielic znów
Po tych 3 h możesz jechać jeszcze 1.5h i dopiero zrobić przerwę, ewentualnie po 3ch godzinach jazdy zrobić przerwę 45 min i jechać jeszcze 2.5h. 4.5+3+2.5=10h jazdy


Post Wysłano: 15 lip 2016, 7:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2009, 10:16
Posty: 187
GG: 0
Samochód: f2000

Cytuj:
Cytuj:
7.Czas jazdy maksymalny ciągły 4.5h po czym musi być przerwa 45 minut którą można podzielić na dwie części czyli 15 i 30
Po 4.5h jazdy nie możesz już dzielić pauzy, musisz odstać pełne 45 min a najlepiej 46 min
Cytuj:
9.Jeżeli jadę 4.5 h po czym jadę np 3h i już nigdzie nie jadę to finito trzaskam drzwiami i tyle.
To, w końcu ile jedziesz bez przerwy? 7.5h
Cytuj:
Jeśli bym po tych 3h chciał dalej jechać to musze 45minut zrobić i dopiero jechać.Oczywiście
można sobie podzielic znów
Po tych 3 h możesz jechać jeszcze 1.5h i dopiero zrobić przerwę, ewentualnie po 3ch godzinach jazdy zrobić przerwę 45 min i jechać jeszcze 2.5h. 4.5+3+2.5=10h jazdy
Gdzieś na forum ktoś stwierdził że drugą pauze 45 minutową też można podzielić na 15 plus 30 minut.Obrazek


Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 15 lip 2016, 8:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2013, 15:47
Posty: 122

Cytuj:
Cytuj:
7.Czas jazdy maksymalny ciągły 4.5h po czym musi być przerwa 45 minut którą można podzielić na dwie części czyli 15 i 30
Po 4.5h jazdy nie możesz już dzielić pauzy, musisz odstać pełne 45 min a najlepiej 46 min


to wiem..tylko mówię,że jeśli mam 4.5h jazdy to w trakcie mogę sobie podzielić 45minut na 15 i 30.Jeśli nie podzielę to muszę odstać pełne 45minut
Cytuj:
9.Jeżeli jadę 4.5 h po czym jadę np 3h i już nigdzie nie jadę to finito trzaskam drzwiami i tyle.
To, w końcu ile jedziesz bez przerwy? 7.5h

nie...jeżeli jadę 4.5h robię 45minut przerwy i po tym np jadę 3h jeszcze i np 9,11 pauza

bo nikt nie powiedział,że musze jechać bite 4.5.. więc mogę nawet ruszyć pojazdem..jechać pierwsze 4h tylko i 9 lub 11 pauza

Cytuj:
Jeśli bym po tych 3h chciał dalej jechać to musze 45minut zrobić i dopiero jechać.Oczywiście
można sobie podzielic znów
Po tych 3 h możesz jechać jeszcze 1.5h i dopiero zrobić przerwę, ewentualnie po 3ch godzinach jazdy zrobić przerwę 45 min i jechać jeszcze 2.5h. 4.5+3+2.5=10h jazdy


Post Wysłano: 15 lip 2016, 8:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2013, 15:47
Posty: 122

a mam pytanie jak ma się takie coś:

4.5h jazdy+45 minut pauzy.. i teraz wiem,ze jadę maks 4.5h i wskakuje na 11 lub 9 pauzę.Pytanie takie jeśli pierwszy odpoczynek mogłem podzielić..bo musiałem zrobić 45minut po 4.5h jazdy.. to jak ma to się z drugą częścią jazdy 4.5h? muszę jechać już bite 4.5h by wskoczyć na pauzę 11 lub 9?


Post Wysłano: 15 lip 2016, 8:57

Nie musisz. Możesz przejechać np 3h, zrobić 45 min. przerwy "przejść na dychę" i zakończyć dzień dziewiątką lub jedenastką.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: