Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 17 maja 2016, 18:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2016, 17:40
Posty: 29
Samochód: e46 320d

Na szkoleniu nie omawiają tego bo to e-learning a w książce którą mam to jest tylko przód tarczki pokazany jak jest uzupełniony tak,że przód ok wypełniam przed startem wkładam i jadę

pytanie moje sprowadza się do tej strony:

https://zapodaj.net/bd02e24653ced.jpg.html

wiem,że pola w kółko 2,3,4 to są pola jak bym np auto zmieniał tylko,że wypełniam pierw pierwszą główną stronę tarczki i przykładowo jadę tam 6h.. startuje niech będzie o 8 rano i po 6h jest sytuacja,że muszę zmienić auto na drugie.. i co w takim przypadku? z tyłu np w rubryce 2 wpisuje od nowa dane jak na pierwszej stronie tarczki czyli przebieg nowego auta itp itp ok ale jak ma się teraz rysowanie w przypadku drugiego samochodu? od tej chwili tachograf będzie dalej rysował na pierwszej stronie mimo,że drugą wypełniłem czy sam od tej pory zaznaczam wszystko? ale,żeby zaznaczać to co mam wyjmować tarczkę np jadę 4.5h i chce 45 to musze tarczkę wyjąc i z tyłu te 45 narysować?

oglądałem filmik na YT ale tam koleś mówi,że najlepiej jechać od godziny 0 tylko,że jeśli o 8 rano wyruszyłem i zrobiłem 6h do 14stej to przecież z tyłu nie zaznaczę,ze nowym pojazdem ruszam od godz 0 tylko muszę zaznaczyć np,że od 14stej?


Post Wysłano: 17 maja 2016, 19:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

zmieniając pojazd zabierasz ze sobą tarczkę. w nowym pojeździe tarczka musi byc zgodna z typem tachografu - e1....(tu są odpowiednie cyfry.) najczęsciej jest to e1-57 ten typ jest najbardziej popularny.
wysiadając z dotychczasowego pojazdu kończysz tarczkę tak jak byś kończył pracę.
wsiadając do pojazdu po zmianie wypełniasz rubryki np.2 jeżeli to jest drugi pojazd odpowiednio :
przy zegarze wpisujesz godzinę rozpoczęcia pracy w nowym pojeździe (ten czas co ci brakuje w trakcie przesiadki zaznaczasz ręcznie na wykresie kratkowym w odpowiednich rubrykach).
następnie wpisujesz w rubrykę nr. rej pojazdu też w odpowiednią rubrykę i w kolejną stan licznika początkowy potem zakładasz tarczkę do tachografu i w drogę.
po zakończeniu pracy wpisujesz stan końcowy i przejechane kilometry.
i idziesz do domu.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 17 maja 2016, 20:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2016, 17:40
Posty: 29
Samochód: e46 320d

kolego zzx

powiedz mi czy dobrze to mówię a jak źle to popraw jak możesz

1.Jechałem pojazdem np od 8godziny do np 12,30 czyli 4.5h po czym zrobiłem 45minut przerwy i po tej przerwie okazuje się,że muszę zmienić samochód

- to teraz z tyłu na tarczce rysuje ten czas co spędziłem na podróży do drugiego samochodu? czyli czas pracy?

-czy po prostu po wyjęciu tarczki z auta nr1.. i wsadzeniu do auta nr 2 zaznaczam tylko dalej np jeśli skończyłem o 12.30 i zrobiłem 45minut przerwy to z tyłu zaznaczam tylko póki co jazdę od godz 13.15 ?

chodzi o to czy po włożeniu tarczki do nowego auta tej samej...zaznaczam tam dalszą jazdę od której zaczynam.. czy czas przez który mnie nie było?

i jak ma się nanoszenie przerw na takiej tarcze z tyłu? np jadę te 4h30 min i muszę mieć 45min pauzy to wyciągam tarczkę i ręcznie z tyłu zakreślam 45minut? czy tachograf już sam to zrobi?

generalnie wiem jak wypełnić z przodu i z tyłu dane przed i po trasie..ale nie rozumiem tego co tam trzeba rysować... mi się wydawało,że jak zaczynam dalsza jazdę w drugim samochodzie to wypełniam np pole nr2 tarczka do tachografu i jazda i on sam rysuje wszystko(o ile nie trzeba selektorami ustawiać)

może ujmę to tak ostatecznie

tarczka jest ważna 24h ale przód i tył to jest jedno i to samo? czyli z tyłu rysuje kontynuację dalszej jazdy? w takim wypadku

jak skończyłem na pierwszej stronie wykresówki np jazdę o 13stej.. i zrobiona przerwa do 13.45 (taki przykład) to z tyłu tam gdzie kółeczko czyli jazda

aha........

kurde :D

patrze na to i myślę.. ta rubryka z tyłu to jest od tego,żeby notować co robiło się gdy skończyłem część jazdy w pierwszym samochodzie tak? czyli przykładowo jeśli skończyłem o 13.45 a do nowego pojazdu przybyłem np o 15.. to muszę zakreślić z tyłu co robiłem przez te 1h i 15

to w takim razie można zakreślić co się podoba bo kto udowodni mi co ja robiłem przez te 1h.15?? skoro tarczka wyszła z pierwszego samochodu i dopiero w drugim zawitała za 1h.15

czyli mogę wpisac,że odpoczywałem,albo inna praca tak?

reasumując z tyłu rysuje sie wszystko to co robiło sie po wyjeciu tarczki zanim trafiła od nowa do tachografu tak? i przed założeniem jej muszę to narysowac po czym od nowa włożyć i tyle.. ?

czyli jak od nowa włożę tarczkę i będę robił pauzę 45min tym samochodem.. to już nie muszę wyciągać tarczki by to ręcznie narysować,że stoje 45min i od nowa po 45 włożyć? tylko tacho samo to narysuje? a ja z tyłu zakreślam tylko to co robiłem gdy nie zakończyłem całkowicie pracy w pierwszym samochodzie a czasem przybycia do drugiego tak?


bo to się chyba różni bo z tyłu zapisuje się albo jak popsuje się tachograf albo tak jak kolego zzx mówisz ten czas co skończyłem jazdę w aucie nr1 a za nim dotarłem do auta nr2.

Bo przy popsutym tachografie trzeba z tyłu nanosić wszystko ale manualnie czyli tarczka nie jest włożona w tacho tak?

Przepraszam,że tak dopytuje ale tutaj zawsze wszystko każdy ładnie wytłumaczył mi na forum i wiedziałem


Post Wysłano: 18 maja 2016, 14:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2016, 17:40
Posty: 29
Samochód: e46 320d

kolego zzx możesz mi tylko odpowiedzieć na to pytanie?

w takim razie pole z tyłu do rysowania ręcznego jest jeśli:

a.zmieniany pojazd na inny to rysujemy to co robiliśmy pomiędzy zmianą pojazdy czyli o 13koniec pracy na pojeździe nr1 i o 16stej zaczynam w pojeździe nr 2 to rysuje to co robiłem przez te 3h i tyle tarczka w tacho i jazda tak?

b.w razie awarii tachografu to z tyłu normalnie rozpisuje czyli np tacho popsuło się o 14stej to wyjmuję tarczkę z tacho i jadę bez tarczki w tacho ale wszystko rysuje..czyli jak zrobiłem 4h jazdy rysuje..jak przerwa to rysuje

tak??


Post Wysłano: 18 maja 2016, 14:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
kolego zzx możesz mi tylko odpowiedzieć na to pytanie?

w takim razie pole z tyłu do rysowania ręcznego jest jeśli:

a.zmieniany pojazd na inny to rysujemy to co robiliśmy pomiędzy zmianą pojazdy czyli o 13koniec pracy na pojeździe nr1 i o 16stej zaczynam w pojeździe nr 2 to rysuje to co robiłem przez te 3h i tyle tarczka w tacho i jazda tak?

b.w razie awarii tachografu to z tyłu normalnie rozpisuje czyli np tacho popsuło się o 14stej to wyjmuję tarczkę z tacho i jadę bez tarczki w tacho ale wszystko rysuje..czyli jak zrobiłem 4h jazdy rysuje..jak przerwa to rysuje

tak??
tak.
na wczesniejszy post też ci odpowiem tylko musze pisać ze stacjonarnego i w wolnej chwili.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 18 maja 2016, 15:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2016, 17:40
Posty: 29
Samochód: e46 320d

Cytuj:
Cytuj:
kolego zzx możesz mi tylko odpowiedzieć na to pytanie?

w takim razie pole z tyłu do rysowania ręcznego jest jeśli:

a.zmieniany pojazd na inny to rysujemy to co robiliśmy pomiędzy zmianą pojazdy czyli o 13koniec pracy na pojeździe nr1 i o 16stej zaczynam w pojeździe nr 2 to rysuje to co robiłem przez te 3h i tyle tarczka w tacho i jazda tak?

b.w razie awarii tachografu to z tyłu normalnie rozpisuje czyli np tacho popsuło się o 14stej to wyjmuję tarczkę z tacho i jadę bez tarczki w tacho ale wszystko rysuje..czyli jak zrobiłem 4h jazdy rysuje..jak przerwa to rysuje

tak??
tak.
na wczesniejszy post też ci odpowiem tylko musze pisać ze stacjonarnego i w wolnej chwili.
ok dzięki bo nie rozumiałem tego po co tam rysować ale już wiadomo,ze jak się tachograf popsuje albo zmieniam samochód to notuje tylko co robiłem miedzy zmianami samochodu.

Dzięki :)


Post Wysłano: 18 maja 2016, 20:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2016, 17:40
Posty: 29
Samochód: e46 320d

koledzy mam pytanie co zrobić w takiej sytuacji gdy robię pauzę na otwartym tacho

i przykładowo 11stka pauza kończy mi się o 23.. więc rysuję do 23kreskę i teraz tak zaczynam od 23 jazdę na starej tarczce czyli 1h jadę..zatrzymuję się i nowa tarczka a jeżeli trzeba się zatrzymać to muszę to jakoś opisywać? ten czas pomiędzy wyjęciem tarczki a założenie nowej i wznowieniem jazdy czyli + - 5 min

czy lepiej nową tarczkę wsadzić? ale wtedy przesunie się cały cykl.. czyli jak o 23 włożę nową tarczkę.. to na nowej tarczce nic z tyłu już nie rysuje? tylko wypełniam główną stronę i wkładam do tacho i jak wybije 24/0.0 to tachograf sam dalej bedzie rysował tarczkę czyli nową tarczkę będzie od 23 rysował i sam przeskoczy po za godzinę 0.0 tylko trzeba pamiętać,że wtedy czas na nowej tarczce nie będzie 24h a 23h no bo od 23 nam już jedną godzinę rysuje czyli nową tarczkę musimy o 23 zakończyć tak?


Post Wysłano: 18 maja 2016, 20:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 5880
Samochód: Volvo FH

Wyjedz czas, wyrysuj pauzke na odwrocie i tyle. Jesli ruszasz włóż nową. Po co komplikować proste rzeczy?

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 19 maja 2016, 19:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2016, 17:40
Posty: 29
Samochód: e46 320d

1.koledzy a mam pytanie co w takiej sytuacji.. robiłem pauzę 11stkę na otwartym tacho no i np wyrysowałem akurat te 11h do 24tej.. i teraz tak.. o24 powinienem włożyć nową tarczkę i jeśli przed jazdą robię obsługę auta np 30minut..to za nim włożę tarczkę zakreślam i potem tarczka do tacho..czy tarczka czysta do tacho i selektor na młotki?

2.ostatnie pytanko mam co jeśli o 22 zakończył mi się cykl jazdy czyli jazda+pauza.. to teraz od 22 mogę 2h jechać dalej na tej tarczce po czym o 24kończę ja i wskakuje na nową lecz musze pamietać,że już 2h jadę wiec o 2h czas na nowej mi się skraca tak?

3. tarczka ważna jest 24h.. a co jeśli o godzinie 21 zaczynam dopiero jazdę na nowej tarcze? a tarczka ważna jest od godziny 0.0 do 24.. więc zostaje mi 3h a ja dopiero pracę rozpoczynam więc 3h jadę..o 24 wyjmuję uzupełniam wkładam nową i heja dalej z tym,że moja doba skończy się o 21 na nowej tarcze i tak w koło Macieju tak?


Post Wysłano: 19 maja 2016, 21:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2016, 17:40
Posty: 29
Samochód: e46 320d

koledzy prosze o pomoc w tym pytaniu

tarczka jest ważna 24h.. ale na tarcze z przodu piszę 24 potem 1 itp czyli godziny

i pytanie moje takie.. jeśli np o 20stej zaczynam pracę.. to do 20stej kolejnego dnia mam czas.. pytanie tylko takie czy jeśli o 20zacznę.. a za 4h wybije 24ta..to musze o 24 wyjąc tarczkę po tych 4h i włożyć nową by od północy nową rysowało? czy normalnie tą zostawiam bo moja doba skończy się o 20dopiero

proszę o odpowiedz na to pytanie


Post Wysłano: 19 maja 2016, 22:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

24 KOLEJNE godziny.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 19 maja 2016, 22:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2016, 17:40
Posty: 29
Samochód: e46 320d

Cytuj:
24 KOLEJNE godziny.
drogi kolego zzx

aha czyli jak zacznę nawet pracę o 22 na nowej tarczce.. to za 2h nie zmieniam tarczki tylko normalnie moja doba trwa do 22 godziny kolejnego dnia tak? nie sugeruje się tym ''24'' na tarczce tak? bo moje 24 skończy się o 22 kolejnego dnia tak?


Post Wysłano: 19 maja 2016, 22:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

tak tarczka jest jak zegarek z cyferblatem ( lub z kukułką ), a nie cyfrowy z cyferkami na wyświetlaczu.

ty kiedykolwiek założyłeś już tarczkę do tachografu i później oglądałeś co tam się wyrysowało? czy może grasz w jakąś grę wirtualną?

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 19 maja 2016, 22:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2016, 17:40
Posty: 29
Samochód: e46 320d

aha ok to dzięki bo kurde w necie ktoś napisał,ze mimo jak się zacznie pracę o 15stej.. to o godzinie 24 która jest narysowana na tarczce trzeba ją zmienić no właśnie po co.. skoro doba jego trwa do kolejnego dnia do godziny 15stej

eh namieszają i człowiek głupieje

dzięki zzx

:)


Post Wysłano: 20 maja 2016, 19:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2016, 17:40
Posty: 29
Samochód: e46 320d

kolego zzx odpowiesz mi jeszcze na te pytania tylko?


1. przykładowo startuje o 6 rano to moja doba trwa do 6 rano kolejnego dnia i ok.. mam jazdę np 10 h +załadunek rozładunek no i robię pauzę 9tkę..wyjmuję tarczka i rysuje ręcznie z tyłu od tej godziny co skończyłem jezdzić no i akurat 9tka pauza wypada mi,że skończy się 2 godziny przed moją całą dobą.. np moja doba kończy się o 6godzinie a pauza mi się o 4skończyła wiec mogę jeszcze 2h jechać na starej tarczce i pytanie czy jeśli od 4 pojadę 2h do godziny 6.. i o 6 wyjmę tarczkę i włożę nową to teraz na nowej tarczce moja doba trwa już nie od 6 do 6 kolejnego dnia tylko od 6 co włożyłem tarczkę do godziny 4 rano.. bo na starej już dwie godziny jechałem..dobrze kolego mówię?

2.w dobie 24 jak wiadomo jak się wyrobi ze wszystkim to można zrobić kolejny cykl jazdy jak zostanie czas ale pytanie takie..jesli zostało mi 3h do końca doba..a pauza i jazda odbębniona już to w tej nie skończonej dobie 24h mogę zakończyć tarczkę i włożyć nową i zacząć kolejną dobę w tej samej? czy muszę te 3h co zostało wyjechać czy tam wykorzystać i dopiero mogę po upływie 24h włożyć nową tarczkę.Generalnie czy mogę zacząć drugą tarczkę w tej samej dobie na tym samym pojezdzie?

i ostatnie pytanko

3.sytuacja taka: jazda+pauza itp wszystko zrobione i zostaje mi czas w tej mojej dobie jeszcze przykładowo 2h.. czyli mamy godzinie 11 i teraz.. pytanie nie jadę od razu..tylko za nim włoże tarczkę do tachografu robię obsługę pojazdu która trwa np 30minut.. i moja doba kończy się za 2h czyli np o godzinie 13stej koniec mojej doby i teraz zrobiłem obsługę 30minut i mamy godzinie już 11.30 i mogę jechać na starej tarczce maks 1.5h jeszcze i wyjeżdżam to i wkładam o 13stej nową tarczkę to teraz jak o 13stej zacznę nową tarczkę to wtedy od 13stej mogę jechać do 11 kolejnego dnia.. czy do 11.30 kolejnego dnia?

Proszę CIę tylko kolego o odpowiedz na te pytania.Bardzo wdzięczny Ci będę

:)


Post Wysłano: 20 maja 2016, 20:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

odpowiem ci tak - wszystko to o co pytasz jest w przepisach - masz KW to masz wiedzę - nie masz to co robiłeś na kursie????????? za co zapłaciłeś??????? ile dałeś by zdać?????????

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 20 maja 2016, 20:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2016, 17:40
Posty: 29
Samochód: e46 320d

ale ja zrozumiem jak ktoś mi to wytłumaczy


Post Wysłano: 20 maja 2016, 20:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5081
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
ale ja zrozumiem jak ktoś mi to wytłumaczy
nie kolego musisz przeczytać przepisy by się nauczyć (nawet 100 razy do skutku aż zrozumiesz) - idziesz na łatwiznę.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 20 maja 2016, 20:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 sty 2016, 17:40
Posty: 29
Samochód: e46 320d

Cytuj:
Cytuj:
ale ja zrozumiem jak ktoś mi to wytłumaczy
nie kolego musisz przeczytać przepisy by się nauczyć (nawet 100 razy do skutku aż zrozumiesz) - idziesz na łatwiznę.
no to ja tak nie umiem chyba :( wpisuje w internecie rózne hasła..czy można zacząć w tej samej dobie drugą dobę jeśli pauzę skończyłem przed końcem doby i nic takiego nie ma.. jest tylko,że w tej samej dobie można zacząc cykl jazdy.. ale co to jest ten cykl.. cykl bo cykl czy cykl to kolejna doba


Post Wysłano: 20 maja 2016, 20:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Zapisz się na powtórny kurs i pytaj instruktora, jak nie rozumiesz słowa pisanego.
Moim zdaniem nie raczyłeś przeczytać żadnej ustawy i dlatego nie bardzo wiesz o co pytać.
Będziesz jeździł autem na tarczki, czy pytasz profilaktycznie?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: